Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Kjempeseriøs side, med opplysningar om namnet skrevi baklengs, på røvarspråk og med morseteikn :fnise:

Joda, for så vidt. Men opprinneleg er det gutenamn som har utvikla seg til jentenamn etterkvart. Er jo ingen som ville kalt ein norsk gut for Vanja, men det endrar ikkje på faktumet at det er eit russisk gutenamn (eller kallenamn for eit russisk gutenamn).

Om du sjekker på en av dine kansje mer seriøse navnesider, så vil du muligens også finne at disse navnene er dobbeltkjønnende? :fnise: Ellers så synes jeg ikke det er sånn fryktelig krise om noen har et navn som er dobbeltkjønnet. Det virker vanlig verden over. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

husker jeg syntes Ari var rart da Ari Behn kom inn i kongefamilien, trodde først det var utenlandsk eller samisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på ein til - Hampus (gutenam, for dei som måtte vera i tvil) - synest eg er skikkeleg sært. Minnar meg om både hamp og pus :ler:

Hampus er helt vanlig i sverige. Jeg har en tremening eller firmening med svensk mor. Man heter Hampus Nicolai.

Efternamn

Det finns 76 personer som har efternamnet Hampus.

Förnamn

Det finns 23 kvinnor som har förnamnet Hampus. Av dessa har 3 namnet Hampus som tilltalsnamn.

Det finns 11993 män som har förnamnet Hampus. Av dessa har 10391 namnet Hampus som tilltalsnamn

http://www.scb.se/Pages/NameSearch.aspx?id=259432

Nå begynte jeg å se for meg ekteparet Happus og Hampus Hampus :hoho:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Mons! Passer overhode ikke sammen.

Men leste for en stund siden at i Sverige var det blirr populært å kalle opp barna etter frukter. De hadde en god del Papaya og Eple der allerede. Og norske navneforskere regnet med at trenden ville spre seg til Norge også... :sjenert:

Blir fint når hele klassen er en fruktkurv :fnise:

jeg vet allerede om en norsk jente som heter Eple......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol, Måne, Tindra, Alv, Lambert, Hemming

sol og Alv anser jeg som vanlige navn.. . Og Alv uttales Alf.jeg kjenner både Sol og Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg syntes Ari var rart da Ari Behn kom inn i kongefamilien, trodde først det var utenlandsk eller samisk.

Eller hva med Arly (mannenavn)? Det vet jeg en som heter, men navnet er visstnok ikke lovlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Kom på nå at jeg møtte en fyr som het Lillo for ikke så lenge siden. Først da gikk det opp for meg at Stenberg kanskje heter Lars Lillo. Har alltid innbilt meg at det er et etternavn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mange olde- og tippoldemødre som het Ølgård. Etter jeg fikk vite det er liksom ikke så mange andre navn rare. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rare navn på et litt annet nivå enn resten av tråden, men jeg har en venninne fra Zimbabwe som fortalte meg at der er det helt vanlig å bl.a. gi barn navn etter yrker eller personlige egenskaper man ønsker at barnet skal ha. Professor og Doctor var spesielt populært. Hun kunne også fortelle om noen som hadde kalt det ene barnet sitt for Tetracyclin (en type antibiotika) bare fordi han syntes det hørtes pent ut, og en gutt som fikk navnet Roadside fordi fødselen gikk så raskt at han ble født i veikanten.

Jeg kjenner en afrikaner som heter Goodluck til fornavn!:) Han påstår selv at han er et hittebarn, som ble funnet på trappen med en lapp fra foreldrene, hvor det bare stod Good Luck! :ler: Om historien er sann eller ei, har jeg til gode å finne ut, men navnet er i alle fall ekte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bror.

det er visst ganske vanlig, men jeg syns det er litt sært :P

her om dagen møtte jeg på en fyr som het Bergsvein

og da kom jeg på navnet til ei jente jeg møtte for noen år siden som het Bergtora :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...