Gå til innhold

KAtten min blir tatt inn av naboer !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

syke menneske....................

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

hadde jeg sett dette, så kan du banne på at jeg hadde tatt DEG i nakken kastet deg til hællvette bortover så du aldri hadde glemt det!!! akkurat meg skulle jeg sørget for at du husket!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg forstår folk som jager ut fremmede katter som kommer inn - i nabolaget til foreldrene mine bor det et større antall katter, mange av dem hopper inn kjellervinduer, går inn verandadøra eller andre åpne dører osv. Ettersom foreldrene mine ikke liker katter, og det har vært nære på at enkelte av kattene har blitt låst inne når de skal bort flere dager, prøver de å skremme kattene ut av huset så det ikke skal friste å komme inn igjen. Hvis man ikke tar tak i katten fysisk, skjer det like gjerne at den løper under en trapp, sofa etc. Klart man ikke skal sparke, men å ta litt hardt i den hadde i hvert fall jeg akseptert. Synes heller noen katteeiere er syke som synes det skal være greit for naboene å ta inn diverse katter eller holde alle dører og vinduer igjen om sommeren... Og jeg har hatt katt selv i mange år, som heldigvis har vært hjertelig velkommen hos naboen.

Noe som bringer meg over på temaet som var utgangspunktet for tråden: jeg ville hengt opp lapper og sagt fra at katten har et godt hjem. Min mening er at dersom naboen bare har katten på besøk, uten å gi den mat, bør det være greit - katten vår likte som sagt å gå på besøk til naboen, men hun ga den ikke mat annet enn når hun passet den i ferier. Den kunne ligge flere timer og sove på sofaen hennes, men var nærmest knyttet til oss.

Jeg synes forøvrig det er galt av folk å ta utgangspunkt i at enhver katt som ser litt lurvete eller sulten ut er hjemløs, Vår egen katt (kastrert) tok seg noen turer om sommeren, det ene året var han borte i månedsvis før han kom tilbake velfødd som bare det... de andre gangene kom han hjem etter et par døgn, eller maks et par uker. Hadde de som matet han sjekket øret ville de sett han var tatovert, og hadde de hengt opp en lapp med bilde eller beskrivelse ville vi tatt kontakt... Tror det er mange katter som blir borte på den måten. Fint at folk er godhjerta, men alle katter takker ja til matservering, samme om de har et godt hjem. Blir et langt innlegg nå, men samboeren min passet katten til en nabo, og etter ETT døgn kom en hysterisk dame og hadde "tatt seg av" katten, tatt den inn til seg og foret den, selv om den kunne gå ut og inn av leiligheten hvor den bor og samboer var innom to ganger daglig... Finner en en katt som virker hjemløs eller har gått seg vill, så annonser nå i hvert fall før du begynner å mate den, med mindre den er så medtatt at det er uforsvalig å la være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo legge til at da katten vår var borte, satte vi selvsagt opp lapper og annonserte både på nett og i lokalavis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

Tenk deg at sønnen din leker i noen andres hage. Han har løpt etter en sommerfugl, eller kanskje en frosk uten å tenke på hvor han er. Plutselig kommer grinebiteren som bor i dette huset ut. Rasende, fordi han hater barn. De tråkker i stykker plenen hans, og har tråkket på et par av blomstene hans. Så han tar tak i sønnen din, og kaster han over gjerdet, og ut på asfalten.

Hva får dette deg til å tenke, og føle? Blir du ikke litt sint? Kanskje rasende fordi noen kunne komme til å skade sønnen din?

Håper du tenker deg om en gang til før du gjør noe sånt igjen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, nå er min katt borte igjen..sikkert samma kjærringa som har tatt a inn igjen, menj jeg står på verandaen og roper. pluss at jeg er så bekymret for om hyn fryser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CrazyCatlady

Ja, jeg er seriøs. Jeg vil kunne ha muligheten til å lufte ut og ha vinduene åpne i MITT hus uten at de ekle dyrene kommer inn og tar seg til rette. Den ene pleier faktisk å legge seg i sengen til sønnen min!

