Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg var på Skeidar i går og skulle kjøpe et enkelt salongbord. Tuslet rundt i butikken en stund, og fant til slutt et bord jeg ville ha. På en lørdags formiddag er det en del folk som ber om hjelp rundt i butikken, så vi sto en stund foran kassen før det kom en ansatt og stilte seg bak kassen. 

Ansatt: *ser på meg* 

Jeg: Hei! Ja, det hvite bordet som står det borte *peker* Det heter **** (husker ikke navnet nå i farta) Hva koster det med rabatten?

Ansatt: *ser bortover dit jeg peker* "Det som står ved den beige sofaen?"

Jeg: Jepp. 

Ansatt: Det er 30% rabatt på sofabord nå. 

Jeg: Ja, jeg så det. Er det inkludert i prisen som står på bordet?

Ansatt: *trykker på pcen* Du, vi har ikke det bordet inne nå. Det blir bestilt i slutten av januar. 

Jeg: *ser på mannen*. Det går vel greit det. Jeg får det ikke med meg nå likevel. Barnevogn og sånn, vet du. *prøver å smile*

Ansatt: ._.

Jeg: Er rabatten inkludert i prisen som står på bordet?

Ansatt: Tilbudet varer til 12. januar. 

Jeg: Hva koster bordet?

Ansatt: Hva er telefonnummeret ditt? Jeg må se om du er kunde hos oss. 

Jeg: *gir nummeret mitt*. Det er lenge siden jeg kjøpte noe her da, så det er mulig det er feil adresse registrert der. 

Ansatt: *oppgir navn på nummeret* 

Jeg: Oi, ja, feil etternavn også ja. Det er ***** som er riktig etternavn. Kan du endre det? 

Ansatt: *gjentar navnet som er registrert på nummeret*

En annen ansatt kommer inn bak kassen. Hun som ekspederte meg snur seg mot denne nye ansatte, og sier "Tar du over her eller". Han ser fort på meg og sier "Nei, altså, du kan gjøre deg ferdig du". Hun skjærer en GRIMASE, setter frem underleppa og sier "Neeeeei, ååååh", og så GÅR hun. Han ble litt forfjamset, før han snur seg mot meg og spør hva han kan hjelpe meg med. Da måtte vi begynne på nytt da... Jeg fikk bestilt bordet, i det minste. Og endret navn og adresse. 

Da vi snudde oss for å gå, så vi at den første ansatte sto og ryddet i noen tilbudsplakater. Hun skulle altså ikke hjem eller noe, hun bare gadd ikke å ekspedere meg. Mannen spurte om jeg kjenner henne, han mente at hun virket irritert på meg. Vel, jeg har aldri sett mennesket før jeg... Jeg har aldri klaget på en butikkansatt før, og har full forståelse for at de har tøffe jobber med vanskelige kunder og travle lørdager. Men altså, nå vurderer jeg faktisk å sende en mail og spørre om de kan sende denne dama på smilekurs. 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Trampe skrev:

Jeg har aldri klaget på en butikkansatt før, og har full forståelse for at de har tøffe jobber med vanskelige kunder og travle lørdager. Men altså, nå vurderer jeg faktisk å sende en mail og spørre om de kan sende denne dama på smilekurs. 

Send mail!

Jeg har en litt motsatt situasjon, på en måte i alle fall. Jobber på Kiwi, og samme bydel er det også en Rema 1000 hvor det arbeider en middelaldrende dame som alltid er så fryktelig sur. Jeg handlet tidligere på den Remaen, men sluttet delvis pga. dårlig butikk, og delvis pga. denne illsure damen jeg ofte møtte på i kassen... Det virker ikke som om hun er sur på "voksne", men hun har aldri vært noe grei mot meg som er i begynnelsen av 20-årene. Men greien er i alle fall at hun av og til handler hos oss, trolig fordi vi er de eneste her som er åpne såpass sent. Av og til kommer hun i uniformsskjorten fra Rema, av og til bare helt sivil. Hun lirer alltid av seg en eller annen småfrekk kommentar som gjør at jeg vrenger meg litt i stolen. 

Forrige gang var det lille julaften, og kortmaskinen vår var uheldigvis litt treig. Den pleier ikke å være det.

