Gå til innhold

Kvinner og heavy metal


hocane

Anbefalte innlegg

12 timer siden, hocane skrev:

Det Gamle Soad er brutalt som faen og hadde du hatt peiling på bandet hadde du visst dette. Bare ta å hør på sanger som P.L.U.C.K, Know og Mind.

Nå har dette bandet forandret seg veldig med tiden og er nå et mildt hardrock band. Men på 90 tallet så var de brutale, ja.

Tja, ikke enig. Hørt de sangene før, og synes de er kjedelige. Er ikke Cannibal Corpse eller Morbid Angel liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, hocane skrev:

Hvorfor er dette en såpass mannsdominert sjanger? Jeg kjenner veldig få jenter som liker denne sjangeren.

Men hva er grunnen? Er det for høylytt? For brølete og aggressive vokaler? Er det noe biologisk som tilsier at kvinner vil naturlig bikke unna denne sjangeren?

Her er et eksempel på en heavy sang. ta å spol til 1:44 jeg vet det kan virke som ekstreme vokaler å høre på men for meg er det råtøff musikk som gir meg energi. https://www.youtube.com/watch?v=quTWK5rufx8

Du kunne vel funnet noe bedre.... men hver sin smak... gadd ikke se de på Copenhell i alle fall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hemmingroad skrev:

Du kunne vel funnet noe bedre.... men hver sin smak... gadd ikke se de på Copenhell i alle fall...

Som sagt de har blitt et mye roligere band. På 90 tallet var de mer hardcore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jolene skrev:

Tja, ikke enig. Hørt de sangene før, og synes de er kjedelige. Er ikke Cannibal Corpse eller Morbid Angel liksom.

Cannibal Corpse er mer growling som krever mye mindre av stemmen. Tankian drev med intens brøling de første årene av bandet og jeg har til gjengjeld å se en vokalist med like mye rå kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hardt og brutalt (både musikk og tekst).

 

Anonymkode: 96f5f...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hocane skrev:

Som sagt de har blitt et mye roligere band. På 90 tallet var de mer hardcore

Uansett så er SOAD et drittband i mine øyne, ikke er det et band som bør bli nevnt i en heavy metal tråd heller, whats so ever. Klassisk 70 og 80-talls metal og thrash er mer min greie. Men igjen, whatever gets your motor running...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg som kvinne ikke er spesielt glad i heavy metal er at jeg liker å høre på teksten, eller kanskje enda mer, stemmekvaliteten. Så når det bare blir "vrøvl" så faller jeg litt av.

Med det sagt er jeg veldig glad i SOAD nettopp fordi stemmen klinger så klart gjennom alt annet, og liker også band som f.eks. children of bodom, megadeath, bullet for my valentine, cradle of filth, opeth og slipknot som iallefall prøver å høres ut som mer enn en drita sau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hocane skrev:

Cannibal Corpse er mer growling som krever mye mindre av stemmen. Tankian drev med intens brøling de første årene av bandet og jeg har til gjengjeld å se en vokalist med like mye rå kraft.

Også kan man respektere at andre mener noe annet :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er hardt og brutalt (både musikk og tekst).

 

Anonymkode: 96f5f...76d

Slayer er legendariske❤ Så de live for noen år siden. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Også kan man respektere at andre mener noe annet :)

Slayer er legendariske❤ Så de live for noen år siden. Fantastisk!

Du nevner Slayer men så linker du ikke til South of Heaven. Skuffende ass. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, melly666 skrev:

Grunnen til at jeg som kvinne ikke er spesielt glad i heavy metal er at jeg liker å høre på teksten, eller kanskje enda mer, stemmekvaliteten. Så når det bare blir "vrøvl" så faller jeg litt av.

Med det sagt er jeg veldig glad i SOAD nettopp fordi stemmen klinger så klart gjennom alt annet, og liker også band som f.eks. children of bodom, megadeath, bullet for my valentine, cradle of filth, opeth og slipknot som iallefall prøver å høres ut som mer enn en drita sau. 

Dani synger jo som en dass, så føler du prater litt i mot deg sjøl her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Dani synger jo som en dass, så føler du prater litt i mot deg sjøl her...

Du skal ikke prate mann. Du har et profilbilde av en vokalist som på et eller annet mirakuløst vis har kommet seg til hardrock toppen når han ikke engang kan synge.

