Gå til innhold

Kvinner og menn - kompiser?


Steinar40

Anbefalte innlegg

Og med tredjepart mener du da partner til en av kompisene? Jeg kan ikke ha en partner som er så sjalu at han ikke takler at jeg har mannlige venner som jeg har hatt hele, eller store deler av livet, det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og med tredjepart mener du da partner til en av kompisene? Jeg kan ikke ha en partner som er så sjalu at han ikke takler at jeg har mannlige venner som jeg har hatt hele, eller store deler av livet, det sier seg selv.

Det man må forstå, det er at når man er i et parforhold, så er man ikke singel lenger. Dette vil bety endringer i livet og i egen oppførsel.

De som innbiller seg at de skal leve akkurat som når man var singel i et parforhold, må bare fortsette med å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er stor forskjell på å oppføre seg som om man er singel i et forhold, og å beholde venner man har hatt hele livet.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er stor forskjell på å oppføre seg som om man er singel i et forhold, og å beholde venner man har hatt hele livet.

Ja, det bør det i hvert fall være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom du er enig, hvorfor sammenligner du det da? Du sier at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn med mindre man er singel, og så sier du at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn med mindre BEGGE er i et forhold.

Du er fryktelig inkosekvent nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom du er enig, hvorfor sammenligner du det da? Du sier at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn med mindre man er singel, og så sier du at man ikke kan ha venner av motsatt kjønn med mindre BEGGE er i et forhold.

Du er fryktelig inkosekvent nå!

Det kommer helt an på hvilket ståsted man ser dette i fra.

Som tredje-part liker man ikke at ny partner har kompiser av det annet kjønn i det hele tatt.

Men for de som da er kompiser, så fungerer det best når enten ingen av dem, eller begge er i vel-etablerte forhold på hver sin kant. Når bare en er i forhold, så blir det fort problemer. Spesielt når dette forholdet ryker.

Livet er ikke ukomplisert.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tredje-part liker man ikke at ny partner har kompiser av det annet kjønn i det hele tatt.

Snakk for deg selv! Dette stemmer ikke for meg. Jeg ville ikke funnet på å inngå et forhold med en mann som ikke hadde venner av motsatt kjønn. Det ville fått meg til å anta at han ikke kunne omgås kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv! Dette stemmer ikke for meg. Jeg ville ikke funnet på å inngå et forhold med en mann som ikke hadde venner av motsatt kjønn. Det ville fått meg til å anta at han ikke kunne omgås kvinner.

Har han ingen kvinnelige kompiser, så omgås han heller ikke kvinner.

Så hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det man må forstå, det er at når man er i et parforhold, så er man ikke singel lenger. Dette vil bety endringer i livet og i egen oppførsel.

De som innbiller seg at de skal leve akkurat som når man var singel i et parforhold, må bare fortsette med å være singel.

Jeg kliner ikke med venninnene mine, jeg har ikke sex med venninnene mine og jeg verken kliner eller har sex med vennene mine av motsatt kjønn heller. Så hva er forskjellen, og hva er problemet?

Jeg vet da godt at når jeg er i et forhold så er jeg ikke singel lenger, og når jeg er i et forhold så roter jeg ikke med andre mannfolk. Og siden jeg aldri har rotet med noen av mine venner av motsatt kjønn så burde det ikke være noe problem.

... men hvordan hadde det seg at også denne tråden ble en "Steinar-tråd"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kliner ikke med venninnene mine, jeg har ikke sex med venninnene mine og jeg verken kliner eller har sex med vennene mine av motsatt kjønn heller. Så hva er forskjellen, og hva er problemet?

Jeg vet da godt at når jeg er i et forhold så er jeg ikke singel lenger, og når jeg er i et forhold så roter jeg ikke med andre mannfolk. Og siden jeg aldri har rotet med noen av mine venner av motsatt kjønn så burde det ikke være noe problem.

... men hvordan hadde det seg at også denne tråden ble en "Steinar-tråd"?

Forskjellen er biologi.

Og vi diskuterer jo kjæreste og nære venner her da :smoke: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Forskjellen er biologi.

Og vi diskuterer jo kjæreste og nære venner her da :smoke: hehe

Biologi meg her og biologi meg der... :kjefte:

Hvis jeg ikke har rotet med de mannlige vennene mine før jeg fikk kjæreste hva er det som tilsier at jeg skal gjøre det etter at jeg har fått meg kjæreste?

Og nære venner, jeg har mange venner men få nære venner og ingen av dem roter jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har rotet med de mannlige vennene mine før jeg fikk kjæreste hva er det som tilsier at jeg skal gjøre det etter at jeg har fått meg kjæreste?

