Gå til innhold

Cipralex!


Gjest Tåka

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette passer inn her, men mitt møte med Cipralex ble en katastrofe fordi legen var litt for rask til å skrive det ut.

Legen min hadde ingen problemer med å gi meg Cipralex, selv om det var første gangen jeg var hos han. Hadde vært deprimert og suicidal i flere år, og da jeg endelig gikk til legen gikk det litt for lett å få det jeg ville. Siden jeg hater å plage andre med mine problemer, sa jeg bare til legen at jeg var deprimert og trengte noe til å hjelpe meg opp igjen. Han spurte om jeg trengte å snakke med psykolog, men jeg sa nei. Det var helt greit. Jeg gikk på Cipralex i 8-10 mnd, og depresjonen ble helt borte. Selvmordstankene ble bare værre og noe som kan minne om schizofreni ble tydligere. Pga at stemmene i hodet mitt hadde fått mer kontroll sa jeg til legen at jeg ikke trengte anti-dep. mer, og det var helt greit for han.

Jeg tror Cipralex kunne hjelpt meg sammen med noe annet for schizofreni-tingen jeg lider av, men alene gjorde den bare ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om dette passer inn her, men mitt møte med Cipralex ble en katastrofe fordi legen var litt for rask til å skrive det ut.

Legen min hadde ingen problemer med å gi meg Cipralex, selv om det var første gangen jeg var hos han. Hadde vært deprimert og suicidal i flere år, og da jeg endelig gikk til legen gikk det litt for lett å få det jeg ville. Siden jeg hater å plage andre med mine problemer, sa jeg bare til legen at jeg var deprimert og trengte noe til å hjelpe meg opp igjen. Han spurte om jeg trengte å snakke med psykolog, men jeg sa nei. Det var helt greit. Jeg gikk på Cipralex i 8-10 mnd, og depresjonen ble helt borte. Selvmordstankene ble bare værre og noe som kan minne om schizofreni ble tydligere. Pga at stemmene i hodet mitt hadde fått mer kontroll sa jeg til legen at jeg ikke trengte anti-dep. mer, og det var helt greit for han.

Jeg tror Cipralex kunne hjelpt meg sammen med noe annet for schizofreni-tingen jeg lider av, men alene gjorde den bare ting værre.

Det var trist og høre. Husk at det ikke altid er like lett for en lege og vite hva som feiler deg, har du problemer med andre ting utenom angst og depresjoner er det bedre og snakke med spesialister på området enn og bruke feil medisin. Dette skulle du jo ha gitt beskjed om til legen din om da han spurte om du hadde behov for og snakke med psykolog, som igjen kunne henvist deg videre. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig blitt sinnsykt kvalm av disse nå. Halsen snører seg sammen og det er nesten så jeg brekker meg. Helt jævlig. Har ikke økt dosen eller noe, men ble plutselig dødskvalm på mandag. Igår måtte jeg ta sobril for å klare å sove. Andre som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plutselig blitt sinnsykt kvalm av disse nå. Halsen snører seg sammen og det er nesten så jeg brekker meg. Helt jævlig. Har ikke økt dosen eller noe, men ble plutselig dødskvalm på mandag. Igår måtte jeg ta sobril for å klare å sove. Andre som opplever dette?

Ja, dagene går opp og ned, av og til blir jeg sliten i munnen av og spise, hehe.. Så mat går det lite av. Er ellers opp og ned med kvalmen, heldigvis får jeg sove, har fått ordentlig bra døgnrytme nå. Kvalmen er noe d***, men det gjør ingenting, jeg er heller kvalm enn og sitte og stirre på dørhåndtak i frykt for at de plutselig skal åpne seg, hehe :S

Håper du blir bedre snart da! Det blir du vet du, bare ta tiden til hjelp :) :) :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild, glemt å logge inn

Jeg drikker cola nesten konstant. Det er er det eneste som hjelper mot kvalmen. Men det hjelper i nøyaktig 2 min så må jeg ha mer. Håper det gir seg, for jeg kan jo ikke fortsette å drikke litervis med cola hver eneste dag. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ble sinnsykt kvalm når kvalmen egentlig hadde gitt seg og jeg bare hadde vært litt kvalm på førsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky
Jeg drikker cola nesten konstant. Det er er det eneste som hjelper mot kvalmen. Men det hjelper i nøyaktig 2 min så må jeg ha mer. Håper det gir seg, for jeg kan jo ikke fortsette å drikke litervis med cola hver eneste dag. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ble sinnsykt kvalm når kvalmen egentlig hadde gitt seg og jeg bare hadde vært litt kvalm på førsten.

