Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Ariel synest eg er eit rart namn på jenter - det er jo eit gutenamn, men mange verkar å tru det er eit jentenamn pga Disneys havfrue (lurar på kvifor havfrua heiter det, eigentleg? :klo: ).

Ariel er jo både brukt som gutte- og jentenavn, ikke noe rart med det.

http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Ariel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

kjendiser tar jo bestandig kaka når det gjelder rare navn:

Odd Nerdrum har sønnene Bork og Øde....

David og Victoria Beckham oppkalte sønnene etter hvor de ble unfanget,

Brooklyn, Romeo og Cruz ( ikke at jeg helt vet hvor Cruz ble unfanget men)

Bob Geldof har barna med de merkeligste navn- Peaches Honeyblossom, Pixie og Fifi Trixibelle.... :eeeh:

Jamie Oliver har døtrene Poppy Honey og Daisy Boo :eeeh:

forøvrig synes jeg Emma Tallulah er et snodig valg..

og sist men ikke minst, Morten Harket sitt barn- Karmen Poppy Andersson Harket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øde er rimeleg spesielt, ja. Ikkje spesielt positivt namn, tykkjer eg.

Har også høyrt om Ømjer/Ømjær. Jentenamn... Lekkert?

Taran og Jaran er og ganske spesielle. Så vidt eg kjenner til (veit om ein person med kvart namn) er Taran jentenamn og Jaran gutenamn. Men eg finn ikkje logikk i det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om noen som het klosetta!

hørte og en historie om at i gamledager brukte de også å kalle barnet sitt etter det nyeste møbelet i huset. kanskje denne familien hadde fått seg et klosett da babyen kom? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vet om noen som het klosetta!

hørte og en historie om at i gamledager brukte de også å kalle barnet sitt etter det nyeste møbelet i huset. kanskje denne familien hadde fått seg et klosett da babyen kom? :fnise:

Noko liknande har eg og høyrt, ein ville sikkert vera skikkeleg "in" og moderne :fnise: Eg har høyrt Hermetikka, sikkert frå den tida hermetikk var noko nytt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ea er temmelig sært.

Jeg synes det er et nydelig navn! Men har kun lest om det, aldri møtt, eller hørt om noen som heter det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Jeg vet om ei som heter Kitt Jannicke, og noen som kalte ungen sin for Melker.

Vet også om en del med litt sære navnekombinasjoner, sånn som Magne Knut og Ove Trond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne artikkelen om uvanlege namn ved folketellinga i 1801 :hoho:

Mellom anna Aldri, Billa, Blondina, Brunetta, Grevenpop, Rosine, Vengel og Øyan for kvinner, og Appollonius, Bellest (ein 'l unna å verke intelligent? :ler: ), Blodstrup, Bønne, Gjest, Offer, Palme og Uff ( :overrasket: ) for menn :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

jeg vet om noen som het klosetta!

hørte og en historie om at i gamledager brukte de også å kalle barnet sitt etter det nyeste møbelet i huset. kanskje denne familien hadde fått seg et klosett da babyen kom? :fnise:

:fnise:

Jeg vet om en norsk pike som heter Frame, uttalt som på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne artikkelen om uvanlege namn ved folketellinga i 1801 :hoho:

Mellom anna Aldri, Billa, Blondina, Brunetta, Grevenpop, Rosine, Vengel og Øyan for kvinner, og Appollonius, Bellest (ein 'l unna å verke intelligent? :ler: ), Blodstrup, Bønne, Gjest, Offer, Palme og Uff ( :overrasket: ) for menn :ler:

HAHA!! :ler:

Tenk å møte opp i et selskap og presentere seg "Hei, jeg er Gjest".

"Øøøøh... Ja, vi har jo invitert deg?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rare navn på et litt annet nivå enn resten av tråden, men jeg har en venninne fra Zimbabwe som fortalte meg at der er det helt vanlig å bl.a. gi barn navn etter yrker eller personlige egenskaper man ønsker at barnet skal ha. Professor og Doctor var spesielt populært. Hun kunne også fortelle om noen som hadde kalt det ene barnet sitt for Tetracyclin (en type antibiotika) bare fordi han syntes det hørtes pent ut, og en gutt som fikk navnet Roadside fordi fødselen gikk så raskt at han ble født i veikanten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nilsine, Hansine og Larsine er navn jeg vet folk heter. KVINNER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA!! :ler:

Tenk å møte opp i et selskap og presentere seg "Hei, jeg er Gjest".

"Øøøøh... Ja, vi har jo invitert deg?"

Eg trur faktisk Gjest var eit, om ikkje vanleg, så i alle fall litt brukt namn før i tida. Eg har i alle fall høyrt historia om Gjest Baardsen, Noregs "Robin Hood", som stal frå folks stabbur og gav til fattige folk. Men absolutt eit veldig sært namn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariel synest eg er eit rart namn på jenter - det er jo eit gutenamn, men mange verkar å tru det er eit jentenamn pga Disneys havfrue (lurar på kvifor havfrua heiter det, eigentleg? :klo: ). Vert litt som Vanja, som eigentleg er eit russisk gutenamn, men som brukast som jentenamn i Noreg.

Vanja og Ariel er dobbeltkjønnede navn om du sjekker på http://www.norskenavn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjendiser tar jo bestandig kaka når det gjelder rare navn:

Odd Nerdrum har sønnene Bork og Øde....

Ene gudbarnet mitt heter faktisk Bork :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja og Ariel er dobbeltkjønnede navn om du sjekker på http://www.norskenavn.no.

Kjempeseriøs side, med opplysningar om namnet skrevi baklengs, på røvarspråk og med morseteikn :fnise:

Joda, for så vidt. Men opprinneleg er det gutenamn som har utvikla seg til jentenamn etterkvart. Er jo ingen som ville kalt ein norsk gut for Vanja, men det endrar ikkje på faktumet at det er eit russisk gutenamn (eller kallenamn for eit russisk gutenamn).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne artikkelen om uvanlege namn ved folketellinga i 1801 :hoho:

Mellom anna Aldri, Billa, Blondina, Brunetta, Grevenpop, Rosine, Vengel og Øyan for kvinner, og Appollonius, Bellest (ein 'l unna å verke intelligent? :ler: ), Blodstrup, Bønne, Gjest, Offer, Palme og Uff ( :overrasket: ) for menn :ler:

OH LORD!!

Mine fremtidige barn skal herved hete:

Blondina Grevenpop Vengel Hansen

og

Uff Bønne Offer Hansen

Og kanskje hvis jeg får en sønn til (halvt greker kanskje) Appollonius Hansen.

Hva tror dere??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...