Det kan du godt si. Men hvordan skal han kunne vite det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det kan du godt si. Men hvordan skal han kunne vite det?

Steinar, du er paranoid! Det er vel ikke slik at man skal måtte skrifte for hverandre hva man har opplevd tidligere i livet? Fri og bevare meg :kjefte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinar, du er paranoid! Det er vel ikke slik at man skal måtte skrifte for hverandre hva man har opplevd tidligere i livet? Fri og bevare meg :kjefte: .

Poenget mitt er bare at man kan ikke forvente full tillit fra et ukjent menneske.

Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til - over tid - med sin egen oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Snakk for deg selv! Dette stemmer ikke for meg. Jeg ville ikke funnet på å inngå et forhold med en mann som ikke hadde venner av motsatt kjønn. Det ville fått meg til å anta at han ikke kunne omgås kvinner.

Enig! Jeg er skeptisk til menn som ikke har venninner, frykter at de er helt sosialt inkompetente eller bare ser på kvinner som sexpartnere. Har mange guttevenner selv så jeg foretrekker at de har jentevenner, det beviser jo at de forstår at det går an og følgelig mer enn aksepterer det. Finner alltid ut av dette på første date omtrent, å være sammen med noen med samme syn som Steinar er så totalt uaktuelt. Så LITE komplisert er faktisk dette med tredjeparten, man finner rett og slett en oppegående person så er det ikke et problem. Hvem vil vel være sammen med en idiot uansett..

Har han ingen kvinnelige kompiser, så omgås han heller ikke kvinner.

Så hva er da problemet?

At han ikke klarer å omgås kvinner (uten at det er noe seksuelt)!

Kvinner kan faktisk være ganske spennende, interessante og intelligente vesener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg er skeptisk til menn som ikke har venninner, frykter at de er helt sosialt inkompetente eller bare ser på kvinner som sexpartnere. Har mange guttevenner selv så jeg foretrekker at de har jentevenner, det beviser jo at de forstår at det går an og følgelig mer enn aksepterer det. Finner alltid ut av dette på første date omtrent, å være sammen med noen med samme syn som Steinar er så totalt uaktuelt. Så LITE komplisert er faktisk dette med tredjeparten, man finner rett og slett en oppegående person så er det ikke et problem. Hvem vil vel være sammen med en idiot uansett..

At han ikke klarer å omgås kvinner (uten at det er noe seksuelt)!

Kvinner kan faktisk være ganske spennende, interessante og intelligente vesener.

Bare et spørsmål - hvis kvinner er så spennende, interessante og intelligente vesener - hvorfor har da så mange kvinner her hovedsaklig mannlige kompiser? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anjelika

Bare et spørsmål - hvis kvinner er så spennende, interessante og intelligente vesener - hvorfor har da så mange kvinner her hovedsaklig mannlige kompiser? :klø:

Fordi dere også er spennende, interessante og intelligente vesener :)

Jeg vet ikke hvor mange som hovedsakelig har mannlige (vet du?), blant mine venner er det ganske jevnt fordelt. Kommer an på hvilket miljø man er i, jeg som har vært lenge i musikkmiljøet har endt opp med en god del mannlige kompiser imens en mannlig venn av meg som er frisør har en hel haug jentevenner. Men jeg har jo også mange gode venninner.

Cluet er vel at man finner personligheter som matcher, uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ingen kvinnelige kompiser, så omgås han heller ikke kvinner.

Så hva er da problemet?

Hvordan skal han da kunne forholde seg til meg, om han har null erfaring med å omgås kvinner han ikke er i familie med? Skremmende tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Bare et spørsmål - hvis kvinner er så spennende, interessante og intelligente vesener - hvorfor har da så mange kvinner her hovedsaklig mannlige kompiser? :klø:

Jeg har ikke hovedsaklig mannlige venner, men jeg har noen mannlige venner og menn kan også være spennende (ikke i seksuell betydning her), interessante og intelligente. Som Anjelika sier, man matcher hverandre ut fra personlighet og interesser, ikke ut fra kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Poenget mitt er bare at man kan ikke forvente full tillit fra et ukjent menneske.

Tillit er noe man må gjøre seg fortjent til - over tid - med sin egen oppførsel.

Ok, så hvis man får seg en kjæreste så skal man kutte ut alle sine mannlige venner for deretter å opparbeide seg tillit til å kunne ha de mannlige vennene. Men hvordan vil kjæresten min få vite om jeg er verdig hans tillit hvis jeg ikke får omgås andre menn og vise at jeg faktisk vet hvordan man omgås menn når jeg er i et forhold?

Det er noe jeg ikke skjønner her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...