Han høres ut som en kråke når han synger. Sorry er bare min mening men kan ikke fatte at folk mener Lemmy har en god sangstemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Dani synger jo som en dass, så føler du prater litt i mot deg sjøl her...

Smaken er som baken. Jeg synes han har en veldig kul og særegen kvalitet i stemmen, eller kanskje mer i hvordan han velger å synge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe inntrykk av at det er så innmari få kvinner som hører på heavy metal og hardere saker. Kommer vel bare an på hvor du leter. Ingen av kvinnene jeg kjenner ser ut som beskrevet tidligere i tråden her heller, alle er flotte kvinner som kler seg pent. Men jeg må henge med på de som sier at SOAD ikke akkurat er så himla heavy at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, hocane skrev:

Du nevner Slayer men så linker du ikke til South of Heaven. Skuffende ass. :D

Hva er vitsen med å være så krass? Er det noe poeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bippo skrev:

Jeg har ikke noe inntrykk av at det er så innmari få kvinner som hører på heavy metal og hardere saker. Kommer vel bare an på hvor du leter. Ingen av kvinnene jeg kjenner ser ut som beskrevet tidligere i tråden her heller, alle er flotte kvinner som kler seg pent. Men jeg må henge med på de som sier at SOAD ikke akkurat er så himla heavy at det gjør noe.

90 talls Soad noe du sannsynligvis ikke vet noenting om er heavy. Også har du 2000 tallet soad som sannsynligvis er nærere din viten er mer hardrock og ikke særlig heavy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, hocane skrev:

90 talls Soad noe du sannsynligvis ikke vet noenting om er heavy. Også har du 2000 tallet soad som sannsynligvis er nærere din viten er mer hardrock og ikke særlig heavy.

Hva vet du om hva jeg vet noe om? Og hvorfor tviholder du så jævlig på at SOAD skal være så sykt heavy?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, bippo skrev:

Hva vet du om hva jeg vet noe om? Og hvorfor tviholder du så jævlig på at SOAD skal være så sykt heavy?

Jeg har aldri sagt at Soad er heavy, men de var heavy. De første årene av bandet. Men på den tiden var de ikke veldig populære, hvertfall ikke utenfore Usa's grenser. 

Så sjansen for at folk flest kjenner godt til bandet før Toxicity plata fra 2001 er svært liten.

Som jeg har sagt før System etter 2000 og System før 2000 er 2 helt forskjellige band.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane skrev:

Jeg har aldri sagt at Soad er heavy, men de var heavy. De første årene av bandet. Men på den tiden var de ikke veldig populære, hvertfall ikke utenfore Usa's grenser. 

Så sjansen for at folk flest kjenner godt til bandet før Toxicity plata fra 2001 er svært liten.

Som jeg har sagt før System etter 2000 og System før 2000 er 2 helt forskjellige band.

De fleste musikkinteresserte tar vel stort sett for seg hele biblioteket til et band, og ikke bare ett album. Spesielt når alt ligger ute på spotify sånn som nå. 

90-talls SOAD vil jeg påstå er litt heavy. Kanskje noen låter til og med er ganske heavy. Men det er på ingen måte så heavy som du har fremstilt det som her i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bippo skrev:

De fleste musikkinteresserte tar vel stort sett for seg hele biblioteket til et band, og ikke bare ett album. Spesielt når alt ligger ute på spotify sånn som nå. 

90-talls SOAD vil jeg påstå er litt heavy. Kanskje noen låter til og med er ganske heavy. Men det er på ingen måte så heavy som du har fremstilt det som her i tråden.

Igjen vi må definere hva vi definerer som heavy. Jeg har sagt det før. Hvor høy gitaren er eller hvor mye distortion de bruker er ikke for meg heavy.

For meg er brutale vokaler det som gjør et band virkelig "heavy". Og jeg har til gode å se en vokalist matche Mr Tankians vanvittige kraft han hadde på 90 tidlig 2000 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nittitalls-SOAD er det jeg vil kalle tyggegummimetal. Jeg synes forøvrig vokalisten høres ut som en hysterisk husmor. Hver gang jeg hører ham tenker jeg på tittelen på den Almodovar-filmen, "kvinner på randen av nervøst sammenbrudd".

Tidligere nevnte Morbid Angel derimot, da snakker vi.

Anonymkode: 06da8...e02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...