Gå til innhold

Kan man ikke lenger bo på østkanten i Oslo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Med barn altså. Synes det er skremmende å se store gjenger med mørkhudete gutter som ypper til bråk og opptrår svært aggressivt. Jeg har hørt at de plager 1. klassinger, andre elever og jeg har også hørt at de truer lærere.

Jeg må si jeg vurderer å flytte til vestkanten når jeg ser slikt! Kan ikke utsette egne barn for slikt, hvem vet hva som kan skje?

I tillegg florerer det av unge jenter med hijab.

Hva tenker andre foreldre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tenker at det er en del voksne som må holde skikk å ungene sine, og at på skolen bør man ha strenge regler, og om reglene blir brutt skal foreldrene kontaktes med en gang.

Man må slå hardt mot hardt, og ikke føye seg.

Dessuten tror jeg det er viktig med aktiviteter for barn og unge, slik at de har noe å gjøre på fritiden og ikke begynner å danne gjenger. Da kan man finne sitt talent, og utvikle det, om det er sport, dans, sang eller musikk.

De som har noe å gjøre på, har ikke tid til å henge i gjenger.

Jeg er ikke forelder, men jeg har da vært barn ;)

Endret av meridian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn altså. Synes det er skremmende å se store gjenger med mørkhudete gutter som ypper til bråk og opptrår svært aggressivt. Jeg har hørt at de plager 1. klassinger, andre elever og jeg har også hørt at de truer lærere.

Jeg må si jeg vurderer å flytte til vestkanten når jeg ser slikt! Kan ikke utsette egne barn for slikt, hvem vet hva som kan skje?

I tillegg florerer det av unge jenter med hijab.

Hva tenker andre foreldre om dette?

Ikke send unga dine på skole på Vestkanten med mindre du vil at de skal begynne med kokain :kjefte:

Det er vel positive og negative ting ved å bo de fleste steder. På vestkanten kan jeg tenke meg det er et større press med tanke på moteklær. På bygda, der jeg vokste opp, er det veldig vanskelig for dem som skiller seg det minste ut. På Østkanten er det en del uro av typen du nevner. Mobbing og tyning av mindre elever foregår over alt, det kan ikke flyktes fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg likevel frysninger å se en horde med mørkhudete gutter som opptrår slik aggressivt...minner meg litt om hva man ser på TV fra deres hjemland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg likevel frysninger å se en horde med mørkhudete gutter som opptrår slik aggressivt...minner meg litt om hva man ser på TV fra deres hjemland.

Så flytt da. Men ikke skyld på at du gjør det for sikkerheten til barna dine. Du gjør det fordi du er redd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flytt da. Men ikke skyld på at du gjør det for sikkerheten til barna dine. Du gjør det fordi du er redd.

Jeg er redd for sikkerheten både til egne barn og meg selv. Og jeg er nok ikke den de først vil "ta" for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er vestkanten best. Er født og oppvokst her, og har aldri verken tatt eller hørt om folk på kokain. Merkepress er det, men tror ikke det gjelder kun vestkanten.

Nei, man kan ikke lengre bo på østkanten om man ikke vil la ungene og seg selv risikere å bli ranet, sjikanert og voldtatt av utlendinger, samt bli holdt igjen på skolen pga. deres sene intellektuelle utvikling.

Sorry to say..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er vestkanten best. Er født og oppvokst her, og har aldri verken tatt eller hørt om folk på kokain. Merkepress er det, men tror ikke det gjelder kun vestkanten.

Nei, man kan ikke lengre bo på østkanten om man ikke vil la ungene og seg selv risikere å bli ranet, sjikanert og voldtatt av utlendinger, samt bli holdt igjen på skolen pga. deres sene intellektuelle utvikling.

Sorry to say..

Er det store gjenger med skoleungdom som truer og opptrår aggressivt der da? Som nesten hindrer folk i å bruke offentlig transport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det store gjenger med skoleungdom som truer og opptrår aggressivt der da? Som nesten hindrer folk i å bruke offentlig transport?

Hva mener du? Utenlandske gjenger ser jeg skjelden her, men når jeg gjør det er det alltid de som lager bråk. De etnisk norske som går i gjenger oppfører seg stort sett pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Utenlandske gjenger ser jeg skjelden her, men når jeg gjør det er det alltid de som lager bråk. De etnisk norske som går i gjenger oppfører seg stort sett pent.

