Gå til innhold

Jeans til en 40 åring


Gjest FruKG

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om dere har noen tips til jeans som kan passe meg. Jeg er 40 år og synes det er vanskelig å finne jeans som passer meg. Jeg liker veldig godt skinny jeans, men ikke high waist. Buksene jeg har er ganske lav i livet og min eldste datter sier at jeg enten drar buksa for høyt opp eller at "det er jo sånne bukser jeg kunne gått med". Jeg er i villrede. Håper noen har noen gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 38, og bruker jeans fra Tiger of Sweeden.

Kjempegode jeans som sitter godt på. Lite stretch i de, så de blir ikke saggete. Du får kjøpt både med høyt liv og normalt liv (jeg foretrekker normalt, får litt under navelen).

http://www.zalando.no/tiger-of-sweden-jeans-kelly-slim-fit-jeans-bla-tn221a00i-k11.html

Disse har jeg, men i en mørkere utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg visste ikkje at vi på 40 treng andre jeans enn alle andre? Svaret er: du treng jeans som passar deg og som får ræva di til å sjå spektakulær ut, det er poenget med jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg visste ikkje at vi på 40 treng andre jeans enn alle andre? Svaret er: du treng jeans som passar deg og som får ræva di til å sjå spektakulær ut, det er poenget med jeans.

Så sant som det er sagt :)

Ts: bik bok har noen bukser som heter superflex (tror det var det...), de sitter godt og er mye rimeligere enn den jeg linket til. Mener på at de også kommer i forskjellige utgaver med høyt og lavt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38, og bruker jeans fra Tiger of Sweeden.

Kjempegode jeans som sitter godt på. Lite stretch i de, så de blir ikke saggete. Du får kjøpt både med høyt liv og normalt liv (jeg foretrekker normalt, får litt under navelen).

http://www.zalando.no/tiger-of-sweden-jeans-kelly-slim-fit-jeans-bla-tn221a00i-k11.html

Disse har jeg, men i en mørkere utgave.

Får man bare kjøpt de på Zalando?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg visste ikkje at vi på 40 treng andre jeans enn alle andre? Svaret er: du treng jeans som passar deg og som får ræva di til å sjå spektakulær ut, det er poenget med jeans.

TAKK! Det trodde ikke jeg heller, men dattera mi synes altså det. Hun kommenterer hele tida: "Buksa di går altfor mye opp i rumpa", "Du har cameltoe"... Da blir jo jeg litt usikker. Menn har alltid gitt meg komplimenter for rumpa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får man bare kjøpt de på Zalando?

Får kjøpt de i butikk, jeg gjorde det. Men fant den på zalando, så linket til den for å vise hvordan den er :)

Uansett greit å kjøpe i butikk så får du prøvd den på først.

Jeg kjøpte min i en egen nisjebutikk som ikke er kjedebutikk, men mange butikker fører Tiger-jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Det trodde ikke jeg heller, men dattera mi synes altså det. Hun kommenterer hele tida: "Buksa di går altfor mye opp i rumpa", "Du har cameltoe"... Da blir jo jeg litt usikker. Menn har alltid gitt meg komplimenter for rumpa mi.

Og sidan kva tid hadde tenåringar noko som helst peiling på korleis klede skal sitje? Om du veit du ikkje har cameltoe så har du ikkje det. Det er ei misforståing at jeans skal sjå ut som om dei er i ferd med renne av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sidan kva tid hadde tenåringar noko som helst peiling på korleis klede skal sitje? Om du veit du ikkje har cameltoe så har du ikkje det. Det er ei misforståing at jeans skal sjå ut som om dei er i ferd med renne av deg.

