Gå til innhold

Samboeren min har fått seg ei på si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prate med han når han kommer hjem. I morgen har jeg tenkt til å sende ungene til besteforeldrene på kvelden slik at vi kan ta en ordentlig lang prat etter jobb. Så tar vi det derfra..

Det blir så vanskelig å kaste han ut også siden vi har barn.. ikke lett dette her. 

Anonymkode: 19519...51e

Mange gjør dette hver dag, når de finner ut at partnerne bedrar dem og driter i familien sin (han gjør det når han går bak ryggen deres, pga en annen kvinne han er kåt på). 

Tenk deg om hvordan du ligger ann økonomisk iallefall. Og tenkt over at HVIS dere skal komme dere igjennom dette, må han vartfall skifte arbeidsplass og dere må i partarapi.

Anonymkode: 11012...83b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig situasjon, han må jo være tydelig på hva han vil. Han kan jo ikke ha begge på gress. 

Hvis han er forelsket så er det et dårlig tegn at han ikke går inn for å legge lokk på den. Alle kan bli forelska, men spørsmålet er hvordan du velger å håndtere det. Han velger åpenbart å nøre opp under. 

Slik du beskriver situasjonen så har han allerede gjort et valg. Han jobber jo ikke for å redde forholdet deres, så her må du nesten være tydelig på hva du forventer. Ikke la han få holde på med dere begge. Be ham om å gjøre et valg! 

 

Anonymkode: 7e228...4ed

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Jeg er litt handlingslammet og vet ikke helt hva jeg skal tenke og gjøre. Ikke klarer jeg å konsentrere meg på jobb heller. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han i det hele tatt har møtt henne og løyet om at det er slutt mellom oss. Han vil vel ha sjans på å få henne. Hun ser ut som ei real jente. Men man vet jo aldri. 

Jeg har ikke lyst til å hive han på hue og ræva ut fordi vi har to barn sammen. Men jeg føler at jeg har vanskelig for å tro på han nå og hva han kan være i stand til å gjøre. Han sier han er forelsket. Hvorfor sier han det til meg? 

Anonymkode: 19519...51e

Det er ikke veldig tiltrekkende med en mann som bor med "kone og barn" hjemme, derfor lyver han. Dette er garantert ikke en gjennomtenkt plan fra hans side, for sannheten kommer til denne damen også enten han vil eller ikke. Her risikerer han samboer, familielivet, jobbmiljø og denne damen. 

Full forståelse for at det er vanskelig å bare kaste alt sammen vekk, uten å prøve. Men det må to til for å få dette til å fungere, og om han ikke er motivert for å jobbe for forholden, eller ikke ønsker, så må du ikke la deg selv gå til grunne bare for holde familien samlet. 

Anonymkode: fbe7a...055

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så kvalm av menn

Anonymkode: 9b587...5e4

Jeg blir så kvalm av slike patetiske utsagn. Det finnes jo ikke utro kvinner mener jeg. 

Ts: Snakk med mannen din, det beste vil være å komme til en løsning for barna sin skyld. Hvorfor er han utro? Høres ut for meg som dere begge har tatt forholdet til hverandre forgitt, som så mange par gjør. Men finn ut av hva du vil, hva han vil og ta det derfra. 

Anonymkode: 04264...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dra bortom jobben hans en tur du....

Anonymkode: 6d64c...c67

Godt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kanskje bare svelge denne kamelen å si at man ikke har ytet nok i forholdet. Er som regel en grunn til at sånne ting skjer. Viktigste nå er å komme til bunns i dette å finne ut hva som skjer videre.

Anonymkode: e4091...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg så hadde jeg reist vekk i helgen og latt han være pappa. Ta litt plass, det virker som dere har tatt hverandre for gitt lenge. Er du sikker på at du vil fortsette med han etter dette? Reis vekk og tenk over ting, og la han kjenne på livet uten deg.

Anonymkode: bbbe7...1f0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Samboeren kom hjem for et par timer siden og spiste middag som vanlig (rester, siden han ikke rakk å spise med oss). Etter det så han på tv og hjalp 4 åringen til sengs. 

Jeg har spurt han om hvor han har vært etter jobb, da svarte han at han hadde trent med en venn. Han pleier aldri å trene og jeg tror ikke på den forklaringen. 

Vi har ikke fått noe særlig mulighet til å få pratet noe i dag. Men jeg sa at jeg krever at han kommer rett hjem fra jobb i morgen slik at vi får tatt en prat. Jeg luftet også for han at jeg vurderer å dra til foreldrene mine i helgen slik at han kan forbrede seg på å være sammen med ungene da. 

Det er et par som har nevnt at vi har tatt hverandre for gitt. Det kan nok stemme. Etter to barn, usikker økonomi og en slitsom hverdag har vi helt "glemt" å være kjærester. Det har også vært noen konflikter siden han er konfliktsky og ikke sier ifra om ting før i ettertid. 

Anonymkode: 19519...51e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dra bortom jobben hans en tur du....

Anonymkode: 6d64c...c67

Ja, det synes jeg også var et bra forslag! Da ser hun at han har dame, og ta gjerne med et av barna også. 

Siden han har fortalt at han bor hjemme og at det er slutt, så tror nok hun at det er tilfellet. Når det viser seg at det er feil, så er hun nok ikke så interessert i han lenger. Både det at han er opptatt og lyver er ikke så attraktivt.

Anonymkode: 76dce...2a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det synes jeg også var et bra forslag! Da ser hun at han har dame, og ta gjerne med et av barna også. 

