Gå til innhold

Sjokkerende om menns trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Seksuell kriminalitet er vanvittig mer alvorlig både for den som rammes og som samfunnsproblem enn tyveri av sykler etc. Sammenlikningen din er derfor helt på jordet.

Greit at du fikk deg en god latter, men dette vitner om at du ikke tar kvinners lidelser på alvor, og det sier mest om deg.

Anonymkode: 04d52...0db

#krenket

Anonymkode: f5e21...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På tide at kvinner slutter å ta seg nær av alt. 

Anonymkode: f5e21...dcd

Du er bare et forutsigbart refreng.

Anonymkode: 5d402...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er bare et forutsigbart refreng.

Anonymkode: 5d402...f17

Hen har rett da. Hvis kvinner kunne vokse opp og slutte å bli krenket hele tiden, hadde dette "problemet" vært borte for lenge siden. 

Anonymkode: c5e95...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hen har rett da. Hvis kvinner kunne vokse opp og slutte å bli krenket hele tiden, hadde dette "problemet" vært borte for lenge siden. 

Anonymkode: c5e95...3cc

Voks opp selv, herr refreng.

Anonymkode: 5d402...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2017 at 1:55 AM, AnonymBruker said:

Har noe blitt dømt for å tafse? Eller komme med kommentaren "du er pulbar"? 

NEI. Derfor anmelder ikke kvinner. Og dette er en av grunnen til #metoo

Og en ting til Axl.... det å si at en kvinne er pulbar.... hold deg før det selv.  Ingen liker å bli omtalt som pulbar 

Anonymkode: 2eb2c...ae2

Skal menn bli dømt for å si "du er pulbar" også nå?Snart kan ikke menn si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel.

Anonymkode: 98367...cae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal menn bli dømt for å si "du er pulbar" også nå?Snart kan ikke menn si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel.

Anonymkode: 98367...cae

Seksuell trakassering er straffbart. Nevnte utsagn er åpenbart seksuell trakassering. Dette kvalifiserer følgelig til straffedom.

Anonymkode: 04d52...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal menn bli dømt for å si "du er pulbar" også nå?Snart kan ikke menn si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel.

Anonymkode: 98367...cae

Du blir nok ikke dømt for å si til en kvinne at hun er pulbar, det eneste som vil skje er at hun tror du har en iq på 50.

Anonymkode: 3c8f9...ffb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal menn bli dømt for å si "du er pulbar" også nå?Snart kan ikke menn si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel.

Anonymkode: 98367...cae

Som heterofil, norsk mann må jeg si jeg har klart å forholde meg til norske kvinner helt fint i hele mitt liv uten å tiltale dem som "pulbare".

Jeg tror nok ikke kjæresten min hadde gjort annet enn å flire litt og tenke det var en litt rar spøk om jeg kalte henne det (uten at det er et begrep jeg ville brukt uansett), men du skal jo være rimelig sparsomt møblert for å uoppfordret si "du er pulbar" til en kvinne.

Så er selvfølgelig det at du skal være rimelig nepe i hodet for å gå rundt og tiltale kvinner med "Du er pulbar" og om det skal være straffbart to ganske ulike spørsmål. Jeg tror vel de fleste mener at et sånt utsagn ikke i seg selv skal være straffbart. Men som med de fleste andre seksuelt ladede utsagn handler det jo også en del om kontekst. Om du går rundt til sekstenåringer og sier "Du er pulbar liten frøken, du" med et sleskt smil og spammer Facebook-innboksen hennes med det samme budskapet er det tross alt verre enn om du mellom annet fyllerør sier "Du er pulbar ass" til en venninne som vet at du tross alt er harmløs og bare blir helt patetisk på byen. Selv om begge disse hypotetiske gutta er idioter er det klart førstnevnte er verst. Men jeg klarer meg som sagt fint uten å gjøre noen av delene, og jeg føler fortsatt jeg er langt unna å "ikke kunne si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel".

Anonymkode: 222fd...0cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som heterofil, norsk mann må jeg si jeg har klart å forholde meg til norske kvinner helt fint i hele mitt liv uten å tiltale dem som "pulbare".

Jeg tror nok ikke kjæresten min hadde gjort annet enn å flire litt og tenke det var en litt rar spøk om jeg kalte henne det (uten at det er et begrep jeg ville brukt uansett), men du skal jo være rimelig sparsomt møblert for å uoppfordret si "du er pulbar" til en kvinne.

Så er selvfølgelig det at du skal være rimelig nepe i hodet for å gå rundt og tiltale kvinner med "Du er pulbar" og om det skal være straffbart to ganske ulike spørsmål. Jeg tror vel de fleste mener at et sånt utsagn ikke i seg selv skal være straffbart. Men som med de fleste andre seksuelt ladede utsagn handler det jo også en del om kontekst. Om du går rundt til sekstenåringer og sier "Du er pulbar liten frøken, du" med et sleskt smil og spammer Facebook-innboksen hennes med det samme budskapet er det tross alt verre enn om du mellom annet fyllerør sier "Du er pulbar ass" til en venninne som vet at du tross alt er harmløs og bare blir helt patetisk på byen. Selv om begge disse hypotetiske gutta er idioter er det klart førstnevnte er verst. Men jeg klarer meg som sagt fint uten å gjøre noen av delene, og jeg føler fortsatt jeg er langt unna å "ikke kunne si noe som helst i frykt for å havne i trøbbel".

Anonymkode: 222fd...0cc

Jeg sier heller "øynene dine er som to perlemorsrander". Jeg vet ikke hva perlemorsrander er, men jeg tror jeg har lest en plass at det er det man skal si. Da pleier kvinner å måpe litt. Jeg tror det er fordi de blir så smigret at de ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Så forsvinner de. Det er alltid noe som kommer mellom oss. Kjærligheten kan være så vond på feil tidspunkt. 

Anonymkode: a462b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...