Gå til innhold

Ikke invitert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Alice123 said:

Ja! Det var den tråden! Dæven døtte OG du husker disse trådene bedre enn meg. Det var en forferdelig grim tråd, rett og slett fordi vennegjengen var så FÆLE mot hun som var TS. Nå som du minner meg på innholdet, så trekker jeg tilbake det med at det var en "helt lik situasjon" som den TS beskriver. Men poenget med at ingen i gjengen sa noe står seg.

Vedrørende det der med å konfrontere bruden så er slikt dødsvanskelig. Jeg har selv konfrontert "venner" (ikke i situasjoner som ligner TS sin), og det var helt jævlig (og jeg risikerte ikke å miste vennegjengen min). I mine tilfeller fikk jeg bare bekreftet det jeg allerede visste og førte ikke noe godt med seg (bortsett fra å gjøre det ubehagelig for den andre parten da).

Uansett hva du velger å gjøre vil jeg anbefale deg å bruke energien din på relasjoner utenfor denne gruppen. Etter min mening har de signalisert ganske tydelig at du er "annenrangs". Det er ikke behov for et dramatisk brudd, men jeg ville investert tiden min i andre vennskap og fadet dem ut.

Enig :)

Anonymkode: 814ce...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Alice123 skrev:

Ja! Det var den tråden! Dæven døtte OG du husker disse trådene bedre enn meg. Det var en forferdelig grim tråd, rett og slett fordi vennegjengen var så FÆLE mot hun som var TS. Nå som du minner meg på innholdet, så trekker jeg tilbake det med at det var en "helt lik situasjon" som den TS beskriver. Men poenget med at ingen i gjengen sa noe står seg.

 

Det var det og så en helt utrolig merkelig konspirasjon og så med den der bruden og forloveren som i ettertid tok opp med TS hva det var som gjorde til at hun ikke ble invitert. Uansett om alt ble "bra" igjen til slutt og at det ikke var noe vonde greier fra brudens side, så gjorde den damen best i å kutte hele gjengen. De viste seg upålitelige som venner. 

 

6 minutter siden, Alice123 skrev:

 

Vedrørende det der med å konfrontere bruden så er slikt dødsvanskelig. Jeg har selv konfrontert "venner" (ikke i situasjoner som ligner TS sin), og det var helt jævlig (og jeg risikerte ikke å miste vennegjengen min). I mine tilfeller fikk jeg bare bekreftet det jeg allerede visste og førte ikke noe godt med seg (bortsett fra å gjøre det ubehagelig for den andre parten da).

 

Det er ingen vits fordi folk vet jo hva de gjør og hvorfor. Som @Carrot Gjestelistens innhold blir analysert i vide og bredde, noe den nevnte tråd behørig kan vitne om.

7 minutter siden, Alice123 skrev:

.

Uansett hva du velger å gjøre vil jeg anbefale deg å bruke energien din på relasjoner utenfor denne gruppen. Etter min mening har de signalisert ganske tydelig at du er "annenrangs". Det er ikke behov for et dramatisk brudd, men jeg ville investert tiden min i andre vennskap og fadet dem ut.

Dette. Ingen stod opp for den damen, ergo de er ikke venner av henne. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

Med fare for å ha oversett noen av «jeg ville ringt-innleggene»: Ville dere virkelig det?!? Ville dere virkelig spurt bruden eller noen andre hvis dette hadde skjedd med dere selv i den virkelige verden? Det nekter jeg faktisk å tro på! Har dere noensinne opplevd eller hørt om noen som har ringt i denne sammenhengen? Har dere selv blitt oppringt? Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

Anonymkode: 4c0c0...680

Jeg ser ikke noe problem ved å ta kontakt. Vet ikke hvor nær hun er med bruden men ville snakket om det. Hvis jeg blir holdt utenfor en gruppe hvorfor skal jeg late som ingenting. Det er ikke ok. Men jeg ville ikke dratt nå uannsett, jeg ville ikke følt meg velkommen. 

Jeg er i en gruppe på 5, hvor den ene aldri hadde tid og da ødela for resten. Jeg sporte henne hvorfor og svaret hennes har gjort at vi andre lettere klarer møtes i hverdagen. Som er travel for alle uannsett livssituasjon.

