Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Dette er en fin tråd å lese for treige morgener som dette. :) 

Anonymkode: 975bb...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 23. nóvember 2015 at 17.05, Gjest Haaploes skrev:

Nja, jeg husker da jeg led av en skikkelig omgang kjærlighetssorg. Jeg levde på Atkins-barer og snus i flere uker, før jeg en dag rasket med meg en suppepose fra Toro og la på båndet. Da sa mannen i kassen at det var godt å se det gikk riktig vei, og det satte jeg på merkelig vis veldig pris på... Skal sies at dette var en veldig nær nærbutikk og et slags møtested for bydelen, da jeg flyttet derfra sendte jeg blomster og takket for ypperlig service de årene jeg bodde der.

Så hyggelig kunde du er! :) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. febrúar 2016 at 20.13, HenLu skrev:

Kan godt hende jeg har nevnt denne episoden tidligere.

Jeg gikk inn i et parfymeri, ser meg litt rundt, men er litt usikker på hvilken farge jeg skal ha på foundation. Jeg tenkte å prøve en ny en, så jeg ønsket hjelp fra en ansatt. Ser meg litt rundt og får øye på en (eldre) ansatt som setter sminke på plass i hyllene.

Meg: "Heisann! :) Jeg lurte på om du kanskje kunne hjulpet meg med å finne en foundation som passer til meg og min hudtone?"
Hun: "Du ser da vitterlig at jeg holder på å sette på plass varer her! Da får du vente til jeg er ferdig!" 
Meg (som hadde en usedvanlig god dag, den dagen): "Ok, det er helt greit, jeg bare titter litt rundt i mens :)"

Kunder kom og kunder gikk (selvsagt) og jeg så ingen andre ansatte. Jeg så på klokken og det hadde gått i underkant av 10 min, da jeg turde å spørre igjen:

Meg: "Unnskyld, er det lenge til du er ferdig? Da kan jeg heller komme tilbake en annen dag :)
Ansatt: "For en frekk tone på deg! Du ser at jeg holder på å sette på plass varer her! Og jeg har bedt deg vente!" 

Det var da min altfor hyggelige tone gikk fra å være blid og fornøyd til å være rimelig forbanna. Jeg fortalte henne at jeg synes hun oppførte seg utrolig upassende og at dette var elendig kundeservice. Sendte også en klage på henne, men hørte aldri noe igjen. Har ALDRI handlet der etter det. ALDRI. At folk kan tillate seg å prate slikt til andre mennesker er for meg uforståelig. I tillegg var hun på jobb. Er det ikke derfor man jobber i et parfymeri, for å hjelpe de kundene som trenger hjelp? 

Av en eller annen grunn tenkte jeg umiddelbart på parfymeriet på Cubus i Grensen/Karl Johan..! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 02/16/2016 at 9.15, MarianneE skrev:

Jeg var på en KappAhl en gang for noen år siden og kikket litt b.la på klærne i store størrelser. Jeg hang meg opp I at det var så rotete der. Klær som hang halvveis på hengeren, ting som lå som om de var krøllet sammen og stuet I et hjørne... Det var rett og slett ikke noe hyggelig. 

Jeg tenkte at de ansatte sikkert ikke hadde sett dette for ingen vil jo ha det slik! Så mens jeg betalte for en jakke sa jeg til hun i kassa at det var fryktelig rotete I avdelingen og igrunn ikke så hyggelig å være der. Og jeg sa det på en allright måte for jeg regnet med at det var kunder som hadde rotet det til. Så fikk jeg det fine svaret: 

"Vi lar det bare være slik for det ser ut til at det er slik den type menneske liker å ha det"

Har ikke satt mine føtter i den butikken igjen.

Tror dette må være noe av det verste jeg har lest! Håper du klaget.

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dette må være noe av det verste jeg har lest! Håper du klaget.

Anonymkode: e9b51...907

Butikken er nedlagt nå....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, MarianneE skrev:

Butikken er nedlagt nå....

Ok, nesten så man kunne tro at det ikke var så rart, men jeg vet jo ikke om det var en annen grunn til det.

Anonymkode: e9b51...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nesten så man kunne tro at det ikke var så rart, men jeg vet jo ikke om det var en annen grunn til det.

Anonymkode: e9b51...907

De la i grunn ned fordi butikken lå på et døende kjøpesenter. Hadde ingenting med min opplevelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, MarianneE skrev:

De la i grunn ned fordi butikken lå på et døende kjøpesenter. Hadde ingenting med min opplevelse å gjøre.

