Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!


malicious

Anbefalte innlegg

Lillebror forble ikke frisk. Fredag kveld fikk han feber og har hatt feber til i dag ca. I går kveld på hele 40,5 noe jeg synes var litt skummelt. Storesøster hadde ikke feber før hun var 1 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, malicious skrev:

Lillebror forble ikke frisk. Fredag kveld fikk han feber og har hatt feber til i dag ca. I går kveld på hele 40,5 noe jeg synes var litt skummelt. Storesøster hadde ikke feber før hun var 1 år gammel. 

Oi shit! Det var høyt :( hva gjorde du da? 

Jeg forstår godt at du syntes det var skummelt. 

God bedring til lillebror <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ruccula skrev:

Oi shit! Det var høyt :( hva gjorde du da? 

Jeg forstår godt at du syntes det var skummelt. 

God bedring til lillebror <3

Fikk litt noia, for jeg holdt han i armene og det hørtes ut som han holdt pusten og sleit med å puste. Så vi ringte 113. De rådet oss til å gi en paracet og reise til legevakten om den ikke gikk ned. Heldigvis gjorde den det, og i hele går var han feberfri, på dagtid. Den kom snikende igjen i går kveld. I dag våknet han med litt hovne øyne, snørrete og hoste. Ingen tegn til feber ennå. Stakkars. Hva de små må igjennom når de har eldre søsken i barnehage :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, malicious skrev:

Fikk litt noia, for jeg holdt han i armene og det hørtes ut som han holdt pusten og sleit med å puste. Så vi ringte 113. De rådet oss til å gi en paracet og reise til legevakten om den ikke gikk ned. Heldigvis gjorde den det, og i hele går var han feberfri, på dagtid. Den kom snikende igjen i går kveld. I dag våknet han med litt hovne øyne, snørrete og hoste. Ingen tegn til feber ennå. Stakkars. Hva de små må igjennom når de har eldre søsken i barnehage :( 

Huff,  skremmende opplevelse!! Jeg forstår godt at du ringte 113

Ja det har jeg tenkt på, at babyen må bli utsatt for forferdelig mye virus når man har eldre søsken som går i bhg. 

Så bra at gutten din er bedre nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en tur til legen med han i dag for sikkerhetsskyld etter som far fikk påvist Influensa A, som er den hissigste typen. Lillebror er på bedringens vei, men hoster litt og er litt blå under øyene. CRP var lav, litt rød i ene øret, men ellers helt fin. :) Spør om hu mor slipper unna. Jeg er litt sånn halvveis, ikke feber, men sliten, vondt i brystet, hodepine.. Hatt det hver ettermiddag nå i en ukes tid. Enten må jeg bli syk, eller så får jeg bli helt frisk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan vel nå konkludere med at jeg holdt meg frisk :ler:

I dag har vi feiret 3 åringen vår! Tenk at jeg ble mamma for 3 år siden, herligheten som tiden har gått fort. Her har det vært presanger, kaker, is, kinderegg, pizza.. Ei fornøyd og sliten jente som sovna fort i dag <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

På 21.2.2018 den 20.56, malicious skrev:

Kan vel nå konkludere med at jeg holdt meg frisk :ler:

I dag har vi feiret 3 åringen vår! Tenk at jeg ble mamma for 3 år siden, herligheten som tiden har gått fort. Her har det vært presanger, kaker, is, kinderegg, pizza.. Ei fornøyd og sliten jente som sovna fort i dag <3 

Gratulerer med 3 åringen i februar :)

På tide med en oppdatering nå :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering er etterlyst så da får vi kjøre på! Sitter akkurat nå ute i hagen mens lillebror sover i vogna. Snøen smelter og det blir mer og mer vår! 

Pga sykdom har vi ikke fått tatt vaksiner, så vi skal bort neste uke og få tatt de. Lillebror veide iallfall 7,3 kilo og var 65cm lang! Han er blid som dagen er lang - så lenge han er frisk. Rulla over én gang, på matta hos helsesøster :P ikke spesielt interessert, han ligger der og kikker. Ikke fått noen tenner, men er to klumper nede samt sikling, så kanskje noe på gang?

vi ser etter leilighet om dagen og tapte en budrunde i går. Steike så vanskelig det er å komme seg inn på boligmarkedet!

ellers har samboer, etter noen år med diverse opp og nedturer helsemessig fått diagnosen MS. Fy steike så urettferdig, 30 år, liksom. Heldigvis ikke noen aggressiv form ennå, men så inderlig trist og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Jeg vil gjerne følge med deg her videre - som kommende tobarnsmor med omtrent samme aldersforskjell som på dine. Men så utrolig leit med MS-diagnose. Det må være en fryktelig tøff beskjed å få. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 8.02, lille_frosk skrev:

Hei!