LOL du har et poeng der :biggrin: Jeg har nok av og til litt cameltoe, men jeg synes nesten det er bedre enn at buksa har ei bul med stoff i skrittet. Mannen min liker også at jeg har buksa litt opp slik at han kan se at jeg har "to rumpeballer" som han sier. Jeg er jo oppvokst på 80 tallet med buksa veldig høyt oppe, men går ikke slik lenger da. Jeg blir bare litt usikker når dattera mi sier det ene, mannen min noe annet, Jeg kommer aldri til å ha buksa slik at jeg sagger eller at den henger rundt meg liksom. Jeg liker at den er trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 og bruker jeans fra Replay, Diesel og G-star.

Tiger sine er kjedelige og gjør lite for meg. Kunne like gjerne kjøpt Bik Bok sine.

Anonymous poster hash: 035ac...151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Det trodde ikke jeg heller, men dattera mi synes altså det. Hun kommenterer hele tida: "Buksa di går altfor mye opp i rumpa", "Du har cameltoe"... Da blir jo jeg litt usikker. Menn har alltid gitt meg komplimenter for rumpa mi.

Men om buksa faktisk gir cameltoe og går opp i rumpa er det ikke veldig flaterende, uansett 40 eller 20 år.

Du må finne en modell som passer din kropp og fasong.

Anonymous poster hash: cd84b...6ef

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn jeans som passer din kropp, uansett hva datteren sier :) Bare ikke kjøp ferdigslitte osv, det er du for gammel til ;) Høres ut som du har litt samme problem som meg ang cameltoe, hvis buksene har høyt liv/sydd rart i skrittet får jeg cameltoe med en gang... Om jeg kjøper low waist finnes det ikke antydning, og rumpa mi blir også mye finere ;) Ta en tur rundt å prøv forskjellige modeller, se nøye etter hva som passer deg...



Anonymous poster hash: 06531...7c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om buksa faktisk gir cameltoe og går opp i rumpa er det ikke veldig flaterende, uansett 40 eller 20 år.

Du må finne en modell som passer din kropp og fasong.

Anonymous poster hash: cd84b...6ef

Synes dere det er så ille altså? Jeg får mange komplimenter når jeg går med noen av de buksene som gir meg mest cameltoe. Har ei veldig trang bukse som er sydd på en måte som gjør sømmene er veldig trang i skrittet og hvor sømmen går ganske langt opp bak. Når jeg går med den så sier jo de fleste til meg at buksa ser "smashing" ut på meg. Jeg ser jo at menn også ser mye på meg da.

Men du/dere synes ikke det er så fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn jeans som passer din kropp, uansett hva datteren sier :) Bare ikke kjøp ferdigslitte osv, det er du for gammel til ;) Høres ut som du har litt samme problem som meg ang cameltoe, hvis buksene har høyt liv/sydd rart i skrittet får jeg cameltoe med en gang... Om jeg kjøper low waist finnes det ikke antydning, og rumpa mi blir også mye finere ;) Ta en tur rundt å prøv forskjellige modeller, se nøye etter hva som passer deg...

Anonymous poster hash: 06531...7c2

Jeg kjøpte en ferdigslitt lys jeans i sommer, da holdt jo dattera mi på å krepere på seg. "Du kan ikke gå slik". Så den ligger i skapet :grine:

Det er noe rart med kroppen min tydligvis, for ja jeg får cameltoe i nesten alt jeg går med. Jeg er ikke tykk heller. Low waist synes jeg nesten blir verre fordi jeg driver hele tiden og drar buksa opp fordi jeg føler den holder på å falle av meg, eller at rumpesprekken blir synlig. Og da blir jo det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere det er så ille altså? Jeg får mange komplimenter når jeg går med noen av de buksene som gir meg mest cameltoe. Har ei veldig trang bukse som er sydd på en måte som gjør sømmene er veldig trang i skrittet og hvor sømmen går ganske langt opp bak. Når jeg går med den så sier jo de fleste til meg at buksa ser "smashing" ut på meg. Jeg ser jo at menn også ser mye på meg da.

Men du/dere synes ikke det er så fint?

Cameltoe er aldri fint! Og får du mye blikk er nok det fordi folk lurer på hva du har tatt på deg....