Så da tar jeg et godt tak i katten og slenger den ut så den flagrer bortover asfalten. Og jeg håper det gjør såpass vondt at den husker det til neste gang den har tenkt seg inn i MITT hus.

Og om de som eier katten ikke liker dette, bryr jeg meg veldig lite om. Da får de på en eller annen måte lære dyret at det ikke er lov til å gå inn til andre, eller holde den innendørs.

Og hvordan lærer man en katt at den ikke skal gå inn til andre egentlig?Fortell meg det så skal jeg gjerne lære det til mine katter.

Jeg har ikke kontroll på alt mine katter driver med når de er ute,det er jo umulig og ikke har jeg tenkt å holde inne kattene mine bare fordi det er enkelte der ute som ikke tåler å se en katt utenfor huset sitt engang.Men så håper jeg virkelig at hvis en av mine katter er til irritasjon så tar naboen kontakt med oss og vi forhåpentligvis kan finne en løsning.

Som nevnt tidligere så er det ett par katter her som går inn overalt hvor de kan gå inn og jeg syns det er litt irriterende at de spiser opp kattene mine sin mat,men jeg kaster den ikke ut av vinduet.Jeg løfter den opp og slipper den ut av vinduet.

Uansett hva jeg hadde gjort så hadde de kommet igjen,og bor man i et område med flere boliger så må man nesten godta sånne ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men min katt er faktisk min katt. Akkurat som at mine blomster er mine blomster. Naboene kan gjerne få glede av de ved å se på de og lukte på de, men om naboene mine begynner å ta med seg blomstene mine hjem, så er det faktisk tyveri! Selv om blomstene mine står ute, så er de ikke allemannseie.

Msn tar ikke inn fremmede dyr (med mindre du har gode bevis på at dyret blir mishandlet hos eier, at dyret er oppmerksomhetssykt er IKKE grunn...), de har en eier, en person som EIER dem, de er ikke noe du eller noen andre kan fritt forsyne seg med. Å hilse på katten om den rusler gjennom hagen din er greit, men du gir den ikke mat, og tar den ikke inn. Det har katten et hjem som tar seg av.

Rusler blomstene dine ofte gjennom nabolaget for å hilse på de som bor rundt deg? I så fall vil jeg gjerne vite hva du gjødsler med :fnise:

Katteeiere stjeler indirekte fra meg stadig vekk. Jeg får ofte besøk her i 3. etasje(!) av katter som hopper inn gjennom vinduet, og de forsyner seg grådig av den dyre hundematen. Om sommeren er jeg faktisk redd for å forlate huset, siden vinduene må stå åpne pga. varmen, og jeg vet at en katt fort kan gjøre skade på en hund, selv om hunden er større. Møkk legger de igjen langs husveggene, og det verste er ikke at jeg kan tråkke i det, men at hunden min kan spise det og bli syk. Katter har lettere for å få mark enn hunder, men de kan fort smitte min hund, noe som fører til relativt høye utgifter. De trives godt både under og oppå bilene i gården, og selv om de ikke klorer på dem, drar de med seg sand og søle som de tråkker godt utover lakken. De kan også finne på å klore og bite barn som sitter og leker i sin egen hage (eller voksne som forsøker å fjerne katten fra eiendommen).

Når jeg må akseptere at katter går hvor de vil og driter hvor de vil - sånn er det bare - må katteeiere akseptere følgende: Enten så må jeg skremme pusen, og ta litt "hardt" i den når jeg kaster den ut (ta det med ro - ut døra, ikke fra vinduet i 3. etasje). Ellers så må jeg forsøke å få katten til å gå overens med hunden min, ved hjelp av mat, kos og håndtering. Når jeg må være forberedt på syk eller skadet hund, oppklorte barn og riper i lakken på bilen, må katteeiere være forberedt på at en utekatt kan havne i trøbbel, eller rett og slett velge å oppholde seg et annet sted (den er jo tross alt selvstendig ;)). Det er faktisk ikke mitt ansvar å sørge for at din katt ikke kommer seg inn i mitt hus, og det går an å lære katter at noe ikke er tillatt, selv om de ikke er hunder.

