Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

hun var lyn forbanna fordi jeg skulle ta ut penger, enkelt og greitt og hun svarte meg deretter. Ikke pent av dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres rimelig sært ut å gå på butikken og forvente at ingen skal se på deg og bli sur for at noen er høflige. Jeg får i hvert fall ikke lyst til å handle på butikker der de ansatte er sure og uhøflige.

Du er den eneste som er sur; ikke jeg, ikke de ansatte. De gjør sin jobb prikkfritt - vi får handle, og det var jo derfor vi kom? Du ha riktignok en uforståelig forventning om at de skal SE PÅ DEG, uvisst av hvilken grunn, samt at de skal servere deg noen løgner. Får du ikke disse ønskene oppfylt, blir du sur og beklager deg på Internett. Jeg klarer meg utmerket uten disse tilleggs"godene".

Anonymkode: 5a1f7...f76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frisk

hun var lyn forbanna fordi jeg skulle ta ut penger, enkelt og greitt og hun svarte meg deretter. Ikke pent av dere.

Oss? Har jeg vært "lyn forbanna" på deg óg?

Tror du har misforstått den ansatte veldig, jeg. Sliter i alle fall med å se noe galt i det hun sa til deg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den eneste som er sur; ikke jeg, ikke de ansatte. De gjør sin jobb prikkfritt - vi får handle, og det var jo derfor vi kom? Du ha riktignok en uforståelig forventning om at de skal SE PÅ DEG, uvisst av hvilken grunn, samt at de skal servere deg noen løgner. Får du ikke disse ønskene oppfylt, blir du sur og beklager deg på Internett. Jeg klarer meg utmerket uten disse tilleggs"godene".

Anonymkode: 5a1f7...f76

Er jeg sur? Ikke sur nei. Jeg bare synes at når man jobber med mennesker så er det normalt å se på kundene og si hei. Og hvorfor kan man ikke gi et minimum av service når man jobber i butikk?

Jeg synes du virker sær når du uthever det at jeg vil at de skal se på meg. Tror jeg legger noe annet i det enn du. Jeg mener det er normalt å se på kunder,og ikke unngå å se på kunden. De fleste butikkansatte gjør nemlig det. De ser på kundene som kommer og handler,og de sier hei.

Ja,du klarer deg uten det,men jeg tror ikke de fleste der ute er så redd for å bli sett på eller at noen sier hei. Og om de ikke mener alt de sier 100%,hva gjør vel det? De sier det vel på ren automatikk,akkurat som de sier "vil du ha pose?" De fleste synes at det er hyggelig å bli behandlet på en vennlig måte,og det er ganske viktig å yte service når man jobber i butikk.

Jeg har jobbet med mennesker selv,og tror ikke sjefen hadde synes at det var ok om jeg bare gikk og så ned i bakken og ikke sa et ord.

 

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg sur? Ikke sur nei. Jeg bare synes at når man jobber med mennesker så er det normalt å se på kundene og si hei. Og hvorfor kan man ikke gi et minimum av service når man jobber i butikk?

Jeg synes du virker sær når du uthever det at jeg vil at de skal se på meg. Tror jeg legger noe annet i det enn du. Jeg mener det er normalt å se på kunder,og ikke unngå å se på kunden. De fleste butikkansatte gjør nemlig det. De ser på kundene som kommer og handler,og de sier hei.

Ja,du klarer deg uten det,men jeg tror ikke de fleste der ute er så redd for å bli sett på eller at noen sier hei. Og om de ikke mener alt de sier 100%,hva gjør vel det? De sier det vel på ren automatikk,akkurat som de sier "vil du ha pose?" De fleste synes at det er hyggelig å bli behandlet på en vennlig måte,og det er ganske viktig å yte service når man jobber i butikk.

Jeg har jobbet med mennesker selv,og tror ikke sjefen hadde synes at det var ok om jeg bare gikk og så ned i bakken og ikke sa et ord.