Rema-1000-damen: Har du trykket??
Jeg: Ja, maskinen er bare litt treig i dag dessverre.
Rema-1000-damen: Ikke i dag nei. 

Høres ikke ut som så mye når jeg skriver det, men det var hele måten hun sa det på. Hele blikket, fremtoningen, hvordan hun så på meg og hvordan hun brukte stemmen sin. 

Anonymkode: 532e0...f06

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Glemmer aldri den gangen jeg skulle kjøpe meg nytt parti med g-strenger. (den gangen det var superpopulært).

 

Damen i kassa så stramt  på meg og bare "uff, bruker du sånne altså? går langt inn i rævva og gnager jo"

 

wow, litt av butikk-kremmer......

Anonymkode: 2d9c0...506

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en graviditetstest på et storsenter i byen jeg bor i. Prøvde å skjule den bittelitt under noen andre varer, slik at bekjente ikke så at jeg kjøpte en test.
Ansatt: "Jasså, ja! En slik en gravide-test?" :gravid:mens han slår inn testen.
Jeg kikker febrilsk rundt meg, håper at ingen jeg kjenner har fått det med seg og rødmer litt.."eh, ja.."
Ansatt: "Så..hva håper du på da?":babysmokk:
Jeg svarte ikke, bare lo litt nervøst.
"LYKKE TIL DA, HVA NÅ ENN UTFALLET MÅTTE BLI" ropte han etter meg.

Da jeg kom inn en del mnd seinere med mage på størrelse med en sakkosekk :gravid:, gratulerte han meg, faktisk :ler: Jeg tok det med et smil :) Morsom fyr, for all del, men enkelte ting vil jeg ikke skal bli ropt etter meg i en butikk :flau:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HenLu skrev:

Jeg kjøpte meg en graviditetstest på et storsenter i byen jeg bor i. Prøvde å skjule den bittelitt under noen andre varer, slik at bekjente ikke så at jeg kjøpte en test.
Ansatt: "Jasså, ja! En slik en gravide-test?" :gravid:mens han slår inn testen.
Jeg kikker febrilsk rundt meg, håper at ingen jeg kjenner har fått det med seg og rødmer litt.."eh, ja.."
Ansatt: "Så..hva håper du på da?":babysmokk:
Jeg svarte ikke, bare lo litt nervøst.
"LYKKE TIL DA, HVA NÅ ENN UTFALLET MÅTTE BLI" ropte han etter meg.

Da jeg kom inn en del mnd seinere med mage på størrelse med en sakkosekk :gravid:, gratulerte han meg, faktisk :ler: Jeg tok det med et smil :) Morsom fyr, for all del, men enkelte ting vil jeg ikke skal bli ropt etter meg i en butikk :flau:

Huff.  Jeg hadde en venninne som  var innom for å kjøpe en graviditetstest etter en ONS, og håpet virkelig at hun IKKE var gravid!  Den ansatte begynte å messe om folat og vitaminer og prakket på henne en haug med brosjyrer om graviditet og fødsel.  Det ble ikke akkurat godt mottatt, for å si det sånn.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava
Den Thursday, October 29, 2015 at 12.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg, jeg irriterer meg egentlig over ukjente folk som trenger seg på. Jeg går på butikken for å handle, ikke for å bli sett på og utveksle intetsigende høflighetsfraser. "Ha en fin dag!" vet vi alle er så falskt som det går an. I virkeligheten bryr de seg null om hvordan jeg får det resten av dagen. Som rett og rimelig er, jeg er jo en ukjent. Så hvorfor spy ut av seg en slik løgn?

Anonymkode: 5a1f7...f76

Men altså.  Om det er løgn eller ikke det kan jo ikke du vite. Jeg har selv jobbet I butikk og har ikke vært av den typen som har spydd ut slike fraser I hytt og gevær.  Men når jeg treffer kunder jeg merker jeg liker godt (og det merkes, jeg har en sensitiv antenne når det gjelder å luke ut troll fra prinsesser,haha) så sa jeg ofte ha en fin dag, eller håper du blir fornøyd, osv. Og tro det eller ei men jeg mente det. Det er ikke slik at alle slike fraser er falske.

