Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, padawan skrev:

Men hvor sikker er man på at disse (perifere?) menneskene har fått med seg at familien ønsker man venter med å poste?

Dødsbudskapet her kom i en gruppe, der det ble ganske tydelig skrevet at familien ikke ønsket at det ble skrevet på veggen hennes enda mhp barna. Så det er ikke å unngå å fått den delen med seg. Men folk hadde omtrent konkurranse om å være først nå. 

Dødsbudskapet ble delt i gruppen etter avdødes ønske, da vi har fulgt kampen hennes nå en god stund. Og da burde den delen bli respektert og. 

 

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dødsbudskapet her kom i en gruppe, der det ble ganske tydelig skrevet at familien ikke ønsket at det ble skrevet på veggen hennes enda mhp barna. Så det er ikke å unngå å fått den delen med seg. Men folk hadde omtrent konkurranse om å være først nå. 

Dødsbudskapet ble delt i gruppen etter avdødes ønske, da vi har fulgt kampen hennes nå en god stund. Og da burde den delen bli respektert og. 

 

Anonymkode: ec50a...748

Å fy.... Det der er bare jævlig respektløst 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent som er gift og har barn. Tidligere i år så jeg at hun hadde fått kontakt med en annen bekjent (mann) av meg som jeg kjenner fra et annet sted. De begynte å flørte åpenlyst på facebook. De reiste på ferie sammen og det la de ut masse bilder av. Ikke bare vanlige vennskapelige bilder, men flørtebilder, og ett fra hotellsengen hvor hun sitter skrevende over ham. De skriver ofte poster på veggene til hverandre om hvor glade de er i hverandre, at de er soulmates og masse hjerter. De legger ut screenshots fra at de facetimer og av meldinger de sender til hverandre. Det har vært som å se et togkrasj i saktefilm. Det er helt åpenbart at det er mer enn bare vennskapelige følelser mellom dem. Han henger med henne og barna, og de sjekker inn på de stedene de er sammen. Jeg har med jevne mellomrom sjekket sivilstatusen hennes, men det står fortsatt at hun er gift. Mannen hennes er på facebook, og det ser ut som at hun også har svigerfamilien sin på vennelisten (de er ikke norske). Nå har denne nye fyren skrevet at han er i et forhold, og det er ingen tvil om hvem han er i et forhold med selv om det ikke står hennes navn. Det er godt mulig at de har et åpent forhold og at det er greit for mannen, og det er jo på sett og vis bra at hun ikke skjuler utroskapen, men jeg skjønner ikke behovet for å dele absolutt alt. Hvorfor ikke flørte på meldinger? Må alt deles offentlig? Jeg synes fryktelig synd på mannen hennes, og jeg har mistet respekten for henne og den nye kjæresten/vennen/hva hun nå enn kaller ham. Hun er en oversharer fra før av, men dette er det drøyeste jeg har sett fra henne.

Anonymkode: b0ae3...d26

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2017 den 21.59, daemonia skrev:

Veeel... jeg hater utroskap såpass at jeg kunne vært fristet til å gjøre det samme. Men jeg hadde nok behersket meg og heller tatt screenshots og sendt til ham og hans da nye kjæreste, og ellers til de som hadde lurt på hva som hadde skjedd :phaedra:  :fnise: 

 

Jeg kan godt forstå følelsene bak dette og jeg forsvarer ikke utroskap altså. Ble bare litt vel mange detaljer som iallefall ikke jeg hadde behov for å vite. Og ikke spesielt lurt når man faktisk er nødt til å samarbeide om felles barn etter bruddet. 

Anonymkode: 1f06e...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan godt forstå følelsene bak dette og jeg forsvarer ikke utroskap altså. Ble bare litt vel mange detaljer som iallefall ikke jeg hadde behov for å vite. Og ikke spesielt lurt når man faktisk er nødt til å samarbeide om felles barn etter bruddet. 

Anonymkode: 1f06e...16a

Nei, det er en ting å la seg friste, og å faktisk gjøre det. Det er en heeelt annen type crazy når det blir lagt ut i full offentlighet for at alle skal få se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/16/2017 den 21.53, AnonymBruker skrev:

*snip*

Anonymkode: d82da...90b

Jeg kunne på en måte skjønt det hvis det var første gang på tur / veldig sjeldent. Men noen som reiser mye? Rare folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En jeg kjenner har nylig fått jobb som trailersjåfør. Han "sjekker inn" de stedene han er hver dag, flere ganger om dagen. Begynner å bli voldsomt til oversharing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en åpen anti-barnevern gruppe.. 

