Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At de hadde sex på verandaen min

Så jeg spylte dem med vann slangen

var det galt ?

Haha, den der var syk. Du gjorde vel ikke noe galt, men.. Vet ikke helt hva jeg ville gjort selv.

Jeg har en nabo som plystrer. Og det er hele tiden, i tydeligvis dårlig lydisolerte hus. En dag hadde jeg glemt igjen nøklene mine, og kom meg ikke inn i mitt eget hus. Så, jeg satt på verandaen i nærmere 5 timer og hørte på plystringen hans... Men nå er det vel mer underholdene å høre på plystringen når jeg sitter ute på verandaen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolena
Et par tidligere naboer kranglet mye og høylytt, og de hadde det med å kaste ting ut av vinduet mens de holdt på. Der kunne vi sitte på balkongen og ane fred og ingen fare, og plutselig kom det en kaffetrakter deisende ut fra et vindu hos naboen. Jeg må si de holdt ut imponerende lenge før de flyttet fra hverandre.

.

:ler:

I Tyrkia, - vi hadde en nabo som drakk hver dag fra morgen til kveld, - en kveld da exen min og jeg kom hjem. Var det blod i trappen.

Dagen etterpå så vi han i baren med hoven nese og tørr blod som han ikke har vasket vekk :sukk:

Han var så full , - at han datt i trappen. Kastet tv ut fra terrassen - til og med ødela terrassedør. Spurte min ex også om han skulle hente hans minibank-kort på hans hotellrom fordi han var så full, - ville kjøpe mer alkohol ...*Oh my god*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen i naborekkehuset der vi bodde tidligere brukte å koble støvsugeren i stikkontakten vår når han skulle støvsuge bilen sin. Så sparte han noen få strømkroner.. Den samme naboen var også flittig med å kaste bosset sitt i vår søppeldunk. Fikk meg likevel aldri til å si noe. Angrer litt på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et slags "pyramidekompleks" hvor fem-seks hus ligger i oppoverbakke. Altså; vår kjeller deler vegg med naboens stue, og vår stue deler vegg med naboen overfors kjeller. Ut fra stua har vi en veranda og naboen nedenfors tak.

I vinter satt jeg i stua med pensum og leste iført kosebukser og stor t-skjorte. Plutselig kommer naboen nedenfor hoppende over gjerdet med sitt yngste barn på fire/fem år, lirker opp porten til verandaen vår (som er låst litt tricky innenfra), plasserer barnet i snøhaugen på verandaen vår, tar vår spade (!!)som står der og går videre opp på sitt tak for å måke snø. Han så ikke meg som satt der og beskuet herligheten, og regnet nok med at vi ikke var hjemme. Det pleier tross alt å være tomt her på dagtid. Naboungen så meg imidlertid, og vi satt lenge og så på hverandre gjennom verandadøra vår.

Nå som det er sommer tenkte jeg at jeg en dag det er fint vær skal plassere samboeren min i nabohagen med en engangsgrill mens jeg reiser på butikken.

Merkelig skrue...

Fantastisk formulering. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så mange sære naboer at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne engang.

Nummer 1: Ble kjempefornærmet da han ikke fikk lov til å bygge terrassen sin slik at han hadde direkte innsyn i hele andre etasje hos oss.

Nummer 2: Sendte brev til alle i gaten hvor det stod noe sånt som dette: "Hei, jeg har med vitende vilje kjøpt et hus med dårlig vanntrykk. Det angrer jeg på nå. Jeg ser helst at alle i gaten får litt dårligere vanntrykk hver, slik at mitt blir bedre."

Nummer 3: Insisterer på å ha en farsthump rett utenfor huset sitt "så ingen av dere andre i gaten blir ansvarlig for å kjøre ned ungene mine" sitat slutt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Nabodama jeg hadde da jeg fortsatt bodde hjemme er en litt merkelig skrue. Hun sitter inne hele tiden (om sommeren når det er virkelig fint vær, kan hun åpne verandadøren med en 5 cm-glippe). Hun sendte klagebrev på en dukkestue som sto i hagen vår for den "sperret for utsikten" for henne. Eneste utsikten den sperrer for er utsikten inn til en 3. nabo... Uansett så sitter hun jo bare inne. :sukk:

Når vi grillet klaget hun (grillen står på motsatte side av vår eiendom enn der hun bor) og når vi satt ute på tidligkvelden og bare snakket så klaget hun på oss! :kjefte:

*Da jeg flyttet for meg selv bodde jeg en periode i blokk. Jeg bodde i 1. etasje, men hørte flere ganger daglig nabofamilien i 3. etasje (!) be bønn 5 ganger daglig. Dessuten kunne tydeligvis ikke dama i familien prate, hun bare ropte og kjeftet. Vi hørte ordrett hva hun sa enda vi hadde dører og vinduer lukket... Sier vel litt om lydnivået :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

per dags dato så tør jeg ikke tørke undertøy på tørkestativet i hagen. en eller annen i nabolaget går rundt og stjeler de mest slitte trusene h*n finner, gjerne av typen "sliten mensentruse" selv om det henger nytt og lekkert like ved.

lurer virkelig på hva som skjer i hodet på den type mennesker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vakkert og medmenneskelig. Du er nok snillere enn meg du (og det skal faktisk ikke mye til det).

