AnonymBruker

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?

9 685 innlegg i emnet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes varianter av migrene og. Jeg har atypisk migrene som ikke likner standard migrene. Jeg tåler lys og lyd, og kan gjøre ting om jeg må. Og migrenemedisiner gjør meg bare kvalm, de fungerer ikke. 

Jeg skal ikke legge meg opp i hva den dama det er snakk om har eller ikke har. Jeg vil bare opplyse om at det finnes andre måter å ha migrene på uten at det gjør det falskt.

Anonymkode: 7f8c4...17b

Men det er jo det jeg skriver?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27. mars 2017 den 4.54, AnonymBruker skrev:

Ikke oversharing akkurat... 

Men hva er greia med at folk tagger seg som trygge etter London terroren når de ikke er i England engang??? 

Anonymkode: ec50a...748

Reagerte sterkt på selfien som ble postet i VG rett etter angrepet.

Familie på fire (to voksne barn) tok en selfie med tommel opp og peace-tegn med en rød pil mot terroren i bakgrunnen. Teksten var noe a la "Skyting rett bak oss!!!! ... Men vi er heldigvis trygge! :):)" 

Syns ikke det var helt på sin plass å legge ut på Snapchat. Da er det bedre med en kort "Vi er trygge" på FB.

Anonymkode: 3a6a5...207

9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.3.2017 den 21.48, Wenda skrev:

👍 tror dette er viktig å huske på. Min samboer blir sengeliggende når han får migreneanfall. Han må ligge på soverommet, lyset av, stille, gjerne litt kaldt på rommet. Han må oftest ta ekstremt sterke medisiner i form av stikkpiller som slår han ut i flere timer

Når jeg får migreneanfall så må jeg ha det stille rundt meg, men litt lyd går bra. Kan godt sitte i stua, kan fint kjøre bil om jeg absolutt må. Kan også gjøre enkle oppgaver i huset, lese ei bok eller se på en serie. Jeg tar reseptfrie medisiner som funker helt greit

Så han fungerer ikke i det hele tatt, mens jeg kan, utad iallefall, fungere ok

Da virker det jo mer som du har vanlig hodepine. Og det kan være vondt det altså, jeg har 1-2 dager i månden der jeg ligger nesten rett ut med odepine. Migreneanfall har jeg kanskje en gang i året, og det er noe helt annet. Ikke virker vanlige smertestillende særlig på migrene heller, da smerter av migrene kommer av noe med blodårene i hodet. 

Kort sagt kan man si det slik at føler du ikke behov for spesielle migrenemedisiner, da har du ikke migrene, "bare" vanlig hodepine :) 

Anonymkode: f83e8...7be

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har migrene iflg legene iallfall 

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Wenda skrev:

Jeg har migrene iflg legene iallfall 

Jeg har også migrene i følge legen, og jeg har det omtrent som deg. Ekstremt milde og ekstremt korte anfall vanligvis. Ibux kan fungere for meg om jeg tar det tidsnok, fordi ibux virker tynnende på blodet så presset av blodårene i hjernen minker. I kombinasjon med søvn, slipper jeg som regel unna de hardeste anfallene - og de tar jeg med imigran. Imigran kurerer mine anfall i løpet av få timer, og jeg har til dags dato ikke hatt et anfall som varer mer enn 12 timer.  

(Dog legger jeg heller ikke ut på Facebook om migrene og hva jeg gjør, tror det er to uker siden jeg la ut noe som helst.)

Anonymkode: 55fd6...75f

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   1 medlem

• artigsjokk