 

Anonymkode: e9b51...907

jeg jobber i butikk, og vi får så klart beskjed om å smile og hilse på alle kundene når man går forbi. Er så klart litt vanskelig om man klatrer i en hylle etc., men ellers skal man alltid smile og prøve å få øyenkontakt med kunden.

 

MEN hovedgrunnen til dette er faktisk ikke bare for at kunden skal føle seg sett, men statistisk sett er det færre tyverier om personen har blitt hilst på og de ansatte har vist at de har sett kunden. Det er lettere å stjele noe om du er en usynlig person som kommer inn i butikken, enn om du vet at de ansatte har lagt merke til deg og hilst på deg. Det betyr så klart ikke st vi tror hver kunde er en tyv, men det er en liten ekstra hjelp som kan forhindre tyveri. :) men så klart hilser vi jo også på kunden for å gjøre det hyggelig for kunden, det er jo faktisk du som kunde som gjør at butikken vår fungerer, så så klart de i butikken er glad i kundene og ønsker dem en god dag. Så en skrive her at det er så falskt, man er jo hyggelig fordi man må så klart, men jeg personlig hvert fall vil jo sp klart at andre skal ha det bra. Om jeg sier har en fortsatt god dag, eller noen sier det til meg, er det jo en høflighetsfrase, men det betyr jo ikke at jeg ikke vil ha at den andre personen skal ha det bra. :)

Anonymkode: 68245...aaf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i butikk, og vi får så klart beskjed om å smile og hilse på alle kundene når man går forbi. Er så klart litt vanskelig om man klatrer i en hylle etc., men ellers skal man alltid smile og prøve å få øyenkontakt med kunden.

 

MEN hovedgrunnen til dette er faktisk ikke bare for at kunden skal føle seg sett, men statistisk sett er det færre tyverier om personen har blitt hilst på og de ansatte har vist at de har sett kunden. Det er lettere å stjele noe om du er en usynlig person som kommer inn i butikken, enn om du vet at de ansatte har lagt merke til deg og hilst på deg. Det betyr så klart ikke st vi tror hver kunde er en tyv, men det er en liten ekstra hjelp som kan forhindre tyveri. :) men så klart hilser vi jo også på kunden for å gjøre det hyggelig for kunden, det er jo faktisk du som kunde som gjør at butikken vår fungerer, så så klart de i butikken er glad i kundene og ønsker dem en god dag. Så en skrive her at det er så falskt, man er jo hyggelig fordi man må så klart, men jeg personlig hvert fall vil jo sp klart at andre skal ha det bra. Om jeg sier har en fortsatt god dag, eller noen sier det til meg, er det jo en høflighetsfrase, men det betyr jo ikke at jeg ikke vil ha at den andre personen skal ha det bra. :)

Anonymkode: 68245...aaf

Ja,om man ikke mener det 100% så er jo det ganske likegyldig egentlig. Jeg får mer lyst til å handle på butikker der de ansatte er hyggelige.

Trenger jo ikke å være noe overdrevet,men helt normalt. Stort sett er jo butikkansatte det,så det var vel derfor jeg reagerte nå.

 

 

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg :Hei , så stilig denne tingen du har er :) 
Selger: Den er anbefalt av NAAF
jeg: hvor mye koster den?
Selger: hva skal du ha?
jeg: den du står med der, hvor mye koster den?
Selger: det kommer ann på hva du skal ha!
Jeg: den du står med der
Selger begynner og vise fram produktet som bråker litt
Selger: jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt, det blir som og spørre hvor mye koster et tau, det kommer jo ann på hvilket tau du skal ha.
jeg: jaha, men hva har du og tilby da?
Selger: se  her hvor bra den er
jeg: gjør den jobben ordentlig da
Selger: vi er anbefalt av NAAF! så det sier jo alt
jeg: men jeg må vite hvor mye penger den koster om jeg skal kjøpe den

selger går !


altså når han står med et produkt i hendene så kan det da ikke være vanskelig og gi en pris :bond:

Anonymkode: 464c4...4aa

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er å trenge seg på hvis en butikkansatt sier hei,smiler og ser på deg?