Du kunne vel på hennes vegne ringt denne låsesmeden og bestilt for henne?

Hvordan endte historien forresten? Du skriver at du ikke kunne la henne stå ute i snø, kuling og minusgrader. Da du skrev innlegget ditt, var det juni og godvær.

Jeg kan ikke bestille noen til å låse opp andres dører, nei ;) En låsesmed kan selvsagt ikke komme og låse opp en dør uten eierens godkjenning. Og denne damen nektet altså blankt å få hjelp fra en låsesmed. Helt til naboen på andre siden også nektet å slippe henne ut, og hun ble lei å være fanget i sin egen leilighet.

Det er juni NÅ, ja, men skrev jeg at dette skjedde NÅ? Nei, det skjedde i januar, og da var det ikke sol og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg kan ikke bestille noen til å låse opp andres dører, nei ;) En låsesmed kan selvsagt ikke komme og låse opp en dør uten eierens godkjenning. Og denne damen nektet altså blankt å få hjelp fra en låsesmed. Helt til naboen på andre siden også nektet å slippe henne ut, og hun ble lei å være fanget i sin egen leilighet.

Det er juni NÅ, ja, men skrev jeg at dette skjedde NÅ? Nei, det skjedde i januar, og da var det ikke sol og varmt.

Nei, jeg vet også at en låsesmed ikke kan gripe inn uten eiers godkjennelse, men jeg tenke vel at dersom låsesmeden sto der og naboen ble stilt overfor ham og deg med beskjed om at nå ordner du opp, ville hun kanskje gitt seg.

Men som du skriver, situasjonen løste seg da, takket være den litt "slemmere" naboen på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som bo i blokk; hadde det vært greit for deg om naboen på din venstre side gikk gjennom balkongen din for å treffe naboen på din høyre side, og samtidig tok med seg verandastolen din til låns i samme slengen? Neppe ;)

Hvis det var behov for å måke snø fra taket, og min balkong var det stedet det var lettest å komme seg opp på taket, da hadde jeg ikke brydd meg en døyt. (Du så vel dessuten at jeg skrev at det var en smule spesielt at han tok meg seg ungen og brukte din spade... Det skjønner jeg at du reagerte på. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

En "søt" nabohistorie;

Da jeg var liten var det en gammel nabo i gaten som ikke likte at vi barna bråkte når vi var ute å lekte.. Han gav oss karameller hvis vi holdt skjeft og gikk et anna sted å lekte.. Naturligvis var veien foran hans hus det første stedet vi samlet oss for å "bråke sånn at vi kunne få noe godt..

For 2 år siden flyttet jeg for første gang inn i en blokkleilighet.. Den første naboen (skrått over oss) vi møtte, fortalte spennende historier om politiaksjoner i nabolaget (som tatt ut av en hollywood action film). Mannen ser ut som et alkoholisert vrak men presterte også å påstå at han var profesjonell make-up artist..

Denne mannen fortalte oss også at han fra mai-august er på ferie på hytta si der han fisker og nyter livet.. Han har parkeringsplass ved siden av oss.. Men i mai-august parkerer han laaaaangt unna og sniker seg rundt.. (For da er han jo på "ferie")

For noen måneder siden skulle min mann bare ut å feie foran inngangsdøren. Dette skulle ta ca 5-10 min. Jeg var nesten ferdig med middagen.. middagen ble ferdig men ingen mann.. Det gikk ca 45 min, så gikk jeg for å se hva han holdt på med. Da stod han på trappen sammen med make-up artist-naboen og så bedende på meg.. Han hadde prøvd å avslutte samtalen, men naboen tok visst aldri hintet.. Når mannen min ser naboen nå, får han helt angst og skynder seg vekk..

Så er det nabodama under oss.. som egentlig er ei snill og grei dame.. hun har bare litt rare vaner når det gjelder musikk og oppussing..

Vi har en hund som bjeffer litt når den er alene.. hun var raskt på døren og klaget. Vi har løst det problemet; hunden er aldri alene..

