Gå til innhold

Stalkers


Beatrixi

Anbefalte innlegg

Gjest Armule

ble litt usikker rett etter at noen svarte meg på det. så da lot jeg det stå. sånt skjer! bombastisk var det ikke :) tulleberte

Du skrev det som om det var en sannhet, derav "bombastisk".

Nå er i alle fall jeg sikker på at det ikke er amerikansk, men snakk om en ekte norsk kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest bloggen og ønsker mannen lykke til. Virker jo ikke som han har tenkt til å skade henne. Gaver og alt mulig. Og så holder han jo en kontrollert avstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest bloggen og ønsker mannen lykke til. Virker jo ikke som han har tenkt til å skade henne. Gaver og alt mulig. Og så holder han jo en kontrollert avstand.

Hvordan ville du likt å bli overvåket av en mann som var besatt av deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville du likt å bli overvåket av en mann som var besatt av deg?

Jeg hadde blitt glad. Tenk å ha en person i livet sitt som liker og forguder deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt! at noen kan bli så besatt av noen!

Hvordan finner dere ut av noen stalker dere, går de over grensen og røper seg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville du likt å bli overvåket av en mann som var besatt av deg?

Jeg ville ikke likt det - for alt jeg vet finnes det en sånn der ute, men vil ikke tenke på det. Denne jenta aner visst ikke noe om at hun har en "forfølger" heller, og han har ikke opptrådt plagsomt overfor henne så vidt jeg kan skjønne? Har jeg oversett noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

Jeg hadde blitt glad. Tenk å ha en person i livet sitt som liker og forguder deg

Det er vel det som er problemet. Stalkeren er ikke en del av livet til jenta, men ønsker å være det. Og fremgangsmåten er ganske tvilsom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad. Tenk å ha en person i livet sitt som liker og forguder deg

Jeg foretrekker mennesker jeg selv har valgt å ha i livet mitt.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden brøt en stalker seg inn i leiligheten min og gjorde ellers alt han kunne for å få oppmerksomhet. Blant annet truet han med å drepe alle jeg er glad i. Synes du det høres romantisk ut?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det som er problemet. Stalkeren er ikke en del av livet til jenta, men ønsker å være det. Og fremgangsmåten er ganske tvilsom.

Føltes egentlig harmløst da jeg leste det, men det er kanskje ikke helt "normalt" med sånn oppførsel. Kommenterte bloggen til denne personen og spurte hva terapeuten sier til dette. Som terapeut har man vel et visst ansvar her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Jeg har lest bloggen og ønsker mannen lykke til. Virker jo ikke som han har tenkt til å skade henne. Gaver og alt mulig. Og så holder han jo en kontrollert avstand.

Hva innebærer stalking?

Stalking innbefatter forfølgelse, overvåking eller arrangere tilsynelatende tilfeldige møter med offer, Kommunisering kan skje gjennom direkte eller indirekte kontakt, blant annet gjennom post, e-mail og tekstmeldinger. Det kan for eksempel være å få venner av offeret til å gi gaver eller oppfordre til å ta kontakt, eller til å levere trusler eller presanger til offerets arbeidsplass.

Trussel om selvmord er også vanlig. Andre overgrep kan være vandalisme, innbrudd, seksuelt overfall, å skade kjæledyr, og i verste fall å skade, eller true med å skade, barn.

Aggresjon kan skje gjennom vold, trusler om vold eller ved å trakassere offeret over tid. Etterhvert kan bare det å stå demonstrativt utenfor den lokale butikken være tilstrekkelig for å få ønsket effekt. Offeret kan da oppleve å ikke bli møtt på av andre at dette oppleves plagsom fordi «han gjør jo ingenting». De vil ikke se at denne atferden er i en sammenheng og at den har pågått over tid. En annen metode er å oppsøke eller trakassere familie eller barn. Særlig det siste kan oppleves svært truende. En stalker kan for eksempel hente barna til offeret hjem fra barnehagen og levere de uten skade hjemme hos offeret. Selv om dette ikke nødvendigvis oppleves som truende for barna, vil offeret oppleve som et klart overgrep. Stalkeren oppnår oppmerksomhet og klarer dessuten å vise at han har makt over offeret.

