Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Møtte en gang en fyr som het Jørre, det synes jeg var et snodig navn. Det hjalp ikke på saken at han hadde en talefeil, og ikke kunne si r...

Tok litt tid før jeg skjønte hva navnet egentlig var, da han presenterte seg som Jøjje. :sjenert:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 søskenpar i familien som heter Lilja og Mingus.

Syns ikke det er så rart selv, men har hørt andre syntes det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallstein. Frøystein. Nilsine. Stein er også rart egentlig.. Kitty.. Jan-Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynhild/Brynild som gutenamn er skikkeleg sært. Har ikkje møtt nokon i verkelegheita, men sett det på gamle gravstøtter (var openbart at det var menn altså, dei hadde gjerne yrkestittel og/eller eit fornamn til ved sida). Men har sett det som kvinnenamn og - lurar på kva det eigentleg er? Namn som slutar på -hild er jo generelt jentenamn...

Eg veit om ei dame som heiter Benny og...

Ariel synest eg er eit rart namn på jenter - det er jo eit gutenamn, men mange verkar å tru det er eit jentenamn pga Disneys havfrue (lurar på kvifor havfrua heiter det, eigentleg? :klo: ). Vert litt som Vanja, som eigentleg er eit russisk gutenamn, men som brukast som jentenamn i Noreg.

Synest og det er litt kunnskapslaust når eg høyrer om foreldre som kallar døtrene sine for Vilje - det er jo eit gutenamn frå norrøn mytologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynhild/Brynild som gutenamn er skikkeleg sært. Har ikkje møtt nokon i verkelegheita, men sett det på gamle gravstøtter (var openbart at det var menn altså, dei hadde gjerne yrkestittel og/eller eit fornamn til ved sida). Men har sett det som kvinnenamn og - lurar på kva det eigentleg er? Namn som slutar på -hild er jo generelt jentenamn...

Eg veit om ei dame som heiter Benny og...

Ariel synest eg er eit rart namn på jenter - det er jo eit gutenamn, men mange verkar å tru det er eit jentenamn pga Disneys havfrue (lurar på kvifor havfrua heiter det, eigentleg? :klo: ). Vert litt som Vanja, som eigentleg er eit russisk gutenamn, men som brukast som jentenamn i Noreg.

Synest og det er litt kunnskapslaust når eg høyrer om foreldre som kallar døtrene sine for Vilje - det er jo eit gutenamn frå norrøn mytologi.

Det blir jo det samme som Kim. Jentenavn i Asia, guttenavn i Norge.

Kjenner en som heter Bjørgulf. Ikke pent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo det samme som Kim. Jentenavn i Asia, guttenavn i Norge.

Kjenner en som heter Bjørgulf. Ikke pent.

Kim er vel gutenamn i Asia og? Evt etternamn - Kim Il-yong (eller korleis det no skrivast) og desse... Har høyrt Kim på jenter i Noreg og. Og ofte i engelsktalande land, men der er det vel gjerne ei forkorting.

Bjørgulf er vel ikkje av dei penast namna, nei... For å seie det forsiktig ;)

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei dame fra Vietnam. Hun heter Kim, og ble sjokkert da hun skjønte at det brukes på gutter i Norge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på ein til - Hampus (gutenam, for dei som måtte vera i tvil) - synest eg er skikkeleg sært. Minnar meg om både hamp og pus :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for så vet at sønnen til det paradiseparet (emil og thea) har et rart navn- nemlig Nemo!

Nemo er en fisk- ikke et menneske.. Kan ikke helt se for meg en 35 år gammel mann hete Nemo :ler:

De kalte han Neon, Ikke Nemo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurine er litt merkelig, tok litt tid til å bli vant til at det var et navn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Det blir jo det samme som Kim. Jentenavn i Asia, guttenavn i Norge.

Kjenner en som heter Bjørgulf. Ikke pent.

Kim er jo et jentenavn i norge også da....

Kan altså brukes på begge kjønn..

Jeg kjenner en som heter Kim Benedicte, men hun kaller seg jo bare for Benedicte da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I gamledager var Analius et navn som ble hyppig brukt her i Norge ....

:skratte: Hoho, nå lo jeg godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet om en liten gutt som heter Arne Jasel. Ellers vet jeg om folk som heter Jaran, Gerold og Tarjer (jentenavn som egentlig høres ut som et guttenavn). Hilmar er også litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...