Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Leste døgnet rundt i to uker før eksamen. Har vært på de fleste forelesingene. Føler jeg har jobbet hardt (men jobber 50% ved siden av fulltidsstudie, noe som er alt for mye). Resultatet av den første eksamenen? E! Hurra liksom. Og jeg som endlig hadde fått litt motivasjon til å studere videre til det jeg faktisk vil bli... Dèt skjer ikke med slike karakterer...! :(

Anonymkode: feb8c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, skal jobbe en del nå i eksamens tiden, (ikke når det er eksamen da) hehe, men er hjemme-eksamen, så sliter også litt med å "stresse" nok foran eksamen. Men får litt panikk når jeg hører andre snakke om hvor mye de har lest, og hvor mange sider med notater de har... jeg tenker at jeg skal jo klare å bestå begge eksamene:sol:, hahaah må jo nesten klare det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda

Hadde en slags privattime med læreren, hadde spørsmål om et par ting. Og kom ut som et enda større spørsmålstegn. Denne eksamen er jeg livredd for, har strøket den før og læreren himlet med øyene mot meg sist, og fikk meg til å føle meg som verdens dummeste student.

To uker til på å lese.. Vær så snill, la meg stå. Så kan jeg ha juleferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må vekkes igjen.

Jeg er så irritert at jeg sprekker over lesesalen her!!! Det er nesten ingen pulter der folk faktisk sitter, men ALLE pultene er "holdt av". Folk legger fra seg en notatbok og pc-lader også stikker de vel på forelesning/spiser lunsj/henger med venner, så andre folk ikke får brukt pulten. Ca. 70% av pultene på lesesalen er sånn, og jeg gikk rudnt i 30 min og lette etter en plass, for å skrive litt på oppgaven mellom forelesninger. SLUTT Å HOLDE AV PULTER! PAKK SAMMEN OG DRA OM DERE SKAL PÅ FORELESNING! Jeg skjønner at det er irriterende å måtte gå rundt og vente på plass, men om alle hadde latt være å holde av plasser på denne måten, så hadde ikke dette vært noe problem. Åååh, savner lesesalene på UiO. Det var visse ting som plaget meg der, men det var i hvert fall plasser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare irritert på hele oppgaveseminaret vårt... Det suger, fordi man ikke får god nok beskjed, vi sitter her som noen nek, og ene dagen vi skulle få tilbakemelding kunne man se plagiatprosenten til hverandre! Det er ikke mulig... åråågnejwehwfnfn Jeg er glad det er 11 dager til eksamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller aller siste eksamen om fire dager, og siden det er et tilleggsfag hadde jeg belaget meg på en uke skippertakslesing. Passet utrolig dårlig å bli syk og sengeliggende i godt over en uke - har nå kun fire dager på å forsøke å ikke stryke i det hele tatt. Spist opp dager av en stor oppgave som teller halve studiepoengene i år også som jeg begynner å frykte jeg ikke kommer i mål med på en ordentlig måte. Vil bare legge meg ned i fosterstilling og vente på jul. Er jo så vant med å få over gjennomsnittet gode karakterer og jobbe masse i eksamensperioden og så skjer dette. :sur: Har ikke råd til å utsette noe som helst heller siden det er siste året.

Anonymkode: a8b1f...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksamen til onsdag!!! :sjokkert: Prøver å lese, men har ikke helt motivasjonen. Grunnen er vel at jeg føler jeg kan stoffet - men samtidig føler jeg liksom at jeg ikke kan noe. Det er vel noe jeg finner ut av når jeg sitter der med sensorene.... Dessuten er det muntlig eksaminasjon, og jeg har så dårlig erfaring med eksterne sensorer - finnes det i det hele tatt noen som ikke er ute etter å dra kandidaten langt ned i søla?!

