Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var på UiO, så var det en særdeles vanskelig oppgave, mange av studentene var sjokkerte i dag, så det er ikke bare deg. 

Anonymkode: f5e7c...681

UiO, ja. Synes det var veldig vanskelig. "Godt" å høre at jeg absolutt ikke er alene. De bør virkelig være snille når de sensurerer!

Anonymkode: 8b785...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var på UiO, så var det en særdeles vanskelig oppgave, mange av studentene var sjokkerte i dag, så det er ikke bare deg. 

Anonymkode: f5e7c...681

Forresten, er du ansatt på UiO eller noe siden du skrev "mange av studentene"? 

Vi trodde Høgberg skulle være real, men det var hun virkelig ikke.. :(

Anonymkode: 8b785...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, er du ansatt på UiO eller noe siden du skrev "mange av studentene"? 

Vi trodde Høgberg skulle være real, men det var hun virkelig ikke.. :(

Anonymkode: 8b785...e64

Nei, er student og hadde samme eksamen selv. Var flere medstudenter som uttrykte at den var jævlig og jeg er enig. Vi er dårlig trent til å bli kastet ut på så dypt vann og det vet fakultetet godt.  

Anonymkode: f5e7c...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
4 timer siden, Jodi skrev:

Tusen takk, nå er det vel overstått :)

Hvordan gikk det? Gikk helt greit for min del.

Er bare så lykkelig over å endelig være ferdig!! :danse:

Gikk greit her også! Svarte på alt, og følte jeg fikk med det meste av det jeg kan, så kunne ikke blitt så veldig mye bedre. Deilig å være ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Siste eksamen om 6 små dager. De siste 3 ukene med eksamener har vært fulle av sjokolade og julefilmer, kun avbrutt av 30 minutters "pauser" fra kosen for å uffe meg gjennom pensum en gang eller to før eksamen. Så uendelig lite motivert. Men de siste 6 dagene skal jeg forhåpentligvis klare. Det blir jo tross alt juleferie om 6 dager uansett hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Siste eksamen i morgen. Er kun et fag jeg tar for Lånekassen så er ikke fryktelig motivert. Har ikke gjort noe pensum i det hele tatt, men hadde en del bakgrunnskunnskap i faget, så jeg skal prøve å karre meg til en E :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en forskerrapport som skal inn imorgen. Og har hele diskusjonsdelen igjen!! :grine:

 

Synes det er så mye gjentagelser, teori der, så motivere for teorien, så skal det DISKUTERES teori. Blir gaaaaal! :bond:

Noen stikkord så orket jeg ikke mer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Noen som husker når vi får vite hvilke fag vi kommer inn på på UiO? Er det nå med en gang fristen har gått ut, eller tar det noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg er så elendig. Har nesten ikke lest denne uka, og eksamen er på tirsdag. Vet jeg bør lese, men faget er seriøst døden. Så. jævlig. kjedelig.

God helg, folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, drue skrev:

Herregud, jeg er så elendig. Har nesten ikke lest denne uka, og eksamen er på tirsdag. Vet jeg bør lese, men faget er seriøst døden. Så. jævlig. kjedelig.

God helg, folkens! 

Er i samme situasjon. Har siste eksamen dette semesteret på torsdag og hadde egentlig bare ei uke på meg på å lese (siden jeg også hadde eksamen denne torsdagen), men har bare lest to kappitler til nå.. Jeg skal prise meg lykkelig for at det er mye overlapp mellom dette og noen av de andre emnene dette semesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å forstå hvordan jeg skal skrive akademisk, har god oversikt over pensum-men det hjelper ikke når skrivingen er problemet. Har ingen å spørre, føler lærerne forventer at vi kan det. Må ha det inn md t-skje og begynner å lure på om det er noe gale med evnene mine. Alltid fått gode karakterer i norsk, også på vdg så forstår ikke hvorfor jeg sliter slik.

Stresser rundt dette.

Anonymkode: 92846...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg faktisk trenger å bli litt strukturert nå - har 2 eksamner denne uken. Føler jeg bare sitter og glor i veggen! Må gjøre noe effektivt. Hvorfor er det så vanskelig? Vil helst bare dra hjem til jul kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhh. Bare noen dager igjen til eksamen. Men er så sliten at jeg klarer ikke holde innsatsen 100% oppe.

I dag skulle jeg gjøre en eksamensoppgave (6t) på eksamensvilkår (eller nesten. Musikk er lov, facebook, lovdata osv er ikke lov). For det første kom jeg meg opp litt senere enn planlagt. Men så ringte noen og trengte meg så endte med å ha på video-chat for å være der for den personen. Men klarte ikke å holde fokuset på eksamensoppgaven. Sukk. 
Må modifisere ned målene mine litt. I dag skal jeg disponere ferdig oppgaven. I morgen må jeg ha en ordentlig prøveeksamen for å øve på å disponere og skrive på eksamensvilkår. Og torsdag er takk og lov fridag før eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksamen på fredag, og føler meg ikke forberedt i det hele tatt. Har lest og tatt notater, men har på følelsen at jeg kommer til å glemme alt med en gang..Gleder meg sånn til juleferie! Det trenger jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksamen i Ex.Phil i morgen:grine: Driver og gjør gamle eksamensoppgaver nå, men de er så vanskelige! Angrer på at jeg ikke har jobbet mer strukturert i dette faget... Vil bare bestå :( Så har jeg bare en dag også enda en eksamen, som jeg også bare såvidt har sett på... Faget er et siv.ing krav, og ikke noe jeg personlig ønsker å studere, så skikkelig kjedelig å måtte ha det likevel. Får trøste meg med at kalkulus kommer til å gå bra, for det har jeg jobbet masse med!

Anonymkode: 0861c...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå orker jeg ikke mer snart. Denne eksamensperioden har allerede vart i over en mnd. Jeg har vært syk og gjort det dårlig på en eksamen fordi foreleser bestemte seg for å forandre hele eksamen. Nå er jeg så sliten at jeg har vært svimmel i tre dager og har holdt på å svime av flere ganger. Orker ikke lese til eksamen i morgen, fordi jeg føler at ingenting sitter og jeg blander sammen alt. Etter eksamen i morgen er ferdig har jeg endelig siste på mandag, men den er kjempe vanskelig. Skjønner ikke hvordan jeg skal rekke å gå gjennom pensum på fire dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinte meg gjennom siste eksamen idag med halsbetennelse og kvalme. Satt og småbrakk meg frem til eksamen ble levert ut, ble bekymret for at jeg ikke kom til å gjennomføre. Men nå er det gjort, det gikk fint, og jeg skal feste til tross for sykdom i kveld!!

Anonymkode: 4d73a...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde tidenes nybegynnertabbe på en hjemmeeksamen: glemte å sette kildelisten alfabetisk. Satte bare inn underveis ettersom jeg brukte kilder, også glemte jeg å sortere før jeg leverte inn. :murvegg:

Spent på hvor mye det trekker.. Faen :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...