Gå til innhold

Ikke invitert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Carrot skrev:

Jeg ville distansert meg hvis jeg var deg TS og er egentlig litt enig i det negative knyttet til poenget til @O.G. slik jeg leser det: at du er bra nok for hjelpen men ikke for festen? 

Jeg ville nok valgt meg bedre venner på sikt.

Bare å distansere seg fra den gjengen der. De er ikke venner av TS og det her er måten de viser det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også opplevd noe lignende, men på toppen av det hele ble jeg spurt om jeg kunne servere I bryllupet :jolie:

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man utelater altså ikke EN person i en gjeng. Man får alltids trykket inn en stol til på et vis. Jeg hadde spurt TS.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut, hvis dere er en gjeng burde jo alle bli invitert. Selv om du kanskje ikke er den nærmeste.
I vårt bryllup hadde vi et par i hver vår gjeng som vi ikke er så nære med og hadde ikke behov for å invitere dem. Men siden de er en del av gjengen, ville det vært dårlig gjort å ikke ta dem med. 
Det var snakk om 2 stoler til som ble plassert på endene ved middagen. Det ble litt trangt, men vi klarte å skvise dem inn, og ingen klade på det. 

Jeg ville spurt de andre i gjengen om hvorfor du ikke er invitert. Det må jo ha vært et tema når de andre begynte å skjønner at du ikke er invitert dit. 

Men jeg ville ikke kjøpt gave eller møtt opp i kirka. 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sirah skrev:

Man utelater altså ikke EN person i en gjeng. Man får alltids trykket inn en stol til på et vis. Jeg hadde spurt TS.

Hva er poenget med det mener du, å spørre? Tror du venninnen som gifter seg "glemte" TS uten å ville det, eller at det hele er en "misforståelse" på noen måte? Har du giftet deg? Jeg har - og jeg kan garantere at den gjestelisten ikke var noen tilfeldighet på noen måte, den var et solid stykke arbeid for mannen og meg med tanke på hvem vi ville ha der og ikke og alle vurderinger var gjort fra alle synspunkter. Det regner jeg med de fleste gjør når de skal gifte seg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Hva er poenget med det mener du, å spørre? Tror du venninnen som gifter seg "glemte" TS uten å ville det, eller at det hele er en "misforståelse" på noen måte? Har du giftet deg? Jeg har - og jeg kan garantere at den gjestelisten ikke var noen tilfeldighet på noen måte, den var et solid stykke arbeid for mannen og meg med tanke på hvem vi ville ha der og ikke og alle vurderinger var gjort fra alle synspunkter. Det regner jeg med de fleste gjør når de skal gifte seg. 

Men jeg regner med at dere hadde sosiale antenner nok til å ikke unnlate en person? Har man en vennegjeng på 7 stk så inviterer man ikke 6 av dem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Sirah skrev:

Man utelater altså ikke EN person i en gjeng. Man får alltids trykket inn en stol til på et vis. Jeg hadde spurt TS.

Jeg tror ikke det er så lurt.

Det kan hurtig gjøre TS til syndebukk/tvinge bruden i et hjørne og gi en invitasjon hun egentlig ikke vil og det blir ikke trivelig i bryllupet for noen involverte. Vennskapet er ikke mer, ingen vits i å tvinge frem noe anent enn ordinær høflighet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke spurt bruden. 

Ts må selv vurdere hvorvidt vennskapet er noe å ta vare på. 

Anonymkode: aa9d7...b88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Trollmora skrev:

Jeg har også opplevd noe lignende, men på toppen av det hele ble jeg spurt om jeg kunne servere I bryllupet :jolie:

Håper du satte bruden litt på plass.

7 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Høres veldig rart ut, hvis dere er en gjeng burde jo alle bli invitert. Selv om du kanskje ikke er den nærmeste.
I vårt bryllup hadde vi et par i hver vår gjeng som vi ikke er så nære med og hadde ikke behov for å invitere dem. Men siden de er en del av gjengen, ville det vært dårlig gjort å ikke ta dem med. 
Det var snakk om 2 stoler til som ble plassert på endene ved middagen. Det ble litt trangt, men vi klarte å skvise dem inn, og ingen klade på det. 

Jeg ville spurt de andre i gjengen om hvorfor du ikke er invitert. Det må jo ha vært et tema når de andre begynte å skjønner at du ikke er invitert dit. 

Men jeg ville ikke kjøpt gave eller møtt opp i kirka. 
 

Har ingen av de andre venninnene tatt det opp med TS om at de synes det er dårlig at hun ikke er invitert, så er det lite vits i det. TS kan hurtig bli beskyldt for å lage bråk og oppføre seg som en unge i et forsøk på å lage splid. De andre har tatt parti her og Ts bør være forsiktig med hva hun sier fremover for de blir nok sittende å slarve om det bak ryggen hennes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirah skrev:

Men jeg regner med at dere hadde sosiale antenner nok til å ikke unnlate en person? Har man en vennegjeng på 7 stk så inviterer man ikke 6 av dem. 

