Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.3.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Kort sagt kan man si det slik at føler du ikke behov for spesielle migrenemedisiner, da har du ikke migrene, "bare" vanlig hodepine :) 

Anonymkode: f83e8...7be

Jeg både kaster opp og får synsforstyrrelser, så vil ikke kalle det hodepinen jeg får "vanlig", selv om jeg ikke trenger andre smertestillende enn de jeg får på butikken.

Anonymkode: 85ce6...6cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dialekt er ikke et skriftspråk. Aner ikke hvorfor så mange har problemer med å forstå det. 

Anonymkode: 32035...7a5

Nei, det har jeg aldri påstått heller. Jeg anser sosiale medier som et uformelt sted, det er et verktøy for meg å holde kontakt og holde meg oppdatert på hva venner og familie holder på med. Så hvis Ola Nordmann får opp min status i sin newsfeed, fordi min grandtante kommenterte hvor fin fotturen vår var, så driter jeg ærlig talt i om han forstår det eller ei. MEN, kommenterer jeg i et kommentarfelt til TV2 for eksempel. benytter jeg meg av bokmål. Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å forstå det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2017 den 18.03, Patronus skrev:

Håndterer bokmål veldig fint skal jeg si deg, og gikk ut av VGS med 6 i norsk. Min venneliste på facebook består stort sett av nordlendinger, og dermed skriver jeg på dialekt der. Selvfølgelig om jeg skal kommentere noe offentlig benytter jeg meg av bokmål, slik at det skal være forståelig for alle - jeg vil jo gjerne at mine meninger skal bli hørt. Syns flere burde holde seg for god til å konkludere med at man har lav IQ om man velger å skrive på dialekt, på sosiale medier vell og merke. 
 

Enig med deg her. Jeg har heller ingen problemer med å forholde meg til skriftspråket når dette er nødvendig, selv om jeg ikke har 6 i norsk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen som har postet hva hun gjør samtidig som hun er sykemeldt/egenmelding har sluttet, på dagen (hun som var på konsert). 

Ikke postet noe om det da av en eller annen merkelig grunn. :P

Anonymkode: ec50a...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i ei gruppe på Facebook der folk deler gode og dårlige serviceerfaringer. Det er både positive og negative erfaringer.

Her om dagen fikk jeg varsel om at en i vennelista mi hadde lagt ut noe i den gruppa, så jeg måtte lese. Jeg har ikke helt sansen for fyren og synes at han har en del rare meninger.

Han ble med kompisen som skulle levere bilen sin på verksted. Da de fikk avlevert bilen, ba de om å bli kjørt hjem av verkstedet. Da de svarte at det har de ikke tid til, så "klikka" det for disse gutta.

Aldri før har de opplevd så dårlig service. At verkstedet forventer at de skal hele veien hjem var ikke noe de kunne godta! Ifølge det han skrev på Facebook anbefaler han ingen å bruke det verkstedet og at han selv boikotter dem.

Altså, jeg er ikke så erfaren med hva som er vanlig. Jeg har selv levert bil på verksted bare to ganger i mitt liv, men jeg har da begge gangene planlagt hvordan jeg skulle komme meg hjem igjen. Første gang tok jeg buss, andre gang henta mamma meg.

Er det en given at bilmekanikere skal slippe alt for å kjøre folk hjem? :klo: 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Tibbie skrev:



Er det en given at bilmekanikere skal slippe alt for å kjøre folk hjem? :klo: 

Nei, det er ikke det. Selv har jeg både tatt taxi og buss hjem fra verksteder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.imgur.com/MqEE3un

Denne er forsåvidt ikke så ille, og jeg kan forstå denne morens frustrasjon. Men jeg håper at hun har spurt sønnen sin før hun la ut dette, hvis ikke synes jeg synd på sønnen hennes. 

Anonymkode: 3d849...276

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://m.imgur.com/MqEE3un

Denne er forsåvidt ikke så ille, og jeg kan forstå denne morens frustrasjon. Men jeg håper at hun har spurt sønnen sin før hun la ut dette, hvis ikke synes jeg synd på sønnen hennes. 

Anonymkode: 3d849...276

Uff, den der gjorde vondt i hjertet å lese!

Jeg antar at gutten er ganske stor, siden det er snakk om Sverige (rånetur på skjærtorsdag?). Statusen kan slå begge veier. Uansett håper jeg at statusen er lagt ut i samråd med gutten, for i den alderen skal det ikke mye til før de føler at det er sosialt selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://m.imgur.com/MqEE3un

Denne er forsåvidt ikke så ille, og jeg kan forstå denne morens frustrasjon. Men jeg håper at hun har spurt sønnen sin før hun la ut dette, hvis ikke synes jeg synd på sønnen hennes. 

Anonymkode: 3d849...276

Langt over streken for hva en mor bør blande seg offentlig!  

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Tibbie skrev:

Jeg er med i ei gruppe på Facebook der folk deler gode og dårlige serviceerfaringer. Det er både positive og negative erfaringer.

Hva heter gruppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, estrella skrev:

Hva heter gruppen? :)

Den er lokal, så tror ikke at folk utenfor byen vår får mye glede av hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2017 den 9.40, AnonymBruker skrev:

http://m.imgur.com/MqEE3un

Denne er forsåvidt ikke så ille, og jeg kan forstå denne morens frustrasjon. Men jeg håper at hun har spurt sønnen sin før hun la ut dette, hvis ikke synes jeg synd på sønnen hennes. 

Anonymkode: 3d849...276

Herregud, noe så pinlig for han det gjelder. Som om det ikke er ubehagelig nok å være den som alltid faller utenfor. Det hjelper svært lite at mamma sprer ordet, så alle vet om hans sosiale problemer.

