Gå til innhold

Kvinner og heavy metal


hocane

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det motsatt da de gjerne har svart hjemmefarget hår, tar ikke vare på kroppen sin og har gyselige svære skrikende tatoveringer og hard sminke

Au da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner mange jenter som hører på sånt, og felles for dem er at de føler seg veldig unike og "annerledes" og at de står høyt i kurs hos mannfolk generelt på bakgrunn av denne musikksmaken... Ofte er det motsatt da de gjerne har svart hjemmefarget hår, tar ikke vare på kroppen sin og har gyselige svære skrikende tatoveringer og hard sminke... :kvalm:

Anonymkode: e942a...47e

Høres ut som noen er misunnelig fordi de ikke får seg ligg

Anonymkode: d0f1d...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, metempsychosis skrev:

Nei, det er absolutt ikke Soft Rock! SOAD var vel en av de første metal-gruppene som jeg hørte på (sammen med RATM og mere klassiske Metallica), så jeg kan fint si at dette er en gruppe som betyr noe for meg ;) Men når en har gått over til de litt mer ekstreme sjangerne av Metal (eksempelvis svenske Bloddbath eller erke-norske Dark Throne), så har man nok en litt annen foremening av hva som er "brutalt som faen"... Obs, dette er en helt subjektiv mening!

Når jeg snakker om brutalt mener jeg vokalene og hvor aggressive de er. Jeg mener ikke hvilke band som har mest høylytt distortion.

Og måten Tankian leverte vokalen sin på 90 tallet var definitivt brutalt. Det samme med Slipknot egentlig de var mye hardere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

System of a down er ikke heavy metal ass 😂😂

Anonymkode: 1821b...cb1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

System of a down er ikke heavy metal ass

Vil heller ikke kalle de for heavy metal. De har utviklet seg til et eksperimentelt hard rock band.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Når jeg snakker om brutalt mener jeg vokalene og hvor aggressive de er. Jeg mener ikke hvilke band som har mest høylytt distortion.

Og måten Tankian leverte vokalen sin på 90 tallet var definitivt brutalt. Det samme med Slipknot egentlig de var mye hardere før.

Nå baserer jeg min mening på vokalene, og det finnes langt mer aggressive og brutale vokaler i det store Metal-landskapet... Tankian har noen formidable vokaliser, likevel finner jeg det ikke så brutalt som Mikael Åkerfeldt (Bloodbath) eller Jan Åge Solstad (debut albumet til Gorgoroth). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min egen del så liker jeg det ikke fordi det gjør vondt i ørene :lol: Jeg liker også å høre hva teksten faktisk er. Jeg kan like rytmen, men om jeg ikke får med meg tekst så klare jeg ikke å like musikken heller.

Jeg er veldig glad i powermetal og punk, men det er vel så langt det strekker seg. 

Anonymkode: fbf99...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, metempsychosis skrev:

Nå baserer jeg min mening på vokalene, og det finnes langt mer aggressive og brutale vokaler i det store Metal-landskapet... Tankian har noen formidable vokaliser, likevel finner jeg det ikke så brutalt som Mikael Åkerfeldt (Bloodbath) eller Jan Åge Solstad (debut albumet til Gorgoroth). 

Da får vi respektfull være uenige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min egen del så liker jeg det ikke fordi det gjør vondt i ørene :lol: Jeg liker også å høre hva teksten faktisk er. Jeg kan like rytmen, men om jeg ikke får med meg tekst så klare jeg ikke å like musikken heller.

Jeg er veldig glad i powermetal og punk, men det er vel så langt det strekker seg. 

Anonymkode: fbf99...20a

Punk er kult. Powermetal dog har jeg aldri vært fan av. Blir for teknisk og clean. Metal skal være litt dirty  og ufint for min del 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOAD er meh..... På samme måte som Slipknot og Korn. Det er musikk for 12 år gamle gutter som er sinte på mora si. Liker de fleste sjangrene innen metal, så lenge det ikke klassifiseres som noen type "-core", eller *grøss*, nü metal. 

Gi meg black, death, doom og thrash, da snakker vi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner mange jenter som hører på sånt, og felles for dem er at de føler seg veldig unike og "annerledes" og at de står høyt i kurs hos mannfolk generelt på bakgrunn av denne musikksmaken... Ofte er det motsatt da de gjerne har svart hjemmefarget hår, tar ikke vare på kroppen sin og har gyselige svære skrikende tatoveringer og hard sminke... :kvalm:

Anonymkode: e942a...47e

Slike damer står høyt i kurs fordi svært mange menn kan aksetpere at de ikke tar vare på kroppen sin og har skrikende tatoveringer, så lenge de slipper å høre på den grusomme drittmusikken sossebertene hører på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PeeWee skrev:

Slike damer står høyt i kurs fordi svært mange menn kan aksetpere at de ikke tar vare på kroppen sin og har skrikende tatoveringer, så lenge de slipper å høre på den grusomme drittmusikken sossebertene hører på. 

