Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Jeg har riktignok vært borte fra dagboka, men jeg har ikke vært helt inaktiv. To skiturer, en ridetur og en trugetur (!) siden torsdag må kunne regnes som en rimelig aktiv helg. Problemet er fråtsingen jeg også har bedrevet. Når jeg kommer hjem til foreldrene mine er det som om all selvkontroll (som jeg vet jeg ikke har, og derfor ikke kjøper noe jeg ikke skal spise på butikken) forsvinner og blir erstattet av "må spise alt, alltid"-genet mitt. :sukk: 

Oh well, nå er jeg heldigvis tilbake til byen, kom meg på ridetime i går og skal på klatring i morgen. Må prøve å få tatt en tur ut for i det minste å få noen skritt før jobb i kveld. Ellers må det leses litt og ryddes litt her før jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke den mest aktive uka jeg har hatt, men føler jeg tok det litt igjen med to 5 km-økter på tredemølla før jobb lørdag og søndag. Ikke verdens beste tid, men over 8 km/t som snittfart. Og når jeg sammenlignet med pulsen min på slike økter for et år siden, så ligger jeg mye lavere i puls, med høyere hastighet. Så heldigvis er jeg ikke så dårlig trent som jeg var på samme tid i fjor. 

Hadde jeg vært det, så tror jeg halvmaraton hadde føltes ulidelig langt. Så til spørsmålet, jeg har kjøpt meg nye ski, er det noen steder man kan gå på ski i Oslo nå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Cata skrev:

Aner ikke svaret på det med ski, men vil bare informere om at det ble en femkilometer her også i går. :opplyser:

Steike, vi er flinke! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv om jeg ikke har skrevet her, så har jeg faktisk trent. Har løpt 34 km så langt i februar :daane:, så føler meg faktisk ganske flink. Spesielt siden det er snakk om løping på mølle. Har vært oppe i 9 km på rett over en time. Hvem hadde trodd for et år siden at jeg skulle holde ut en hel time på mølla? :klo:

Det er skummelt å si det, men jeg føler meg faktisk litt i rute til september. Men jeg er redd jeg kommer til å angre på de ordene utpå sommeren en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den 24.2.2016 at 7.48, willma skrev:

:vinke: Hei!

Det er jo kjempebra, stå på.  Gleder meg til den dagen jeg klarer å jogge en hel time på mølla... :rolleyes:

Å jogge en hel time på mølla er overhodet ikke et mål i seg selv, for vanligvis synes jeg det er skikkelig kjedelig. Men når kroppen funker og tiden går fort, er det helt greit ;) 

Forrige uke ble det 4 skiøkter, 1 mølleøkt og 1 ridetur. Rimelig fornøyd med det, men er rimelig støl etter skiturene mine i dag, kan man si :P Tror denne uka her blir litt roligere, foreløpig er det bare planlagt rideøkt i morgen, men skal prøve å få til et par løpeturer, og muligens en skitur på søndag hvis vær og føret tilsier at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Javel, Wolfie. Loddet er kastet, terningen ditto og jeg skjelver i kneskålene som om ca et halvt år skal fullføre halvmaraton i Oslo.... (Påmelding er sendt.) :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes flere tullinger der ute, altså :laugh:

Men her skal albuene skjerpes og treningen intensiveres, for nå blir det kamp ... sa hun kjepphøyt, mens sannheten nok er at Wolfie skal være godt fornøyd om hun gjennomfører :P Men så kult, det blir nok bra, iallfall etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den "etterpå" jeg satser på jeg også. :ler: Men jeg kan bare ikke gå rundt resten av livet og lure på om jeg kunne klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er noe med det. Kan jeg løpe 21 km, liksom? :P

Uansett blir det jo kult å prøve. Så får man se hvordan det går ... 

Jeg har begynt løpesesongen ute på ordentlig i dag, det gikk faktisk strålende. Er jo noen oppoverbakker hos meg, men klarte 6,3 km på 45 min, så da er jeg godt fornøyd. Høyere fart enn jeg har pleid å ha på den runden, så det er jo et godt tegn. Men var ikke spesielt godt å løpe på asfalt igjen, etter fem dager løping i Danmark i skogen. Som forøvrig gikk ganske bra, bortsett fra den ene dagen der jeg la på 2 km ekstra på orienteringsløypa jeg egentlig skulle ha. Jaja, ble en god løpeøkt av det, da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca samme tempo som jeg hadde på en ganske flat løype med mye løs sand. Da brukte jeg 42 minutter på 6 km.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg testet ut Zombie-run-appen. Jeg må si det er relativt motiverende å bli jaget av zombier, rett og slett. Historiebitene bryter opp ensidigheten ved å bare høre på musikk, uten at det krever samme konsentrasjonsnivå som en lydbok, og zombiejaktene får meg til å øke farten. Og det er jo det jeg vil fremover, øke farten. Så det kan rett og slett hende at appen blir et fast innslag på løpeturene mine fremover, spesielt hvis jeg på noe som helst vis skal gjennomføre intervaller.

I dag ble det 10 km med pace på 7.15, det er jeg rimelig fornøyd med. Ikke minst fordi det var fryktelig gjørmete en del steder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Cata skrev:

Fanken, må jeg over på Zombie jeg også???

:ler:

 

Gamle dama jages av zombier bortetter veiene. 

:laugh: Tror nok du må det.

Følte meg litt teit der jeg plutselig sprintet bortover, men ingen vet jo at det var fordi jeg ble jaget av zombier :skratte:

Men helt seriøst var det passe distraherende for meg, ga meg noe annet å tenke på og motivasjon til å gi bittelitt ekstra når jeg hadde zombiene i hælene. Har bare testet første episode i gratisversjonen, men mulig jeg må kjøpe fullversjonen. Uansett, man kan jo teste gratis, så det skader jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Wolfmoon skrev:

:laugh: Tror nok du må det.

Følte meg litt teit der jeg plutselig sprintet bortover, men ingen vet jo at det var fordi jeg ble jaget av zombier :skratte:

Men helt seriøst var det passe distraherende for meg, ga meg noe annet å tenke på og motivasjon til å gi bittelitt ekstra når jeg hadde zombiene i hælene. Har bare testet første episode i gratisversjonen, men mulig jeg må kjøpe fullversjonen. Uansett, man kan jo teste gratis, så det skader jo ikke ;)

Nei, det er noe med det. Burde kanskje prøve det for de korte øktene. Tror ikke det blir mye sprinting på denne skrotten her på de lengre etappene, nemlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Cata skrev:

Nei, det er noe med det. Burde kanskje prøve det for de korte øktene. Tror ikke det blir mye sprinting på denne skrotten her på de lengre etappene, nemlig. 

 

Det fine er at når zombiene jager deg, må du bare ha en fartsøkning regnet ut fra den farten du hadde i utgangspunktet for å løpe fra dem ;) Jeg liker meg jo godt rundt 8 km/t på lange økter, men det er jo egentlig ikke så veldig slitsomt. Jeg innser at jeg sikkert kan løpe fortere, uten å bli helt utslitt, men det er så vanskelig. Derfor likte jeg denne appen :laugh:

18 minutter siden, Cata skrev:

Hva skjer hvis de når deg igjen, forresten? :ler:

Du får prøve å se :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...