Anonymous poster hash: cd84b...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ferdigslitt lys jeans i sommer, da holdt jo dattera mi på å krepere på seg. "Du kan ikke gå slik". Så den ligger i skapet :grine:

Haha, kjenner til den... Har akkurat bikka 3-tallet selv og digger sånn slitt look, men dessverre ser man lett trashy ut i det når man ikke er 20 lenger :grine:

Hvis du får cameltoe i absolutt alt, så finnes det jo en sånn dings du kan bruke om du googler litt...

Anonymous poster hash: 06531...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

TAKK! Det trodde ikke jeg heller, men dattera mi synes altså det. Hun kommenterer hele tida: "Buksa di går altfor mye opp i rumpa", "Du har cameltoe"... Da blir jo jeg litt usikker. Menn har alltid gitt meg komplimenter for rumpa mi.

Kjenner du ikke den innstillingen igjen fra du selv vart på den alderen din datter er nå?

- skal jeg tippe rundt 13 - 14 og i full opposisjon til sin mor, - som etter barnets oppfatning er så gammeldags at det ikke er til å være i hus med, som ikke kan kle seg, som gjør at pikebarnet skjemmes så hun holder på å dø! :fnise:

Signerer Tigress.

For eget 'hekkparti' er det lite som slår Armani jeans med rette ben og middels høyde på livet (ikke high waist).

Ta en tur, sjekk ut anbefalingene du har fått av de andre, og la ungen være hjemme mens du er ute og leter etter jeans til deg selv..

Edit: Og du... det høres ut som det er et barn som bestemmer hva du skal kunne kjøpr og gå i.

Du er din datters mor, ikke hennes likealdrende venninne.

Du bestemmer selv hva du vil kjøpe og hva du vil gå i, hvis ikke så har du et problem som du aldri kommer ut av fordi det vil alltid være noen som mener de vet myye bedre enn deg hva du skal få lov til å gå med.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cameltoe er aldri fint! Og får du mye blikk er nok det fordi folk lurer på hva du har tatt på deg....

Anonymous poster hash: cd84b...6ef

Det er kanskje ikke det, personlig har jeg aldri tenkt at det har vært så ille å vise litt av formene mine. De lurer vel ikke så veldig på hva jeg har på meg da... LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner til den... Har akkurat bikka 3-tallet selv og digger sånn slitt look, men dessverre ser man lett trashy ut i det når man ikke er 20 lenger :grine:

Hvis du får cameltoe i absolutt alt, så finnes det jo en sånn dings du kan bruke om du googler litt...

Anonymous poster hash: 06531...7c2

Min kjære hyggelige datter sa som så at det var "slutty"... Ja ja.

Dings til hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ikke den innstillingen igjen fra du selv vart på den alderen din datter er nå?

- skal jeg tippe rundt 13 - 14 og i full opposisjon til sin mor, - som etter barnets oppfatning er så gammeldags at det ikke er til å være i hus med, som ikke kan kle seg, som gjør at pikebarnet skjemmes så hun holder på å dø! :fnise:

Signerer Tigress.

For eget 'hekkparti' er det lite som slår Armani jeans med rette ben og middels høyde på livet (ikke high waist).

Ta en tur, sjekk ut anbefalingene du har fått av de andre, og la ungen være hjemme mens du er ute og leter etter jeans til deg selv..

Jeg må innrømme at jeg gjør jo det. Men jeg sa aldri sånne ting til mora mi, jeg tenkte det kanskje.

Hun er 14 ja, snart 15. Jeg får jo kjeft for alt mulig, og ikke sjeldent at jeg må gå for meg selv for ikke å gråte foran henne. Det sårer veldig.

Jeg tror jeg får ta meg ei shoppingtur alene ja. Takk for mange gode tips til jeans. Jeg skal prøve de ut. Også får jeg vel satse på den som gir meg minst cameltoe da... LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...