Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Stormborn88 skrev:

Typisk når jeg bestiller kaffe.

"En mocca med laktosefri melk"
"Skal du ha krem på den"
"Er den laktosefri?"
"Selvfølgelig ikke"
"Da skal jeg selvfølgelig ikke ha den"

Altså, jeg betaler ikke fem kroner ekstra for den forbanna melka fordi jeg liker å betale mer enn andre kunder...

 

Så enig. Så har du de som ikke tar det seriøst;

"En varm sjokolade med laktosefri melk/soya" "Vil du ha krem på den?" er den laktosefri? Selvfølgelig ikke, da skal jeg ikke ha det. Så står du på jobb, og innser at hey, det ble ikke brukt laktosefri eller soya, men vanlig melk, fordi du så bort i et lite øyeblikk. Smertefull affære på jobb den dagen.  "Åh, hvor langt er du på vei?" - 4 minutter før jeg spyr og driter vertikalt. 

Gikk selvfølgelig tilbake, men neida, "trodde du bare ville ha den litt sunnere" 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, dillyduzit skrev:

Så enig. Så har du de som ikke tar det seriøst;

"En varm sjokolade med laktosefri melk/soya" "Vil du ha krem på den?" er den laktosefri? Selvfølgelig ikke, da skal jeg ikke ha det. Så står du på jobb, og innser at hey, det ble ikke brukt laktosefri eller soya, men vanlig melk, fordi du så bort i et lite øyeblikk. Smertefull affære på jobb den dagen.  "Åh, hvor langt er du på vei?" - 4 minutter før jeg spyr og driter vertikalt. 

Gikk selvfølgelig tilbake, men neida, "trodde du bare ville ha den litt sunnere" 

:hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dillyduzit skrev:

Så enig. Så har du de som ikke tar det seriøst;

"En varm sjokolade med laktosefri melk/soya" "Vil du ha krem på den?" er den laktosefri? Selvfølgelig ikke, da skal jeg ikke ha det. Så står du på jobb, og innser at hey, det ble ikke brukt laktosefri eller soya, men vanlig melk, fordi du så bort i et lite øyeblikk. Smertefull affære på jobb den dagen.  "Åh, hvor langt er du på vei?" - 4 minutter før jeg spyr og driter vertikalt. 

Gikk selvfølgelig tilbake, men neida, "trodde du bare ville ha den litt sunnere" 

Baaah. Hater sånne folk. Alikevel lurer folk på hvorfor man må si man er superallergisk mot melk. Blir så irritert over at man ikke kan ta inntolleranser seriøst.

"Er du sikker på at du har laktoseintolleranse? Er jo en sån derre trend"
"Nåja, legen min syntes nå at det var alvorlig nok til at jeg ikke skal ha i meg laktose da"

Var skikkelig kult for familien når vi hadde vært på restaurant og jeg endte opp med å okkupere badet hjemme resten av dagen. For kelneren og kokken som tok slikt superseriøst tok det nå ikke så seriøst som de skulle ha det til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Stormborn88 skrev:

Typisk når jeg bestiller kaffe.

"En mocca med laktosefri melk"
"Skal du ha krem på den"
"Er den laktosefri?"
"Selvfølgelig ikke"
"Da skal jeg selvfølgelig ikke ha den"

Altså, jeg betaler ikke fem kroner ekstra for den forbanna melka fordi jeg liker å betale mer enn andre kunder...

Jeg derimot ville sagt ja til kremen selv med laktosefri melk. reagerer ikke på kremen selv om jeg er laktoseintolerant.

Anonymkode: 87516...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. august 2016 at 23.32, AnonymBruker skrev:

På kvadrat på Gullfunn så bytter de batteri på klokker. De sier at det koster en viss sum men de tar alltid mer betalt. Det er ei høy lys dame der som har stått bak prisøkningen på tre klokker vi har levert inn, ved tre forskjellige anledninger. Grunnlaget for at vi måtte betale mer var det at pakningen på klokkene også måtte skiftes. Dette har aldri skjedd når vi har brukt andre, og dessuten så var den ene klokken ny, ubrukt og faktisk kjøpt på en annen butikk i samme kjede. 

Tredje gangen det skjedde så lufta jeg det på Facebook og da kom det frem at denne ansatte ofte tar mer betalt enn det hun skal med påskudd om å ha skiftet pakning. Sjefen der er nok fornøyd med den ekstra omsetningen..

Vi bruker aldri dem igjen!

Anonymkode: 72ef9...684

Jeg fikk også beskjed når jeg leverte inn klokka mi der at det var noe mer som måtte skiftes, og derfor tok de mer betalt.. jeg trodde jo på det og takket for god service, men nå kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt over at dette faktisk er noe hun gjør bare for å kunne ta mer betalt! :O 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stormborn88 skrev:

Typisk når jeg bestiller kaffe.