Ok. Ser det jo spesielt når skolen slutter og slikt, da samler de seg selvsagt ved bussoppet etc. Det er greit om de også bare skal hjem, men her står de bare i ring og sier de skal ta både den ene og den andre og opptrår som sagt svært aggressivt, de mørkhudete guttene altså. Og det er bare gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser det jo spesielt når skolen slutter og slikt, da samler de seg selvsagt ved bussoppet etc. Det er greit om de også bare skal hjem, men her står de bare i ring og sier de skal ta både den ene og den andre og opptrår som sagt svært aggressivt, de mørkhudete guttene altså. Og det er bare gutter!

Oi! Visste ikke at det var så ille. Nei, sånt har jeg aldri sett her. Det er litt verre rundt f.eks. Hovseterområdet og sånt, men generelt er det lite (foreløpig..)

Er ikke noe særlig å bli utsatt for noe sånt når man er liten.

Glad jeg har hatt en trygg oppvekst!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser det jo spesielt når skolen slutter og slikt, da samler de seg selvsagt ved bussoppet etc. Det er greit om de også bare skal hjem, men her står de bare i ring og sier de skal ta både den ene og den andre og opptrår som sagt svært aggressivt, de mørkhudete guttene altså. Og det er bare gutter!

Hvor hen på østkanten skjer dette da?

Er det furuset, tveita og området omkring der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to hovedgrunner til at jeg valgte å forlate mitt elskede Oslo da jeg fikk barn.

Den ene grunnen er den enorme overfloden av innvandrere som har kommet de siste år, og den andre er at det er billigere utenfor byen.

Dessverre ser det ut til at antallet ikke-norske øker her vi har flyttet også. Min datter er den eneste etnisk norske jenta på sin avdeling i barnehagen. Det gjør meg veldig trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor hen på østkanten skjer dette da?

Er det furuset, tveita og området omkring der?

Det skjer vel flere steder, det? Sønnen min har blitt ranet to ganger i nærheten av der vi bor. En gang på Jordal og en gang på Vålerenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

østkanten i oslo er takket være den rødgrønne og arbeiderpartiets idiotiske politikk blitt værre enn bagdad sentrum!! ran, voldtekt og muslimske gutter og menn som er agressive farlige og tvinger andre til og gjøre som de vil!

INGEN nordmenn bør bo på østkanten i Oslo!!! det er et område vi må gi opp til vi kan få en regjering fra fremskritsbevegselen på beina som kan gjøre noe annet enn å bare gi bort landet vårt!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Selvsagt er vestkanten best. Er født og oppvokst her, og har aldri verken tatt eller hørt om folk på kokain. Merkepress er det, men tror ikke det gjelder kun vestkanten.

Nei, man kan ikke lengre bo på østkanten om man ikke vil la ungene og seg selv risikere å bli ranet, sjikanert og voldtatt av utlendinger, samt bli holdt igjen på skolen pga. deres sene intellektuelle utvikling.

Sorry to say..

For noko tøv. Vi bur midt i byen, skulane barna våre går på er "austkantskular", og vi opplever ingenting slikt. Skulle det skje noko så er politiet på pletten, skulen tek aksjon og ting blir rydda opp i. Takke meg til ein avslappa skule med gode ressursar og flink rektor heller enn å bu på vestkanten med økonomisk press, arrogante ungar som ringer til familieadvokaten viss dei blir tilsnakka og fråverande foreldre som sender praktikanten til foreldresamtalar. (Ja, det har faktisk gått ut brev frå vestkantskular der det blir presisert at det ikkje er greit.) Dessutan er sjansane for å bli rana mykje større på Holmenkollbana enn på Oslo S.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest navnelapp

Er det store gjenger med skoleungdom som truer og opptrår aggressivt der da? Som nesten hindrer folk i å bruke offentlig transport?

Sjølvsagt ikkje. Det er heilt trygt å ta bana på austkanten. Halve Oslos befolkning gjer det kvar dag. Slutt opp med å dramatisere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Groruddalen og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen i det hele tatt. Men så har jeg aldri vært redd for gjenger med fjortisgutter, samme hvilken farge de har på huden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Groruddalen og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen i det hele tatt. Men så har jeg aldri vært redd for gjenger med fjortisgutter, samme hvilken farge de har på huden.

Nei, jeg bryr meg ikke om fjortisgutter jeg heller, men jeg tror de yngre gjør det.

Jeg hadde blitt redd for eldre ungdommer og voksne menn som ravet rundt i gjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel bare legge til at jeg selvsagt ikke tror at alle på vestkanten bruker kokain, glemte ironiflagget i iveren. Det er ikke noe farlig å bo på østkanten, slutt å overdramatisere. Det er politistasjoner der også, hvis ting skulle skje.

Jeg har blitt forsøkt ranet ett sted i Oslo, og det var på Frogner. Kriminaliteten holder seg ikke på den ene siden av Akerselva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...