Tenkte ikke spesifikt på din opplevelse,men om de var slik mot andre kunder og butikken så shabby ut så mistet de kanskje kunder. Uansett så er det kanskje like greit hvis det er slike holdninger de har.

Anonymkode: e9b51...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt av denne tråden frem til i dag,og har delt denne opplevelsen i en annen tråd også.

Hadde handlet på Cubus da de hadde et sånt 3 for 2 tilbud på topper,og fant ut at jeg ville bytte den ene toppen. På denne butikken jobber det noen eldre damer og de er ofte litt sure og virker ofte som de hater jobben sin.

Spurte om jeg kunne bytte toppen og hun spurte bare om jeg hadde kjøpt den på 3 for 2. Det bekreftet jeg og hun sa bare at jeg skulle se om jeg fant noe annet. Jeg visste at toppen kostet 199,og trodde da at jeg hadde 199 å bytte inn i. Fant så en tights jeg ville ha til den prisen.

Da jeg kom tilbake igjen opplevde jeg det nesten som jeg fikk kjeft fordi jeg ikke visste at tightsen var liten i størrelsen. Vet ikke om det var meningen, men hun sa det på en skarp og kjeftete måte at jeg egentlig følte meg litt dum. Gikk og hentet en i en større størrelse.

Da jeg kom tilbake hadde sjefen også kommet for det var visst litt styr å fikse denne byttingen når jeg ikke skulle bytte i en topp,og først da forstod jeg at det var bedre om jeg hadde byttet i en topp. Ble litt frem og tilbake før de kom frem til at jeg skulle betale langt over 100 kroner. Det ønsket ikke jeg,og det ble til at jeg fant en topp.

Da kom jeg kom tilbake mumlet hun spydig bak meg "endelig fant hun noe hun ville ha". Virket nesten som jeg hadde laget masse styr og vært en vanskelig kunde. Om det ble styr så var det i hvert fall ikke jeg som hadde stelt i stand det. Alt jeg ville var å bytte en topp og om hun hadde opplyst om at hvis jeg ikke ville bytte i en ny topp så måtte jeg betale ekstra så hadde det jo vært løst mye kjappere.

I tillegg var hun sur,så ikke på meg og jeg kommer ikke til å handle der igjen.

Anonymkode: e9b51...907

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på matbutikk i flere år! Har opp igjennom årene sagt mye rart til kundene mine :fnise: 

Kunde: *Legger opp varene sine på båndet*
Meg: Scanner dem og trykker subtotal. "Skal du ha pølse?"
Kunde: 
Meg:
Kunde:
Meg: Eeeh.. Jeg mener, pose? *Holder på å le meg ihjel, han kjøpte ikke pølse engang og ingenting som kunne minne om det :fnise:

En annen episode var da jeg var HELT ny, det var jul og folk stressa (meg inkludert):
Kunde: *Legger alle varene opp på båndet*
Meg: *Slår dem inn og er ferdig* "Ja, det blir 2039 kr"
Kunde: ".... ok" *betaler*
2 timer senere...
Kunden kommer tilbake: "Ehm, jeg tror du har slått inn feil pris her.. Har betalt 1500 kr for 6 klementiner.."
Meg: "Hæ?" *sjekker kvitteringen han har med* 

Det viste seg at jeg hadde slått inn en kasse (altså 10 kg) med klementiner PER klementin han kjøpte.. Tror aldri jeg har vært så flau før! :P

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sadness skrev:

Var nettopp på butikken. Ei dame som prater nå inni granskogen satt i kassen. Unngår henne med all min makt, men nå var det kun en kasse ledig. 

Som alltid måtte hun kommentere alt jeg kjøpte. Med litt privatsnakk om helgen sin osv i mellom kommentarene. 
Så kom det ketchupflaske som var på tilbud. "*pip* ah 19 kr, det var billig. *snur og vender på flasken* Ketchup ja.. ja det må jeg ha. Du, gidder du å hente en til meg?". 

Jeg mumlet bare "ehm.. parkeringen på bilen går ut snart så jeg må forte meg". 
For det første så er det kun gratis parkering der, og for det andre..ketchupen ligger helt innerst og borterst i butikken (stoooor butikk). Også fikk jeg litt panikk for det var lang kø. Hørte henne spørre han som kom bak meg også. Han sa også at han ikke hadde tid. Lurer på om hun sitter der enda å spør kunder om de kan hente ketchup til henne :fnise:

Den dama der er ikke helt i vater i topplokket. En gang så måtte jeg gå ned 3 rader for å finne en type tyggis, som hun skulle kjøpe før hun slo inn mine varer. Aldri opplevd slikt før! Hele familien min unngår henne. 
Hun er max klein. Snakker om barna som har bursdag, konfirmasjon i familien, bryllup i familien. Hva hun har gjort i helgen osv. Vi spør ikke! Vi smiler og sier "hei", og da starter hun. På inn og utpust. Virker ikke som at hun krever svar tilbake heller. 

