Gå til innhold

Borten Moe sier at der var EN som sendte meldingen til Navarsete.


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ja. Noen vil nok si noe. Men de blir gitt munnbind. Wonder why.?

Er vel ikke så lett å si noe hvis noen rundt deg kan få deg fjernet fra vervet ditt? Bare en tanke.

Anonymkode: a5814...e34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke så lett å si noe hvis noen rundt deg kan få deg fjernet fra vervet ditt? Bare en tanke.

Anonymkode: a5814...e34

Så klart ikke. Men her syns jeg redelighet framfor lojalitet må råde.  Og jeg setter lojalitet høyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så klart ikke. Men her syns jeg redelighet framfor lojalitet må råde.  Og jeg setter lojalitet høyt.

Enig med deg.

Anonymkode: a5814...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig med deg.

Anonymkode: a5814...e34

:) vi er nok flere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.4.2018 den 0.45, HarryDotter skrev:

Hva skjer med at en jævlig flau, barnslig idiotisk tekstmelding setter halve norge og et helt politisk parti fullstendig på hodet?!? Stopp jævla verden jeg vil av!!! Hva har vi blitt redusert til når en voksen politiker gnager på flere år gamle tekstmeldinger av det slibrige slaget og lager forsideoppslag på det!

Hun burde reist opp på hytta, gitt hver og en av dem en real ørefik og kommet seg videre, om dette var så ille for henne, for faen!

Her snakker "snowflakes" i ordets rette forstand. Istede for å drive politikk og gjøre jobben de er stemt frem for å gjøre for oss, sitter de å krangler om en forbanna "vi vil ha fitta di" melding fra totusenognull!!

Stopp litt opp, trekk pusten og se hele galskapen for det det er. Samfunnet har blitt en parodi på seg selv.

 

 

....rant over. Unnskyld. Godnatt

Ja selvfølgelig syns du som mann dette er en sak som ikke er så ille :rolleyes: Hvorfor var jeg inne på i min forrige kommentar om det seksuelle maktforholdet mellom menn og kvinner.

Å ta opp seksuell trakassering eri høy grad politikk. Den kampen der gjelder alle kvinner i samfunnet, ikke bare Navarsete.

 

Anonymkode: f37ca...35b

Innlegget er redigert for svar til slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det har blitt mye dritt i det siste. Altfor mye. Det bør ryddes opp i. Så kan politikken komme i fokus igjen.

Ikke glem at likeverd ER politikk. Det er viktig at dette maktforholdet og undertrykkingen og trakasseringen av kvinner ikke fortsetter å slippe unna som akseptabelt eller "ja vel vi får vel tolerere det og ikke lage så big deal ut av det".

Anonymkode: f37ca...35b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 22.05, SoWhat? skrev:

Hvordan vet han det?? 

Forslag om å suspendere samtlige slår ikke godt an. Haga foreslår det, og Borten Moe er veldig uenig.

Er det det som må til for at han som sendte den står fram? Jeg tenker at jeg vet hvem som sendte den, men det kan jeg jo ikke si høyt. Det går vel under spekulasjoner.

Et annet sted uttalte Borten Moe : jeg kan ikke skjønne at jeg har sendt den( beklager at jeg ikke kan legge ut lenke da jeg ikke husker hvor han så det!)

Tja. Hele Sp har gjort feil her. Alle er faktisk ansvarlige. At det ikke ble tatt tak i og gjort noe med for to år siden! Feil!

Men hva tenker dere? Bør alle susbanderes? 

 

Jeg prøver å søke etter linken som du nevnte, men finner den ikke, men jeg fant noe annet:

"

Liv Signe Navarsete sier hun oppfatter meldingen som at disse mennene vil «minne meg på at jeg er en dritt». Det seksuelle med meldingen gjør den mer påtrengende og slemmere. «Du skjønner at her har du vært et tema, og det har ikke vært på en hyggelig måte. Jeg har hørt at jeg har vært omtalt svært negativt i dette miljøet på andre fester også»."https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/noen-lyver-i-sp-1.1131420

"– Det er en uakseptabel melding, som jeg først ble kjent med uken etter turen. Behandlingen av den saken i partiet har ikke vært mitt ansvar, sier Borte Moe til VG."https://www.adressa.no/nyheter/2018/04/11/Sp-topper-tar-avstand-fra-trakasseringsmelding-16463489.ece

Anonymkode: 8f15c...820

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (admin)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2018 - året da det kom for en dag at norske politikere tenker på sex og altså ikke er roboter like vel. Nasjonen i oppstandelse. Avisene jobber overtid.

