Gå til innhold

Rareste navnet du har hørt?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Synes for så vet at sønnen til det paradiseparet (emil og thea) har et rart navn- nemlig Nemo!

Nemo er en fisk- ikke et menneske.. Kan ikke helt se for meg en 35 år gammel mann hete Nemo :ler:

Synes det nesten var litt slemt å kalle ungen sin det i og med at det er latin for ingen eller da på engelsk nobody! :fnise:

Kilde: Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stronger

Jeg har en slektning som heter Tage. Husker jeg synes det va rart da han ble døpt, men er vandt til det i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må med hånden på hjertet si at Bergsvein er ett av de minst pene navnene jeg vet om. Det ser fint nok ut på papiret, men her i distriktet uttaler man det som Bechvein/Bechvænn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visstnok er Svale et tradisjonelt guttenavn i Rogalandstraktene? Litt rart, men ganske pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sol og Alv anser jeg som vanlige navn.. . Og Alv uttales Alf.jeg kjenner både Sol og Alv.

Jeg mente Alv som i Alv ikke som i Alf. Kjenner en liten gutt som heter det. De uttaler det ALV! Stakkars unge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg tror mange ikke har sett på overskriften på denne tråden, for her vrimler det av helt vanlige navn, som for eksempel Kåre, Harald, Hans, Hugo, Tore, Ørnulf. Disse var de siste jeg leste, jeg husker ingen jentenavn i farten, men det er sikkert en mengde helt vanlige av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ket-Ivonn

Rainer Per Einar

(Ole) Lysander

og ikke minst:

Audun Emilie

(sorry hvis noen kjenner noen av disse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ket-Ivonn

Rainer Per Einar

(Ole) Lysander

og ikke minst:

Audun Emilie

(sorry hvis noen kjenner noen av disse)

Den siste må være tvekjønnet, ettersom den har både guttenavn og jentenavn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste må være tvekjønnet, ettersom den har både guttenavn og jentenavn :ler:

Det er en jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste må være tvekjønnet, ettersom den har både guttenavn og jentenavn :ler:

Audun er både jente- og guttenavn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den siste må være tvekjønnet, ettersom den har både guttenavn og jentenavn :ler:

Audun er faktisk både gutte- og jentenavn. Bare se her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det visste jeg ikke. Da lærte jeg noe nytt :).

Ble litt sjokka første gang jeg så det. :overrasket: Tenk å kalle en jentunge Audun. Er flere oppsiktvekkende dobbeltkjønnede navn på den siden. Johnny f.eks.

Innmari glad jeg ikke heter Johnny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

David og Victoria Beckham oppkalte sønnene etter hvor de ble unfanget,

Brooklyn, Romeo og Cruz ( ikke at jeg helt vet hvor Cruz ble unfanget men)

Spesielt når man tenker på at Cruz tradisjonelt er et jentenavn i alle de landene der man bruker dette navnet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...