Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Raindrops skrev:

Bare én uke igjen med Eksperter i Team. Bare en liten uke. Kommer jeg meg igjennom den uten å knuse hodet til noen fortjener jeg en medalje. Jeg fortjener en jævla parade.

You can do it! Men er du ikke glad du tok det intensivt? (Jeg bare antar, siden du er ferdig om en uke :ler: ) Jeg gjorde det samme, og var rimelig heldig med gruppa mi. Det var allikevel sååå godt å bli ferdig! :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
2 timer siden, Tekola skrev:

You can do it! Men er du ikke glad du tok det intensivt? (Jeg bare antar, siden du er ferdig om en uke :ler: ) Jeg gjorde det samme, og var rimelig heldig med gruppa mi. Det var allikevel sååå godt å bli ferdig! :fnise:

 

Sjeleglad faktisk! Vil heller bli ferdig så fort som mulig. Gruppa er egentlig helt OK den, jeg er bare så sykt lei av å forholde meg til dem hver dag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, globalagogo skrev:

Nei? ikke alle flytter til ny by for å studere 

Nettopp, og det er de personene som ikke flytter til ny by og som KAN bo hos foreldrene sine de ønsker å kontrollere. Ikke noen som har studiested flere hundre km unna foreldrene sine, slik som Linaria har. 

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er helt utmattende å flytte!
Jeg er såå sliten. En ting er selve flyttebiten, men så kommer all krangling med eksen i tillegg. 
Gleder meg ekstremt mye til jeg har fått ut alle tingene mine og har kommet inn en ny leilighet. 

Har ikke fått lest så mye som jeg burde pga samlivsbruddet og flyttingen heller. Hater følelsen av og ligge bakpå.

Og på toppen av det hele har jeg møtt en ny fyr. Og denne fyren har jeg sitti og chatta med til alt for sent to netter på rad.:rodmer:
Så i tillegg til å være dritsliten, er jeg nå også trøtt. For å ikke snakke om hvor mye tid jeg bruker på å sjekke om han har skrevet noe istedenfor å lese pensum.

Sukk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg praktisk eksamen og jeg gruer meg veldig! Føler meg egentlig veldig forberedt, men blir så stressa av spørrerunden de skal ha når jeg er ferdig :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå som Samordna har åpnet, så har jeg endelig fått søkt. Tok meg mindre enn 10 minutter, og jeg tror jeg kommer inn (har en del over snittet for å komme inn). Så nå er det bare å vente til 20. juli for å få svar (6 måneder!).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe, ja nå er det vist på tide å søke, eller har da hvertfall 2mnd igjen.
Prøver for øyeblikket å overleve praksisen, og vurderer om jeg skal slutte nå til påske (har da hatt et par eksamner), eller om jeg venter til sommeren for å gå alle 30stp dette semesteret, selv om jeg egentlig har null motivasjon til eksamnen i mai.. så heller veldig på å slutte nå til påske.

Så da får vi se! Ellers prøver jeg å finne ut hva jeg ellers vil studere, har funnet noe, men så søker jeg det opp på nettet, og der sier alle at "NEI, IKKE GÅ PÅ DET STUDIET, DU FÅR IKKE JOBB" så da må jeg bare tenke mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes opplegget på samordna er blitt helt tullete? Likte det mye bedre før. Nå må man trykke inn på hver bachelor f.eks. for å se hva poenggrensen var i 2015? Før 1 februar kunne man gå inn på feks UiO og få en fin oversikt over alle studier og poenggrenser, mens nå må man søke på studiested eller hva man vil studere, og bla og bla og bla hvis man bare vil se hva et lærested har å tilby, og trykke inn på de forskjellige for å se poenggrenser :bond:

Anonymkode: f651c...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som synes opplegget på samordna er blitt helt tullete? Likte det mye bedre før. Nå må man trykke inn på hver bachelor f.eks. for å se hva poenggrensen var i 2015? Før 1 februar kunne man gå inn på feks UiO og få en fin oversikt over alle studier og poenggrenser, mens nå må man søke på studiested eller hva man vil studere, og bla og bla og bla hvis man bare vil se hva et lærested har å tilby, og trykke inn på de forskjellige for å se poenggrenser :bond:

Anonymkode: f651c...7db

Her er alle poenggrensene :)

http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/15/poenggrenser_vara_hoved.html

Anonymkode: 05804...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer det jeg ønsker, som vil gi meg mange muligheter. Utrolig vanskelig å komme inn på det jeg studerer også. 

Problemet er at jeg ikke trives i gjengen jeg er med på studiet. Vi er ikke nære venner, det er kun overfladisk bekjentskap. Ikke er vi en samlet gjeng heller. Ganske mye splittelser, og forskjellige mennesker som egentlig ikke passer så veldig godt sammen. Jeg prøver å være hyggelig mot alle, og orker ikke drama. Samtidig er det en jente som baksnakker de andre i gjengen, noe jeg synes er ekstremt ubehagelig å forholde meg til på daglig basis. Har gått så langt at jeg gruer meg til å dra på skolen, og har mistet omtrent all motivasjon. Ekstremt kvalm og nedfor hele tiden.  Føler meg ekstremt usikker på relasjonen med disse i gjengen, og sitter for det meste hjemme for tiden. 