Jaja,jeg tror de fleste vil sette pris på at en butikkansatt er vennlig. Jeg er forresten ikke storforlagende akkurat. Forventer bare at de viser at de ser meg og at de gjerne sier hei og/eller smiler.

Om de vil slenge på "ha en fin dag" eller "god helg",så tenker jeg at det bare er hyggelig og en høflig måte å avslutte handelen på. Om de ikke mener det 100% gidder ikke jeg reflektere så mye over.

Det høres rimelig sært ut å gå på butikken og forvente at ingen skal se på deg og bli sur for at noen er høflige. Jeg får i hvert fall ikke lyst til å handle på butikker der de ansatte er sure og uhøflige.

 

Anonymkode: e9b51...907

Burde ikke være så vanskelig som kunde og gi et lite hei tilbake eller svare på et enkelt ja/nei spm. Det er da normal høflighet, og du bruker kanskje 5 sekunder av tiden din. Men dessverre er jo dette normalt (uten å dra alle under en kam) i den norske befolkningen! 
Selvfølgelig noen butikkansatte kan overdrive en del med å være overhyggelig og ofte lyser det av personen at h*n ikke vil være der og det kan jeg skjønne er irriterende,. Men en normal ansatt prøver å bare å vise at du som kunde er sett og at da vet du at du eventuelt kan spørre om hjelp burde folk klare å takle altså. Som også noen skriver over her så har det noe med mindre tyveri siden de vet at vi følger med!!

Som ansatt selv så prøver jeg ihvertfall å gi kunden en god opplevelse ved å være blid og hyggelig, småsnakke litt og lignende, uten at det blir sånn overdrivelse. Da er det jo stor sjanse for at kunden kommer tilbake ved en senere anledning også, noe vi som bedriften vinner på. Jeg personlig synes det er hyggelig å høre at kunden vil tilbake på grunn av god service og at jeg/vi er så hyggelige. 

''God helg'' eller ''ha en fin dag'' sier jeg ikke til hver eneste kunde, men til de som er hyggelige og faktisk gidder å smile litt (hvor vanskelig er det?) og svare på det jeg spør om (pose, kvittering). Da vil jeg faktisk være ærlig å si at jeg virkelig ønsker de en fin dag/kveld, uten at det skal ligge så mye mer bak det. De som bare er sure og gretne kan for min del, dra dit pepper'n gror. Innimellom så er det jo egentlig litt morsomt å være overhyggelig mot de bare for å få frem et poeng.

Synes mange er så overlegne og tror det at vi butikkansatte bare er der for å betjene dem. Ja, for all del det er jobben vår, men vi er mennesker vi også. Jeg elsker å gi service og være hyggelig, og blir oppriktig glad når jeg kan få hjelpe folk. Det skal ikke så mye til for å gi det lille ekstra, som f.eks si i fra om pristilbud eller hente en vare for de som kanskje ikke er så gode til beins, osv. Men når noen bare kommer å krever og tror de kan herse med oss som de vil, fordi det tross alt er jobben vår, så blir jeg irritert og mindre hjelpsom. Da må jeg virkelig klistre på meg et smil, men gjør kun det jeg akkurat må for denne kunden. Om h*n kommer tilbake hit eller ikke gir jeg blanke i, rett og slett. 

Anonymkode: 98410...d4f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske dumt og totalt unødvendig av kassebetjeningen å kommentere min handel (dette er selvbetjeningsbutikk)

når jeg legger varene på båndet og/ eller når jeg skal betale for varene

Anonymkode: c065e...b30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være så vanskelig som kunde og gi et lite hei tilbake eller svare på et enkelt ja/nei spm. Det er da normal høflighet, og du bruker kanskje 5 sekunder av tiden din. Men dessverre er jo dette normalt (uten å dra alle under en kam) i den norske befolkningen! 
Selvfølgelig noen butikkansatte kan overdrive en del med å være overhyggelig og ofte lyser det av personen at h*n ikke vil være der og det kan jeg skjønne er irriterende,. Men en normal ansatt prøver å bare å vise at du som kunde er sett og at da vet du at du eventuelt kan spørre om hjelp burde folk klare å takle altså. Som også noen skriver over her så har det noe med mindre tyveri siden de vet at vi følger med!!

