Gå til innhold

Motivasjonstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Cyrus skrev:

Søvnterrorister 😭😭 Det er enda godt de vokser det av seg. Nå er det jeg som er søvnterroristen i huset 😂

Er det ondt å glede seg litt til man kan ta igjen ved å vekke trøtte tenåringer tidlig på morgenen? :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, miore skrev:

Er det ondt å glede seg litt til man kan ta igjen ved å vekke trøtte tenåringer tidlig på morgenen? :ninja: 

I mitt tilfelle er det fortsatt noen år til det er snakk om tenåringer, men jentungen er rett og slett allergisk mot å stå opp før 7 om morran 😂 Og jeg føler meg på ingen måte ond når jeg kommer hoppende glad inn på rommet hennes klokken 06.00 og forteller at frokosten er klar, og hun bare rynker på nesen og ruller seg en ekstra gang inn i dyna 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Arktis skrev:

:klem: Håper du blir bedre snart! 

Takk for det! Prognosene sier at det går over innen 2 år, så jeg er ikke akkurat særlig optimistisk! Men nå har jeg ihvertfall kartlagt hvilke sko som funker, og i går deppeshoppa jeg masse kompresjons- og støttegreier. 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cyrus skrev:

I mitt tilfelle er det fortsatt noen år til det er snakk om tenåringer, men jentungen er rett og slett allergisk mot å stå opp før 7 om morran 😂 Og jeg føler meg på ingen måte ond når jeg kommer hoppende glad inn på rommet hennes klokken 06.00 og forteller at frokosten er klar, og hun bare rynker på nesen og ruller seg en ekstra gang inn i dyna 🙄

:nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Takk for det! Prognosene sier at det går over innen 2 år, så jeg er ikke akkurat særlig optimistisk! Men nå har jeg ihvertfall kartlagt hvilke sko som funker, og i går deppeshoppa jeg masse kompresjons- og støttegreier. 😂 

Hvis du først skal trøsteshoppe: Har du tenkt på å kjøpe nattskinne? Det høres dritt ut å sove med, men jeg vet det hjelper veldig, veldig mange. For de fleste jeg kjenner som har fått det går det over i løpet av noen måneder om de er flinke til å ikke belaste. Det varierer jo veldig hvor flinke folk er til det da, det er stort sett snakk om folk som er aktive innen idrett og som er utålmodige etter å starte på igjen ;) Hos de som starter for tidlig kommer det nesten alltid tilbake innen relativt kort tid. Generelt er det nok dessverre mye tilbakefall, men de som lærer seg å kjenne igjen tegnene fort og kan ta forhåndsregler (hvile + skinne en liten stund) klarer de stort sett å avverge skikkelige utbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18/11/2017 den 10.41, Eun skrev:

Jeg har falt fullstendig av lasset denne uka, både med trening og kosthold. Det finnes et par grunner til det, men ingen unnskyldninger! Jeg er tilbake i gamet med masse energi og topp motivasjon i morgen. Da SKAL jeg komme meg på trening. Da blir det styrke på underkroppen og geriljaintervaller, og jeg SKAL komme innom denne tråden og si "Check" til mitt eget innlegg :fnise:

Check! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starta uka med pyramideintervall og noen minutter på romaskin. Jeg HATER romaskin, det er så forbanna kjedelig. I dag gjennomførte jeg med å ro med annenhver hånd per 20'ende drag, det gjorde det litt mer spennende.

Tips til hvordan man kan sprite opp en økt på romaskina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, miore skrev:

Hvis du først skal trøsteshoppe: Har du tenkt på å kjøpe nattskinne? Det høres dritt ut å sove med, men jeg vet det hjelper veldig, veldig mange. For de fleste jeg kjenner som har fått det går det over i løpet av noen måneder om de er flinke til å ikke belaste. Det varierer jo veldig hvor flinke folk er til det da, det er stort sett snakk om folk som er aktive innen idrett og som er utålmodige etter å starte på igjen ;) Hos de som starter for tidlig kommer det nesten alltid tilbake innen relativt kort tid. Generelt er det nok dessverre mye tilbakefall, men de som lærer seg å kjenne igjen tegnene fort og kan ta forhåndsregler (hvile + skinne en liten stund) klarer de stort sett å avverge skikkelige utbrudd.

