Gå til innhold

Ikke invitert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest O.G.
På 30.4.2018 den 15.21, AnonymBruker skrev:

Vet godt hvordan du har det TS. Jeg oppdaget en gang at en venninne jeg selv trodde jeg stod nær med hadde invitert alle de andre i gjengen utenom meg. Da jeg konfronterte henne kom hun med en syltynn forklaring. Har ikke giddet å ha noe med henne å gjøre etter det. Fikk senere vite at hun hadde gått og snakket dritt bak ryggen på meg og ville ikke være venner med meg lengre. Hyggelig å vite sånn helt ut av det blå. I stedet for å bare si sannheten til meg da jeg konfronterte henne. Sier i dag ikke hei til henne når jeg møter på henne, til tross for at hun prøver å få kontakt. Det kjennes bare ut som et ekstremt svik. Anbefaler deg derfor å ha hodet hevet og komme deg videre. Hun fortjener ikke noe videre oppmerksomhet fra deg. Spander heller tiden din på folk som vil deg vell. 

Anonymkode: 6564b...158

Hvorfor vil hun ha kontakt nå, vet du noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O.G.
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ikke noe med gjestelisten å gjøre. Forlover får en egen liste med aktuelle for utdrikningslaget. Hvilken nytte har forloveren av å vite hvem andre som kommer? Barn og mannens eldre tanter f.eks hva skulle forlover med en liste med disse på?

Anonymkode: 9dddc...8c2

Ok du gjorde det sånn, men på den listen bør det jo ikke være navn som ikke er invitert i bryllupet, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mobbing. Ekstrem feig og ondskapsfull oppførsel. Hadde jeg vært deg hadde jeg drømt om hevn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
2 minutter siden, Tusseladen skrev:

Dette er mobbing. Ekstrem feig og ondskapsfull oppførsel. Hadde jeg vært deg hadde jeg drømt om hevn...

Hevn blir for dumt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Da jeg giftet meg var det flere venninner som følte det på samme måte. Begrenset antallet gjester, og hver av oss inviterte et visst antall venner hver (med partnere). På den tiden hadde jeg minst 10-15 nære venninner og kunne ikke be alle. Førsøkte å forklare, men noen av dem virket litt støtt og skuffet i mange år, særlig fordi bryllupet ofte ble brukt til referanse i samtaler. Ikke lett det der.

 

(ps, har ikke lest andre svarene i tråden)

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
2 timer siden, Kritt skrev:

Da jeg giftet meg var det flere venninner som følte det på samme måte. Begrenset antallet gjester, og hver av oss inviterte et visst antall venner hver (med partnere). På den tiden hadde jeg minst 10-15 nære venninner og kunne ikke be alle. Førsøkte å forklare, men noen av dem virket litt støtt og skuffet i mange år, særlig fordi bryllupet ofte ble brukt til referanse i samtaler. Ikke lett det der.

 

(ps, har ikke lest andre svarene i tråden)

Jeg har ikke blitt invitert i bryllup noen ganger fordi det var andre venninner som ble bedt med samboer/kjæreste og single venner ble nedprioritert, men så lenge mine venninner forstår at det der blir en relasjondefinerende hendelse og ikke forventer at vennskapet skal være som før etterpå, så er ting greit egentlig. Det er når folk tror at det er bare å vise frem et blidt ansikt og så er alt greit for den andre parten at det blir trøbbel.

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg har ikke blitt invitert i bryllup noen ganger fordi det var andre venninner som ble bedt med samboer/kjæreste og single venner ble nedprioritert, men så lenge mine venninner forstår at det der blir en relasjondefinerende hendelse og ikke forventer at vennskapet skal være som før etterpå, så er ting greit egentlig. Det er når folk tror at det er bare å vise frem et blidt ansikt og så er alt greit for den andre parten at det blir trøbbel.

