Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Årh, innser jeg har vært en altfor lat student dette semesteret. Vært på alle forelesninger og forberedt meg til hver forelesning, men der stopper det. Sliter med å finne sammenhenger og irriterer meg grønn over at ting er formulert så mye mer vanskelig enn det det trenger å være. Vet at dette er min egen feil, men jeg pleier å gjøre det ganske bra når jeg bare stuleser rett før eksamen, men å begynne med det 1-2 uker før nå var en dårlig idè :sarkasme:

Problemet er at studiet ikke er noe jeg vil fortsette med (altså lite motivasjon), og vil bare stå så jeg ikke mister stipendet jeg har fått. Prøver å tenke at stryker jeg nå, får jeg bare ta det opp, ikke verdens undergang - men fryktelig veldig kjipt når man fra før er vandt med å få gode karakterer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg litt ferdig med dette semesteret og vil bare hjem til juleferie. WHO'S WITH ME??

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg litt ferdig med dette semesteret og vil bare hjem til juleferie. WHO'S WITH ME??

Anonymkode: cf350...971

Jeg og! Men... en eksamen før den tid, og et par uker med praksis. 

 

Og i går døde datamaskinen min. Antakeligvis bare en del som må byttes/mister ikke alt. forhåpentligvis. Men en uke uten maskin å passer ekstremt dårlig. Får låne kjæresten sin, men det er ikke det samme!

Anonymkode: feb8c...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matteeksamen i morgen - føler ikke at jeg har øvd nok, men er så usikker på hva mer jeg kan øve... Ah, stygggod følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake en eksamenskarakter i dag, fikk C. :/ Rett på klagetoget. 

Anonymkode: 6713f...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matteeksamen i morgen - føler ikke at jeg har øvd nok, men er så usikker på hva mer jeg kan øve... Ah, stygggod følelse. 

Lykke til :) 

Er så utrolig sint på meg selv nå. Greide å laste opp feil dokument på et arbeidskrav slik at det ikke ble godkjent. Dette innebærer at jeg ikke får gått opp til eksamen i det aktuelle faget i år og at all øvingen dermed er bortkastet. Har klagd og lagt ved bilder og all annen informasjon, men tviler på at det kommer til å hjelpe. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har innlevering til i morgen som jeg absolutt ikke får til :grine:  og jeg MÅ klare den om jeg skal få gå opp til eksamen. Hjelper ikke at jeg er skikkelig umotivert, og har mest lyst til å slutte på hele studiet. Blæh, tror jeg skal ta fri til helgen og gjøre noe artig, så får jeg heller ta et skippertak før eksamen :Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med bachelor-oppgaven nå. Og skolen forventer at vi skal ha problemstillingen spikret om et par dager :rasende: Jeg syns det er aaaaltfor tidlig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake en eksamenskarakter i dag, fikk C. :/ Rett på klagetoget. 

Anonymkode: 6713f...932

Du går vel ikke på juss på UiB? (Siden K2 hadde sensur den dagen) I så fall er det absolutt ikke lurt å klage på en C. Nå som det er innført blind sensur får de fleste jeg kjenner til D når de klager på C, fordi sensor antar at noen som klager trolig har fått D eller E. Og ikke får man gitt begrunnelse på klagen heller. Elsker når de leker russisk rulett med vår karrieremessige fremtid altså.

Anonymkode: e9300...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. En eksamen unnagjort, en på mandag og en neste uke før ferie. Har aldr vært så stressa med eksamen før, og har vært småsyk hele tiden. Våkna opp med bihulebetennelse nå som krona på verket. Kjenner kroppen snart faller sammen, eneste motivasjon nå er at jeg om ikke lenge kan sove ut! I mellomtiden må jeg nok bare suck it up. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til uka er siste uka jeg har å lese til eksamen...har ikke rukket å starte engang og har nå hatt influensa i 3 dager:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) 

Er så utrolig sint på meg selv nå. Greide å laste opp feil dokument på et arbeidskrav slik at det ikke ble godkjent. Dette innebærer at jeg ikke får gått opp til eksamen i det aktuelle faget i år og at all øvingen dermed er bortkastet. Har klagd og lagt ved bilder og all annen informasjon, men tviler på at det kommer til å hjelpe. :( 

Åh, den er ekstremt kjip :( Håper det ordner seg!