Hvorfor skal alt være så tabu, det er det ikke i mitt liv. Og jeg opplever at jeg unngår mange ubehagelige situasjoner som andre opplever. Vil anta det er for at andre ikke tror jeg opplever konflikter som ubehagelig, jeg gjør jo det som alle andre, overser ting og, men jeg vil ha en ekte ærlig hverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvsagt konfrontert bruden for å få vite grunnen. En ting er å bli ekskludert som dette, men de skal no hvertfall ikke oppta noe mer av min tid gjennom min grubling på hva det kunne være videre i livet. 

Ære være dere som hadde klart å la det bli med brutt vennskap uten å oppklare det uoppklarte, for det hadde ikke jeg klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Alice123 skrev:

Takk!

Samme spørsmålene der også om hvorvidt TS har vært for trivelig til brudens mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok krøpet inn i mitt depressive skall og blitt der. Ingen gave, ingen hjelp til hverken utdrikningslag eller bryllup. Det hadde blitt rimelig stille fra min kant. Senere, hvis noen tok kontakt kunne jeg nok ha sagt at det var en sårende opplevelse. At min reaksjon er slik jeg er skrudd sammen (det er jeg åpen om) og at jeg kanskje syntes det var hensynsløst å utelukke en og at det ville vert mitt innspill hvis det gjaldt en annen person enn meg også. At noen løfter røret for å konfrontere er helt OK men for meg hadde ikke det vert mulig. Det er merkelig at ingen har sagt noe som helst. Klart disse jentene kan være enige med bruden men det kan like gjerne være de er konfliktskye. Hva er egentlig poenget med å spørre en Ts om hun kommer hvis man vet at hun ikke er bedt? Enten spør man fordi man har noe på hjertet feks at man synes det er en dum greie eller så gjør man det for å gni det inn at Ts er uønsket. 

Anonymkode: fdd42...c28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever noe lignende. En gjeng jeg blir bedt til noen ganger, andre ganger har jeg på en pen måte invitert meg selv (uformelle anledninger), noen ganger blir jeg bedt i siste liten. Ofte må jeg da sitte og høre på hvor kult de hadde det på den og den festen. I det siste har jeg observert at min beste venn er nå opptatt av å kalle dem for «min gjeng» til meg og det virker som vennen min også prøver å sabotere for at jeg skal komme noen ganger. De siste er mistanker jeg har som jeg ikke 100% kan bekrefte, men tanken har slått meg mange ganger. 

Jeg skjønner at jeg ikke er den helt harde kjerne, jeg har flyttet ørten ganger de siste årene på grunn av jobb. Prøver å holde på vennskap jeg har likevel. Det er sårt å få invitasjoner i siste liten når alle andre fikk det for mange uker siden. Prøver bare å si pent og rolig takk og kommer, for jeg vil nødig fremstå desperat og needy. Jeg har ikke så mye igjen av nettverk på grunn av mye flytting og svelger kameler mens jeg prøver å holde selvfølelse og verdighet oppe. :( 

Anonymkode: ba987...386

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet ut denne venninnen, og resten av gjengen. Jeg synes forøvrig det er svakt at ingen av de andre står opp for deg. Slike mennesker suger bare energien ut av deg, og hvorfor skulle man akseptere, glemme og fortsette å være en «late som venn»?  

Anonymkode: 21a5c...2c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd. En jente i gjengen skulle gifte seg og inviterte alle utenom meg. Jeg fikk litt sjokk først. Men etterhvert tenkte jeg at de bare måtte sette en grense et sted, og at det ble meg som måtte ut. Jeg var den siste som kom inn i gjengen, var ikke så sammensveiset som de andre. Jeg kunne forstå det, selv om det var kjipt å være den eneste som ikke fikk komme. 

Jeg ble invitert på utdrikningslaget, kom, koste meg og var vanlig mot henne ellers også. Jeg ble også med på gjengen sin gave. 

Kanskje hun angret, og følte at det ble litt dumt? Uansett, jeg hadde hodet hevet :)

Anonymkode: a9199...0f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg opplevd. En jente i gjengen skulle gifte seg og inviterte alle utenom meg. Jeg fikk litt sjokk først. Men etterhvert tenkte jeg at de bare måtte sette en grense et sted, og at det ble meg som måtte ut. Jeg var den siste som kom inn i gjengen, var ikke så sammensveiset som de andre. Jeg kunne forstå det, selv om det var kjipt å være den eneste som ikke fikk komme. 

