Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Den 18.5.2016 at 11.35, Kattugla skrev:

Av en eller annen grunn tenkte jeg umiddelbart på parfymeriet på Cubus i Grensen/Karl Johan..! 

Faktisk ikke, dette er i Bergen. Dumt hvis det finnes ei lik dame i Grensen/Karl Johan. Forstår ikke helt hvorfor de tillater seg å snakke slik til andre mennesker, enten det er til kunder eller ikke. Jeg er alltid superhyggelig, enten det er jeg selv som er på jobb, eller om jeg er kunden. Ønsker så og si alltid de ansatte en fin dag og både "hei"-er, "takk"-er og sier ha det. Det er ikke så vanskelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, HenLu skrev:

Faktisk ikke, dette er i Bergen. Dumt hvis det finnes ei lik dame i Grensen/Karl Johan. Forstår ikke helt hvorfor de tillater seg å snakke slik til andre mennesker, enten det er til kunder eller ikke. Jeg er alltid superhyggelig, enten det er jeg selv som er på jobb, eller om jeg er kunden. Ønsker så og si alltid de ansatte en fin dag og både "hei"-er, "takk"-er og sier ha det. Det er ikke så vanskelig. 

Da er det også en her i Oslo som har vært i butikken i "alle år" og jeg synes hun er såpass sur og uhøflig  at jeg har begynt å gå andre steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

På nærbutikken her er det et par litt sære ansatte. En fyr som ALLTID kommenterer det jeg kjøper i en spydig tone, feks kjøpte jeg i innspurten av bacheloroppgaveskrivingen en eske sjokoladeboller og en flaske med Farris&Juice, og han bare "Oi, du skal virkelig kose deg nå ja..." mens han målte meg opp og ned (og sikkert utover) og himlet helt åpenlyst med øynene. Det var jo ikke akkurat som at jeg kjøpte en hel haug med godteri.

Enda verre er en dame der. Jeg skulle kjøpe fire like varer (i tillegg til ganske mye annet), og når hun skal slå inn den siste av de fire like piper det to ganger. Jeg hører det, samboeren min hører det, og hun hører det. Så stopper hun opp litt, ser på skjermen i kassen, ser litt på meg, og bare dytter den videre og fortsetter å slå inn varer som om ingenting har skjedd. Jeg har ikke jobbet i dagligvarebutikk og vet ikke akkurat hvordan ting i kassen fungerer, så jeg tenkte jo at det kanskje ikke hadde gått inn dobbelt likevel, og betalte det som stod. Ba selvsagt om kvittering, og joda, den hadde gått inn to ganger. Gikk så tilbake til denne damen, hun rødmer og bare "hm, er du sikker på at du ikke kjøpte fem?", og siden vi ikke hadde pakket varene enda var det ikke så vanskelig å se etter. Kun fire slike varer. Jeg mener, hallo, hun VISSTE jo at hun slo den inn to ganger? Hun oppdaget det, og bestemte seg for å late som ingenting. Makan.

Anonymkode: f1974...643

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg i butikken, og hun som satt i kassa var tydeligvis veldig forkjøla, og satt og hostet og hostet mens hun scannet varene. Hun snudde seg ikke vekk eller hostet i albuen, neida, de gangene hun rakk å holde seg for munnen brukte hun håndflata. Er dette egentlig vanlig praksis? Jeg er klar over at det sannsynligvis er masse basilusker på alle varene fra før, men det er ikke så apetittelig å stå og se noen smøre basilusker ut over varene jeg handler. Etterpå gikk hun for å ta frukta.

Er det bare jeg som er sær som reagerer på dette?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki
30 minutter siden, super-s skrev:

I dag var jeg i butikken, og hun som satt i kassa var tydeligvis veldig forkjøla, og satt og hostet og hostet mens hun scannet varene. Hun snudde seg ikke vekk eller hostet i albuen, neida, de gangene hun rakk å holde seg for munnen brukte hun håndflata. Er dette egentlig vanlig praksis? Jeg er klar over at det sannsynligvis er masse basilusker på alle varene fra før, men det er ikke så apetittelig å stå og se noen smøre basilusker ut over varene jeg handler. Etterpå gikk hun for å ta frukta.