"En mocca med laktosefri melk"
"Skal du ha krem på den"
"Er den laktosefri?"
"Selvfølgelig ikke"
"Da skal jeg selvfølgelig ikke ha den"

Altså, jeg betaler ikke fem kroner ekstra for den forbanna melka fordi jeg liker å betale mer enn andre kunder...

Jeg jobber i kaffebar og spør selv om det samme selv om kunden har bedt om laktosefri/soyamelk. For meg handler det om at jeg spør det til andre og glemmer rett og slett at det er ulogisk at man vil ha krem når man drikker laktosefri melk :P Har relativt mye å tenke på og gjøre på jobb, så det å spørre om krem er bare et standardspørsmål som alle får. 

Anonymkode: 22057...a2e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjøpte meg noe godt på bakeriet i dag. Ansatt bak disken var stum som en østers og gravalvorlig.ikke noe "hei",smil-ingenting,enda jeg høflig smilte og sa hva jeg slulle ha.Bare "det blir 49 kr"Da jeg hadde fått det jeg skulle ha, sa jeg "takk skal du ha, hadet" Ikke noe svar, men kunden bak meg i køen fortet seg å si" hadet,god helg,da" til meg. Terningkast 1 til bakeriansatt, terningkast 6 til kunden bak meg i køa😄

Anonymkode: 3dd6e...18a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en undertøysbutikk som hadde salg på noen bh'er, sto og så igjennom et av stativene da en av de ansatte kom bort og spurte om hun kunne hjelpe meg med å finne min størrelse. "Jo jeg ser etter størrelse 75G eller H". Hun ser på meg, ser ned på puppene mine og sier "Eeh, la oss prøve 75E". 

Altså??? :fnise: Please si jeg ikke er alene i å syns at dette var litt frekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Passive skrev:

Var innom en undertøysbutikk som hadde salg på noen bh'er, sto og så igjennom et av stativene da en av de ansatte kom bort og spurte om hun kunne hjelpe meg med å finne min størrelse. "Jo jeg ser etter størrelse 75G eller H". Hun ser på meg, ser ned på puppene mine og sier "Eeh, la oss prøve 75E". 

Altså??? :fnise: Please si jeg ikke er alene i å syns at dette var litt frekt.

Får den hele tiden jeg.  Bare med mine størrelser og ikke de du nevner. 

Anonymkode: 87516...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Passive skrev:

Var innom en undertøysbutikk som hadde salg på noen bh'er, sto og så igjennom et av stativene da en av de ansatte kom bort og spurte om hun kunne hjelpe meg med å finne min størrelse. "Jo jeg ser etter størrelse 75G eller H". Hun ser på meg, ser ned på puppene mine og sier "Eeh, la oss prøve 75E". 

Altså??? :fnise: Please si jeg ikke er alene i å syns at dette var litt frekt.

Hvorofr var det frekt?

Anonymkode: 33377...ba3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. september 2016 at 20.55, Passive skrev:

Var innom en undertøysbutikk som hadde salg på noen bh'er, sto og så igjennom et av stativene da en av de ansatte kom bort og spurte om hun kunne hjelpe meg med å finne min størrelse. "Jo jeg ser etter størrelse 75G eller H". Hun ser på meg, ser ned på puppene mine og sier "Eeh, la oss prøve 75E". 

Altså??? :fnise: Please si jeg ikke er alene i å syns at dette var litt frekt.

Jeg kom i kassa på cubus med en bh i min størrelse. Den ansatte så på bhen, så ser hun alvorlig på meg og sier "er du sikker på at du skal ha denne?" Hun mente jo tydeligvis at den enten var for stor eller for liten, men jeg svarte bare at ja, jeg var sikker, så betalte jeg og gikk

Endret av Dark Angelina
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere helt sikre på at de BHene dere vanligvis bruker faktisk er korrekt størrelse da?

Kanskje de butikk-ansatte hos klesbutikkene mente at en annen størrelse er mer passende for dere?

Anonymkode: a1838...679

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Expert og skulle kjøpe fryseskap. Hadde vært i gudene vet hvor mange butikker før dette, ettersom vi nettopp hadde kjøpt leilighet og trengte ganske mye. Vi fant et fint fryseskap, de hadde heldigvis ett igjen på lager, sa fyren som satt der, så vi betalte og gikk til vareutleveringen. Og der sto vi da og ventet, og ventet. Etter en halvtime kommer en fyr ut og sier at nei, de har ikke noe slikt fryseskap på lageret. Ookei, det var ikke helt den beskjeden jeg var klar for å få, men han beklager, og tar oss med inn i butikken for å snakke med noen der. Kommer bort til betjeningsdisken ved fryserne, der sitter ei dame nå.