Takk for tips! Jeg skal definitivt skrive det på lista! I går fikk jeg modifisert en ankelstøtte til å heller bli en fotbuestøtte, og det hjalp veldig på! Så nå gleder jeg meg til den skikkelig fotbuestøtten kommer. :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det lik økt som på søndag - Lett oppvarming, mobilitets- og styrketrening på underkroppen, og geriljaintervaller hekt på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde null motivasjon for å komme meg på trening i går, men karret meg ut allikevel. :nigo: Var på yoga, og selv om det er deilig og alt det, så føler jeg ikke det er god nok trening allikevel. Liker å svette litt mer enn jeg gjorde i går. Vet det kommer veldig an på instruktør og type yoga, men i går var det altså heller labert. Da kan jeg heller trene pilates hjemme i stua og svette som en gris. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Hadde null motivasjon for å komme meg på trening i går, men karret meg ut allikevel. :nigo: Var på yoga, og selv om det er deilig og alt det, så føler jeg ikke det er god nok trening allikevel. Liker å svette litt mer enn jeg gjorde i går. Vet det kommer veldig an på instruktør og type yoga, men i går var det altså heller labert. Da kan jeg heller trene pilates hjemme i stua og svette som en gris. :fnise: 

Yoga er digg! Men du er ikke aleine om å føle at det ikke er svett nok trening :fnise: Jeg kaller det slowmotion-trening. Det er jo kjempebra for kroppen, men det gåår sååå seeeeeint liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig misfornøyd med innsatsen. Jeg har blitt forkjøla med feber som kommer og går. I går var jeg jo på trening, gjennomførte, og var veldig stolt av meg sjæl. Men i dag måtte jeg stoppe 6 minutter ut i oppvarminga. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Eun skrev:

I dag er jeg veldig misfornøyd med innsatsen. Jeg har blitt forkjøla med feber som kommer og går. I går var jeg jo på trening, gjennomførte, og var veldig stolt av meg sjæl. Men i dag måtte jeg stoppe 6 minutter ut i oppvarminga. Blæh.

Feber og trening hører ikke helt sammen da, ikke rart du ikke var på topp. Men du skal ha en A+ for innsatsen ihvertfall. :nigo:

Jeg er treningsdeppa for tiden. Sukk. Er deppa fordi jeg ikke kan trene det jeg vil trene, og da forsvinner motivasjonen ut vinduet. Jeg klarte allikevel å kvinne meg opp til en drøy time pilates på stuegulvet,og fytti det føles godt nå! Jeg liker pilates veldig mye bedre enn yoga, og får skikkelig treningsutbytte. Nå er jeg gelé i beina, og sånn kjernesliten. :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi, her var det stille! Drar denne opp igjen, jeg :) 

Har vært to uker i Spania. Der løp jeg 9km annenhver dag. Syyykt deilig å kunne løpe i 13-14 grader til soloppgang hver dag ❤ Herregud, jeg gleder meg til vinteren her i Norge er over!

Kom ikke i gang med mine vanlige treningsrutiner i dag, men i morgen SKAL jeg komme meg til treningsenteret. Da blir det 4x4 og styrkeøvelser for overkroppen, og jeg skal komme innom her etterpå for å si "check" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Eun skrev:

Kom ikke i gang med mine vanlige treningsrutiner i dag, men i morgen SKAL jeg komme meg til treningsenteret. Da blir det 4x4 og styrkeøvelser for overkroppen, og jeg skal komme innom her etterpå for å si "check" :)

Check!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg fortsetter denne tråden da, og har planer om å fortsette å trene fast tirsdager, torsdager og søndager. :) I går var jeg på Danceaerobic! Knallgøy! :yvonne: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min treningsuke: 

mandag: step/styrke

onsdag: spinn intervall

lørdag: spinn intervall

 

Så får vi bare se om hverdagskabalen tillater dette. :lol: Nå er motivasjonen min på topp igjen, etter å ha forsiktig prøvd meg frem med de vonde hælene. Heldigvis funker sportstape helt utmerket, så nå er hopp og sprett-trening endelig aktuelt igjen. :nordvesta: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er aktivitet her inne igjen! Etter at jeg oppdaga tråden, så syns jeg at den har vært en fin motivasjonsboost :)

Planen for denne uka er 2 økter med lengre løpeintervaller og styrke på overkroppen, 2 økter med korte løpeintervaller og styrke på beina, og en rolig langkjøring ute. Foreløpig har jeg gjennomført en økt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...