Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Leit å høre at dere har så mange utfordringer. Håper virkelig det snur for dere alle snart og at resten av påsken blir fin. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk dere :klem: 

Jeg har blitt operert og nå ser det kanskje ut for at livet skal gå videre fra dette her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :hjerte: 

Det går saaakte fremover. Stadig minst en gang i uka hos legen eller på sykehuset, og nå har også tungebåndet på frøkna blitt klippet. Det var veldig stramt og KAN ha vært en god del av årsaken for alle disse brystbetennelsesene og abcessen. Jeg håper virkelig det. Hadde jo ikke disse problemene med storebror. Har et stort krater i ene brystvorta som har vært der i over 5 uker, så kjenner at jeg er helt utslitt og oppgitt over all smerten som aldri stopper og at alle ammingene skal gjøre vondt :cry3:

På den positive siden føles det iallfall ut som det endelig bikker over til at ting ser bedre ut. Håper det, for syns det er trist å sløse mer enn 7 uker av permisjonen som egentlig skal være en lykkelig tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig ikke barselperioden man ønsker seg. :klem: Håper ar klippingen gjør susen for dere. Og hvis ikke så er det faktisk lov å kaste inn håndkleet på ammingen også, det er ikke verdt det hvis det tar knekken på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter med ammingen jeg, det høres jo helt forj**vlig ut.. :sjenert:
Men men, om det er det du vil så håper jeg virkelig klippingen hjelper, synes du har vært igjennom nok nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som de andre, på et tidspunkt må du vurdere om fordelene ved amming er store nok til å skulle fortsette på den måten der. Som du selv sier bruker du jo opp permisjonen på smerter og bekymringer og legebesøk istedenfor å nyte tiden med lille snuppa. (Som jeg forresten ikke vet hva heter, kan jeg få navn på PM, eller? :sjenert:) Jeg skjønner det sitter langt inne, særlig fordi det gikk så bra med storebror, men det er hvertfall ingen som skal si at du ikke har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter med ammingen jeg, det høres jo helt forj**vlig ut.. :sjenert:
Men men, om det er det du vil så håper jeg virkelig klippingen hjelper, synes du har vært igjennom nok nå! :klem:

 

19 timer siden, Nori skrev:

Dette var virkelig ikke barselperioden man ønsker seg. :klem: Håper ar klippingen gjør susen for dere. Og hvis ikke så er det faktisk lov å kaste inn håndkleet på ammingen også, det er ikke verdt det hvis det tar knekken på deg. 

 

4 timer siden, juliane skrev:

Jeg sier som de andre, på et tidspunkt må du vurdere om fordelene ved amming er store nok til å skulle fortsette på den måten der. Som du selv sier bruker du jo opp permisjonen på smerter og bekymringer og legebesøk istedenfor å nyte tiden med lille snuppa. (Som jeg forresten ikke vet hva heter, kan jeg få navn på PM, eller? :sjenert:) Jeg skjønner det sitter langt inne, særlig fordi det gikk så bra med storebror, men det er hvertfall ingen som skal si at du ikke har prøvd!

Vet så uendelig godt at dere har rett.. Takk for gode ord. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg stoppet så fort jeg fikk anledning. Har følt meg helt fanget pga betennelsene og tette melkeganger, så har hele tiden hatt regime for hypping amming/ pumpe / massere / varme omslag / spray for udrivning... Rett og slett gjort alt for å tømme brystene og kvitte meg med det som er tilstoppet og skaper betennelsene. Og dette igjen gir jo selvfølgelig stor produksjon, så da må man jo opprettholde ammingen for ikke å få flere tette melkeganger. Så da har vi det jo gående..

