Gå til innhold

Bryllupstråd for William og Kate


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg lurte sånn på hvor gammel William var da han fikk kontroll på alle navnene sine, jeg. Og om Kate kom til å stokke litt om på dem, da jeg hørte at hele navnerekka skulle ramses opp...lol.

Er det noen som vet hvorfor mange av de kongelige har både 3, 4 og 5 navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte sånn på hvor gammel William var da han fikk kontroll på alle navnene sine, jeg. Og om Kate kom til å stokke litt om på dem, da jeg hørte at hele navnerekka skulle ramses opp...lol.

Er det noen som vet hvorfor mange av de kongelige har både 3, 4 og 5 navn?

Hehe, tror det er vanlig at de som er føtt inn i en kongefamilie minst har 5 navn. Blir sikkert litt sturslig for de inngifte, som vanligvis opererer med maksimum to fornavn.. I norge kanskje de kongelige ikke har så mange navn (?), men jeg vet er det er alminnelig i Sverige og på kontinentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og...

Hvor høy er hun?

Vekt?

Er hun litt underbitt?

Ikke at det betyr noe, hadde bare vært interessant å vite!

Vakker dame - og flott par! :)

Enig; vakker dame, og flott par :-)

Catherine er ca 178/179 cm.

- William må da være minst 190 cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler enn meg som også synes at forlovederne (Henry og Phillippa) også var "ett flott par"?

Jeg var veldig fasinert av de mange hatter! Elsker hatter :-) Men ligger jeg litt på etterkant om informasjon i hattemoten, eller var det mange bryllupsgjester som simpelthen bar en nermest teatralk hodepryd? Og hva med hattene til prinsessene Eugine og Beatrice?

Er hatten blitt et abstrakt fenomen (i de "monarkiske kretser")? Eller er det en postmodernistisk hattebevegelse vi kan skue? Noen som har tanker om stilutvikling i hatteverdenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Charles en dag blir konge så blir vel William og Kate Prince og Princess av Wales.

(Charles er jo Prince of Wales nå, og Diana var Princess of Wales). De som er Kronsprins og Kronprinsesse i Storbritannia blir jo Prince/Princess of Wales.

Jeg syntes det var litt rart at ikke Kate ble prinsesse av Wales når William er prins av Wales. Men kanskje folk flest fortsatt forbinder prinsessen av Wales med Diana, og vil gi det litt tid til? For Camilla ville det vært umulig å være prinsesse av Wales tror jeg, det ville nok vakt ramaskrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte sånn på hvor gammel William var da han fikk kontroll på alle navnene sine, jeg. Og om Kate kom til å stokke litt om på dem, da jeg hørte at hele navnerekka skulle ramses opp...lol.

Diana gjorde det da hun giftet seg med Charles. Hun fikk faktisk fornavnet feil, så egentlig giftet hun seg med prins Philip. :ler:

I Danmark har alle prinsene og prinsessene 4 navn, så Frederik og Mary har måttet velge ut hele 16 navn til barna sine. I Norge har det blitt standard med 2 navn de siste generasjonene. Kong Harald har bare det ene navnet. Olav og Haakon hadde også bare 1 navn etter de kom til Norge, selv om de hadde flere døpenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var litt rart at ikke Kate ble prinsesse av Wales når William er prins av Wales. Men kanskje folk flest fortsatt forbinder prinsessen av Wales med Diana, og vil gi det litt tid til? For Camilla ville det vært umulig å være prinsesse av Wales tror jeg, det ville nok vakt ramaskrik.

Jeg tror Catherine blir prinsesse når William står som # 1 i arverekken - ikke som # 2 som i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var litt rart at ikke Kate ble prinsesse av Wales når William er prins av Wales. Men kanskje folk flest fortsatt forbinder prinsessen av Wales med Diana, og vil gi det litt tid til? For Camilla ville det vært umulig å være prinsesse av Wales tror jeg, det ville nok vakt ramaskrik.

Camilla er Princess of Wales ettersom hun er gift med den nåværende Prince of Wales (Charles), men hun foretrekker heller å bli kalt for Duchess of Cornwall utav respekt for Diana som også var kjent som Princess of Wales.