Er det bare jeg som er sær som reagerer på dette?

Nei,du er ikke sær.

Det var jo vemmelig, hun burde holdt seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, super-s skrev:

I dag var jeg i butikken, og hun som satt i kassa var tydeligvis veldig forkjøla, og satt og hostet og hostet mens hun scannet varene. Hun snudde seg ikke vekk eller hostet i albuen, neida, de gangene hun rakk å holde seg for munnen brukte hun håndflata. Er dette egentlig vanlig praksis? Jeg er klar over at det sannsynligvis er masse basilusker på alle varene fra før, men det er ikke så apetittelig å stå og se noen smøre basilusker ut over varene jeg handler. Etterpå gikk hun for å ta frukta.

Er det bare jeg som er sær som reagerer på dette?

De få gangene jeg har vært forkjølet og vært på jobb har jeg passet på å hoste i albuen og tydelig bruke antibac.

Anonymkode: 36bf1...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De få gangene jeg har vært forkjølet og vært på jobb har jeg passet på å hoste i albuen og tydelig bruke antibac.

Anonymkode: 36bf1...b46

Hvis hun hadde gjort det, hadde det vært greit. Hun hadde på seg hansker da, men det hjelper jo ikke når hun hoster i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på apoteket: Hun som jobber der ser en kunde og spør om han trenger hjelp. Han svarer på engelsk, hvorpå hun bare snur seg vekk fra han uten et ord og går bort til en kollega: "Du! Du kan engelsk!" Fortsatt uten å si et ord til kunden, som bare står der og ser forvirret ut. Så går det enda litt tid, før hun sier: "She! She will help you!" Jeg skjønner at hun ble stressa om engelsken hennes var dårlig, men et lite "please excuse me" eller liknende hadde vært på sin plass, synes jeg.

Anonymkode: ed13a...a3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg var på apoteket: Hun som jobber der ser en kunde og spør om han trenger hjelp. Han svarer på engelsk, hvorpå hun bare snur seg vekk fra han uten et ord og går bort til en kollega: "Du! Du kan engelsk!" Fortsatt uten å si et ord til kunden, som bare står der og ser forvirret ut. Så går det enda litt tid, før hun sier: "She! She will help you!" Jeg skjønner at hun ble stressa om engelsken hennes var dårlig, men et lite "please excuse me" eller liknende hadde vært på sin plass, synes jeg.

Anonymkode: ed13a...a3a

Er jo enig med deg, men det er overraskende mange som har panikk for å snakke engelsk eller andre fremmedspråk. Tror det for det meste er eldre folk som er redd for å si noe feil. Litt synd, egentlig. Min erfaring er at de fleste utlendinger bare er glade for at folk gjør så godt de kan.

Anonymkode: be1a1...0f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.5.2016 at 15.27, Mockingjay93 skrev:

Jeg har jobbet på matbutikk i flere år! Har opp igjennom årene sagt mye rart til kundene mine :fnise: 

Kunde: *Legger opp varene sine på båndet*
Meg: Scanner dem og trykker subtotal. "Skal du ha pølse?"
Kunde: 
Meg:
Kunde:
Meg: Eeeh.. Jeg mener, pose? *Holder på å le meg ihjel, han kjøpte ikke pølse engang og ingenting som kunne minne om det :fnise:
 

Ler så jeg griner, denne må være den beste i hele tråden :fnise:

