Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Sjekket Studentweb i dag. Har visst fått svar på to eksamener allerede. Resultat: B og stryk! STRYK?! :overrasket: Jeg som trodde at jeg gjorde det brukbart på denne, i verste fall kvalifisert til en D. Akkurat nå føles det som bunnen er nådd, lyset i enden av tunnellen er borte. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom siste eksamen på fredag med en F hengende over meg. All min livsglede har rett og slett forsvunnet. Klarer ikke engang å glede meg til jul lengre, ingenting. :tristbla::icon_frown: 

Anonymkode: 60b73...2ef

åååå uff:klem:

du får prøve å fokusere på B en du fikk, det er jo en veldig bra karakter. Utrolig kjipt å stryke men det kan hende alle:kghjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekket Studentweb i dag. Har visst fått svar på to eksamener allerede. Resultat: B og stryk! STRYK?! :overrasket: Jeg som trodde at jeg gjorde det brukbart på denne, i verste fall kvalifisert til en D. Akkurat nå føles det som bunnen er nådd, lyset i enden av tunnellen er borte. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom siste eksamen på fredag med en F hengende over meg. All min livsglede har rett og slett forsvunnet. Klarer ikke engang å glede meg til jul lengre, ingenting. :tristbla::icon_frown: 

Anonymkode: 60b73...2ef

Gratulerer med B! Bra jobba :D Og en stryk her og der, det kan skje! Man bommer på oppgaven eller har en eller annen fatal feil som ødelegger alt. Husk at du ikke har noe å tape på å klage, da ;-)

 

Lykke til videre og god jul når du endelig får ferie <3

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

levert hjemmeeksamen i dag, jobbet veldig mye med den, men er ikke fornøyd, og helt ærlig, har en følelse på at jeg stryker faktisk, nå vet jeg ikke når vi får den tilbake da, men håper vi får den etter nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Studentweb i dag. Har visst fått svar på to eksamener allerede. Resultat: B og stryk! STRYK?! :overrasket: Jeg som trodde at jeg gjorde det brukbart på denne, i verste fall kvalifisert til en D. Akkurat nå føles det som bunnen er nådd, lyset i enden av tunnellen er borte. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom siste eksamen på fredag med en F hengende over meg. All min livsglede har rett og slett forsvunnet. Klarer ikke engang å glede meg til jul lengre, ingenting. :tristbla::icon_frown: 

Anonymkode: 60b73...2ef

En stryk innimellom skjer med veldig mange. Hadde du misforstått oppgaven på noen måte?

Uansett, gratulerer med en skinnende B, rist fjøra og gå videre. Neste gang går det nok bra. :)

Anonymkode: a0ca7...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! Oppmuntrende ord betyr alt :klemmer: 

En stryk innimellom skjer med veldig mange. Hadde du misforstått oppgaven på noen måte?

Uansett, gratulerer med en skinnende B, rist fjøra og gå videre. Neste gang går det nok bra. :)

Anonymkode: a0ca7...10e


Eksamen var veldig åpen. Man kunne kanskje dratt inn nesten hele pensum om man ville, så det var opp til den enkelte å begrense oppgaven. Det var muligens her jeg bommet, at jeg ikke begrenset oppgaven på en "smart" måte og drøftet nok, kanskje fokuserte på feil ting. Kommer til å klage snarest mulig likevel, men velger neste sensor å sette strykkarakter så betyr det at jeg må ta hele faget på nytt. 

Anonymkode: 60b73...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksamen om ca fire og en halv time. Er så redd for å forsove meg at jeg ikke får sove :sjokkbla: Krysser fingrene for at det går bra uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksamen om 2 dager.. og jeg har selvfølgelig vært syk/sengeliggende i 5 dager og ikke maktet å lese så mye jeg hadde ønsket.. Formen er heldigvis stigende så kanskje jeg får brukt de neste 2 dagene effektivt! :opplyser:

Anonymkode: d3a5c...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksamen om ca fire og en halv time. Er så redd for å forsove meg at jeg ikke får sove :sjokkbla: Krysser fingrene for at det går bra uansett.

Lykke til!