Min nabo har forresten to katter (som forøvrig er de eneste som ikke forsøker å komme inn til meg, fordi hun har lært dem at det er fy-fy). Snur hun ryggen til i to sekunder etter hun har fylt matskålene, sitter det plutselig 5 "bonuskatter" der og mesker seg med maten. Hun jager dem, men vil ikke ta andres katter slik hun gjør med sine egne, så de kommer alltid tilbake. Tenk litt på slike ting før dere skjeller ut alle som "stjeler" kattene deres. De små nøstene er ofte til sjenanse for naboene dere irriterer dere sånn over, og det må da være tusen ganger bedre at noen er litt for snille med dem, enn at de blir tatt hardt i skinnet, eller lagt ut gift til.

Endret av Antlers
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg at sønnen din leker i noen andres hage. Han har løpt etter en sommerfugl, eller kanskje en frosk uten å tenke på hvor han er. Plutselig kommer grinebiteren som bor i dette huset ut. Rasende, fordi han hater barn. De tråkker i stykker plenen hans, og har tråkket på et par av blomstene hans. Så han tar tak i sønnen din, og kaster han over gjerdet, og ut på asfalten.

Hva får dette deg til å tenke, og føle? Blir du ikke litt sint? Kanskje rasende fordi noen kunne komme til å skade sønnen din?

Håper du tenker deg om en gang til før du gjør noe sånt igjen

Mine barn går faktisk aldri inn i andre folk sine hager, fordi jeg har lært dem at det ikke er lov.

Og hvis andre barn går inn i min hage, så skal jeg love deg at de får høre det.

Dessuten blir det litt for dumt å sammenligne barn med katter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn går faktisk aldri inn i andre folk sine hager, fordi jeg har lært dem at det ikke er lov.

Og hvis andre barn går inn i min hage, så skal jeg love deg at de får høre det.

Dessuten blir det litt for dumt å sammenligne barn med katter.

er det ingen som har fortalt deg at dyr ikke snakker norsk? eller noe annet språk for den saks skyld?

katten min kan en del kommandoer, men "ikke gå inn i naboens hage" er nok ikke en av dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ingen som har fortalt deg at dyr ikke snakker norsk? eller noe annet språk for den saks skyld?

katten min kan en del kommandoer, men "ikke gå inn i naboens hage" er nok ikke en av dem..

Eh, joda, jeg er fullt klar over at katter ikke skjønner norsk.

NETTOPP DERFOR er det eneste som fungerer å fysisk ta tak i katten på en sånn måte at den ikke har så lyst til å komme inn til meg flere ganger!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn går faktisk aldri inn i andre folk sine hager, fordi jeg har lært dem at det ikke er lov.

Og hvis andre barn går inn i min hage, så skal jeg love deg at de får høre det.

Dessuten blir det litt for dumt å sammenligne barn med katter.

Jeg syns ikke du er rett person tilå avgjøre hva som er "litt for dumt". Det er jo tydelig at du ikke har noe normalt begrep om det, når du kan ty til vold og mishandlig av små forsvarsløse dyr. Det er skremmende at det finnes mennesker med slike holdninger!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mine katter som mine barn, så jeg sammenligner det gjerne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med eieren av kattene, og hvis ikke det hjelper ville jeg lagt ut rottegift (på et sted der ikke hunden får tak i det selvsagt)

Har ikke samvittighet til det (selv om tanken kan friste fra tid til annen), og ikke aner jeg hvem som eier kattene heller. De begynte å dukke opp en etter en, etter at naboen med katter flyttet inn. Jeg vet om folk som legger ut gift, og selv om det er vondt å tenke på, er det i enkelte tilfeller forståelig. F.eks om lillegutt i huset har kraftig allergi, og en katt stadig sniker seg inn og legger seg i sengen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan lærer man en katt at den ikke skal gå inn til andre egentlig?Fortell meg det så skal jeg gjerne lære det til mine katter.

