Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Aah, da var jeg i den situasjonen. Kjærlighetssorg og eksamen i morgen. Prøver å trøste meg med at jeg absolutt ikke er den første og at det var et veldig greit "brudd", selv om det nesten gjør det verre, for jeg kan ikke fokusere på de vonde minnene. Det finnes ingen.

Har også masse lekser og en prøve på onsdag. Vurderer å be om utsetting på noe av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har konteeksamener denne mnd? Det har jeg..Gruer meg sånn :( føler ikke jeg har noe kontroll i det hele tatt.

Anonymkode: 51f56...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud vi har fått verdens teiteste oppgave.. Og da mener jeg virkelig verdens TEITESTE oppgave!!! Jeg var som nevnt lenger opp her syk på den ekskursjonen til en kirke på RLE studiet jeg går. Og nå har vi som ikke var på denne ekskursjonen fått oppgaven vi skal skrive.. Den lyder som følger: Besøk en kirke. Beskriv kirkebygget fra innsiden og utsiden – for voksne. 2-3 sider. Velg en detalj, og fortell om symbolikken til en barneskoleelev. 1-2 sider. Oppsummer hva du selv har lært.

Hvordan i huleste skal man klare å skrive 2-3 sider om hvordan et kirkebygg ser ut?? Og hvordan skal man vite hva de ulike symbolene på et kirkebygg betyr? Vi har ikke om dette på pensum en gang.. Ikke kjenner jeg noen barneskoleelev jeg kan fortelle dette til. Jeg har jo ikke praksis siden jeg bare går på videreutdanning. Jeg kjenner jeg blir rimelig irritert og forbanna over at vi skal bruke tiden på noe så ubetydelig! Kjenner jeg blir utrolig oppgitt over denne læreren vi har...  :sinnatagg:

Anonymkode: b2fa8...2cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Herregud vi har fått verdens teiteste oppgave.. Og da mener jeg virkelig verdens TEITESTE oppgave!!! Jeg var som nevnt lenger opp her syk på den ekskursjonen til en kirke på RLE studiet jeg går. Og nå har vi som ikke var på denne ekskursjonen fått oppgaven vi skal skrive.. Den lyder som følger: Besøk en kirke. Beskriv kirkebygget fra innsiden og utsiden – for voksne. 2-3 sider. Velg en detalj, og fortell om symbolikken til en barneskoleelev. 1-2 sider. Oppsummer hva du selv har lært.

Hvordan i huleste skal man klare å skrive 2-3 sider om hvordan et kirkebygg ser ut?? Og hvordan skal man vite hva de ulike symbolene på et kirkebygg betyr? Vi har ikke om dette på pensum en gang.. Ikke kjenner jeg noen barneskoleelev jeg kan fortelle dette til. Jeg har jo ikke praksis siden jeg bare går på videreutdanning. Jeg kjenner jeg blir rimelig irritert og forbanna over at vi skal bruke tiden på noe så ubetydelig Læreren sa også på mail at vi kom til å få en liten oppgave for å gjøre opp for ekskursjonen.. Kaller du dette en liten oppgave??  Kjenner jeg blir utrolig oppgitt over denne læreren vi har...  :sinnatagg:

Anonymkode: b2fa8...2cf

 

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

50 studiepoeng dette semesteret. To eksamener denne uka. Motivasjon lik null.

Lykke til! Hva studerer du? :) 

Anonymkode: cc60f...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Er det flere som er som meg og fåt gjort mer når de har mye å gjøre? Jeg mener ikke at det er bra å ha flere eksamener og innleveringer på én uke, men om det er masse forelesninger og ting som skjer, så er det lettere å "få ræva i gir" også. Hvis det er en uke hvor man har ferie, og bare skal skrive ett essay, så blir jeg oftest sittende og se på Netflix mesteparten av tida, mens hvis jeg har masse som skjer, så får jeg brukt den lille tiden jeg har til overs til å jobbe.