Den dama gir meg unødvendig mye angst. For folk stirrer, himler med øynene og ser rart på meg. 
Helt til de selv står der og får en monolog slengt i trynet. Da kan jeg ikke gjøre annet enn å le. 

 

Hæ? Er det damen i kassen som spør kunder om de kan hente varer til henne, som hun vil kjøpe?  Det må da være noe av det særeste jeg har lest i denne tråden!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Kara W skrev (På 18.5.2016 den 19.26):

Hæ? Er det damen i kassen som spør kunder om de kan hente varer til henne, som hun vil kjøpe?  Det må da være noe av det særeste jeg har lest i denne tråden!

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ei butikkansatt på Bunnprisen jeg handler på nesten hver dag, og jeg blir alltid like paff hver gang hun sitter i kassa.

Hun sier aldri hei eller hade tilbake. Hun sitter alltid på mobilen sin, MENS HUN SCANNER VARER og har kunder i kassa! Altså, kan forstå at dette kan skje en gang, men dette er snakk om hver eneste gang hun sitter i kassa og har kunder! Det har hendt ved flere tilfeller at jeg har spurt etter pose, og hun ikke har hørt meg fordi hun er så opptatt av mobiltelefonen ... Blir liksom litt sånn "unnskyld, kan jeg få en pose?".... "Unnskyld..??" "UNNSKYYYYLD???!".

Det blir for dumt. Har aldri hatt øyekontakt med hun, og aldri sett hun smile til kundene.  Det er lov å ha en dårlig dag, og man trenger ikke smile hele dagen, men når du tydeligvis hater jobben sin sååå mye, er det ikke bedre å bare slutte? Jeg kjenner dette nesten ødelegger litt av handleopplevelsen min i butikken. Ikke fordi jeg så sårt trenger en bekreftelse av denne jenta, men fordi jeg vet om så mange flotte mennesker, som så sårt kunne trengt en jobb som denne personen har ved siden av studiene.  Jeg vurderer å sende en e-post til butikksjefen, bare for å informere om hvordan denne butikkansatte egentlig oppfattes av kundene. Det er ikke bare jeg som har stusset litt over dette, for dette er tydeligvis noe hun gjør mot alle.  Er det veldig feil av meg å sende den e-posten? Hun er sikkert en snill og grei jente, men på jobb så sitter man ikke med nesa i telefonen og overser kundene sine.. 

Anonymkode: 158bd...17b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ei butikkansatt på Bunnprisen jeg handler på nesten hver dag, og jeg blir alltid like paff hver gang hun sitter i kassa.

Hun sier aldri hei eller hade tilbake. Hun sitter alltid på mobilen sin, MENS HUN SCANNER VARER og har kunder i kassa! Altså, kan forstå at dette kan skje en gang, men dette er snakk om hver eneste gang hun sitter i kassa og har kunder! Det har hendt ved flere tilfeller at jeg har spurt etter pose, og hun ikke har hørt meg fordi hun er så opptatt av mobiltelefonen ... Blir liksom litt sånn "unnskyld, kan jeg få en pose?".... "Unnskyld..??" "UNNSKYYYYLD???!".

Det blir for dumt. Har aldri hatt øyekontakt med hun, og aldri sett hun smile til kundene.  Det er lov å ha en dårlig dag, og man trenger ikke smile hele dagen, men når du tydeligvis hater jobben sin sååå mye, er det ikke bedre å bare slutte? Jeg kjenner dette nesten ødelegger litt av handleopplevelsen min i butikken. Ikke fordi jeg så sårt trenger en bekreftelse av denne jenta, men fordi jeg vet om så mange flotte mennesker, som så sårt kunne trengt en jobb som denne personen har ved siden av studiene.  Jeg vurderer å sende en e-post til butikksjefen, bare for å informere om hvordan denne butikkansatte egentlig oppfattes av kundene. Det er ikke bare jeg som har stusset litt over dette, for dette er tydeligvis noe hun gjør mot alle.  Er det veldig feil av meg å sende den e-posten? Hun er sikkert en snill og grei jente, men på jobb så sitter man ikke med nesa i telefonen og overser kundene sine.. 