Selvsagt - men nå har bruden og brudgommen altså alt gjort dette valget så hva tror du TS vil oppnå ved å spørre? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen i den gjengen synes det er rart at TS ikke er med så er det noe som ikke stemmer..

Anonymkode: 3bc43...0e3

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville snakket med en annen i gjengen jeg var nærmere med, og etter den samtalen eventuelt tatt det opp med bruden.

Om dette blir en vane, at du blir utelatt hadde jeg brukt tiden min på andre. Men om det er kun bruden nå så hadde jeg ikke kuttet ut de andre vennene mine. Men hadde ikke invitert bruden i mine store happening :) 

Hadde booket meg spadag istedet for bruke penger og energi på møte opp på dagen hennes.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. 

Nå har ikke jeg en gjeng, da, på samme måte i alle fall, men dette var jo veldig merkelig.

For all del: Behold verdigheten din og ikke dra i kirka, vær så snill. Det er noe litt needy over det å møte opp når man har blitt utestengt så tydelig. Og ikke kjøp gave. Du trenger ikke konfrontere direkte, men ikke insister på å være en god venn når denne andre tydeligvis ikke er det. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, O.G. said:

Håper du satte bruden litt på plass.

Har ingen av de andre venninnene tatt det opp med TS om at de synes det er dårlig at hun ikke er invitert, så er det lite vits i det. TS kan hurtig bli beskyldt for å lage bråk og oppføre seg som en unge i et forsøk på å lage splid. De andre har tatt parti her og Ts bør være forsiktig med hva hun sier fremover for de blir nok sittende å slarve om det bak ryggen hennes.

 

Men de slarver mest sannsynlig om henne allerede, siden hun ikke er invitert. 
Det er jo en grunn til det. Jeg ville spurt de andre på en grei og ordenlig måte i stede for å ta det direkte med bruden. Så får de bare slarve videre om det er det de ønsker. Hun får neppe en invitasjon i siste liten. 
Dette er jo mobbing uansett, som barna som ikke blir invitert i bursdager.

Jeg hadde blitt så såret og skuffet og virkelig lurt på hva som har skjedd her. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kaleidoskop skrev:



Jeg hadde blitt så såret og skuffet og virkelig lurt på hva som har skjedd her. 

Det som hadde skjedd var at du ble skviset ut av gjengen og at de andre ikke stiller opp for deg av frykt for å bli den neste som blir skviset ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konfrontert bruden. 

Det er helt OK å sette en strek for å begrense gjestelista, men det er ikke innafor å invitere hele vennegjengen minus en. 

Du har ingenting å tape på det Ts, siden alle andre enn deg er invitert så ser tydeligvis ikke bruden på deg som en venn. 

Og jeg hadde iallefall ikke nedverdiget meg selv ved å møte opp i kirka og gi gave når bruden utestenger, litt selvrespekt må man ha. 

Anonymkode: 5293f...86b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det ellers TS? Blir du invitert med på alt når gjengen møtes?

Kanskje er det lurere at du spør noen andre i gjengen du føler deg nær om de vet hvorfor du ikke er invitert, og om de andre har snakket noe om det. 

Anonymkode: 145a3...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen i den gjengen synes det er rart at TS ikke er med så er det noe som ikke stemmer..

Anonymkode: 3bc43...0e3

Jeg tror at gjengen allerede vet hvorfor hun ikke er invitert og siden ingen i gjengen har snakket med Ts om det allerede, så har de rett og slett bare bestemt seg for "å holde med bruden" og gi litt blanke i TS. 

Alle sammen viser TS hvem de er nå, hun bør tro på det hun opplever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde konfrontert bruden. 

 

Anonymkode: 5293f...86b

Konfrontert bruden? Så teit og flaut.  Brud og brudgommen må ikke forsvare seg selv til ubudne gjester.  Dette er rett og slett en grunn jeg ville ha kuttet ut denne "venninne" på dagen, men uansett kan hun bestemme selv hvem kommer i bryllupet.  

Anonymkode: e21c3...abb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Hva er poenget med det mener du, å spørre? Tror du venninnen som gifter seg "glemte" TS uten å ville det, eller at det hele er en "misforståelse" på noen måte? Har du giftet deg? Jeg har - og jeg kan garantere at den gjestelisten ikke var noen tilfeldighet på noen måte, den var et solid stykke arbeid for mannen og meg med tanke på hvem vi ville ha der og ikke og alle vurderinger var gjort fra alle synspunkter. Det regner jeg med de fleste gjør når de skal gifte seg. 

Nemlig og jeg skulle gjerne ha vist hva som foregikk i hodet på bruden da hun fant ut av å utelate bare en fra ei naturlig gruppe. Hvorfor TS istedet for noen av de andre? Ser hun noe i TS som gjør til at hun tror hun kan komme seg unna med det her uten at det for følger for vennskapet eller er det en feig måte å kutte ut TS på? 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...