Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Har merket at flere av elevene jukser ved hjelp av kalkulatoren. Er så frustrert om dagen at jeg vurderer det selv.

Stor sjanse for å bli tatt? Jeg tror ikke st de gamle damene kommer til å merke noen, men så har jeg aldri jukset før. Eksamensperioden dreper meg 

IKKE GJØR DET! juks er aldri greit! Da får du heller sladre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Sliter med søvn for tida! Har ennå ikke lagt meg :( 
Er overlykkelig over at eksamen er klokka to på ettermiddagen i hvert fall. 
Disse timene på natta brukes ikke til noe fornuftig heller. Har sittet og sett på kattevideoer på Youtube i to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likviditetsgrad, egenkapitalrentabilitet, nullpunkt, salgspris, total gjeld, priselastisitet, brekkstand, lagringstid varer.... omg, hvordan skal jeg klare å kunne alle formler til eksamen imorgen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Studentweb i dag. Har visst fått svar på to eksamener allerede. Resultat: B og stryk! STRYK?! :overrasket: Jeg som trodde at jeg gjorde det brukbart på denne, i verste fall kvalifisert til en D. Akkurat nå føles det som bunnen er nådd, lyset i enden av tunnellen er borte. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom siste eksamen på fredag med en F hengende over meg. All min livsglede har rett og slett forsvunnet. Klarer ikke engang å glede meg til jul lengre, ingenting. :tristbla::icon_frown: 

Anonymkode: 60b73...2ef

Uffda:blomst: Det er desverre sånn som kan skje. Du får klage og evt ta den opp igjen, 
Tips til neste gang: Vent til alle eksamener er ferdig før du sjekker noe resultat. (Med mindre det fører til at klagefristen går ut)

 

Jeg er ekstremt stressa. Har eksamen denne og neste fredag, jus nå og Ex.fac neste uke.
Har nesten ikke lest til Ex. Fac, og har generelt ikke lest nok dette semesteret.
Fikk valp i sommer og har ikke klart å balansere hjemmelesing med hunden. 
Nå har jeg funnet et rytme som funker, men det er jo litt sent for i år. 
Ødela veldig at blindtarmen sprakk så jeg mista nesten en uke med viktig kurs (tok noen dager før jeg dro til legevakta).
Og den ene foreleseren i det største faget er helt ubrukelig. Ja, jeg forstår at han sikkert er den beste i faget, men det hjelper meg ingenting når han på ingen måte er pedagogisk. :bond:

 

Sitter egentlig og gjør en eksamensoppgave på eksamensvilkår  nå, men nå satte det seg en fyr rett ved meg og han har sånn piping i nesa, jeg blir gal!:bond: Det er vel ikke sosialt akseptabelt å påpeke det??
Sånne ting får det til å tippe over når jeg er så stressa og sliten.

Endret av Pottah
Oppdatering: Halleluja, han dro!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Har skrevet 2 av sikkert 12 sider hjemmeeksamen. Det høres så latterlig lite ut at jeg ikke skjønner hvordan jeg kan ha brukt tre dager på dette, ikke er det bra heller. Bare et lappeteppe av teori og ting jeg ikke kan noe om som jeg prøver å late som jeg har skikkelig greie på. Føler meg som en bedrager som bare har knekt systemkoden, og nå kommer de snart til å oppdage at jeg er dum som er brød.

Jeg er sikker på at den første hjemmeeksamen gikk rett til helvete, bare fordi jeg er så overselvstendig at jeg leverer uten at noen andre en meg har lest verken deler av eller hele oppgaven min. Blir helt paranoid. Jeg har sikkert misforstått hele perspektivet, og der sitter jeg da, og kommer med "kreative" undertitler som for sensor må virke som et hån når jeg åpenbart ikke har forstått en dritt. Trodde jeg hadde forstått det da jeg leverte, men det er jo ikke sikkert, kanskje jeg bare er gal. Og dum. Så dum at jeg ikke innser det selv i min latterlige arroganse, og oppgaven min ikke er noe annet en psykotisk rambling fra ende til annen.

Faen altså eksamensstress gjør meg bokstavelig talt gal. Jeg venter bare på å få beskjed om at jeg ikke hører til på et masterstudie.