I tillegg føler jeg meg mye bedre når jeg er ute enn når jeg er hjemme. Tenker å se om jeg finner en jobb her i Skottland. Virker som om alle barene her ser etter bartendere, så det burde ikke bli så vanskelig. Det er en god del barer her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeer så leeeeeeei av stuuuuddddiiiieeeeetttt og studentttttliveeetttt!

Argh! Sitter og leser dagen lang. Pensum er vanskelig, og jeg klarer ikke se for meg at eksamen skal gå bra. Det går sikkert greit, for jeg har enda et par måneder på meg, men akkurat nå føles til og med karakteren C veeeldig fjernt.

Og så er det tidenes fjortisdrama i vennegjengen. Ingenting konkret har skjedd, de har bare funnet ut at de hater hverandre, og så vil ingen av dem finne på noe sammen lenger... så jeg må se etter en ny vennegjeng som faktisk kan være sammen uten dramatikk.

Så er det regninger som skal betales, mobilen min døde, problemer med utleier/huseier og noen jævlig skjevfordelte arbeidsoppgaver i kollektivet mitt. Og så må jeg mekle mellom hun forrige som bodde i kollektivet (som flyttet ut) og de andre i kollektivet fordi ingen av dem kan snakke med hverandre fordi de er uvenner (dette er ikke dramaet jeg nevnte over, dette er enda mer drama ved siden av dramaet), og dermed må jeg være mellommann. Jeg elsker de i kollektivet mitt - men de MÅ begynne å rydde etter seg og vaske litt oftere! Og så hadde det vært fint om jeg kunne få se det jeg vil se på TV av og til også. Er så LEI av Kardashians. Og snart begynner Paradise Hotel og Bloggerne, så da kommer TV'n til å være okkupert hele uka!

Jævlig blakk er jeg og!

Og ulykkelig nysingel!

Samtidig som den nye typen til hun ene i kollektivet forsyner seg av min mat og min kaffe, selv om jeg har bedt han om å slutte for jeg har ikke råd til å sponse begges kosthold. Snylter, as!

Sånn, der fikk jeg det ut!

Ellers er livet sweet.

Anonymkode: 21790...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Hva studerer du? :) 

Anonymkode: cc60f...ee6

Fullfører en av de ørten gradene jeg begynte tidligere. 90 SP dette året, og satser på noe lignende til neste år. Kjenner det er en enorm fordel å returnere til studiene med en helt annen tålmodighet, kunnskap og engasjement. Er bare akkurat nå det skorter skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.2.2016 at 18.34, AnonymBruker skrev:

Noen som har konteeksamener denne mnd? Det har jeg..Gruer meg sånn :( føler ikke jeg har noe kontroll i det hele tatt.

Anonymkode: 51f56...10a

Har konteeksamen på mandag, og har overhodet ingen motivasjon! Jeg vet at jeg har valgt feil studie, men nå er jeg over halvveis, og det føles så dumt å ha kastet bort 2 år hvis jeg dropper ut, så jeg biter tennene sammen og skal holde ut i et drøyt år til. Må bare klare denne eksamenen. Jeg blir fryktelig skuffa hvis jeg får noe dårligere enn C, men akkurat nå føles det ganske fjernt...

Edit: Samboer løftet hunden opp i senga til meg da han dro på jobb, så vi lå og slappet av. Hver gang jeg spurte henne om vi skulle stå opp snart fikk jeg bare et trøtt grynt til svar. Hunden min er like lat som meg... Det tok drøye to timer å komme meg opp.

Endret av FriCol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Er så slitsomt å studere et språk der det nesten ikke finnes ressurser på nettet og hver gang jeg googler en glose får jeg bare "mente du *ord son ligner, på feil språk*?"

