Gå til innhold

Kvinner og heavy metal


hocane

Anbefalte innlegg

1 time siden, hocane skrev:

Du skal ikke prate mann. Du har et profilbilde av en vokalist som på et eller annet mirakuløst vis har kommet seg til hardrock toppen når han ikke engang kan synge.

Han høres ut som en kråke når han synger. Sorry er bare min mening men kan ikke fatte at folk mener Lemmy har en god sangstemme

Knusende argument, men Lemmy gjorde noe ingen andre gjorde før han. Han oser rock n roll lang vei. Er ingen andre som kan synge som han. Eller som sang for å være konkret, Rambo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, bippo skrev:

De fleste musikkinteresserte tar vel stort sett for seg hele biblioteket til et band, og ikke bare ett album. Spesielt når alt ligger ute på spotify sånn som nå. 

90-talls SOAD vil jeg påstå er litt heavy. Kanskje noen låter til og med er ganske heavy. Men det er på ingen måte så heavy som du har fremstilt det som her i tråden.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Jeg har tydeligvis ikke blitt innviet i blod, da jeg ikke ser helt hensikten med å etablere hvem som er heavy og ikke. Jeg trodde musikk handlet om følelser og opplevelse, ikke hvem som er mest heavy eller skriker høyest

Når det er sagt er min musikksmak best og det samme er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk utvikling i slike tråder. Ender opp som en pissekonkurranse i hva som er mest tung/heavy/brutalt og mest kred.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
4 minutter siden, ElectricScum skrev:

Typisk utvikling i slike tråder. Ender opp som en pissekonkurranse i hva som er mest tung/heavy/brutalt og mest kred.

Prøver du å si at din penis er større enn min? Skal vi slåss om det? Mens vi hører på en lossless gjengivelse av konserten til slayer fra 2010, selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tamsi
20 timer siden, hocane skrev:

Det Gamle Soad er brutalt som faen og hadde du hatt peiling på bandet hadde du visst dette. Bare ta å hør på sanger som P.L.U.C.K, Know og Mind.

Nå har dette bandet forandret seg veldig med tiden og er nå et mildt hardrock band. Men på 90 tallet så var de brutale, ja.

:huh: Typisk hver gang en dame uttaler seg om noe "mandig".

Jeg eier alle albumene deres og ville heller ikke dradd fram soad som eksempel på heavy. Det er mange å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tamsi skrev:

:huh: Typisk hver gang en dame uttaler seg om noe "mandig".

Jeg eier alle albumene deres og ville heller ikke dradd fram soad som eksempel på heavy. Det er mange å ta av.

Ei som har skjønt det👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tamsi skrev:

Typisk hver gang en dame uttaler seg om noe "mandig".

Jeg eier alle albumene deres og ville heller ikke dradd fram soad som eksempel på heavy. Det er mange å ta av.

Igjen. Det er på tide å definere hva som er heavy.

Jeg snakker åpenbart om vokal og hvor mye kraft en vokalist kan utrette med stemmen sin. Har ingen aning hva dere baserer "heavy" på.

Igjen, jeg er nødt til å linke til dette klippet. Ingen av vokalistene folk har linket til er engang i nærheten av å matche kraften på brølene i denne sangen. 

 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, hocane skrev:

Igjen. Det er på tide å definere hva som er heavy.

Jeg snakker åpenbart om vokal og hvor mye kraft en vokalist kan utrette med stemmen sin. Har ingen aning hva dere baserer "heavy" på.

Tunge gitarer.

 

 

Anonymkode: 96f5f...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt på black og annen ekstremmetal siden jeg var i midten av tenårene. SOAD er ikke brutalt i min bok.

Jeg tror litt av forklaringen er at man sjeldent blir eksponert for ekstremmetal, og det nok faller færre jenter enn gutter inn å aktivt oppsøke den typen musikk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tunge gitarer.

Vel hvis det er tilfelle har vi forskjellig formening om hva heavy er. Så denne diskusjonen blir automatisk tåpelig og urelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Emelisse skrev:

Jeg har hørt på black og annen ekstremmetal siden jeg var i midten av tenårene. SOAD er ikke brutalt i min bok.

I min bok er screamene i videoen jeg linket til nokså brutale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tunge gitarer.

 

 

Anonymkode: 96f5f...76d

Korrekt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Vel hvis det er tilfelle har vi forskjellig formening om hva heavy er. Så denne diskusjonen blir automatisk tåpelig og urelevant.

Hvis "heavy" ikke har noe med tunge nedstemte gitarer å gjøre, vet ikke jeg. Har aldri hørt noen mene at dette betyr "rå" vokal. Musikk kan være heavy som bare det med clean vokal.

Anonymkode: 96f5f...76d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis "heavy" ikke har noe med tunge nedstemte gitarer å gjøre, vet ikke jeg. Har aldri hørt noen mene at dette betyr "rå" vokal. Musikk kan være heavy som bare det med clean vokal.

Tull. Ingenting heavy med clean vokal. Det høres mer ut som hardrock da.

Du er nødt til å ha røffe vokaler for å kalle det heavy i min bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hocane skrev:

Tull. Ingenting heavy med clean vokal. Det høres mer ut som hardrock da.

Du er nødt til å ha røffe vokaler for å kalle det heavy i min bok.

Du aner ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 96f5f...76d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min er sterkere enn pappaen din. 

 

Anonymkode: 69edc...510

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du aner ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 96f5f...76d

Enig. Det finnes da mer enn nok blytung doom med klarvokal. 

Anonymkode: 69edc...510

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Tull. Ingenting heavy med clean vokal. Det høres mer ut som hardrock da.

Du er nødt til å ha røffe vokaler for å kalle det heavy i min bok.

I heavy-sjangeren er vokalen mindre viktig, det er gitarene og trommingen det dreier seg om.

Anonymkode: 96f5f...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...