Anonymkode: ed69f...708

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var på restaurant i kveld. Jeg og noen av de andre bestilte Pepsi Max, men da vi fikk den så oppdaget vi at den var tom for kullsyre. Da vi klagde virket hun sur, og vi fikk vi beskjed om at det er dispenserbrus, og den pleier å være sånn. Jeg har drukket dispenserbrus mange ganger, og den skal ikke være helt tom for kullsyre. Hun forsvant en liten stund, og da hun kom tilbake sa hun at de hadde sjekket, og kullsyren stod på maks, så det var ikke noe galt med den. Hallo, smak på den da jente, jeg klager ikke bare for å klage! Jeg sa ikke det siste der altså, bare for å presisere det. Jeg prøvde å være hyggelig, selv om det var vanskelig når hun ble småfrekk. Vi tok vann istedet, og slapp heldigvis å betale da. 

Anonymkode: a40b0...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.6.2016 at 18.21, AnonymBruker skrev:

Er jo enig med deg, men det er overraskende mange som har panikk for å snakke engelsk eller andre fremmedspråk. Tror det for det meste er eldre folk som er redd for å si noe feil. Litt synd, egentlig. Min erfaring er at de fleste utlendinger bare er glade for at folk gjør så godt de kan.

Anonymkode: be1a1...0f9

Ja, ser den. Fikk litt dårlig samvittighet etter å ha postet den :( Har også vært vitne til ansatte som bruker den engelsken de har, gjerne med litt feil og stotring, men kunden forstår jo, og så lenge man sier det med et smil, så går det jo som regel bra. Tror ikke kunden forventer perfekt engelsk, akkurat :) 

Anonymkode: ed13a...a3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på ferie i sommer i Sverige så sjekker vi litt menyer til spisestedene i området. Vi fant et par vi likte og gikk til ett av de.

Vi: Kommer gående inn "heihei. Har dere bord for 2 ledig?"
Servitøren: " ute eller inne?"
Vi: "Ute gjerne. Det er så varmt. "
Servitøren: "Gå bare å finn dere et bord ute så kommer jeg med menyen."

Vi stusset litt på at vi skulle gå ut å finne bordet selv men trakk på skuldrene og ruslet ut og satt oss ganske så synlig. Minuttene går og servitøren ser vi ikke snurten til. Vi venter og tenker at de sikkert bare har en travel dag. etter 10 minutter ser jeg servitøren på andre siden av uteserveringen hvor han begynner å rydde av bord.  Da tenkte jeg at nå er vi sikkert neste. 20 minutter hadde gått og da reiste vi oss og gikk bort til skranken og sa at dette var for dårlig at vi hadde sittet å ventet på menyen i 20 minutter. Det kom ikke så mye som en beklagelse fra servitøren så da bestemte vi oss for å forlate.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvor skal jeg begynne? Vel, heldigivs  handler det om en ansatt jeg har jobbet med de siste dagene, men det var på nippet.  En time til på jobb og morgendagens nyheter hadde ikke vært fine. 

Får beskjed at vi har tilkalt en ringehjelp som skal hjelpe oss med noen timer. Ok, fett tenker jeg. Det skulle jeg aldri ha gjort. 

Jeg våknet opp med hodepine, hev i med to paracet og gikk på jobb, sa i fra at jeg setter pris på om de kan ta på seg jakkene om de skal røyke, slik at røyken ikke setter seg i arbeidstøyet. Den vanlige ansatte sa at dette var greit og tok på seg jakka når han tok den daglige siggen. 

Ringehjelpen sa også ok, men gjorde noe annet. I løpet av 4 timer var han ute hele 9 (!) ganger, og når han skulle ta pausen måtte han jo passe på å ta pausen slik at han var ferdig på jobb når pausen var ferdig. Ok.. tenkte jeg, da blir det ikke noe lunsj på meg i dag (jeg må ta lunsj mellom 5 og halv 6). Spurte han også ved 3 tiden om når han tenkte å ta lunsj slik at jeg rekker å spise før han går. 

Men jo, den hodepinen vokste og vokste og vokste. Kom hjem i går kveld med migrene og rett på do for å kaste opp. 