( Princess of Wales wiki)

( Camilla wiki)

Endret av Frk. Julie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla er Princess of Wales ettersom hun er gift med den nåværende Prince of Wales (Charles), men hun foretrekker heller å bli kalt for Duchess of Cornwall utav respekt for Diana som også var kjent som Princess of Wales.

( Princess of Wales wiki)

( Camilla wiki)

Oj, interessant - så respektfullt av Camilla da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate vil aldri bli Princess Katherine, men vil bli Princess of Wales den dagen som William blir Prince of Wales (når Charles blir konge).

I Storbritannia er det slik at kun de som er født i kongefamilien som kan sette prinsesse foran navnet sitt.

Diana var heller aldri Princess Diana, hun var Princess of Wales, ofte kalt Lady Diana (fordi hun var datter av en jarl) HRH The Princess of Wales.

(kilde)

Den dagen Charles blir konge så vil ikke Camilla bli dronning, men Princess Consort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes brudeparet var så vakkert.... Ble nesten litt misunnelig på Kate, William virket så flott og voksen der han sto i kirka og ventet på henne. Det skulle være meeeeeg! Hehe, rart, før har jeg bare syntes at han var rar :)

Men jeg var litt skuffet over antrekkene til gjestene. Hadde forventet meg flotte kjoler og mye bling i et kongelig bryllup. Det var det lite av, gitt. Skal man ikke pynte seg når det er formiddagsbryllup, altså??? Bare ta på en morsom hatt? Gjestene var jo mye penere kledd i vårt beskjedne bryllup enn i dette kongelige bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes brudeparet var så vakkert.... Ble nesten litt misunnelig på Kate, William virket så flott og voksen der han sto i kirka og ventet på henne. Det skulle være meeeeeg! Hehe, rart, før har jeg bare syntes at han var rar :)

Men jeg var litt skuffet over antrekkene til gjestene. Hadde forventet meg flotte kjoler og mye bling i et kongelig bryllup. Det var det lite av, gitt. Skal man ikke pynte seg når det er formiddagsbryllup, altså??? Bare ta på en morsom hatt? Gjestene var jo mye penere kledd i vårt beskjedne bryllup enn i dette kongelige bryllupet.

Bryllupet til Mette Marit og Håkon var ikke et formiddagsbryllup men et bryllup hvor de ble invitert til galla-antrekk. Gjestene i bryllupet i London var kledd helt korrekt til et formiddagsbryllup. I tillegg så var ikke dette et kronprinsbryllup (som vårt). Hadde William vært Prins av Wales så hadde det vært mer pomp o prakt.

Det gjøres mer ut av det når det dreier seg om direkte tronfølgere (Victoria i Sverige og Frederik i Danamark og vår egen Håkon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Er det fler enn meg som også synes at forlovederne (Henry og Phillippa) også var "ett flott par"?

Pippa har visst kjæreste, så de blir nok ikke kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupet til Mette Marit og Håkon var ikke et formiddagsbryllup men et bryllup hvor de ble invitert til galla-antrekk. Gjestene i bryllupet i London var kledd helt korrekt til et formiddagsbryllup. I tillegg så var ikke dette et kronprinsbryllup (som vårt). Hadde William vært Prins av Wales så hadde det vært mer pomp o prakt.

Kanskje det er vi i Norge som er litt "over dressed" i bryllup, sammenlignet med andre steder i verden? Uansett om det er formiddagsbryllup eller ikke... I Nederland, for eksempel, er man gjerne mer avslappet. Har sett bruder gå i flotte brudekjoler ved siden av dongeribuksekledd brudgom, for eksempel. Må innrømme jeg synes det ser litt rart ut, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gjestene var fint kledd jeg. Man må ikke gå med kjoler som er fulle av glitter og paljetter i et bryllup heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gjestene var fint kledd jeg. Man må ikke gå med kjoler som er fulle av glitter og paljetter i et bryllup heller.

Jeg syntes ikke helt de beskjedne antrekkene sto i stil til all den pomp og prakt som var rundt vielsen. Men det er vel den britiske tradisjonen å være nøktern med gjestenes klær i formiddagsbryllup. Men herrene får likevel gå i den fineste uniformen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...