Farlighet

Det er svært usikkert hvor vanlig det er å skade offer. Ulike studier viser svært stor forskjell på dette. Det avhenger av type «stalker» og hvilken populasjon man spør (for eksempel generell befolkning eller gruppen voldtatte kvinner). Flere studier viser at 50 til 70% av tilfellene innebærer trusler. Noen offer blir drept, men det er ikke vanlig.

Endret av Nuppdupp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalkingofre kan få angst og andre posttraumatiske skader. Så det kan gå ut over livskvaliteten deres lenge etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen her har kjent henne igjen på bildene, når hun er artist. Synes absolutt hun burde advares dersom man finner ut hvem hun er... Denne bloggeren tror åpenbart at han har en sjans hos henne, selv om hun dater en annen. Han skriver at han er sikker på at hun vil falle for han når hun blir kjent med han. Tydeligvis har han har ikke helt realistisk virkelighetsforståelse, og lider muligens av en eller flere personlighetsforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen her har kjent henne igjen på bildene, når hun er artist. Synes absolutt hun burde advares dersom man finner ut hvem hun er... Denne bloggeren tror åpenbart at han har en sjans hos henne, selv om hun dater en annen. Han skriver at han er sikker på at hun vil falle for han når hun blir kjent med han. Tydeligvis har han har ikke helt realistisk virkelighetsforståelse, og lider muligens av en eller flere personlighetsforstyrrelser.

Hm, umulig å se hvem det kan være - bildet hvor hun sitter med daten er jo kjempegrynete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, umulig å se hvem det kan være - bildet hvor hun sitter med daten er jo kjempegrynete...

Det var to andre litt mer tydelige bilder på et annet blogginnlegg. Jeg tror de som vet hvem hun er vil kunne kjenne henne igjen. Selv har jeg aldri sett denne dama før, er jeg 90 % sikker på. Så hun er kanskje en artist som ikke er så godt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha en kvinnelig stalker, takk! Om en mann forteller at han har en kvinnelig stalker til sine venner og kollegaer, så bare ler de av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha en kvinnelig stalker, takk! Om en mann forteller at han har en kvinnelig stalker til sine venner og kollegaer, så bare ler de av det.

Hvorfor vil du ha en stalker når venner og kollegaer bare ville ledd av det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gjerne ha en kvinnelig stalker, takk! Om en mann forteller at han har en kvinnelig stalker til sine venner og kollegaer, så bare ler de av det.

Hva om dette ER en kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha en stalker når venner og kollegaer bare ville ledd av det?

Jeg kan ikke se at jeg sa at det var derfor, idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne ha en kvinnelig stalker, takk! Om en mann forteller at han har en kvinnelig stalker til sine venner og kollegaer, så bare ler de av det.

Film/bokforslag til deg: http://www.imdb.com/title/tt0100157/ :)

Hva om dette ER en kvinne?

Bare noe sånt som 15-20 % av stalkere er kvinner og de forfølger sjelden fremmede, men mennesker de tidligere har hatt kjærlighetsforhold eller sex med.

Så det er selvsagt mulig, men lite sannsynlig at stalkeren er en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Rart ingen her har kjent henne igjen på bildene, når hun er artist. Synes absolutt hun burde advares dersom man finner ut hvem hun er... Denne bloggeren tror åpenbart at han har en sjans hos henne, selv om hun dater en annen. Han skriver at han er sikker på at hun vil falle for han når hun blir kjent med han. Tydeligvis har han har ikke helt realistisk virkelighetsforståelse, og lider muligens av en eller flere personlighetsforstyrrelser.

Jeg vet hvem det er, og har sagt ifra.

Om bloggen er ekte eller ei vet jeg ikke, men personen som stalkes er en ordentlig person.

Endret av Rainbow81
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...