I dag. Har faen meg ikke ord. For å ha dette på forhånd, jeg er HMS ansvarlig i butikken, og vi har STRENGE hms regler når det kommer til enkelte ting. Dvs, vernebriller SKAL brukes, og dette står også på apparatene. 

"Jeg har aldri brukt brillene jeg! :):) " - Nei, det må du. Det er påbudt, og kommer HMS ledelsen inn i butikken og ser at du ikke bruker dem, er det jeg som får konsekvensen. 

"Eh, du bestemmer ikke over meg" Etter å ha blitt snakker over de siste 4 timene gikk jeg bare, kom tilbake og sa rett ut i en streng tone; Jeg er faktisk assisterende, er ikke butikksjef her så er det mitt ansvar at ting blir gjort og at ting blir fulgt etter reglene. 

"Vel det driter jeg i" Etter dette prøver jeg å snakke med han minst mulig. 

Og for å nesten toppe det hele, han presterer å fuckings rape meg midt i trynet. Etterfulgt av smatting av tyggis i øret. 

Vi har uheldigvis en ledig stlling hos oss, han mente at han burde få jobben uten å søke. 

Når sjefen spør hvordan det gikk, vet ikke om jeg skal le eller grine. Han er frekk og sarkastisk til alle kunder og jeg prøver å hinte at det er ikke slik vi gjør det her, ei sitter vi heller bak kassen. Fjernet ALT av "sittbare" ting, neimen finner han andre ting å sette ræva si på. 

Som nevnt tidligere i dumme ting kunder sier, så prøver jeg alltid å være kurant samtidig som jeg er hyggelig mot kunden, prøver å skifte stemningen over fra sur til at kunden forlater fornøyd med et svar eller et nytt produkt. Jeg tror vi har mister minst 5 stamkunder bare pga denne ringehjelpen. 

 

Hjelpes. Det hørtes kanskje ikke helt horribelt, men jeg stod et minutt i dag og lurte på om det var en spøk og om det var satt opp hemmelige kameraer. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. mai 2016 at 21.04, AnonymBruker skrev:

Det er ei butikkansatt på Bunnprisen jeg handler på nesten hver dag, og jeg blir alltid like paff hver gang hun sitter i kassa.

Hun sier aldri hei eller hade tilbake. Hun sitter alltid på mobilen sin, MENS HUN SCANNER VARER og har kunder i kassa! Altså, kan forstå at dette kan skje en gang, men dette er snakk om hver eneste gang hun sitter i kassa og har kunder! Det har hendt ved flere tilfeller at jeg har spurt etter pose, og hun ikke har hørt meg fordi hun er så opptatt av mobiltelefonen ... Blir liksom litt sånn "unnskyld, kan jeg få en pose?".... "Unnskyld..??" "UNNSKYYYYLD???!".

Det blir for dumt. Har aldri hatt øyekontakt med hun, og aldri sett hun smile til kundene.  Det er lov å ha en dårlig dag, og man trenger ikke smile hele dagen, men når du tydeligvis hater jobben sin sååå mye, er det ikke bedre å bare slutte? Jeg kjenner dette nesten ødelegger litt av handleopplevelsen min i butikken. Ikke fordi jeg så sårt trenger en bekreftelse av denne jenta, men fordi jeg vet om så mange flotte mennesker, som så sårt kunne trengt en jobb som denne personen har ved siden av studiene.  Jeg vurderer å sende en e-post til butikksjefen, bare for å informere om hvordan denne butikkansatte egentlig oppfattes av kundene. Det er ikke bare jeg som har stusset litt over dette, for dette er tydeligvis noe hun gjør mot alle.  Er det veldig feil av meg å sende den e-posten? Hun er sikkert en snill og grei jente, men på jobb så sitter man ikke med nesa i telefonen og overser kundene sine.. 

