Gå til innhold

Tråden for elendig språk og uforståelig dialekter funnet på FB


MalloryK

Anbefalte innlegg

(Bilde av bandet)

Under øljekrisa i nittensøttitre,
dansa vi te dissa i skjøtterhuset.
Dom hadde mange fine låter,
som for eksempel "Smoke on the water".

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igen. De som skriver på dialekt er tilbakestående, og derfor orker jeg ikke prøve forstå hva de sier, og derfor kommer jeg ikke til å svare.

Punktum finale.
Men jeg kommer uansett til å lime inn kommentarer her, når de prøver å kommunisere

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blommen er tykkere en eggehviten.. som er av proteiner , mens eggeplommen er mer carbo.. to forskjellige æ kemi. lol ka de kan si... alå væsken æ er tynnere i eggehviten. plommen er feeeeeeiiiitere.. lol

alså slutt og tenk. kakk plomen og et-- ;) lol-- eller la plommen tyte utover når du tar gaffeln i den. samme søren det smaker...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kommentar til den videoen om han 11 åringen som ble mobbet:
Kvem som modding denne gutt som er 11 år ? Ka silder de ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger godvilja til så forstår jeg det meste, men denne stusset jeg på en stund:

Sitat

gar ej se skillnad lika fula bada prova med harfrissa tror det hjalper

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fugler som bader, og de har rar hårsveis, men man kan ikke se forskjell på de, og det hjelper visstnok

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, MalloryK skrev:

Noen fugler som bader, og de har rar hårsveis, men man kan ikke se forskjell på de, og det hjelper visstnok

:fnise:

Ellers var det bilde av to damer som ser helt like ut og teksten var ett eller annet om at det var en detalj som skilte de. Er en artikkel som sol.no la ut på Facebook. 

Jeg tror nok kommentaren var at han ikke så forskjell, at begge var like stygge og at en tur til frisøren hadde hjulpet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polly Ester skrev:

Hvis jeg legger godvilja til så forstår jeg det meste, men denne stusset jeg på en stund:

 

Men det ser mer ut som svensk (bortsett fra at det er brukt a istedenfor å), enn en norsk dialekt?!

Anonymkode: 7f7c6...f68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det ser mer ut som svensk (bortsett fra at det er brukt a istedenfor å), enn en norsk dialekt?!

Anonymkode: 7f7c6...f68

Det kan godt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polly Ester skrev:

Hvis jeg legger godvilja til så forstår jeg det meste, men denne stusset jeg på en stund:

gar ej se skillnad lika fula bada prova med harfrissa tror det hjalper

Går ikke se forskjell - like stygge begge - prøv med hårfrisør - tror det hjelper.

Muligens. Jeg gjetter. For ikke nok med at tegnsetting og setningsstrukturen er fullstendig ikkeeksisterende, det er på svensk i tillegg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Sko grævla jedna hatt et råykt et, si dæ atta svigerfar ska kåma hitt te jul å han kjæme heilt i frå Fågen einas ærend for å faira jul ilag mæ åkke å han liga pinnakjøde råykt så godt, eller helste så liga an ribba, men si dæ atta dæ ant besta æ pinnakjød, så får an ta te takka mæ dæ, ja, åsså visse te atta diu kan ta åsså blæsa litt vanilje sigarillo innimydlå beinstompane før diu pakke dæ samen, så hadde dæ våre diuale nydele, vaniljesigarillo-råykt pinnakjød, haores inkje dæ godt ud, så vaid inkje æg!!?

Som svar på en sånn "Kommenter, vinn en side pinnekjøtt"-konkurranse. :eeeh: 

Anonymkode: 9cc0e...d41

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som svar på en sånn "Kommenter, vinn en side pinnekjøtt"-konkurranse. :eeeh: 

Anonymkode: 9cc0e...d41

Å du store... Oversharing på nær uforståelig dialekt! 

Anonymkode: 0934d...c85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.12.2017 at 11:55 AM, AnonymBruker said:

Som svar på en sånn "Kommenter, vinn en side pinnekjøtt"-konkurranse. :eeeh: 

Anonymkode: 9cc0e...d41



Skulle veldig gjerne hatt et røkt et, siden svigerfar skal komme hit til jul og han kommer helt fra Fågen ens ærend for å feire jul med oss, og han liker røkt pinnekjøtt så godt. Eller helst liker han ribbe, men siden det nest beste er pinnekjøtt så får han ta til takke med det. 
Og, hvis du kan blåse litt vanilje sigarillo mellom beina før du pakker det sammen hadde vært nydelig, vaniljesigarillo-rkt pinnekjøtt, høres ikke det godt ut så vet ikke jeg!


Jæren gitt. 

Anonymkode: 93bfc...0b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg ha verdens beste kjæreste ❤️ eg måte ned på jobb ans me korte ans so spanderte an taxi på meg heim at eg e berre so Lucky 😍😍😍💕❤️

Anonymkode: 97802...8d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg ha verdens beste kjæreste ❤️ eg måte ned på jobb ans me korte ans so spanderte an taxi på meg heim at eg e berre so Lucky 😍😍😍💕❤️

Anonymkode: 97802...8d9

Søren, jeg som skulle slenge inn denne nå...

Anonymkode: be8ab...595

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne hissige anmeldelsen på Facebooksiden til en restaurant i Oslo her om dagen:

Sitat

Telefonterror å spam dått no! Drit lei av smsa fra hen restauranten om at Sam sin reservasjon e akseptert!!! Æ heite for pokker ikke Sam! Å æ har aldri reservert nå som helst på hen retaurangen!!! Itj e æ i Oslo heilll!

Vedkommende ga 1 stjerne.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde jeg forsto de fleste av dialektene i landet, men mye av det i denne tråden forstår jeg ikke bæret av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får flasbacks til den gangen jeg jobbet på bensinstasjon, og en kunde snakket til meg på en helt uforståelig dialekt, så jeg snakket engelsk tilbake til han. Jeg forstod ikke et eneste ord.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ønsker kombinasjonen av en del språklige "gullkorn" og matbilder av samme kaliber som de gudinne T på MFB tar anbefaler jeg å bli medlem i FB gruppa "Ka ska vi ha te middag idag".  

Anonymkode: 679d8...697

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame som trengte tips til å få kattungen til å slutte å tisse på gulvet.

Svar: Kje, dau mo se hjå finne sofau. Itje let ho gau hinders. Mukje trau.

Ja, hun ble nok veldig takknemlig for det svaret...
TS svarte forresten at hun ikke forstod, men det ar ikke kommet noen flere svar
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...