Lol. Mye metall har jo tilnærmet nådd mainstreamstatus i Norge. Metall er ikke akkurat en veldig spesiell sjanger i skandinavisk sammenheng lenger. 

Anonymkode: 86ebc...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lol. Mye metall har jo tilnærmet nådd mainstreamstatus i Norge. Metall er ikke akkurat en veldig spesiell sjanger i skandinavisk sammenheng lenger. 

Anonymkode: 86ebc...5c6

Nei, men har inntrykk av at det er endel kjønnsforskjeller i smak. Derfor har jenter som har "gutteinteresser" være seg heavy metal musikk, science fiction, spill eller lignende en veldig fordel på partnermarkedet. Dette fordi mange menn setter veldig pris på en kjæreste som deler noen interesser med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Råkkenråll
3 timer siden, funginger skrev:

Tipper det er noe man blir indirekte "opplært" til. Jenter liker pop og r&b, gutter liker metal og rock eller hip hop og rap. Også har du random nerder som liker jazz, blues.(Danseband og country er noe for seg selv)

Kan kanskje også ha noe å si at metallmiljøet kan fremstå ekskluderende for folk som ikke vil kle seg i sort og farge håret. For mange ville det nok ikke falle dem inn å lytte ordentlig til metal for å finne ut om de liker det, fordi de som hører på slikt viser det så tydelig i utseende sitt. 

Tja. Jeg ser ikke sånn ut, og går faktisk nesten utelukkende med venninner på de konsertene. Som heller ikke ser sånn ut.

Men ja, jeg skal jo vedgå at de fleste damene utover oss som er der(og noen få andre) leier på en eller annen langhåret metalfyr - og man er jo i vesentlig mindretall ja.

Ikke at jeg hadde gått på konsert med noen av bandene som nevnes i denne tråden, men altså. Sånn generelt. Det er jo stor forskjell på om man går på trashmetalkonsert eller skal på noe mer progressivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll
55 minutter siden, Daudaferd skrev:

SOAD er meh..... På samme måte som Slipknot og Korn. Det er musikk for 12 år gamle gutter som er sinte på mora si. Liker de fleste sjangrene innen metal, så lenge det ikke klassifiseres som noen type "-core", eller *grøss*, nü metal. 

Gi meg black, death, doom og thrash, da snakker vi.

Sinte på mora si :hoho:

Men det var faktisk treffende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll
9 minutter siden, PeeWee skrev:

Nei, men har inntrykk av at det er endel kjønnsforskjeller i smak. Derfor har jenter som har "gutteinteresser" være seg heavy metal musikk, science fiction, spill eller lignende en veldig fordel på partnermarkedet. Dette fordi mange menn setter veldig pris på en kjæreste som deler noen interesser med dem. 

Menn generelt liker jo ikke samme musikk som meg, så fordel er det faktisk ikke. Og når det ER en fordel, så er det som oftest hos en eller annen sliten metalfyr som ser ut som en metalfyr, og damer som meg orker jo ikke sånt. Man skal høre (blant andre sjangre) på det, ikke se ut som ens største forbilde er Gaahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Råkkenråll skrev:

Menn generelt liker jo ikke samme musikk som meg, så fordel er det faktisk ikke. Og når det ER en fordel, så er det som oftest hos en eller annen sliten metalfyr som ser ut som en metalfyr, og damer som meg orker jo ikke sånt. Man skal høre (blant andre sjangre) på det, ikke se ut som ens største forbilde er Gaahl.

:rulle: :ler: 

Det er vel en av de store ulempene ved miljøet, når man praktisk talt går rundt med "jeg hører på metal" stempel midt i pannen! (ps. dette gjelder forsåvidt de fleste litt "utenom normen" miljøene, men selv synes jeg det er greit at det ikke er fullt så synlig hva man putter på stereoen hjemme)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mye kan ligge i at de fleste band har kun mannlige medlemmer. Hadde det komt inn flere kvinnelige gitarister, vokalister innen metal hadde nok interessen økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne og har hatt perioder der jeg har hørt på sånn musikk. Jeg er veldig glad i musikk generelt og hører på mange sjangrer. Kan høre en sang med klassisk musikk og så neste sang med rapping f.eks. 

Anonymkode: 821af...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råkkenråll
36 minutter siden, metempsychosis skrev:

:rulle: :ler: 

Det er vel en av de store ulempene ved miljøet, når man praktisk talt går rundt med "jeg hører på metal" stempel midt i pannen! (ps. dette gjelder forsåvidt de fleste litt "utenom normen" miljøene, men selv synes jeg det er greit at det ikke er fullt så synlig hva man putter på stereoen hjemme)  

Hadde jo vært litt gøy om alle som likte klassisk musikk og opera veldig godt gikk rundt med voldsomme parykker og kostymer, da - uansett årstid og temperatur :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...