Hadde en samtale med legen sist uke der hun sa at jeg kunne få tabletter som er hormonelle og stopper produksjonen, så da tenker jeg at hvis det blir enda flere problemer nå, så må jeg rett og slett kaste inn håndkle. Dette klarer jeg ikke mer. Kjenner på det at jeg ikke får knyttet meg like tett til jenta mi, for jeg gruer meg jo til hver amming. Det er ikke slik det skal være, selv om det heldigvis er bedre nå enn det har vært. Jeg er flaskebarn selv, og det ble folk av meg :) Så er ikke redd for å gå over på erstatning i det hele tatt egentlig. Har til og med kjøpt inn erstatning, så nå bør dere oppføre dere pupper, ellers er det stopp! :fy_fy:

Har sendt deg en pm @juliane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt den beste lørdagen på ivertfall et halvt år :nordvesta:

Det har i grunnen ikke skjedd noe spesielt, men alle 4 har vært friske, har sovet godt, har vært i godt humør og været har vært helt strålende :sol: 

Vi har fått gjort masse i dag også, vært å hentet en svær brukt klespakke til frøkna, handlet nytt regntøy og støvler til lillegutt, lekt på lekeplassen, gått laaang tur med kjeks og god drikke som belønning, ryddet og vasket her hjemme, vasket 4(!) maskiner med klær, laget en ekstremt god middag (en fajitasrett fra Trines matblogg) med to sovende unger og nå er rumpa godt plantet i sofaen. Herlig.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at dere har hatt en god dag! Må si at dere har vært ekstremt effektive også, i tillegg til å ha fått kost dere masse. Imponert!! Måtte det bli mange slike dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med lille jenta! :hoppendeglad::rodmer:

Du har gjort en super jobb med amminga! Hadde selv problem med blant annet tungebånd, og det er ikke lett. Vil anbefale deg å ta kontakt med ammehjelpen hvis du ikke allerede har gjort det. Der er det mulig å få godt veiledning. Ble selv ammehjelper etter alle problemene med lillegutt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Poppsilopp :) Lenge siden! Er aktivt medlem i ammegruppa og støttegruppen for stramt tungebånd og det har hjulpet masse. Takk for godt tips. 

Har dessverre måttet drenere abcess igjen, men ikke like traumatisk denne gang. Legen trodde det var en liten rest som ikke ble tatt sist og at det ikke var noe nytt. Håper det stemmer og nå er jeg på antibiotikakur igjen. Alt går egentlig veldig fint med ammingen akkurat nå, sårene er så og si grodd og det er mer enn nok melk.

På den positive siden så smiler jenta vår fra øre til øre stort sett hele dagen. Sover godt, legges samtidig som storebror og våkner egentlig ikke for annet enn å spise. Har sovestrekk på 3-4 timer mellom ammingene på natta. Første strekket er ofte oppe i 5 timer. Hun er virkelig en liten engel så langt, så til stede og oppmerksom.  Pratsom er hun også. 

Storebror er en annen gutt som er veldig pratsom! Nå har han knekt koden på flere ord satt sammen, så forteller veldig mye om dagen. Utrolig fascinerende. Sier ting som: "mamma sko sine", "mer melk", "mer kaga (kaga er både kake og skive), "se båten", "bisj i baia"(bæsj i bleia), "dosje nå"(dusje nå) osv. Konstanterer når han er tørst, sulten og mett. Og hvis han har vondt noe sted. Føles så godt å kunne forstå han bedre :hjerte: Han har stort sett ganske korte dager i barnehagen og det er veldig herlig å få tilbrakt mer tid med ham. Spesielt nå når jeg faktisk orker noe, både leking på gulvet og annen herjing inne og ute :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen skjønne barn du har! :hjerte: Smilende og glade babyer er jo bare det beste i verden, og 1,5-åringer som skravler i vei er noe av det fineste jeg kan tenke meg. :rodmer: Gleder meg til S knekker språkkoden litt mer, slik at jeg kan forstå henne litt bedre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig godt å høre at det går bedre med dere. Det er så moro når man kan kommunisere mer verbalt med ungene. Spetakkelet sier ikke så veldig mange (forståelige) ord ennå, men han forstår så utrolig mye så det går faktisk an å gi han beskjeder. Gleder meg til vi kan ha laaaange samtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...