Jeg vil gjerne følge med deg her videre - som kommende tobarnsmor med omtrent samme aldersforskjell som på dine. Men så utrolig leit med MS-diagnose. Det må være en fryktelig tøff beskjed å få. 

Gratulerer med baby i magen! Når er terminen? :)

Ja, den diagnosen var ikke helt det vi så for oss. Du vet, når du skal leve et langt og lykkelig liv, å bli gamle sammen. Ingen ser for seg ulykke og sorg inni der, sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her kommer det tenner i rekordfart. 2 små korn nede har blitt til fine tenner. En fortann har kommet ut, og jaggu ligger det ikke 3 til på lur i overkjeven. Så jeg kan trygt si at søvn hos oss i disse dager er noe amputert. I tillegg til forkjølelse og feber, så klart!

Ellers er kneika med fast føde knukket. Nå ser det ut til at han liker mat! Endelig 😄 Nylig spiste han bittesmå biter med brødskive, smør og leverpostei. Det likte han. spiste jo en hel skive! 

Ellers må jeg jo nevne at vi har kjøpt LEILIGHET!!! Vi skal signere kontrakten i morgen. Nå går vi fra 70kvm og 2 soverom til 3 soverom, stor stue, stort kjøkken, vaskerom, 2 bad! Og 2 terasser :):) Prisen? Lets say vi er blakke nå! :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ny leilighet! :) og deilig at han får spist litt. Jeg husker jeg praktisk talt fullamma ho ene mi til hun var 8 mnd. Først da aksepterte hun mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Jill skrev:

Gratulerer med tenner og leilighet! 😁 Bra med dere? 

Takk!

Ja nå er vi vel over sykdommen, - enn så lenge. 4 tenner oppe og 2 nede. Alle 4 oppe kom ila en mnd. Så let´s say det har vært litt dårlig stemning her :ler: 

Ellers er det faktisk siste permisjonsdag nå på fredag. Så er det 5 uker ferie og deretter jobben igjen. HJELP hvor ble tida av?? Samboer har ferie om 14 dager, så det blir litt reising til mine foreldre + hytta i juli. Så er det vel pakking og ymse før flytting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Og der var ferien over også - hjelpes så fort tiden går!

Må jo bare si, fy flate for en sommer!! Kan ikke huske å ha hatt det slik som nå i hele mitt liv. Varmt, fint, deilig. Burde fått badet litt mer, men ble både uti i glomma og i havet. 1 ½ uke tilbrakte vi på hytta ved havet. 1 uke hos mine foreldre, og resten litt her og der. Det har vært en fin sommer sammen med familien.

Jobbstart i morgen! 🤯

Gleder meg, gruer meg.. Mest spent på å være vekk hele dagen fra lillemann. Ammer jo fremdeles, og han er ikke alltid glad i fast føde. I tillegg sliter vi fremdeles med vektoppgangen hans :( 8 kilo har han stoppet på. Han er ikke tynn, har jo klassiske "strikken" rundt håndleddet, men skulle gjerne sett at han vokste litt mer. Prøver og ikke stresse med spisingen hans, gjør det bare verre. Tilbyr, og lurer inn noen skjeer også når han er lei :) Nå nettopp fikk han laks, søtpotet & gulrotmos. Det likte han 😄  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2015 den 12.36, malicious skrev:

I natt har alle mann sovet igjennom hele natta. Godt!

Nå er den lille nede for telling igjen og jeg har shinet leiligheten. Mamma og pappa kommer snart på besøk og bananbrødet er ferdig i ovnen. Produktiv formiddag. Nå er jeg sliten og gidder ikke gjøre noe mer i dag :P

Dette var forrige permisjon. Storesøster var her snaue 8 uker. Sov natta igjennom ja... :ler:  Har enda tilgode å sove natta igjennom. Nå er han 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Også hadde jeg jobbet godt over 1 mnd allerede. Dagene går fort! Vi flytter neste helg og jeg stresser med pakking! Vi kjøpte jo i mai, så endelig tar vi straks over!! 😄 Akkurat nå har vi en eller annen barnesykdom i hus. Feber i noen dager og nå utslett. Kastet opp har han gjort et par ganger også 😕 Stakkars lille gutten min.

Ellers så har vi jo drevet med tilvenning av soving i egen seng. Funket jo bedre før sykdom, men han har blitt utrolig flink! Nattavent pupp har vi også, så nå ammer vi ikke så mye lenger. Føles helt greit, og litt vemodig til tider. Han sover bedre på natta uten pupp iallfall 😄 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...