 

Det får være dagens utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mistet all motivasjon med siste oppgaven for dette semester. Klarer hverken lese eller skrive, er bare klar for ferie :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muntlige eksamener på universitetsnivå skulle vært bannlyst! Man blir så skrekkelig nervøs at det er umulig å prestere!

Anonymkode: c7882...462

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare å bestå eksamen på mandag. Ganske sikker på vi kommer til å få en analyse oppgave hvor vi skal analysere en tekst..DET er så vanskelig, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare det uten noen hjelpemiddler :riste: Det er ALT for mye å tenke på, og alt går i surr. Blir deprimert av det her, og motivasjonen er lik NULL. Har lyst å legge meg ned i fosterstilling og gråte... :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i et 15poengsfag neste torsdag.

Begynt på pensum nå.

Kjenner angsten tar meg. Så da er det bedre å prokastinere på KG, sant?

Logic...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig hun jeg bor med, har ikke sovet en sammenhengde natt på 6 måneder.

Anonymkode: 34be8...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen om 9 timer..  kommer ikke til å gå bra :sur:

Anonymkode: d3a5c...b00

Samme her! Får ikke sove engang! Matte. Har jobbet med eksamenssett i to dager, men klarer jo faen ikke én oppgave uten å måtte smugkikke på løsningsforslaget. Kill me now. Dette går til helvete.

Anonymkode: 38f5b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har anatomieksamen om ei uke og, arrogant som jeg er, har jeg nettopp begynt å lese. Ser nå på gamle eksamensoppgaver og innser at dette ikke kommer til å gå bra i det hele tatt. Jeg blir så sur på meg selv! At jeg aldri lærer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går et studie hvor eksamen går ut på at man utarbeider et prosjekt over 4 uker, også presenterer det. Vi presenterte i går for sensor, det gikk fryktelig dårlig, jeg takler ikke muntlige presentasjoner, får panikk og snakker alt for fort. Det var bare helt grusomt.

I dag fikk vi tilbakemelding fra sensor på prosjektet, og det gikk selvfølgelig i dass. Er så jævlig skuffa, jeg har jobba så utrolig hardt med dette, men føler jeg like så godt kunne gjort ingenting. Måtte virkelig kjempe for å ikke begynne å grine foran alle (vi må holde presentasjon og får tilbakemelding foran ca. en fjerdedel av klassen). Vet fortsatt ikke om jeg har strøket eller bestått, håper vi får vite det snart, men jeg er nesten hundre prosent sikker på at jeg strøk. Uff, føles forferdelig. Er så flaut å få så dårlig tilbakemelding foran alle, også i tillegg hvis jeg stryker synes jeg det er skikkelig pinlig. Tror ikke det blir noen bra ferie hvis jeg må ha dette hengende over meg :grine:

Anonymkode: 8e890...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min siste eksamen imorgen, en eksamen som vil få meg videre på studiet. Jeg har lest i mange herrens uker, og gått og gruet meg noe helt utrolig. Det er en muntlig og vanskelig eksamen i biokjemi. Og så skjer det.. for to dager siden fikk jeg omgangssyken. Idag har jeg såvidt fått i meg litt solid føde. Jeg er kvalm enda og mangelen på lesing og energi har gjort at jeg (føler jeg) har glemt ALT. Absolutt alt! Blar i notatene mine nå og bare griner ved tanken. Hvor uheldig kan man bli?! Jeg håper håper håper at jeg klarer meg imorgen. ÅÅÅÅÅÅH :grine:

Anonymkode: f7fe4...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde eksamen i dag med økonomistyring; innså hvor utrolig dårlig det gikk i det jeg fikk -100 millioner kroner som svar på prisavvik..... 

Endret av Pavilion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får svar på alle eksamener før jul. Den første kommer i morgen, og jeg er så nervøs at jeg ikke får sove om natta. Nesten enda mer anspent i kroppen enn jeg var under selve eksamenskjøret :P Og det ene faget går bare annethvert år, så det kan jeg ikke ta opp igjen heller om det går dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater virkelig hun jeg bor med, har ikke sovet en sammenhengde natt på 6 måneder.

Anonymkode: 34be8...370

så flytt!!!!!!!!

Anonymkode: 24e91...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg skikkelig til i morgen.

Innser at jeg ikke har lest nok, men de siste eksamene har vært veldig vanskelige.

Prøver å innfinne meg med tanken på å ta opp faget etter jul, men det er vanskelig å svelge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...