Leksene tar så lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud vi har fått verdens teiteste oppgave.. Og da mener jeg virkelig verdens TEITESTE oppgave!!! Jeg var som nevnt lenger opp her syk på den ekskursjonen til en kirke på RLE studiet jeg går. Og nå har vi som ikke var på denne ekskursjonen fått oppgaven vi skal skrive.. Den lyder som følger: Besøk en kirke. Beskriv kirkebygget fra innsiden og utsiden – for voksne. 2-3 sider. Velg en detalj, og fortell om symbolikken til en barneskoleelev. 1-2 sider. Oppsummer hva du selv har lært.

Hvordan i huleste skal man klare å skrive 2-3 sider om hvordan et kirkebygg ser ut?? Og hvordan skal man vite hva de ulike symbolene på et kirkebygg betyr? Vi har ikke om dette på pensum en gang.. Ikke kjenner jeg noen barneskoleelev jeg kan fortelle dette til. Jeg har jo ikke praksis siden jeg bare går på videreutdanning. Jeg kjenner jeg blir rimelig irritert og forbanna over at vi skal bruke tiden på noe så ubetydelig! Kjenner jeg blir utrolig oppgitt over denne læreren vi har...  :sinnatagg:

Anonymkode: b2fa8...2cf

haha! enig at den er teit

Du får virkelig til en detaljanalyse på 2-3 sider! du kan jo fortelle litt om utformingen, hvorfor er kirken bygget som et kors og hvor er det vendt, litt historie bak det, kirketårnet, kirkedøren og vinduene,  bare pøs på med detaljer. haha

Lykke til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Plexus skrev:

haha! enig at den er teit

Du får virkelig til en detaljanalyse på 2-3 sider! du kan jo fortelle litt om utformingen, hvorfor er kirken bygget som et kors og hvor er det vendt, litt historie bak det, kirketårnet, kirkedøren og vinduene,  bare pøs på med detaljer. haha

Lykke til :fnise:

Haha takk for oppmuntrende ord. Får vel bruke internett litt ja :ph34r: Tenkte å ta Nidarosdommen, for den er jo svær og veldig detaljert..Så bor jeg jo i Trondheim, så får jeg studert den vakre Nidarosdommen litt ekstra nøye :fnise:

Anonymkode: b2fa8...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FriCol skrev:

Har konteeksamen på mandag, og har overhodet ingen motivasjon! Jeg vet at jeg har valgt feil studie, men nå er jeg over halvveis, og det føles så dumt å ha kastet bort 2 år hvis jeg dropper ut, så jeg biter tennene sammen og skal holde ut i et drøyt år til. Må bare klare denne eksamenen. Jeg blir fryktelig skuffa hvis jeg får noe dårligere enn C, men akkurat nå føles det ganske fjernt...

Edit: Samboer løftet hunden opp i senga til meg da han dro på jobb, så vi lå og slappet av. Hver gang jeg spurte henne om vi skulle stå opp snart fikk jeg bare et trøtt grynt til svar. Hunden min er like lat som meg... Det tok drøye to timer å komme meg opp.

Virker jo så du får gode karakterer, så bare stå på! Jeg går realfag, så på mitt fakultet er C rimelig bra!

Anonymkode: 51f56...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria

Skotsk gælisk er på Google Translate! Da blir det bare å copy/paste hjemmeleksene til torsdag. Whoop. 

Kjenner jeg er litt iriitert over at jeg ikke lenger kan skrive dritt til folk på gælisk uten at de får oversatt det. Nå må jeg jo finne et nytt og enda mindre språk å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker jo så du får gode karakterer, så bare stå på! Jeg går realfag, så på mitt fakultet er C rimelig bra!

Anonymkode: 51f56...10a

Nja, jeg har et par D-er jeg helst skulle vært foruten, og på mitt studie bør man egentlig hvert fall få C i alle fag da det er så stor konkurranse, men karakterene mine er jo helt brukbare da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metode og statistikk. Jeg vil så gjerne kunne analysere data og vurdere forskningsmetoder kritisk, men alt dette snakket om kji-kvadrat, bivariat frekvensfordeling og regresjonsanalyse gjør meg fullstendig rådvill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...