Anonymkode: 158bd...17b

Hva skjer med enkelte?!? Vi har ei på jobb som også sitter på telefonen sin OG har snus under leppa. Har sagt til hun hundre og ørten ganger at telefon SKAL inn i skapet mens hun er på jobb og samme med snusen. Helt utrolig! Man er på jobb, skal være hyggelig og yte service. Det gjør man ikke med øynene ned i mobilen. 

Jeg sier alltid Hei til kunden, mens heg ser på dem og smiler. Kvalitetssjekker varene jeg skanner inn, takker for handelen og ønsker de en fin dag/kveld (fyll inn det som passer) Sånn skal det og bør det være.

Anonymkode: 4426f...386

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/18/2016 at 8.52, The Silence skrev:

Jeg er stort sett alltid hyggelig mot de i kassen, sier hei, takk og hadet. I går var jeg innom en bensinstasjon, kommer i kassen og det foregikk slik:

Meg: Hei hei.
Ansatt: Ja.
Beløpet kommer opp i banktermnalen.
Ansatt: Ja.
Transaksjon ferdig, jeg kan ta ut kortet.
Ansatte: Ja.
Meg: Takk. Ha en fin kveld.
Ansatt: Ja.

Det er sikkert kjempe kjedelig å jobbe på en bensinstasjon 17 mai, men hei og hadet klarer man å si selv om man kanskje er trett etter en travel dag.
 

Her burde du jo benyttet sjansen

Deg: Jeg har ikke dekning på kortet, kan jeg få varene gratis?
Ansatt: Ja
Deg: Kan jeg få handle her gratis hver dag?
Ansatt: Ja
Deg: Kan jeg få hele overskuddet deres inn på konto?
Ansatt: Ja

Man må se mulighetene :)

 

Anonymkode: 368ec...69e

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, dillyduzit skrev:

Hvor skal jeg begynne? Vel, heldigivs  handler det om en ansatt jeg har jobbet med de siste dagene, men det var på nippet.  En time til på jobb og morgendagens nyheter hadde ikke vært fine. 

Får beskjed at vi har tilkalt en ringehjelp som skal hjelpe oss med noen timer. Ok, fett tenker jeg. Det skulle jeg aldri ha gjort. 

Jeg våknet opp med hodepine, hev i med to paracet og gikk på jobb, sa i fra at jeg setter pris på om de kan ta på seg jakkene om de skal røyke, slik at røyken ikke setter seg i arbeidstøyet. Den vanlige ansatte sa at dette var greit og tok på seg jakka når han tok den daglige siggen. 

Ringehjelpen sa også ok, men gjorde noe annet. I løpet av 4 timer var han ute hele 9 (!) ganger, og når han skulle ta pausen måtte han jo passe på å ta pausen slik at han var ferdig på jobb når pausen var ferdig. Ok.. tenkte jeg, da blir det ikke noe lunsj på meg i dag (jeg må ta lunsj mellom 5 og halv 6). Spurte han også ved 3 tiden om når han tenkte å ta lunsj slik at jeg rekker å spise før han går. 

Men jo, den hodepinen vokste og vokste og vokste. Kom hjem i går kveld med migrene og rett på do for å kaste opp. 

I dag. Har faen meg ikke ord. For å ha dette på forhånd, jeg er HMS ansvarlig i butikken, og vi har STRENGE hms regler når det kommer til enkelte ting. Dvs, vernebriller SKAL brukes, og dette står også på apparatene. 

"Jeg har aldri brukt brillene jeg! :):) " - Nei, det må du. Det er påbudt, og kommer HMS ledelsen inn i butikken og ser at du ikke bruker dem, er det jeg som får konsekvensen. 

"Eh, du bestemmer ikke over meg" Etter å ha blitt snakker over de siste 4 timene gikk jeg bare, kom tilbake og sa rett ut i en streng tone; Jeg er faktisk assisterende, er ikke butikksjef her så er det mitt ansvar at ting blir gjort og at ting blir fulgt etter reglene. 