Oversharing er det vel ikke, men jeg hadde aldri villet gi et så kraftig utrykk for at penger betyr mer enn barna mine - offentlig. 

Kopi:

Hvorfor betale for et barn som nå er staten sitt, og som staten har stjålet fra deg? Ikke bare mister du alle rettigheter, du må også betale mange tusen i måneden for det barnet du kanskje aldri får lov å møte igjen? Og du kan heller ikke adpotere det bort, siden staten allerede har krevd omsorgsovertakelse. Hadde du adoptert bort barnet, hadde du sluppet bidraget. Men hvem vil vel frivillig gjøre det når de er uenig med Barnevernets konklusjon om at barnet skal tas fra hjemmet? Med andre ord: adopter bort, og du slipper bidragskrav. Prøv å beholde ungen din, og du må betale bidrag til fosterforeldrene etterpå. Og vi snakker om LØNNEDE fosterforeldre! De får allerede NOEN HUNDRE TUSEN i året for å ta til seg disse barna!

Anonymkode: 46146...75e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Om disse foreldrene hadde tatt vare på ungene sine, hadde de sluppet å betale bidrag for "ingenting". :roll: Seriøst? Er ikke ungene verdt å betale for, i seg selv? Om det var mine barn ville jeg ønsket det beste for dem, uansett om de var med meg, hos den andre forelderen eller i fosterhjem. Selvfølgelig betaler man. Dessuten er ikke de FÅ hundretusener den ene fosterforelderen får utbetalt direkte lønn, men "frikjøp" fra jobben for å ta seg av barnet/a på heltid. Og det er godt under gjennomsnittslønnen, så fosterforelderen går sånn sett i minus. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes. Om disse foreldrene hadde tatt vare på ungene sine, hadde de sluppet å betale bidrag for "ingenting". :roll: Seriøst? Er ikke ungene verdt å betale for, i seg selv? Om det var mine barn ville jeg ønsket det beste for dem, uansett om de var med meg, hos den andre forelderen eller i fosterhjem. Selvfølgelig betaler man. Dessuten er ikke de FÅ hundretusener den ene fosterforelderen får utbetalt direkte lønn, men "frikjøp" fra jobben for å ta seg av barnet/a på heltid. Og det er godt under gjennomsnittslønnen, så fosterforelderen går sånn sett i minus. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Akkurat den biten er nok vanskelig for samtlige på disse gruppene/livets harde skole menneskene å forstå. For uansett «tjener» fosterhjemmene mer enn de noengang har gjort, og da ser de det kun som fortjeneste, Om du skjønner😜

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra en åpen anti-barnevern gruppe.. 

Oversharing er det vel ikke, men jeg hadde aldri villet gi et så kraftig utrykk for at penger betyr mer enn barna mine - offentlig. 

Kopi:

Hvorfor betale for et barn som nå er staten sitt, og som staten har stjålet fra deg? Ikke bare mister du alle rettigheter, du må også betale mange tusen i måneden for det barnet du kanskje aldri får lov å møte igjen? Og du kan heller ikke adpotere det bort, siden staten allerede har krevd omsorgsovertakelse. Hadde du adoptert bort barnet, hadde du sluppet bidraget. Men hvem vil vel frivillig gjøre det når de er uenig med Barnevernets konklusjon om at barnet skal tas fra hjemmet? Med andre ord: adopter bort, og du slipper bidragskrav. Prøv å beholde ungen din, og du må betale bidrag til fosterforeldrene etterpå. Og vi snakker om LØNNEDE fosterforeldre! De får allerede NOEN HUNDRE TUSEN i året for å ta til seg disse barna!

Anonymkode: 46146...75e

Ikke uten grunn at barna er fratatt hjemmet sitt. De klarer ikke å se og møte barnas behov. Ulike sider av situasjonen blir dratt ut av proporsjoner fordi de ikke klarer å se den store sammenhengen. Ganske trist egentlig. 

Anonymkode: ddb51...6af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra en åpen anti-barnevern gruppe.. 

Oversharing er det vel ikke, men jeg hadde aldri villet gi et så kraftig utrykk for at penger betyr mer enn barna mine - offentlig. 