Som ansatt selv så prøver jeg ihvertfall å gi kunden en god opplevelse ved å være blid og hyggelig, småsnakke litt og lignende, uten at det blir sånn overdrivelse. Da er det jo stor sjanse for at kunden kommer tilbake ved en senere anledning også, noe vi som bedriften vinner på. Jeg personlig synes det er hyggelig å høre at kunden vil tilbake på grunn av god service og at jeg/vi er så hyggelige. 

''God helg'' eller ''ha en fin dag'' sier jeg ikke til hver eneste kunde, men til de som er hyggelige og faktisk gidder å smile litt (hvor vanskelig er det?) og svare på det jeg spør om (pose, kvittering). Da vil jeg faktisk være ærlig å si at jeg virkelig ønsker de en fin dag/kveld, uten at det skal ligge så mye mer bak det. De som bare er sure og gretne kan for min del, dra dit pepper'n gror. Innimellom så er det jo egentlig litt morsomt å være overhyggelig mot de bare for å få frem et poeng.

Synes mange er så overlegne og tror det at vi butikkansatte bare er der for å betjene dem. Ja, for all del det er jobben vår, men vi er mennesker vi også. Jeg elsker å gi service og være hyggelig, og blir oppriktig glad når jeg kan få hjelpe folk. Det skal ikke så mye til for å gi det lille ekstra, som f.eks si i fra om pristilbud eller hente en vare for de som kanskje ikke er så gode til beins, osv. Men når noen bare kommer å krever og tror de kan herse med oss som de vil, fordi det tross alt er jobben vår, så blir jeg irritert og mindre hjelpsom. Da må jeg virkelig klistre på meg et smil, men gjør kun det jeg akkurat må for denne kunden. Om h*n kommer tilbake hit eller ikke gir jeg blanke i, rett og slett. 

Anonymkode: 98410...d4f

0g hvorfor skriver du det til meg? Jeg er jo enig med deg :)

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0g hvorfor skriver du det til meg? Jeg er jo enig med deg :)

Anonymkode: e9b51...907

Ops... det skulle til den kommentaren du kommenterte!!  Vet ikke hvorfor den ble borte og din kom med, haha. Sorry :fnise:

Anonymkode: 98410...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en matbutikk en fredagskveld, jenta i kassa så ikke på meg, scannet bare varene ultrafort og sa ikke et ord - mens hun satt på mobilen, som hun gjemte under en kvittering (???). Jeg skjønner det er kjedelig å sitte i kassa på Kiwi på en fredagskveld, men legg bort mobilen når det kommer kunder i det minste..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på butikken her en dag,og der var det en mann som skulle ha røyk eller noe. Da måtte han hente det ut på en av disse maskinene(husker ikke hva de heter?),men det fikk han ikke til så han spurte hun i kassa om hun kunne hjelpe han.

Nå må jeg presisere at det ikke var kø eller noe pluss at maskinene stod rett ved kassa,men istedenfor å gå bort og hjelpe han selv så spurte hun kunden som kom etter meg om han kunne gå og vise hvordan man gjorde det.

Jeg vet ikke jeg,men jeg synes kanskje det var litt rart å spørre en annen kunde om han kunne vise det enn å gå bort selv. Kunne jo hende at det var en annen ansatt i sivil,men det så ikke slik ut. Uansett,så gikk han bort og hjalp han som trengte hjelp,så det var jo bra :)

 

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Dro hos elkjøp for å kjøpe vaskemaskin.

Mamma og jeg fant en maskin vi så i avisen, spurte så en ung fyr om den var brukbar. "nei, den er bare dritt, må sendes inn til reparasjon hele tiden, styr unna". Oyda, ok så pekte vi på en annen en, "den er også dritt", så en til "nei den blir ødelagt hele tiden"... i en halvtime så sto han der å sa at alt de hadde var dritt og ble fort ødelagt, "bortkastet penger" mente han at det var. Og da mener jeg ALT! samme om det kostet 2000kr eller 9000kr! 