Jeg forklarer situasjonen, og hun sier "Ja, nei...hmm...det er vel egentlig ikke noe jeg kan gjøre med dette." Jeg ble litt perpleks, hallo, du skal jo naturligvis undersøke hvorfor det ikke befinner seg et slikt skap på lageret! Så jeg undertrykker irritasjonen min og spør om hun ikke kan dobbeltsjekke. Motvillig, med tidenes geip, klikker hun seg inn på systemet, og sier deretter "Ja, det står at vi skal ha dette inne, så dette er ikke mitt problem, da." 

Nå er det vel like før det koker over for meg, for maken til dårlig service og mangel på beklagelse og villighet til å finne ut hva som har skjedd har jeg aldri vært borti. Så jeg klistrer på meg et smil og spør om det finnes noe mulighet for om en annen butikk har samme skap, og om vi kan hente det der. "Mmjaaa, kanskje, hvis det absolutt er så viktig så?" Og DA sto det sikkert damp ut av nesa mi og "nå klager jeg til sjefen din" skrevet i panna mi, men jeg sa bare at "Ja, det er viktig, og nå hever vi kjøpet og går et annet sted." Dette er noe jeg aldri bruker å si, fordi jeg virkelig hater det uttrykket. Men det funket visst, for plutselig ble det fart i kjerringa og hun fikk funnet ut at joda, en annen butikk i området har skapet inne, og det kunne hentes dagen etterpå. Så vi fikk jo skap, men makan til elendig servicemenneske. Ingen "beklager, la meg undersøke hva som har skjedd og finne en løsning på det!", men "dette er ikke min feil, så jeg gidder ikke gjøre noe" med tilhørende sur geip. Jeg har full forståelse for at systemet kan tulle innimellom, og at feil kan skje, og derfor er jeg alltid overbærende med det. Men når den ansatte ikke er villig til å yte grunnleggende service, eller beklage feilen på vegne av butikken, da kommer tålmodigheten min til kort.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, NumberSix skrev:

Var på Expert og skulle kjøpe fryseskap. *snip*

Sikker på at det ikke var Lefdal? :sjokk: Sånn har jeg bare følt meg behandlet når jeg har vært på Lefdal og spurt om noe. Virker ikke som de bryr seg overhdoet der...

Endret av Minya
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere helt sikre på at de BHene dere vanligvis bruker faktisk er korrekt størrelse da?

Kanskje de butikk-ansatte hos klesbutikkene mente at en annen størrelse er mer passende for dere?

Anonymkode: a1838...679

Det kan godt hende, men da går det an å tilby seg å måle kunden på en hyggelig måte.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, NumberSix skrev:

Var på Expert og skulle kjøpe fryseskap. Hadde vært i gudene vet hvor mange butikker før dette, ettersom vi nettopp hadde kjøpt leilighet og trengte ganske mye. Vi fant et fint fryseskap, de hadde heldigvis ett igjen på lager, sa fyren som satt der, så vi betalte og gikk til vareutleveringen. Og der sto vi da og ventet, og ventet. Etter en halvtime kommer en fyr ut og sier at nei, de har ikke noe slikt fryseskap på lageret. Ookei, det var ikke helt den beskjeden jeg var klar for å få, men han beklager, og tar oss med inn i butikken for å snakke med noen der. Kommer bort til betjeningsdisken ved fryserne, der sitter ei dame nå.

Jeg forklarer situasjonen, og hun sier "Ja, nei...hmm...det er vel egentlig ikke noe jeg kan gjøre med dette." Jeg ble litt perpleks, hallo, du skal jo naturligvis undersøke hvorfor det ikke befinner seg et slikt skap på lageret! Så jeg undertrykker irritasjonen min og spør om hun ikke kan dobbeltsjekke. Motvillig, med tidenes geip, klikker hun seg inn på systemet, og sier deretter "Ja, det står at vi skal ha dette inne, så dette er ikke mitt problem, da." 

Nå er det vel like før det koker over for meg, for maken til dårlig service og mangel på beklagelse og villighet til å finne ut hva som har skjedd har jeg aldri vært borti. Så jeg klistrer på meg et smil og spør om det finnes noe mulighet for om en annen butikk har samme skap, og om vi kan hente det der. "Mmjaaa, kanskje, hvis det absolutt er så viktig så?" Og DA sto det sikkert damp ut av nesa mi og "nå klager jeg til sjefen din" skrevet i panna mi, men jeg sa bare at "Ja, det er viktig, og nå hever vi kjøpet og går et annet sted." Dette er noe jeg aldri bruker å si, fordi jeg virkelig hater det uttrykket. Men det funket visst, for plutselig ble det fart i kjerringa og hun fikk funnet ut at joda, en annen butikk i området har skapet inne, og det kunne hentes dagen etterpå. Så vi fikk jo skap, men makan til elendig servicemenneske. Ingen "beklager, la meg undersøke hva som har skjedd og finne en løsning på det!", men "dette er ikke min feil, så jeg gidder ikke gjøre noe" med tilhørende sur geip. Jeg har full forståelse for at systemet kan tulle innimellom, og at feil kan skje, og derfor er jeg alltid overbærende med det. Men når den ansatte ikke er villig til å yte grunnleggende service, eller beklage feilen på vegne av butikken, da kommer tålmodigheten min til kort.