 

Her synes jeg virkelig du legger for mye i det. De kan vel bare invitere et visst antall gjester, og må sette grensen et sted. Om man mener dette vil influere hele vennskapet er man hårsår eller har en lite solid relasjon i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
Akkurat nå, Kritt skrev:

Her synes jeg virkelig du legger for mye i det. De kan vel bare invitere et visst antall gjester, og må sette grensen et sted. Om man mener dette vil influere hele vennskapet er man hårsår eller har en lite solid relasjon i utgangspunktet.

Så hvorfor da invitere samboere de knapt kjenner istedet for vennene som har vært der i tykt og tynt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
1 minutt siden, O.G. skrev:

Så hvorfor da invitere samboere de knapt kjenner istedet for vennene som har vært der i tykt og tynt? 

Det er skikk og bruk å invitere med ektefelle/samboer (kfr. annen tråd), uansett hva slags relasjon man har til vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
2 minutter siden, Kritt skrev:

Det er skikk og bruk å invitere med ektefelle/samboer (kfr. annen tråd), uansett hva slags relasjon man har til vedkommende.

Den ser jeg, men det er relasjonsdefinerende å få høre at man ikke ble buden fordi man er singel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
1 minutt siden, O.G. skrev:

Den ser jeg, men det er relasjonsdefinerende å få høre at man ikke ble buden fordi man er singel. 

Enig i at det er en dårlig å la være å invitere noen med begrunnelse at de er single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
6 minutter siden, Kritt skrev:

Enig i at det er en dårlig å la være å invitere noen med begrunnelse at de er single.

Det var det, og det satte en demper på vennskapet vårt i lang tid. I dag over ti år siden, så er det naturligvis hjertelig igjen.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 22.35, Leifern skrev:

Man må sette grensa et sted, sånn er det bare. Begge sider skal være representerte, og det bør ikke være for mange gjester.

Nettopp.  Kanskje er det bare anledning til å be f. eks. tre venninner, og da blir det noe fjortis-aktig over å bli støtt av at man er rangert lavere på venninnelista.

Nå snakker jeg generelt altså, men synes det er så mange slike tråder med skuffelse over manglende invitasjonere. ( I noen tilfeller kan man sikkert grunn til å være skuffet også).

Anonymkode: 86eac...3a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp.  Kanskje er det bare anledning til å be f. eks. tre venninner, og da blir det noe fjortis-aktig over å bli støtt av at man er rangert lavere på venninnelista.

Nå snakker jeg generelt altså, men synes det er så mange slike tråder med skuffelse over manglende invitasjonere. ( I noen tilfeller kan man sikkert grunn til å være skuffet også).

Anonymkode: 86eac...3a0

Du har lest tråden???

Her er det snakk om at hele gjengen utenom en er invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 5.02, O.G. skrev:

Du ble invitert alikevel, eller misforstår jeg deg?

 Er to forskjellige bryllup. Bruden jeg ikke ble invitert av kommer i et annet bryllup hvor vi begge er gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
15 minutter siden, rosahelikopter skrev:

 Er to forskjellige bryllup. Bruden jeg ikke ble invitert av kommer i et annet bryllup hvor vi begge er gjester. 

Ok, sånn ja. Det får du bare håpe går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde syntes det va helt topp å ikke bli invitert i bryllup, men det har sammenheng med at jeg hater selskapeligheter og fester. 

Anonymkode: fcdf6...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
På 4.5.2018 den 6.47, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde syntes det va helt topp å ikke bli invitert i bryllup, men det har sammenheng med at jeg hater selskapeligheter og fester. 

Anonymkode: fcdf6...413

Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/3/2018 at 11:46 AM, O.G. said:

Ok du gjorde det sånn, men på den listen bør det jo ikke være navn som ikke er invitert i bryllupet, f.eks.

Det var faktisk ei, men det var min søsters beste venninne og hun var vel mest med fordi hun ville. Det var en lang historie om hvorfor hun ble med. 

Anonymkode: 9dddc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk ei, men det var min søsters beste venninne og hun var vel mest med fordi hun ville. Det var en lang historie om hvorfor hun ble med. 

Anonymkode: 9dddc...8c2

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...