Jeg har gått på cipralex i 4 dager nå, og er også kvalm. Jeg er veldig glad for at jeg fant dette forumet, for jeg føler at jeg er den eneste i min omgangskrets som er / har vært deprimert, har ikke snakka med noen om det unntatt legen min så det er veldig godt å høre at jeg ikke er alene. (Ikke for at jeg vil at andre skal være deprimerte:-))

Det jeg lurer på er om dere klarer å jobbe eller om dere er sykmeldte? Jeg har vært sykmeldt i snart 4 uker, og klarer ikke tanken på å begynne å jobbe igjen akkurat nå, alt er liksom så tungt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen hit! Jeg er sykmeldt nå, vært det i 5 uker nå. Alt er tungt, ja. Skal begynne å jobbe på mandag tror jeg. Deilig å ha andre med samme problem å snakke med, ja. Selvom jeg heller ikke unner noen den dritten her. Jeg trosset legen og tok kun en halv cipralex idag. Se om jeg blir mindre kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart brukt cipralex i 5 uker, og jeg er ikke kvalm. Jeg tar de om kvelden nå og sover som en stein. Jeg føler fortsatt at jeg er tung, men tolmodigheten min er noe bedre. Drømmer sinnsyke drømmer om natten, og de er på måte så virkelige.. Føler ikke for å gå på jobb enda, så jeg er sykemeldt en god stund til.

Jeg har heldigvis et nettverk hvor andre også sliter, slik at vi kan snakke om det. Jeg råder alle til å snakke om det til noen som står deg nær, og som du stoler på. Litt lettere da.

Lykke til alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker cola nesten konstant. Det er er det eneste som hjelper mot kvalmen. Men det hjelper i nøyaktig 2 min så må jeg ha mer. Håper det gir seg, for jeg kan jo ikke fortsette å drikke litervis med cola hver eneste dag. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ble sinnsykt kvalm når kvalmen egentlig hadde gitt seg og jeg bare hadde vært litt kvalm på førsten.

Går en del cola ja, hehe..det må jeg snart slutte og drikke så jeg ikke legger på meg :O Er ikke kvalm lengre jeg..har faktisk ingen negative bivirkninger nå :) Kjempe deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen. Jeg er så kvalm at jeg dør snart. Må ta sobril om kvelden for å i det hele tatt greie å sove. Faen, jeg hater det. Men deilig at jeg nå klarer å gi mer faen i all dritten. Greier ikke å slutte helt med cola, for jeg elsker det, men kan ikke drikke litervis hver dag mer. Vil ikke legge på meg. Er det noen av dere som har drukket alkohol mens dere går på dette? Jeg drikker lite, men syns det er dig med et glass vin eller to iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggrisen. Jeg er så kvalm at jeg dør snart. Må ta sobril om kvelden for å i det hele tatt greie å sove. Faen, jeg hater det. Men deilig at jeg nå klarer å gi mer faen i all dritten. Greier ikke å slutte helt med cola, for jeg elsker det, men kan ikke drikke litervis hver dag mer. Vil ikke legge på meg. Er det noen av dere som har drukket alkohol mens dere går på dette? Jeg drikker lite, men syns det er dig med et glass vin eller to iblant.

Jeg har vært på fylla et par ganger, det går kjempe fint, men jeg får fullstendig blackout, hehe..husker ikke noe dagen etterpå :) Det er vel derfor man skal være måteholden med alkohol når man går på de, men det går helt greit :) Men ikke bland pillene med alkohol, ta pillen på morgenen, så kan du drikke på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på fylla et par ganger, det går kjempe fint, men jeg får fullstendig blackout, hehe..husker ikke noe dagen etterpå :) Det er vel derfor man skal være måteholden med alkohol når man går på de, men det går helt greit :) Men ikke bland pillene med alkohol, ta pillen på morgenen, så kan du drikke på kvelden :)

Jeg tok både piller og alkohol samtidig i går, det gikk så det suste det. Er ikke syllefyk engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok både piller og alkohol samtidig i går, det gikk så det suste det. Er ikke syllefyk engang ;)

Så fint at det gikk bra. Jeg hadde ikke gjordt det men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, hvordan gikk det med kvalmen? En veldig vanlig bivirkning når man trapper ned på antidepressiva er kvalme og svimmelhet, så jeg tror ikke at det å ta mindre dose en periode er det beste for å slippe unna kvalmen.

Er kvalm som fy enda. Helt jævlig. Trodde det ville hjelpe å trappe ned men. Bør jeg trappe opp igjen? Hva tror dere? Er så kvalm at jeg dauer snart og halsen snører seg sammen. Må ha cola tilgjengelig hele tiden. Også blitt vanvittig tørr i munnen. Drikker mye vann og, men det hjelper ikke på kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...