Siden han har fortalt at han bor hjemme og at det er slutt, så tror nok hun at det er tilfellet. Når det viser seg at det er feil, så er hun nok ikke så interessert i han lenger. Både det at han er opptatt og lyver er ikke så attraktivt.

Anonymkode: 76dce...2a3

Ja, han har ikke bare fortiet kjæresten, men også ungene. Ingen med respekt for seg selv finner seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå opp. Gå hver deres vei. Hvorfor være sammen med en som er blitt forelsket i ei annen kvinne? Ikke alle forhold varer evig. Det er vondt men en del av livet. Trist men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så kvalm av menn

Anonymkode: 9b587...5e4

Du får spy så kanskje kvalmen din gir seg bittelitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen er jo ikke interessert i å jobbe med forholdet. Han har fortalt TS at han er forelsket i en annen, for så å dra ut og møte denne andre kvinnen. Det er over, ut, kaputt. TS kan ikke være den eneste som «jobber» med forholdet, det er nytteløst med mindre mannen også ønsker dette, dvs. slutter å treffe den andre kvinnen samt finner seg en annen jobb slik at han slipper å treffe henne igjen. Men dette er TS sin mann åpenbart ikke interessert i siden han fortsetter å treffe henne. 

TS: Han fortalte deg at han er forelsket i en annen fordi han vil at du skal gjøre det slutt. Han har ikke baller til å gjøre det selv, i alle fall ikke før han vet at han får napp hos den andre dama. Feig som faen, er han! 

Anonymkode: 23e4c...ab4

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett forhold fungerer kun når det er to stk i et forhold, ikke en som skal fikse alt, og en som egentlig vil ut! Uansett om dere har tatt hverandre for gitt eller ei, så er det fortsatt ikke bare du som skal fikse ting! Din samboer er tydeligvis ikke interresert i å fikse ting. Jeg tror jeg ville brukt de neste dagene på å rydde opp. Ville ikke kastet mannen ut med en gang, men funnet ut av hvem som skal bo hvor, hva gjør man med ungene osv, og bestilt en time på fvk. 

Mannen er ikke forelsket i deg, og velger å være med en annen dame, enn å fikse ting med deg, tror du bør ta et hint, og gå nå, før du blir enda mer såret! 

Anonymkode: 672c3...548

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at oppførselen hans er reell.. Han blir busta, for å gjort den største feilen han kunne gjort mot familien sin, og det første han gjør er å løpe til henne? For så å være med henne igjen etter jobb, og så lyve om det? Har han i det hele tatt vist noe tegn til anger? Fy faen for en feig jævel. Her driver han og ødelegger livet til barna sine, og tørr faen ikke slå opp selv, nei han satser på at du gjør det. Han der kommer ikke til å legge én kalori i å fikse det, da hadde han beklaget seg, lagt seg langflat og gjort hva som helst for å ordne opp.. 

Anonymkode: 852cd...680

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen av kollegene hans eller konene deres? Går det an å snakke med de og høre hva slags dame dette er? 

Det er mulig at hun ikke aner noe som helst om dere, eller det kan hende hun vet alt og driter i det. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, men jeg heller mot å snakke med henne face to face. Da kort og greit for å fortelle at dette er en mann med samboer og to små barn, at han har løyet til deg (og kanskje til henne) og at du ville hun skulle vite det. 

Anonymkode: d039b...02c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner virkelig ikke at du bare lar ham styre som han vil uten at dere prater ut ordentlig om dette asap.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv samboer med to barn. Men hvis min samboer hadde gjort noe slik så hadde jeg definitivt fortalt sannheten til den andre kvinnen, som mest sannsynlig da ikke vet om deg og deres barn som du skriver. Så hadde jeg hivd ut mannen. Det er ikke noe poeng hvis han ikke er interessert i å jobbe med forholdet, noe han da tydeligvis ikke er ettersom han reiste til henne istedenfor å be om tilgivelse og snakke med deg om dette. Det er ikke grunnlag nok å bare være sammen for barna sin skyld. 

Anonymkode: af315...44e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt..

Har han sagt at han ikke har barn??

Hvis dette er tilfellet, ville det definitivt vært det aller største sviket for min del. Hvilken far fornekter sine egne barn pga en jævla forelskelse? Alle blir forelsket i løpet av livet enten man er i et forhold eller ikke, sånn er det er bare - men å aktivt gjøre noe med forelskelsen, og attpåtil fornekte sine egne barn..det vitner om en person med forferdelig lav moral. 

Jeg skjønner virkelig aspektet med at det ikke er lett å forlate en man har barn sammen med - men når han fornekter det mest dyrebare dere har sammen..

OH MY 🤬 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogrose
På 7.3.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Jeg er litt handlingslammet og vet ikke helt hva jeg skal tenke og gjøre. Ikke klarer jeg å konsentrere meg på jobb heller. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor han i det hele tatt har møtt henne og løyet om at det er slutt mellom oss. Han vil vel ha sjans på å få henne. Hun ser ut som ei real jente. Men man vet jo aldri. 

Jeg har ikke lyst til å hive han på hue og ræva ut fordi vi har to barn sammen. Men jeg føler at jeg har vanskelig for å tro på han nå og hva han kan være i stand til å gjøre. Han sier han er forelsket. Hvorfor sier han det til meg? 

Anonymkode: 19519...51e

Man kan ikke finne seg i alt kun basert på at man har barn sammen. Han har gått alt for langt og bryr seg tilsynelatende ikke nevneverdig om hvordan du har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...