"Vel det driter jeg i" Etter dette prøver jeg å snakke med han minst mulig. 

Og for å nesten toppe det hele, han presterer å fuckings rape meg midt i trynet. Etterfulgt av smatting av tyggis i øret. 

Vi har uheldigvis en ledig stlling hos oss, han mente at han burde få jobben uten å søke. 

Når sjefen spør hvordan det gikk, vet ikke om jeg skal le eller grine. Han er frekk og sarkastisk til alle kunder og jeg prøver å hinte at det er ikke slik vi gjør det her, ei sitter vi heller bak kassen. Fjernet ALT av "sittbare" ting, neimen finner han andre ting å sette ræva si på. 

Som nevnt tidligere i dumme ting kunder sier, så prøver jeg alltid å være kurant samtidig som jeg er hyggelig mot kunden, prøver å skifte stemningen over fra sur til at kunden forlater fornøyd med et svar eller et nytt produkt. Jeg tror vi har mister minst 5 stamkunder bare pga denne ringehjelpen. 

 

Hjelpes. Det hørtes kanskje ikke helt horribelt, men jeg stod et minutt i dag og lurte på om det var en spøk og om det var satt opp hemmelige kameraer. 

 

Dette er virkelig noe du burde snakke med sjefen din om. Men det er viktig at det skjer i en saklig tone, så tell til ti først :P

Er viktig både for dine kollegaer og ikke minst for kundene at slike ansatte blir luket ut så fort som mulig. Bare det å nekte å bruke vernebriller når man uttrykkelig blir bedt om det er faktisk nok til å få sparken

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Orbis skrev:

Dette er virkelig noe du burde snakke med sjefen din om. Men det er viktig at det skjer i en saklig tone, så tell til ti først :P

Er viktig både for dine kollegaer og ikke minst for kundene at slike ansatte blir luket ut så fort som mulig. Bare det å nekte å bruke vernebriller når man uttrykkelig blir bedt om det er faktisk nok til å få sparken

 
 
 

Selvfølgelig, men kommer dog til å nevne rapingen opp i trynet. Hadde det vært en liten rap hadde det ikke vært noe, men det var et høyt, tungt brøl av et rap uten å holde seg for munnen og kunder var også i nærheten. På den kommer jeg til å si det som det er (etter alt av det saklige er tatt, selvfølgelig ;) ) 

Fikk han til å bruke vernebrillene etterhvert, men da hadde jeg også nevnt for foreldre at barna dems ikke kan være i nærheten når slike ting blir gjort. Det var mye kamp om de brillene ass. 

 

edit: 

Jeg som trodde jeg slapp å jobbe noe mer med han, han må steppe inn i morgen også. Shoot me. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kvadrat på Gullfunn så bytter de batteri på klokker. De sier at det koster en viss sum men de tar alltid mer betalt. Det er ei høy lys dame der som har stått bak prisøkningen på tre klokker vi har levert inn, ved tre forskjellige anledninger. Grunnlaget for at vi måtte betale mer var det at pakningen på klokkene også måtte skiftes. Dette har aldri skjedd når vi har brukt andre, og dessuten så var den ene klokken ny, ubrukt og faktisk kjøpt på en annen butikk i samme kjede. 

Tredje gangen det skjedde så lufta jeg det på Facebook og da kom det frem at denne ansatte ofte tar mer betalt enn det hun skal med påskudd om å ha skiftet pakning. Sjefen der er nok fornøyd med den ekstra omsetningen..

Vi bruker aldri dem igjen!

Anonymkode: 72ef9...684

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk når jeg bestiller kaffe.

"En mocca med laktosefri melk"
"Skal du ha krem på den"
"Er den laktosefri?"
"Selvfølgelig ikke"
"Da skal jeg selvfølgelig ikke ha den"

Altså, jeg betaler ikke fem kroner ekstra for den forbanna melka fordi jeg liker å betale mer enn andre kunder...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...