Kopi:

Hvorfor betale for et barn som nå er staten sitt, og som staten har stjålet fra deg? Ikke bare mister du alle rettigheter, du må også betale mange tusen i måneden for det barnet du kanskje aldri får lov å møte igjen? Og du kan heller ikke adpotere det bort, siden staten allerede har krevd omsorgsovertakelse. Hadde du adoptert bort barnet, hadde du sluppet bidraget. Men hvem vil vel frivillig gjøre det når de er uenig med Barnevernets konklusjon om at barnet skal tas fra hjemmet? Med andre ord: adopter bort, og du slipper bidragskrav. Prøv å beholde ungen din, og du må betale bidrag til fosterforeldrene etterpå. Og vi snakker om LØNNEDE fosterforeldre! De får allerede NOEN HUNDRE TUSEN i året for å ta til seg disse barna!

Anonymkode: 46146...75e

Går det virkelig an å være så.....? Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal kalle det der.

Forferdelig ego

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Den røde fare skrev:

Akkurat den biten er nok vanskelig for samtlige på disse gruppene/livets harde skole menneskene å forstå. For uansett «tjener» fosterhjemmene mer enn de noengang har gjort, og da ser de det kun som fortjeneste, Om du skjønner😜

Blir helt dårlig av de som mener fosterforeldre blir rike av å "ta" barna deres. Min søster er fostermor for en 17 år gammel jente som er helt avhengig av tett oppfølging, og min søster hadde ikke hatt sjans til å ha jobb ved siden av. Det å være fosterforeldre er en 24/7 jobb, og timesbetalinga er ræva. Ikke har man rett på 5 uker sammenhengende ferie heller, og man må være "på" hele tiden i tilfelle det skjer noe.

Mitt foster-tantebarn har blomstret etter å ha kommet i fosterhjem, og hun har (mot alle odds) fullført 2 år på vgs med ståkarakterer i alle fag. Fremdeles mange utfordringer, men hun er en del av familien og begynner å tro på det selv nå (tok noen år ) - og det er ikke snakk om at dette barnet hadde klart seg uten innblanding av barnevernet.

Anonymkode: 6ed58...61a

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt dårlig av de som mener fosterforeldre blir rike av å "ta" barna deres. Min søster er fostermor for en 17 år gammel jente som er helt avhengig av tett oppfølging, og min søster hadde ikke hatt sjans til å ha jobb ved siden av. Det å være fosterforeldre er en 24/7 jobb, og timesbetalinga er ræva. Ikke har man rett på 5 uker sammenhengende ferie heller, og man må være "på" hele tiden i tilfelle det skjer noe.

Mitt foster-tantebarn har blomstret etter å ha kommet i fosterhjem, og hun har (mot alle odds) fullført 2 år på vgs med ståkarakterer i alle fag. Fremdeles mange utfordringer, men hun er en del av familien og begynner å tro på det selv nå (tok noen år ) - og det er ikke snakk om at dette barnet hadde klart seg uten innblanding av barnevernet.

Anonymkode: 6ed58...61a

Åh, slike fosterforeldre er gull verdt og så viktig for barn og ungdom som ikke har det så godt :smilyblomst:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Den røde fare skrev:

Akkurat den biten er nok vanskelig for samtlige på disse gruppene/livets harde skole menneskene å forstå. For uansett «tjener» fosterhjemmene mer enn de noengang har gjort, og da ser de det kun som fortjeneste, Om du skjønner😜

:ler: godt poeng! 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt foster-tantebarn har blomstret etter å ha kommet i fosterhjem, og hun har (mot alle odds) fullført 2 år på vgs med ståkarakterer i alle fag. Fremdeles mange utfordringer, men hun er en del av familien og begynner å tro på det selv nå (tok noen år ) - og det er ikke snakk om at dette barnet hadde klart seg uten innblanding av barnevernet.

Anonymkode: 6ed58...61a

Jeg blir så glad av sånne historier. :) Varmer å høre om unge som føler tilhørighet. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2017 den 18.11, Honey Dew skrev:

Går det virkelig an å være så.....? Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal kalle det der.

Forferdelig ego

Jeg har til og med hørt om folk som mener det ville være bedre om barna deres døde enn at de ble tatt av barnevernet! :hakeslepp:

Så ja, det er snakk om rimelig ego folk.

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...