Jeg ble invitert på utdrikningslaget, kom, koste meg og var vanlig mot henne ellers også. Jeg ble også med på gjengen sin gave. 

Kanskje hun angret, og følte at det ble litt dumt? Uansett, jeg hadde hodet hevet :)

Anonymkode: a9199...0f8

Hvordan går det i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hvordan går det i dag da?

Det går fint, vi er fortsatt venner.

Men jeg følte ikke at hun lot være å invitere meg fordi hun ikke likte meg, tror hun bare likte meg «mindre» enn de andre. Hadde nok reagert annerledes om jeg hadde følt at vi var close.

Anonymkode: a9199...0f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint, vi er fortsatt venner.

Men jeg følte ikke at hun lot være å invitere meg fordi hun ikke likte meg, tror hun bare likte meg «mindre» enn de andre. Hadde nok reagert annerledes om jeg hadde følt at vi var close.

Anonymkode: a9199...0f8

Skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I lys av konformasjonstråden inne på barn og familie, så er jeg ikke særlig overrasket over dagens brudefolk manglende sosiale antenner og skikk og bruk. Når de lærer som konfirmanter at det er greit å utelate fars samboer fra gjestelista fordi man "ikke kjenner de nok", så kan man ikke forvente annet enn at de velger å utelate 1 person i vennegjengen når bryllupet skal stå heller....

Anonymkode: a0b32...d87

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lignende for et par år siden. To av mine eldste venner har vært et par I mange år, og jeg har kjent dem hele veien. De årene vi bodde på de samme stedene var vi mye sammen, og jeg anså dem alltid for to av mine beste venner. Da de flyttet til et annet sted et par år tidligere, ble det jo mindre kontakt i hverdagen. men da mannen her fylte rundt år og holdt stor feiring var det helt naturlig å invitere dem. De takket nei, men vi snakket sammen og alt virket  normalt. En måneds tid senere fikk jeg invitasjon til brudens utdrikningslag, fra en felles venninne som skulle være forlover. Regnet da med at invitasjonen var på vei. Uheldigvis ble utdrikningslaget lagt til en helg jeg ikke kunne. Så bildene på face da.

Men det kom aldri noen invitasjon, og et par måneder senere kom det bilder og gratulasjoner på face fra den store dagen. Traff dem begge senere den sommeren, og utpå kvelden ble jeg sittende og snakke med bruden. Hun snakket om den store dagen, hvor perfekt alt hadde vært, og la vekt på at de hadde hatt alle de ville ha der med seg, og hvor fantastisk det var at alle kunne komme. Så.. Jeg konkluderte vel med at jeg ikke var så god venn med dem som jeg selv trodde, og det var i grunn det.

Det er kjipt, spesielt når man har ansett folk som nærmere enn det de tydeligvis gjorde. Men hva kan man gjøre?

Jeg visste hverken tid eller sted for dette bryllupet, men jeg hadde ikke møtt opp for vielse eller sendt gave. Jeg tok heller ikke kontakt, rett og slett fordi det hadde blitt for kleint. Hvis de ville ha meg der på deres store dag så hadde de jo invitert meg :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

 

 

 

 

Med fare for å ha oversett noen av «jeg ville ringt-innleggene»: Ville dere virkelig det?!? Ville dere virkelig spurt bruden eller noen andre hvis dette hadde skjedd med dere selv i den virkelige verden? Det nekter jeg faktisk å tro på! Har dere noensinne opplevd eller hørt om noen som har ringt i denne sammenhengen? Har dere selv blitt oppringt? Det er forskjell på hva man skulle ønske man hadde turt å gjøre, og hva man faktisk gjør, særlig når man begynner å tenke over hvilke konsekvenser ens egne handlinger kan få. 

Anonymkode: 4c0c0...680

Ja, jeg hadde spurt de andre. 
Jeg hadde nok ikke ringt bruden, for som du sier det er vanskelig å ta opp. Men jeg hadde ikke skjønt hvorfor jeg ikke var invitert og hadde derfor hørt rundt med de andre. Særlig om det var i en setting som kom opp, som når ene forlover spurte hva TS skulle ha på seg i bryllupet og hun svarer hun ikke er invitert. Da hadde jeg nok spurt; vet du hvordan de har valgt ut gjestelista? Vet du om hvem andre som er invitert? etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...