Jeg har ikke kontroll på alt mine katter driver med når de er ute,det er jo umulig og ikke har jeg tenkt å holde inne kattene mine bare fordi det er enkelte der ute som ikke tåler å se en katt utenfor huset sitt engang.Men så håper jeg virkelig at hvis en av mine katter er til irritasjon så tar naboen kontakt med oss og vi forhåpentligvis kan finne en løsning.

Som nevnt tidligere så er det ett par katter her som går inn overalt hvor de kan gå inn og jeg syns det er litt irriterende at de spiser opp kattene mine sin mat,men jeg kaster den ikke ut av vinduet.Jeg løfter den opp og slipper den ut av vinduet.

Uansett hva jeg hadde gjort så hadde de kommet igjen,og bor man i et område med flere boliger så må man nesten godta sånne ting.

Gjør jeg også.. Men jeg bor 2 etasje..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er rett person tilå avgjøre hva som er "litt for dumt". Det er jo tydelig at du ikke har noe normalt begrep om det, når du kan ty til vold og mishandlig av små forsvarsløse dyr. Det er skremmende at det finnes mennesker med slike holdninger!

Bryr meg egentlig ikke om hva dere synes, jeg kommer til å fortsette å hive kattene ut på min måte så lenge de trenger seg inn i MITT hus. De er ekle og lukter vondt, og er i tillegg fulle av bakterier fra døde fugler og mus, og jeg VIL IKKE HA DEM INN I HUSET MITT.

Og ingenting fungerer bedre enn å skremme livet av dem.

Men hvis du har forslag til andre og mer effektive måter å lære dem at dette ikke er lov på, så kom med det :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh, joda, jeg er fullt klar over at katter ikke skjønner norsk.

NETTOPP DERFOR er det eneste som fungerer å fysisk ta tak i katten på en sånn måte at den ikke har så lyst til å komme inn til meg flere ganger!

Jeg har veldig lyst å komfrontere deg med det du gjør. Jeg blir mektig provosert av det du skriver i denne tråden. Ikke rart du er anonym....

Og jeg kan godt gjøre det samme med deg som du gjør mot katter. Den som er sintest vinner vet du, og jeg hadde faen ikke hatt noe problem med å gi deg samme behandling, bare verre så du lærer deg at slik gjør man bare ikke mot dyr!! Skam deg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så forbannet av å høre om mishandlingen, og ønskene om mishandling av dyr at jeg må bare vekk fra denne tråden.

-få dyra til å skjønne ditt og datt, legge ut rottegift, pælme dem bortover.. nei vet dere hva!!

dere burde skamme dere!! og som ab oppi her sa, kattene er babyene h*ns. det er mine katter for meg og!! så jo, her kan det sammelignes med barn!

det er forsvarsløse dyr, for guds skyld!! et dyr uten stemme!!

SKAM DERE

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg egentlig ikke om hva dere synes, jeg kommer til å fortsette å hive kattene ut på min måte så lenge de trenger seg inn i MITT hus. De er ekle og lukter vondt, og er i tillegg fulle av bakterier fra døde fugler og mus, og jeg VIL IKKE HA DEM INN I HUSET MITT.

Og ingenting fungerer bedre enn å skremme livet av dem.

Men hvis du har forslag til andre og mer effektive måter å lære dem at dette ikke er lov på, så kom med det :)

Hva med å bruke spruteflaske med vann? Hva med å investere i Cat Off?

Det verste er at du skryter over å være dyremishandler.

Edit: Katten min ser jeg også på som barnet mitt, og spesielt for oss barnløse så er faktisk ikke dyr bare et dyr.

Endret av UnderCover
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke spruteflaske med vann? Hva med å investere i Cat Off?

Det verste er at du skryter over å være dyremishandler.

ja..er de kuleste som mishandler. :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...