Anonymkode: 5c3b0...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og eksamen på onsdag og har perioder jeg stresser helt og løper rundt meg selv:bond:andre hvor jeg er helt rolig og tenker "dette takler jeg fint, jeg kan jo så mye". Eh ja.. føler jeg burde og kunne lest enda mer! i dag har jeg brukt 5 t på lesing, skriving av notater og oppgaver. Føler i grunn jeg har kontroll, samtidig som jeg føler jeg ikke rekker lese alt jeg burde. hehe merkelig følelse gitt! Min første eksamen på høyskolenivå så vet liksom ikke hva jeg skal forvente meg.

Har vært på 99% av forelesningene og tenker at det må da telle for noe, må da ha lært noe der og :raudruss: ? eller ?

I morgen igjen og lese på :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen. Er helt grøt i hodet. Har lest og lest men stoler aldri på at hjernen min klarer å huske noe som helst når det faktisk gjelder. I tillegg er det et par kapitler jeg ikke har fått lest, selv om jeg har lest mesteparten av pensum. Min erfaring er da at det nettopp kommer spørsmål fra det jeg ikke rakk å lese! Vedder venstrearmen min på det!

Og dette er første av fire eksamener på kort tid, jeg er satt opp på masse vakter på jobb mellom disse, og kapasiteten min er allerde sprengt og FUCK MY LIFE!

Anonymkode: 38f5b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen. Er helt grøt i hodet. Har lest og lest men stoler aldri på at hjernen min klarer å huske noe som helst når det faktisk gjelder. I tillegg er det et par kapitler jeg ikke har fått lest, selv om jeg har lest mesteparten av pensum. Min erfaring er da at det nettopp kommer spørsmål fra det jeg ikke rakk å lese! Vedder venstrearmen min på det!

Og dette er første av fire eksamener på kort tid, jeg er satt opp på masse vakter på jobb mellom disse, og kapasiteten min er allerde sprengt og FUCK MY LIFE!

Anonymkode: 38f5b...26b

Haha, det skjedde meg i fjor. Droppa ett kapittel, selvfølgelig kom det spørsmål fra det kapittelet da! 

Masse lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen om 2,5 timer, og er ikke egentlig sikker på om jeg kan pensum godt nok. Pappas "Jeg tror nok du kan klare bedre enn det" da jeg sa jeg satset på en C, gjorde meg ikke noe mindre stresset for denne eksamenen! Krysser fingrene for at jeg består.

Edit: eksamen er bestått! Lettelse, selv om jeg ikke er helt fornøyd med resultatet :)

Endret av Egiett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det skjedde meg i fjor. Droppa ett kapittel, selvfølgelig kom det spørsmål fra det kapittelet da! 

Masse lykke til :) 

Takk! :) Aner ikke hvordan det gikk, men vet at det ble for kort det jeg skrev. Og måtte improvisere en del... Bah. Tror ikke jeg stryker i alle fall. Men vet aldri! Argh altså. Og neste eksamen er på fredag.. og mandag.. og torsdag..

Anonymkode: 38f5b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny student på nytt sted og står foran dilemmaet: Sosialt liv eller lese. Ettersom jeg er helt ny og ikke har blitt kjent med så mange på kullet enda føler jeg at jeg MÅ velge sosiale arrangementer foran lesekvelder. Jeg kommer sikkert også til å angre dersom jeg ikke gjør det da jeg vet hvor viktig sosial trivsel spiller inn på studiene. Jeg er introvert, så alt jeg egentlig vil er å sitte hjemme med serier og god mat, men det vil jo ikke lønne seg i lengden. :scorpis:

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny student på nytt sted og står foran dilemmaet: Sosialt liv eller lese. Ettersom jeg er helt ny og ikke har blitt kjent med så mange på kullet enda føler jeg at jeg MÅ velge sosiale arrangementer foran lesekvelder. Jeg kommer sikkert også til å angre dersom jeg ikke gjør det da jeg vet hvor viktig sosial trivsel spiller inn på studiene. Jeg er introvert, så alt jeg egentlig vil er å sitte hjemme med serier og god mat, men det vil jo ikke lønne seg i lengden. :scorpis:

Anonymkode: cf350...971

Serier og god mat høres fantastisk ut synes jeg :biggrin:

Hvordan synes du miljøet er der du studerer? Her opplever jeg at det er ganske vanskelig å bli kjent med folk, spesielt for sånne raringer som meg, som ikke drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Fy faen, dette er siste gang jeg kjører skippertak!! For et lite helvete! Så. mye. pensum!!