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke slutte på dette studiet heller, da det vil gi meg høy inntekt og gode muligheter. Men samtidig mistrives jeg så mye nå, at jeg ikke klarer å fokusere på studiene. 

Anonymkode: 3b929...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Studerer det jeg ønsker, som vil gi meg mange muligheter. Utrolig vanskelig å komme inn på det jeg studerer også. 

Problemet er at jeg ikke trives i gjengen jeg er med på studiet. Vi er ikke nære venner, det er kun overfladisk bekjentskap. Ikke er vi en samlet gjeng heller. Ganske mye splittelser, og forskjellige mennesker som egentlig ikke passer så veldig godt sammen. Jeg prøver å være hyggelig mot alle, og orker ikke drama. Samtidig er det en jente som baksnakker de andre i gjengen, noe jeg synes er ekstremt ubehagelig å forholde meg til på daglig basis. Har gått så langt at jeg gruer meg til å dra på skolen, og har mistet omtrent all motivasjon. Ekstremt kvalm og nedfor hele tiden.  Føler meg ekstremt usikker på relasjonen med disse i gjengen, og sitter for det meste hjemme for tiden. 

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke slutte på dette studiet heller, da det vil gi meg høy inntekt og gode muligheter. Men samtidig mistrives jeg så mye nå, at jeg ikke klarer å fokusere på studiene. 

Anonymkode: 3b929...6ef

Er det et langvarig studie (type profesjon)? 

Kan du melde deg inn i noe som gjør at du kanskje finner deg en annen gjeng?

Finnes det én eller to personer du føler du liker, som du kanskje kan invitere hjem til deg og bli ordentlig kjent med?

Dersom miljøet er så ille at du gruer deg til hver dag, så burde du kanskje i verste fall vurdere å ta en pause nå og starte med blanke ark til høsten. Jeg vet det høres drastisk ut, men dersom dette miljøet er noe du må holde ut med i mange år kan det skade mer enn studiet gagner.

:klem:

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til læreren som syns det er en god idé at vi skal skrive 4 labrapporter på 3 uker, der to av dem er gruppearbeid:

FUCK. YOU. 

Anonymkode: dbe32...f8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå altså. Nå tror jeg synker på bunn. Går et studie som er helt feil, og går nå dette ut til sommeren for å gå poeng. Jeg trodde at de poengene kom til å komme på både første- og ordinærkvote, men det er vist bare ordinærkvote, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg har jo ikke gode nok karakterer på førstegangs til å komme inn på nesten noe, og jeg har heller ingen sjangs for å komme inn på ordinærkvote. Altså nå vet jeg ikke lengre, jeg som var så sikker, og nå har jeg jo ingen mulighet til å bli noe, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :cry3:

Anonymkode: 51a15...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå altså. Nå tror jeg synker på bunn. Går et studie som er helt feil, og går nå dette ut til sommeren for å gå poeng. Jeg trodde at de poengene kom til å komme på både første- og ordinærkvote, men det er vist bare ordinærkvote, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg har jo ikke gode nok karakterer på førstegangs til å komme inn på nesten noe, og jeg har heller ingen sjangs for å komme inn på ordinærkvote. Altså nå vet jeg ikke lengre, jeg som var så sikker, og nå har jeg jo ingen mulighet til å bli noe, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :cry3:

Anonymkode: 51a15...d93

Vet ikke hvordan den ble AB, men ikke at det har noe å si hvem jeg er, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den følelsen når du er syk og det er obligatorisk ekskursjon i morgen og du har sendt epost til to av lærerene om hva som skjer ved sykdom ved obligatoriske ekskursjoner, og de ikke svarer. Har i tillegg sendt melding til en av lærerene på tlf..Men intet svar å få.. De kan da ikke la meg ikke få gå opp til eksamen fordi jeg går glipp av EN ekskursjon når jeg er syk vel? HVA POKKER GJØR MAN DA? Blir så forbanna frustrert over at lærere ikke kan svare.. Sendte epost i syvtiden i kveld...BAH

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den følelsen når du er syk og det er obligatorisk ekskursjon i morgen og du har sendt epost til to av lærerene om hva som skjer ved sykdom ved obligatoriske ekskursjoner, og så svarer de ikke.. Har i tillegg sendt melding til en av lærerene på tlf..Men intet svar å få.. De kan da ikke la meg ikke få gå opp til eksamen fordi jeg går glipp av EN ekskursjon når jeg er syk vel? HVA POKKER GJØR MAN DA? Blir så forbanna frustrert over at lærere ikke kan svare.. Sendte epost i syvtiden i kveld...BAH

Anonymkode: b2fa8...2cf

 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Tomt?

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...