Hva tror hun egentlig at dette skal hjelpe på? Skal folk begynne å ta han med av medlidenhet? Det er kanskje ikke så morsomt for han det heller... :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Tibbie skrev:

Den er lokal, så tror ikke at folk utenfor byen vår får mye glede av hva som skjer :)

Kan du dele den ?

Kan jo hende det er flere fra samme sted her som vil lese

Anonymkode: 8be33...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med UNIVERSITETET om dagen? Påskefri fra verdens beste, mest relevante JOBB, eller er det andre ting hun driver med?

Endret av FrittgåendeBurugle
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Kan du dele den ?

Kan jo hende det er flere fra samme sted her som vil lese

Anonymkode: 8be33...223

Vil helst ikke avsløre min identitet ;) Bor på en liten plass, så om det er noen her inne fra samme sted finnes det nok info om meg på dette forumet til å gjette hvem jeg er :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne ble postet av ei jeg har på facebook, etter å ha møttes på fest for en evighet siden :P

"Jeg "maser" fælt om dette med viktigheten av åpenhet og aksept rundt psykiske plager. Det er blitt en hjertesak for meg, fordi det gjør meg vondt å se både meg selv og andre blitt møtt med fordommer og nedlatenhet. Det å være åpen er for meg ikke å klage, eller synes synd på meg selv, for det er det ingen grunn til. Jeg lever med mine plager, og jeg lever godt med dem, jeg fungerer, men det er takket være mange år med oppfølging og med riktig medisinering.
Det er ikke alle som får det. Noen fordi de opplever at å snakke om slikt er forbundet med skam, de tør ikke, er redde for reaksjonene.
Jeg ønsker så sterkt at at slik redsel ikke skal være nødvendig. At jeg skal kunne si at jeg er bipolar, på samme måte som noen kan si at de har en fysisk sykdom, og at det skal være greit. Man trenger ikke ha en sykdom eller en diagnose heller. Samfunnet er lagt opp på en slik måte at vi alle skal passe inn i en boks. Noen er bare annerledes, de passer ikke inn i den boksen. Og det er greit.

I helga fikk jeg bekreftelsen på at det er viktig med denne åpenheten. Et annet menneske har funnet trygghet i min åpenhet, og selv fått hjelp. Du vet hvem du er, og jeg er så forbanna stolt av deg 2764.png<3
Det må være målet med åpenhet. At aksepten skal bli større, så stor at man ikke trenger være redd for å snakke om det. Men jeg kan ikke redde verden, jeg alene kan ikke fjerne alle fordommer. Men kanskje kan jeg skape en bølgeeffekt.
Så får dere heller leve med maset mitt."

Altså, draaaamaqueen :fnise:

Anonymkode: b5704...008

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 20.04, Sirah skrev:

Kjøre bil skal man ikke etter å ha tatt migrenemedisiner, så om hun har klart seg på ordinære smertestillende så kan det ikke være mye migrene å snakke om 🙈 Min migrene varer ofte i tre døgn. Det første døgnet har jeg grisevondt i hodet, kan spy osv osv. Funker medisinene slipper jeg som regel unna den værste hodepinen, men jeg fungerer ikke som folk alikevel. Har klart og karre meg på jobb osv, men sitter som regel å kikker tomt ut i luften fordi at hodet kort og greit ikke fungerer som det skal. Dag to og tre har som regel det værste gitt seg, men jeg føler meg fullstendig utkjørt. Tygd på og spytta ut lissom :P Og jeg VET at jeg har en relativt mild grad migrene! Skulle samboer på fest mens min migrene herjer, så får han klare seg selv for å si det sånn :P

Dette er feil. Nå finnes det fryktelig mange forskjellige migrenemedisiner, inkludert depottabletter. Som regel står det at man skal vise varsomhet og at legemidler (og migrene i seg selv) kan påvirke evnen til å kjøre bil. 

Anonymkode: 3c67e...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett glatte vegar - dårlege kjøreforhald - halde fartsgrenser - sjølv om "han - ho" vil forbi i ulike samanhengar - la dei sleppe forbi og la dei betale "fartsbota".... og andre ting som kan inntreffe - som Gunnar Helle nevner så har ut også opplevd stygge forbikjøyringar - stor fart - faktisk "ber ein til vårherre" la meg ikkje finne "deg" i neste sving....
Seinast i går måtte ein gje bremsepedalen ei ekstra påkjenning i det ein - ei ?- sjofør ikkje øvehald "høgreregelen - ut er på forkjørsveg".
Som eit ps - frå 2017 vil ulike satsar for trafikkbøter auke monaleg - ref til VG 20.12.2016 :; RÅKJØRING RÅÅÅÅDYRT.

Innlegg på kommunal facebookside som en kommentar til at det er glatte veier.

Imponert om bruken av tankestrek og hermetegn! :) 

Anonymkode: 449b1...963

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alenemor på 18 år som har 2 barn. Hun klager stadig vekk over liver sitt, og om hvor falske folk er. "Håper dere føler en anger en dag, håper dere som leser dette tenker over hvordan dere hadde følt dere om noen hadde gjort sånt mot dere" bla bla bla. Klager stadig på NAV også. Dramaqueen så det holder. Spør omtrent daglig om noen kan kjøre henne til butikken, NAV, legen, hjelpe med flytting av møbler fra sted til sted... Legger ofte ut depression-quotes. 

Bare jeg som mener at hun heller bør fokusere på ungene og hvor heldig hun er som har dem i stedet for å klage på livet sitt flere ganger i uka? Hun legger også ut statuser om at folk skal slutte å dømme henne pga. at hun er alenemor til 2 unger i en alder av 18 år. Er ikke veldig rart at folk dømmer henne når hun klager så mye...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...