Hun var virkelig ikke service minded nei. Var faktisk i hennes sko i går, men oppførte meg mye hyggeliger enn hun gjorde. 

Det var en sko jeg ikke fant i det hele tatt. Jeg beklager til veldig til kunden, og gir mulige forklaringer på hva som kunne ha skjedd. Så tllbyr jeg å sjekke de andre butikkene våre (vi hadde dessverre ingen andre modeller som passet til formålet). Hun hadde ikke tid til å dra til de andre butikkene våre. Da tipset jeg henne om andre konkurerende butikker på senteret, og sa at hvis hun ville kunne hun legge igjen nummeret sitt. Så skulle jeg lete enda mer og se om jeg ikke fant den. Hun endte med å kjøpe i en annen butikk, men jeg synes likevel jeg ytet så god service jeg kunne under omstendighetene. 

 

Endret av The Kitten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, The Kitten skrev:

Hun var virkelig ikke service minded nei. Var faktisk i hennes sko i går, men oppførte meg mye hyggeliger enn hun gjorde. 

Det var en sko jeg ikke fant i det hele tatt. Jeg beklager til veldig til kunden, og gir mulige forklaringer på hva som kunne ha skjedd. Så tllbyr jeg å sjekke de andre butikkene våre (vi hadde dessverre ingen andre modeller som passet til formålet). Hun hadde ikke tid til å dra til de andre butikkene våre. Da tipset jeg henne om andre konkurerende butikker på senteret, og sa at hvis hun ville kunne hun legge igjen nummeret sitt. Så skulle jeg lete enda mer og se om jeg ikke fant den. Hun endte med å kjøpe i en annen butikk, men jeg synes likevel jeg ytet så god service jeg kunne under omstendighetene. 

 

Synes det virker som du gav veldig god service, jeg hadde vært fornøyd med den! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, NumberSix skrev:

Synes det virker som du gav veldig god service, jeg hadde vært fornøyd med den! :)

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.11.2008 at 18.52, Gjest Gjest_siljel_* skrev:

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

 

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Kassadama: .....

Jeg: Nei da så....

Kassadama: .....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

 

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

Er det rart å svare på dette nå? haha 2008 wow

Men føler dette kan være meg, ops. Men jobber på IKEA og det finnes så mange varer! Jeg pleier alltid å prøve å søke opp varen, men det er ikke alltid jeg vet hva de har kjøpt en gang. Så spør de jo så klart, men det er ikke alltid de vet selv hva det er. Så da kan jeg prøve å ringe inn til avdeling der de hentet varen, men finnes ganger der kunden ikke husker hvor de fant den. Og hvis jeg først finner avdeling er det ofte vanskelig å beskrive varen. Sånn "jaa, jeg har en hvit rund ting, med en svart prikk på" "Hvor lang den er??" "Ehh, kanskje 15 cm". Haha jaja, blir bedre med tiden.

Meeeeen kan si det er sykt irriterende når kunder kommer uten strekkode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg innom det lokale gatekjøkkenet for å få kjøpe burger til mannen min og meg.  Da jeg kom inn var det tydelig at de hadde ganske mange bestillinger inne (det lå mange burgere på grillen og det var kø for å få softis i finværet).  Jeg forstod at jeg måtte være litt tålmodig og belaget meg på å vente noen minutter før jeg fikk bestilt.  Da ansatt 1 hadde servert alle burgerne de hadde på gang da jeg kom inn drev ansatt 2 fortsatt med isbestillinger, men jeg tenkte at nå er det i alle fall håp om å få bestilt.  Ingen av de ansatte hadde sagt hei eller gjort tegn til å "se" meg (kunden).  Jeg stod ved kassa og ansatt 1 kom bort til disken ved kassa, strøk ut ordrene hun nettopp hadde servert fra blokka og jeg tenkte at "Nå er det min tur". Da begynte telefonen å ringe og hva gjør hun? Svarer og tar i mot bestilling uten å så mye som se på meg som har stått der i over et kvarter.  Da gikk jeg.  Jeg har jobbet i butikk i 20 år og vanlig praksis har alltid vært at kunder som er fysisk i butikk går foran en ringende telefon. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...