Anonymkode: 158bd...17b

Jeg hadde uten tvil gjort det. Butikksjefen burde få høre det når det er så ille som dette.

Anonymkode: 3816e...bf6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å handlet i dag på en av Kiwi butikkene her i området i dag.

Meg: Heia
Kiwi: ... *scanner den ene varen min å stirrer dumt på meg*
Meg: Kan jeg få kvitteringen min?
Kiwi: .... *rekker kvitteringen til meg mens han ser oppgitt på meg*
Meg: Tusen takk, ha en fin vakt videre.

Jeg kjente jeg var bra irritert når jeg gikk der fra. Betjeningen sa ikke et ord og jeg som kunde følte meg uønsket. Jeg jobber selv i butikk og er blid av natur, og tenker alltid over hvordan jeg er i butikker da jeg selv hater at kunder ikke svarer når man sier hei eller spørr de om noe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så glad jeg ikke er den eneste som reagerer på ansatte i matbutikker, selvfølgelig finnes det hyggelige (herlighet en på remaen er som en engel!) men det finnes så mange bitchy ansatte. På remaen (hvor ellers handler jeg?) er det to stk som virker som de har en agenda på å drite meg ut. Pose? Ja takk! Eh.. Pose? Ja! 

Man orker jo ikke å være hyggelig lenger mot dem fordi de aldri klarer å si hei på en hyggelig måte, eller bare være litt mindre arrogante. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en dyrebutikk for en stund tilbake å kjøpte lysarmatur og lysrør til et akvarie, hun i kassa spurte om jeg ville ha med tennere, sa ja, for uten tennere virker det jo ikke. Når jeg kom hjem og pakket opp oppdaget jeg; 1. Tennere fulgte med armaturet 2. De tennerne hun hadde solgt meg var ikke kraftige nok, de var til Max 20w tror jeg det var, mens armaturet var 36w

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ei butikkansatt på Bunnprisen jeg handler på nesten hver dag, og jeg blir alltid like paff hver gang hun sitter i kassa.

Hun sier aldri hei eller hade tilbake. Hun sitter alltid på mobilen sin, MENS HUN SCANNER VARER og har kunder i kassa! Altså, kan forstå at dette kan skje en gang, men dette er snakk om hver eneste gang hun sitter i kassa og har kunder! Det har hendt ved flere tilfeller at jeg har spurt etter pose, og hun ikke har hørt meg fordi hun er så opptatt av mobiltelefonen ... Blir liksom litt sånn "unnskyld, kan jeg få en pose?".... "Unnskyld..??" "UNNSKYYYYLD???!".

Det blir for dumt. Har aldri hatt øyekontakt med hun, og aldri sett hun smile til kundene.  Det er lov å ha en dårlig dag, og man trenger ikke smile hele dagen, men når du tydeligvis hater jobben sin sååå mye, er det ikke bedre å bare slutte? Jeg kjenner dette nesten ødelegger litt av handleopplevelsen min i butikken. Ikke fordi jeg så sårt trenger en bekreftelse av denne jenta, men fordi jeg vet om så mange flotte mennesker, som så sårt kunne trengt en jobb som denne personen har ved siden av studiene.  Jeg vurderer å sende en e-post til butikksjefen, bare for å informere om hvordan denne butikkansatte egentlig oppfattes av kundene. Det er ikke bare jeg som har stusset litt over dette, for dette er tydeligvis noe hun gjør mot alle.  Er det veldig feil av meg å sende den e-posten? Hun er sikkert en snill og grei jente, men på jobb så sitter man ikke med nesa i telefonen og overser kundene sine.. 

Anonymkode: 158bd...17b

Jeg ville ha sagt det direkte til henne og gitt henne en sjanse til å skjerpe seg før jeg gjorde noe mer. Si gjerne det du skriver om at det er så mange flotte mennesker som kunne ha trengt en jobb som denne dama har ved siden av studiene. Kanskje hun ikke har innsett det selv?

Anonymkode: ed13a...a3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12. mai 2016 at 21.25, Minya skrev:

:fnise: Det kan ha vært en fra industrien, altså folk som kommer innom butikkene for å sette på plass varer eller bygge opp sjokkere og sånt noe. De har ofte noen litt rare svar på spørmål fra kundene. :P

Godt poeng Minya! 😄👍🏻

Men, hun hadde på seg butikkuniformen altså! Men har vel kommet med et og annet håpløst svar opp i gjennom selv, så skal vel ikke dømme... Morsomt i ettertid var det ihvertfall... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...