 

Vi gikk så tilbake til den billige som vi først tenkte på. Men den nektet han å selge oss, for den kom til å bryte sammen i løpet av den første måneden. Han kunne ikke selge oss dritt, for da kom han til å få skylden om maskinen bryter sammen.

Samtidig som at han var dritt sur og ga sykt dårlig service, så sto han der å tekstet med mobilen! 

Vi gikk derifra, ble rett og slett forbannet av oppførselen hans, dro så til en annen elkjøp butikk og kjøpte den maskinen. 3 år senere og den funker fjell fortsatt, ingen problemer med den og har aldri vært inn til reparasjon.  :laugh:



Anonymous poster hash: 7db3d...a5a

Jeg håper dere klaget på ham, butikken må jo tape store penger på grunn av ham. Han skal jo selge varene, ikke advare mot dem! :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig butikkansatt sa på forespørsel fra kunde om hva varen hadde kostet før:

"Jeg går ikke rundt med alle prisene i hodet", og gikk aggressivt avgårde...

Anonymkode: c065e...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke når de sier "hei" til meg midt i butikken. Sier de noe nytt i kassen så får jeg litt panikk. for jeg har nedsatt hørsel, så jeg nikker og smiler og håper på det beste. 
I kassen går alt på autopilot, for jeg hører ikke hva de sier. I dag sa jeg "ja takk", så dunket søsteren meg i skulderen og sa "eh du. han sa det ble 250kr, han stilte deg ikke et spørsmål". :bond: Hvorfor i svarte kan de ikke følge et manus, mye lettere å vite hva jeg skal si tilbake. Impro går ikke så bra her i gården. 

Anonymkode: 2513f...88c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke når de sier "hei" til meg midt i butikken. Sier de noe nytt i kassen så får jeg litt panikk. for jeg har nedsatt hørsel, så jeg nikker og smiler og håper på det beste. 
I kassen går alt på autopilot, for jeg hører ikke hva de sier. I dag sa jeg "ja takk", så dunket søsteren meg i skulderen og sa "eh du. han sa det ble 250kr, han stilte deg ikke et spørsmål". :bond: Hvorfor i svarte kan de ikke følge et manus, mye lettere å vite hva jeg skal si tilbake. Impro går ikke så bra her i gården. 

Anonymkode: 2513f...88c

Å det jeg svarte på var "pose?". 
For han som sto  i kassen bruker å si "hei..."..."pose?"... "kvittering?"... "ha en fin dag (kveld hvis det er sent, helg hvis det er Fredag/Lørdag)". 
En annen sier "det blir xxx", "pose?", "hade". 
Ei dame bruker å si "Hei", "Pose, og kvitering?", "denne *viser snusboksen*", "ha en fin dag videre". 
slår aldri feil. 
Men i dag så måtte han leke tøff og imrpovisere som om han var en hollywood skuespiller!. Kanskje han prøvde ut et nytt manus, ikke vet jeg, men det var høyst unødvendig! 

Mitt manus er slik som dette, for de som lurte;
Hei
Skruf xtra white slim
*Se opp og smil* (fordi en fyr sier alltid summen jeg skal betale)
nei takk
Nei takk
Takk *insert et smil her* du også. 


Og når de da sier noe nytt så går alt i surr! 
:bond:
 

Anonymkode: 2513f...88c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er en som jobber i kassen der jeg pleier å handle, som jeg aktivt unngår så godt det lar seg gjøre. Hun er veldig blid og hyggelig, for all del, men hun har det med å kommentere det man kjøper, det syns jeg er ubehagelig. Nytter ikke å snike inn en overraskelse til barna på rullebåndet f.eks, for hun kommer garantert til å kommentere til småen at "så heldig du er som skal få sånn" og rekke det til barnet. Hun er også veeeldig treig pga dette; åja fårepølse ja, det er jo godt. Å, julebrus, ja starter ikke jula tidligere og tidligere for hvert år som går?

Anonymkode: 1c004...400

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...