Anonymkode: 126cf...3ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Med på turen var blant andre nestleder Ola Borten Moe og hans våpendrager, Stjørdal-ordfører Ivar Vigdenes, og Steinkjer-ordfører Bjørn Arild Gram."https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/noen-lyver-i-sp-1.1131420

Hva er våpendrager?

Anonymkode: 8f15c...820

Haja, en såkalt «squire». Ofte en ung og usikker gutt. Det er han som er ansvarlig for «å pusse sverdet», som de sier på Stortinget.

Anonymkode: 126cf...3ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Med på turen var blant andre nestleder Ola Borten Moe og hans våpendrager, Stjørdal-ordfører Ivar Vigdenes, og Steinkjer-ordfører Bjørn Arild Gram."https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/noen-lyver-i-sp-1.1131420

Hva er våpendrager?

Anonymkode: 8f15c...820

Håndtlanger. Høyre hånd. 

Anonymkode: 68675...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håndtlanger. Høyre hånd. 

Anonymkode: 68675...215

Eller «hand job» på godt norsk.

Anonymkode: 126cf...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

2018 - året da det kom for en dag at norske politikere tenker på sex og altså ikke er roboter like vel. Nasjonen i oppstandelse. Avisene jobber overtid.

Anonymkode: 126cf...3ce

Syns det er så vanskelig å skjønne at noen tror dette handler om sex! Er det liksom vanlig å få og sende sånne meldinger?? Det handler ikke om sex! Det handler om å tråkke ned noen. Hva er så vanskelig med å forstå det ?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Syns det er så vanskelig å skjønne at noen tror dette handler om sex! Er det liksom vanlig å få og sende sånne meldinger?? Det handler ikke om sex! Det handler om å tråkke ned noen. Hva er så vanskelig med å forstå det ?

Nei, det er neppe vanlig. Nei, meldinga var ikke spesielt sexy. Men det betyr ikke nødvendigvis at hensikten var å trakassere. Jeg tolker det som fyllerør. 

Hvis man skal lage førstesidesak for alle som har fått en slik melding, måtte avisene gitt ut flere utgaver om dagen.....

Anonymkode: 5b317...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg tenker jo også at det er en som sendte meldingen fordi at det er en som har skrevet det. Jeg tror ikke de har byttet på å stave hvert sitt ord. Jeg tror nok noen av dem er klar over hvem det er, men også at noen ikke vet hvem som gjorde det.  Problemet med kollektiv avstraffelse, som Åslaug Haga foreslår, er jo at du velger å straffe mennesker som du ikke kan bevise er skyldig. Hva om to-tre stykker sto ute og røykte i mens meldingen ble sendt? Skal vi straffe dem fordi at de ikke har kjennskap til hvem som sendte meldingen og kan bidra til å avklare saken? Noen kan for all del ha glemt det når det har gått så lang tid. På mange måter så er det dumt at Senterpartiet ikke valgte å ta tak i saken når det skjedde og heller skal begynne å dra den opp nå. 

Anonymkode: 98d5e...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Ja jeg forsvarer på ingen måte gutta i denne saken. De er så patetiske at jeg mangler ord! Men å ta så på vei og lage en SÅ stor sak, for EN trakasserende melding av det slaget er....rett og slett helt rart. Det er pysete og vitner om et krenkelsessamfunn uten sidestykke. Og folk biter på! Jeg skammer meg over hvordan samfunnet har blitt, bare over en periode på 10-15 år. Jeg gruer meg til å oppdra barn til å kunne navigere og klare seg med sund fornuft i fremtiden hvor føling og sipping trumfer fakta og fornuft. 

HJELP!!!

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
7 timer siden, SoWhat? skrev:

Det har blitt mye dritt i det siste. Altfor mye. Det bør ryddes opp i. Så kan politikken komme i fokus igjen.

Joda, men dette skal ta tid hvis de skal elte rundt i alt mulig rart fra haugevis av år tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...