Kl.07.30-10.00 på hverdager spilte hun så høyt at jeg oppfattet teksten.. Det mest irriterende var at det gjerne var samme sang om og om igjen... (Jeg jobber skift..) hun tok hintet den 2. gangen jeg "klaget" og fra da av har det vært tyst..Jeg angret på at jeg hadde vært "snill" nabo i nesten 2 år da! Er nok litt redd for konflikter med naboer ja..)

(Artige var at da jeg ba henne dempe musikken, følte hun for å klage til meg over at hun kunne høre hunden vår gå rundt i leiligheten vår..jaha.. skal bikkja bare sitte stille den da?)

Oppussing foregår mellom 8.00-10.00 og 20-22.00..!! (heldigvis varer slike prosjekter bare noen uker..så vi holder ut)

Hun er 100% hjemmeværende med en liten gutt på 5 år, så hvorfor hun har valgt seg disse tidspunktene å gjøre ting på vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen fortalte oss også at han fra mai-august er på ferie på hytta si der han fisker og nyter livet.. Han har parkeringsplass ved siden av oss.. Men i mai-august parkerer han laaaaangt unna og sniker seg rundt.. (For da er han jo på "ferie")

:hoho: Sterkt...

Kom på en litt søt en: Et sted jeg bodde var det en i oppgangen som hadde et digert beist av en hund. Av en eller annen grunn la den sin elsk på min dørmatte, så jeg fant stadig vekk denne hunden liggende rett utenfor døren min. Den gadd aldri å flytte seg heller, hvis jeg dyttet på den så den bare på meg med et sånt "jøss-hva-driver-du-med"-blikk, så det endte alltid med at jeg bare måtte ta sats og hoppe over. :fnise: (Lurer litt på hvordan den stadig endte opp ute i oppgangen på egen hånd, da... De gangene jeg traff eieren virket det som om hun hadde bra kontroll på bikkja ellers, den var veldig veloppdragen og rolig.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var behov for å måke snø fra taket, og min balkong var det stedet det var lettest å komme seg opp på taket, da hadde jeg ikke brydd meg en døyt. (Du så vel dessuten at jeg skrev at det var en smule spesielt at han tok meg seg ungen og brukte din spade... Det skjønner jeg at du reagerte på. :) )

Da er vi nok uenige der! Jeg hadde heller ikke brydd meg en døyt om han hadde spurt først. Og da hadde det også holdt med å spørre én gang så kunne han måka så mye han ville så lenge han bodde der. Men å først ta seg gjennom hagen vår, dirke opp porten til verandaen og så benytte den fritt UTEN å spørre først synes jeg ikke er greit. Privat eiendom er privat eiendom, uansett hva som er "praktisk". Jeg går ikke gjennom hagen til naboen bare fordi jeg sparer noen meter i forhold til å måtte gå grusveien rundt. Det er normal folkeskikk.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

morsom lesning dette :ler:

kom på en episode hjemme hos tanten og onkelen min for noen år siden.

da lillebroren min brukte dissen, og som alle gjør når man disser så sparker man fra med føttene for å få fart.

naboungen til tanta og onkelen min for å gikk ved dissen når brore min disset, og da kom faren hennes ut og fortalte at han ikke måtte sparke sånn!

og dette sa han selv om vi satt noen få meter unna, altså tante, onkel, mamma, pappa og noen flere slektninger.

husker at de reagerte på det.

for han kunne ikke fortelle ungen sin at hun måtte passe seg når noen disset, broren min måtte passe seg for henne når han disset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

Morsom tråd, har dog en mistanke om at i mitt tilfelle er det vi som er de merkelige naboene...

*abonnere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier under noen i familien min. Helt greit det, men de er noen skruer begge to. Mannen i huset er helt gal når det gjelder søppelsortering, han tramper noe sykt når han går og hvorfor ikke støvsuge gulvet rett over oss/hugge ved utenfor vinduet vårt/klippe plenen klokken åtte lørdags morgen?

I tillegg kan de aldri snakke til hverandre på vanlig måte, han står nede i gangen(rett utenfor oss) og hun står oppe på kjøkkenet...

Heldigvis er de ikke mye hjemme så dette er ikke noe stort problem...

Det hele toppet seg da mine foreldre var på besøk og vi var oppe hos de og spiste middag. Da begynte de å klage på at VI bråker for mye! Dette hadde vært OK, men:

1. De er nesten aldri hjemme og når de faktisk er det er det på tidspunkt da vi sover.

2. De har ALDRI nevnt for oss at vi bråker.

3. Dama i huset sa at hun bare hørte det når hun ikke hadde Tven på(hvor stort problem kan dette være da?)

Heldigvis syns mine foreldre at de var urimelige og at dette var utrolig frekt gjort!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...