Anonymkode: a1573...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året mitt på uni, og har et sikkert kjemperart spm. Er en C bra, eller ikke særlig bra? På eksamen, altså. Ble litt skuffa, håpte jo på bedre, men kan og forstå hvorfor jeg fikk C.

Anonymkode: 212c0...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året mitt på uni, og har et sikkert kjemperart spm. Er en C bra, eller ikke særlig bra? På eksamen, altså. Ble litt skuffa, håpte jo på bedre, men kan og forstå hvorfor jeg fikk C.

Anonymkode: 212c0...f6a

C er ikke dårlig. C er gjennomsnittskarakteren og det er ganske mange som får D og E.

Anonymkode: f77fe...177

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det urettferdig for en part. Dersom det er et godt antall studenter som har gjort denne feilen har det noe med hvordan eksamen er utformet, og da bør det gå på deres kappe. Sånn er det ellers også. Dersom en oppgave er formulert slik at en god andel studenter misforstår oppgaven blir den gjerne strøket. Det er kjempesynd for de som har tolket den riktig, men det er de som har formulert oppgaven sin feil. 

Anonymkode: cf350...971

Jeg hadde denne eksamenen, og det er ganske klart at her bør det faktisk telle negativt for dem som overså oppgaven. Jeg skjønner fryktelig godt at det er kjipt for dem, og jeg håper ikke de blir trukket så altfor kraftig, men helt alvorlig; det er tredje studieår. Dvs de har hatt minst 9 eksamener der det alltid går igjen én ting; en "Lykke til! (Kursansvarlig sitt navn, signatur, og dato)". Når dette mangler, burde de bla om på siste side. Det var også nesten en hel side med faktum knyttet til delspørsmålet. 

Anonymkode: c585b...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Begynte å lese til eksamen nå, leste i ca 20 min og har nå en pause for å sitte her å loke.

Eksamen er den 14. Bra jobba, Adara. Klapp på skulderen.

Eksamen den 14. her også og begynner å lese nå! Føler at det ikke kommer til å gå veldig effektivt da, for jeg er så klar for ferie nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor sjuk må man være for å få sjukemelding fra lege? Vært i dårlig form lenge nå men alt stresset har holdt meg gående, tatt meg en dag fri og dermed blitt enda dårligere..... Huskelapp til meg selv er å ikke ta fri når kroppen stresser og er sjuk, bedre å holde det gående til du er ferdig :((( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen den 14. her også og begynner å lese nå! Føler at det ikke kommer til å gå veldig effektivt da, for jeg er så klar for ferie nå! 

Tvi Tvi! Håper det går bra med oss begge ^^

Hva har du eksamen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Tvi Tvi! Håper det går bra med oss begge ^^

Hva har du eksamen i?

Celtic Civilisation. Den er bare to timer og teller 50% av karakteren så jeg prøver å ikke stresse alt for mye. Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut at jeg er gravid for 5 dager siden. Helt uplanlagt, og har derfor slitt noe grådig med konsentrasjonen :icon_frown: Eksamen i morgen kommer til å gå i dass!! 

Anonymkode: dbe32...f8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at flere av elevene jukser ved hjelp av kalkulatoren. Er så frustrert om dagen at jeg vurderer det selv.

Stor sjanse for å bli tatt? Jeg tror ikke st de gamle damene kommer til å merke noen, men så har jeg aldri jukset før. Eksamensperioden dreper meg 

Endret av hjelpme4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket at flere av elevene jukser ved hjelp av kalkulatoren. Er så frustrert om dagen at jeg vurderer det selv.

Stor sjanse for å bli tatt? Jeg tror ikke st de gamle damene kommer til å merke noen, men så har jeg aldri jukset før. Eksamensperioden dreper meg 

Dersom kalkulator er tillatt er det da reglene for hjelpemidler på prøven som må strammes inn, enten ved å kun tillate enkelte kalkulatorer (gjerne sånne helt enkle) eller nullstille dem i forkant av prøven. Det er åpenbart at det egentlig ikke er lov, men slike smutthull må gå på de som setter opp prøven sin kappe. 

Anonymkode: cf350...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatigue og skriftlig eksamen, verdt 20 studiepoeng, på fredag er en dårlig kombinasjon :(

Anonymkode: 2f76a...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...