 Men jeg skjønner likevel hva du mener om de du snakker om er dem som sier til alle og en hver og det er blitt en mer dagligdags ting å si enn "Hei". Sånne irriterer meg også.  Du ser det lyser av dem lang vei at de sier det kun for å blidgjøre sjefen og at de er drit lei jobben sin. Ikke bra service. Burde finne seg et annet sted å jobbe. Sånne folk får meg i dårlig humør. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kara W skrev:

Huff.  Jeg hadde en venninne som  var innom for å kjøpe en graviditetstest etter en ONS, og håpet virkelig at hun IKKE var gravid!  Den ansatte begynte å messe om folat og vitaminer og prakket på henne en haug med brosjyrer om graviditet og fødsel.  Det ble ikke akkurat godt mottatt, for å si det sånn.

Ei på det apoteket jeg pleier å bruke skal forklare alt! Messer i veg. En stakkars jente kjøpte canesten en gang og hun dama bablet i veg og holdt opp pakka mens hun forklarte. Slike ting vil man ikke at hele apoteket skal høre og det er bruksanvisning inni. Jeg syns så synd på henne.

Anonymkode: 01952...ac6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei på det apoteket jeg pleier å bruke skal forklare alt! Messer i veg. En stakkars jente kjøpte canesten en gang og hun dama bablet i veg og holdt opp pakka mens hun forklarte. Slike ting vil man ikke at hele apoteket skal høre og det er bruksanvisning inni. Jeg syns så synd på henne.

Anonymkode: 01952...ac6

Ja, hvorfor gjør apotekansatte sånn? Har opplevd lignende med medisiner jeg tar fast, rene kryssforhøret, og fått beskjed om at de bare gjør jobben sin. De fleste kundene er ikke interessert i å få en lang preken eller utspørring når vi kjøper noe på apotek. Lurer vi, så spør vi. Ellers har man legen.

Anonymkode: cc470...1c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor gjør apotekansatte sånn? Har opplevd lignende med medisiner jeg tar fast, rene kryssforhøret, og fått beskjed om at de bare gjør jobben sin. De fleste kundene er ikke interessert i å få en lang preken eller utspørring når vi kjøper noe på apotek. Lurer vi, så spør vi. Ellers har man legen.

Anonymkode: cc470...1c1

Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! 

Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. 

Anonymkode: 06700...f7f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! 

Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. 

Anonymkode: 06700...f7f

Har aldri hørt om noen som har dødd av feilbruk av Canesten eller graviditetstester.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! 

Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. 

Anonymkode: 06700...f7f

Og det er helt greit, men de må virkelig lære seg å gjøre det diskret! Noen apotekansatte er grusomme på å prate kjempe høyt om intime ting. Jeg unngår et apotek pga en ansatt som utalte navnet på mine medisiner og hva de brukes til så høyt at jeg er sikker på at hele kjøpesenteret kunne høre henne. Da blir det bare ekkelt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! 

Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. 

Anonymkode: 06700...f7f

Stort sett så opplever jeg at de spør om jeg har brukt medikamentet før.  Svarer jeg ja, sier de ikke noe mer, svarer jeg nei, så får jeg en rask innføring, og ev tilbud om brosjyrer.  Heldigvis har alle jeg har vært hos være ganske diskret også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble kasta ut av butikken:sjokkert:

 

Skulle kjøpe noe linser for ei venninne, siden jeg ikke pleier å kjøpe linser så viste hun meg et bilde av det.

butikkansatt: det er 15min til vi stenger, skal jeg hjelpe deg med no?
jeg: nei , jeg bare kikker
butikkansatt: skal du bare kikke, kan du komme deg ut av butikken! skaff deg en hobby, trur du jeg vil være her å jobbe langt på overtid bare fordi du skal kikke for morroskyld? kom deg ut!

Jeg var helt i sjokk:sjokkert: gikk rett ut av butikken. Ser jo i ettertid at jeg burde sagt "jeg skal handle en vare som jeg bare vet hvordan ser ut, så jeg trenger ikke hjelp til å finne varen!"  

Anonymkode: 464c4...4aa

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde på Bik Bok forrige helg. Skulle egentlig bare kikke, men så en kjole jeg likte godt. 

Jeg: "Den hang ikke på stativet, men spør likevel, har dere denne i S?" 