Og likevel er du nok i akkurat samme situasjon til våren :P sånn har i hvert fall jeg det.

En oppgave som skal være ferdig til mandag. Er ca. halvferdig, men mamma kommer på besøk fra torsdag til lørdag, jeg skal på konsert på fredag og lørdag og har eksamen i morgen og på onsdag. Har faktisk ikke lest noe særlig til den delen av eksamen som er i morgen. Er kun en lytteprøve så jeg øver ved å se på gæliske nyheter og høre på gælisk musikk. 

Kjenner at det er litt stille før stormen nå, men håper stormen ikke blir for ille i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Burde egentlig lese døgnet rundt, men i år har jeg praksisperiode rett før eksamensperioden, så jeg er bare dritlei og har så lite overskudd at når jeg kommer hjem orker jeg ingenting. Eksamenene vi har i år er i tillegg veldig urelevant for jobben jeg skal ha når jeg blir ferdig utdannet, så derfor er jeg også veldig umotivert.Jeg tenker at jeg klarer å bestå likevel, så jeg gidder liksom ikke å slite meg ut heller. Vanligvis har jeg prøvd å få A eller B, men her mener jeg helt ærlig at jeg er fornøyd med en E (og ikke fortjener noe særlig mer heller..). Gleder meg bare noe sinnsykt til de to neste ukene er over og jeg er ferdig med dette semesteret!

Anonymkode: e5c47...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter midt oppi en semesteroppgave som jeg føler jeg bare roter meg mer fast i. Gleder meg til å få den levert og ute av verden på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet alt for mye denne høsten, og det har gått veldig ut over skolen... En semesteroppgave igjen nå, så er det juleferie, og takk gud for det. 

I akkurat samme situasjon...

Har ikke lenger studielån, og ligger bakpå med alt hele tiden.. Burde lese til eksamen i disse dager, men må ta jobbing når jeg får det. Har hatt to eksamener som begge gikk kjempedårlig. Skal i det minste komme meg på skolen for et par siste gjennomganger før de neste eksamenene, men er redd jeg blir helt satt ut når jeg ser hvor lite jeg kan. 

Alt jeg vil er å stå, jeg bryr meg helt ærlig ikke om karakter lenger. 

Anonymkode: 2cac3...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serier og god mat høres fantastisk ut synes jeg :biggrin:

Hvordan synes du miljøet er der du studerer? Her opplever jeg at det er ganske vanskelig å bli kjent med folk, spesielt for sånne raringer som meg, som ikke drikker.

Studiemiljøet i byen er egentlig utrolig bra, men det gjelder jo å komme seg inn i det. :) Nå er miljøet på det studiet jeg går temmelig isolert, så det er vel egentlig vanskelig å ikke bli kjent med folk, særlig gjennom alle studieårene. Når det er sagt kom jeg inn litt senere og går ikke på alle forelesninger, så jeg føler at det har hatt litt negativt utslag sosialt sett. Jeg har vel egentlig deltatt på en rekke arrangementer, men de som jeg liker å omgås er jo som regel ikke på så mange arrangementer da de foretrekker litt mindre sammenkomster (som jeg også egentlig gjør). Vanskelig. 

Dette var litt mye pjatt. :) Jeg skjønner godt at det er vanskelig å komme inn på de andre når man havner litt utenfor det som er felles for så mange studenter. Jeg synes også egentlig det er vanskelig å bli godt kjent med noen i det hele tatt. Jeg bruker litt lang tid på å danne gode bekjentskaper, noe som er litt synd i en ny by der man ikke kjenner noen. Begynte du å studere nå i høst? Studerer du på et lite sted? 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...