Jeg venter på at eksamenspanikken skal komme slik at jeg kan bli produktiv...resten av klassen er allerede langt på vei på eksamensoppgaven, jeg tar det med (litt for mye?) knusende ro. Er jo 3 uker til den skal inn. Tenkte å starte lesingen i dag, men boka ligger på lesesalen og nå er det cupfinale...jeg håper virkelig jeg klarer å sette inn produktiv-modusen i morgen, det er jo skitvanskelige fag jeg har, og jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke stresser mer.

Livet som student altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3 eksamener neste uke hvor en er avkrysning. Like før jeg bare dropper å lese til den totalt og tar sjangsen på at jeg skal bestå. 4 svaralternativer, 30 spørsmål = may the odds be with me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for lite stressa før eksamen. Noen som kan øke eksamensangsten min slik at jeg faktisk får gjort noe? Har eksamen om en og en halv uke, men det eneste jeg gjør er å glede meg til juleferie. Tenker at jeg står på eksamen uansett, så da er det liksom ikke så farlig. Men jeg vil jo egentlig ha gode karakterer også

Anonymkode: 38c36...0e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for lite stressa før eksamen. Noen som kan øke eksamensangsten min slik at jeg faktisk får gjort noe? Har eksamen om en og en halv uke, men det eneste jeg gjør er å glede meg til juleferie. Tenker at jeg står på eksamen uansett, så da er det liksom ikke så farlig. Men jeg vil jo egentlig ha gode karakterer også

Anonymkode: 38c36...0e1

Det som hjelper på (eller forverrer?) eksamensangsten for min del er å høre andre nevrotiske kullinger snakke om eksamen, hvor mye de har lest, spørsmål til fag etc. Plutselig kommer det opp et spørsmål innenfor noe jeg aldri har hørt om engang. Dette er grunnen til at jeg gjerne isolerer meg litt rett før eksamen, men dersom man ikke kjenner på eksamensstresset enda kan det være nyttig. :)

Anonymkode: cf350...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forrige gæliskprøve gikk til helvete. Jeg hadde en forferdelig uke og greide å gå glipp av prøven! men heldigvis er de veldig snille i det faget, så jeg fikk ta den på kontoret til professoren dagen etter... og det gikk så dårlig! Glemte ord som jeg egentlig kan kjempegodt, og skrev riktig på prøven for tre uker siden! jeg er altså dårligere enn jeg var da :( på grunn av dette har jeg ikke hatt motivasjon til å lese hele helga, og muntlig eksamen er om litt over en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet alt for mye denne høsten, og det har gått veldig ut over skolen... En semesteroppgave igjen nå, så er det juleferie, og takk gud for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som hjelper på (eller forverrer?) eksamensangsten for min del er å høre andre nevrotiske kullinger snakke om eksamen, hvor mye de har lest, spørsmål til fag etc. Plutselig kommer det opp et spørsmål innenfor noe jeg aldri har hørt om engang. Dette er grunnen til at jeg gjerne isolerer meg litt rett før eksamen, men dersom man ikke kjenner på eksamensstresset enda kan det være nyttig. :)

Anonymkode: cf350...971

Helt enig, jeg merker jeg blir sliten bare ved tanken på å dra på skolen nå. Kommer bare til å vurdere meg selv opp mot de andre på lesesalen, ser at de er kommet så og så langt. Jeg har alltid vært et skippertaksmenneske, med gode resultater, og bare jeg klarer å ikke bruke hele dagen på å prokrastinere så skal det gå fint å lese hjemme.

Blir gjerne "Intervall-lesning", type 45 min effektiv skriving/lesing, 45 min netflix :P . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...