Ja, jeg vet at det som regel ikke er tilfelle, men noen ganger, og faktisk også på denne butikken, har det vært tilfelle tidligere. 

Ansatt: "Altsåååå, trodde det var tydelig, men i utgangspunktet har vi KUN det som henger på stativene." 

Jeg: "OK, takk for hjelpen." 

Ansatt: "Men du kan sikkert kjøpe XS, altsåååå." 

Jeg: "Det går fint, jeg tror nok S er riktigere for meg." 

Ansatt: "Det burde gå fint, her, prøv da, vel." 

Jeg: "Vet du, min erfaring er at XS i dette merket ofte ser litt trangt ut. " 

(Føler meg ofte som den bimboen de gangene jeg har kjøpt XS, siden jeg har ganske store bryster, og det ser ikke spesielt pent ut. Synes jeg). 

Ansatt "Men da bruker du feil størrelse." 

Jeg: Smiler, og sier at jeg er ganske fornøyd med størrelsen jeg bruker. 

 

Jeg fortsetter å se litt i butikken, og hun kommer med tre andre kjoler til meg, alle i størrelse XS. 😅 

Altså, greit at det er hennes mening, men når jeg vet av erfaring at jeg ikke ønsker kjolen så pølsetrang, hvorfor skal hun da fortsette å insistere???

Endret av LucyLiu
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 16.42, AnonymBruker skrev:
 

Farmasøyter og de som jobber på apoteket er PLIKTET til å informere deg om dette! Det er ikke sukkertøy som selges på apoteket, og feil bruk av medisin kan i verste fall ta livet ditt! 

Du får bare holde ut, de gjør det faktisk ikke for sin egen del. De gjør det for at DU ikke skal bruke medisin feil. 

Anonymkode: 06700...f7f

Jeg handlet canesten, scheriproct og nesespray samtidig.

Hun i kassa spurte: Vet du hvordan du bruker disse?
Jeg måtte jo svare tilbake: Ja, dessverre har jeg erfaring med dem

Hun småhumra litt og :fnise:

Anonymkode: 1cb48...3ee

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på Mystery shopping forrige uke. Tenker det blir en oppvask i den butikken etterpå dersom de er seriøse. Spent om det forbedres til neste besøk der.

I kassa fikk jeg ikke øyekontakt, ett hei, ikke hade, måtte be om kassalappen (skal jo ha beløpet refundert), må jo huske at det er viktigere for de i kassa å snakke med sine kjente som tilfeldigvis er foran i køa :P Prøvde tidligere å få hjelp, men akk. Virket til at jeg forstyrret dem til de grader.  

Gleder meg til neste besøk der :bolledeig:

Anonymkode: 1cb48...3ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. november 2008 at 18.52, Gjest Gjest_siljel_* skrev:

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

 

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Kassadama: .....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

 

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

Det ER naturlig! Har jobbet i 4 ulike butikker som ekstrahjelp ved siden av studier (ikke matbutikk men likevel). Opplevd mange ganger at en genser eller tskjorte ikke har lapp, da spørr jeg om noen andre er på jobb, eller så ringer jeg en av de andre butikkene i en annen by eller sjefen. Hadde aldri i mitt liv gjort som hun der, det er for dårlig.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Trenger du en pose?

Kunde: ja takk/nei takk

*går ti sekunder*

Meg: trenger du en pose?

 

 

HVER GANG hvorfoooooooor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en KappAhl en gang for noen år siden og kikket litt b.la på klærne i store størrelser. Jeg hang meg opp I at det var så rotete der. Klær som hang halvveis på hengeren, ting som lå som om de var krøllet sammen og stuet I et hjørne... Det var rett og slett ikke noe hyggelig. 

Jeg tenkte at de ansatte sikkert ikke hadde sett dette for ingen vil jo ha det slik! Så mens jeg betalte for en jakke sa jeg til hun i kassa at det var fryktelig rotete I avdelingen og igrunn ikke så hyggelig å være der. Og jeg sa det på en allright måte for jeg regnet med at det var kunder som hadde rotet det til. Så fikk jeg det fine svaret: 

"Vi lar det bare være slik for det ser ut til at det er slik den type menneske liker å ha det"

Har ikke satt mine føtter i den butikken igjen.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...