Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skade og Agathon. :forvirret:

Skade?! :daane:

Jeg har alltid syns at Juul er et merkelig navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! Kombinasjoner er festlig! Jeg kan nevne Arne Kjell. Joar Per. Reid Per :fnise:

Eg kjenner ein som heiter Ove Knut :fnise:

Raraste namnet eg har høyrt må vel vera eit av dei Hollywood-kjendis-namna... Stakkars ungar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Aragon. Da er foreldrene skikkelig blodfan. Hadde navnet i det minste vert del av et dobbeltnavn. Men neida!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Florian synes jeg blir litt feminint for et guttenavn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Electra. På en norsk jentebaby.

Det var strippernavnet te venninna mi =P

Ole Bjørn, Ole Tor og andre "feil sammensatte" navn har med oppkalling å gjøre. Før kalte man alltid opp førstefødte sønn etter <farfars navn> <morfars navn> og noen gjør det dessverre fortsatt =P

Syns de navna som er moderne nå er helt greie jeg, korte og fine, selv om noen er litt overdrivi. Verre for noen år siden når lange navn var inn: Victoria Charlotte og Benjamin Alexander, gjerne etterfulgt av minst to etternavn =/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var strippernavnet te venninna mi =P

Ole Bjørn, Ole Tor og andre "feil sammensatte" navn har med oppkalling å gjøre. Før kalte man alltid opp førstefødte sønn etter <farfars navn> <morfars navn> og noen gjør det dessverre fortsatt =P

Syns de navna som er moderne nå er helt greie jeg, korte og fine, selv om noen er litt overdrivi. Verre for noen år siden når lange navn var inn: Victoria Charlotte og Benjamin Alexander, gjerne etterfulgt av minst to etternavn =/

Evt at dei er frå nord-vestlandet ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et søskenpar som heter Aragon og Arwen. Det er vel greit nok nå som Ringenes Herre fortsatt er rimelig "nytt", men om 20-30 år tror jeg det vil bli like harry som om noen hadde hett Luke Skywalker i dag...

Samtlige navn i denne tråden kommer dessuten langt opp på lista. :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Oioioi! Kombinasjoner er festlig! Jeg kan nevne Arne Kjell. Joar Per. Reid Per :fnise:

i know!! en jeg gikk på vgs med- han var kjeeempe overvektig- vi snakker type fedme! han gikk bestandig en en blå t-shorte som var åletrang (selv på vinteren, han hadde nok ikke evnen til å fryse), så kjørte han traktor til skolen hver bidige dag....han het...... Glenn Harry :skratte:

Jeg har alltid syns at Juul er et merkelig navn.

juul? kompisen min heter det til etternavn, og det er jo ikke merkelig, men tenkte du på at noen heter dette til fornavn? :klo:

Evt at dei er frå nord-vestlandet ;)

hahaa.... ja, der har de en tendens til å bytte om på navnrekka av en eller annen grunn :klo: per kristian, blir automatisk kristian per..osv... merkelig greie det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desta.

Hun damen i værmeldingen på TV2 heter jo det.

Også er det jo Olga, da.

Det er jo et gammelt navn, men jeg synes likevel at det er helt gyselig rart!

Endret av Anjah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamledager var Analius et navn som ble hyppig brukt her i Norge ....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Nure syns jeg er litt rart, men søtt :)

Min sønn en gang i fremtiden skal hete Dure. Det er det nydeligste guttenavnet i verden.. jeg tuller ikke engang. Jeg blir helt varm i sjela av det navnet. Alle får krysse fingrene for at jeg bare får jenter tror jeg, da blir det nemlig en Eva :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tham Pong, Lava, Piraja med mange fler (som et resultat av å vokse opp med et asylmottak i nærheten :fnise:)

Jo så husker jeg at det var en gammel dame som presenterte seg for meg engang og hun het Benny. Jeg synes det var så merkelig at en dame het det og synes det hele var så komisk at jeg lo i et kvarter etter hun hadde presentert seg og skyldte på at jeg "tenkte på en vits". (Ja, jeg var 13)

Også har du jo alle de folkene fra nord som har så merkelige sammensetninger på dobbeltnavn.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt at dei er frå nord-vestlandet ;)

Evt. samer.

Propelli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel noen svensker som kalte ungen sin for Ikea Desibel når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...