Gå til innhold

Hvor gammel ER du vs hvor gammel SER du ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle i denne tråden ser (tydeligvis..:fnise:) ut som de er 20. Jeg tror jeg aldri har sett en 40 åring som ser ut som hun er 25-30 år. Kanskje noen før få litt bedre lys på badet og slutte å bruke skjønnhetsfilteret på SnapChat, og se at de har både linjer, rynker og solskader. Eller kanskje noen bør få litt mer styrke i brillene?! Det er ypperst få mennesker som ser ut som de er 25 når de er 40. I denne tråden ser alle ut som de er 25 når de er 40. Jeg vet ikke hva det er, men noe må det jo feile alle disse menneskene!

Anonymkode: 86c12...eaa

Manglende selvinnsikt. Folk sier jo til meg også at jeg ser yngre ut, men alle (bortsett fra de i denne tråden) vet jo at det er høflighetsfraser.

Anonymkode: f5a85...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.6.2017 den 15.50, Mystix skrev:

Man skjønner man ser yngre ut enn aldreren tilsier når man er 43 og blir sjekket opp av 29 åringer.  :nigo:

Hvorfor det? Ei jeg kjenner er 40, men ser ut som et drog på 55 og blir likevel sjekket opp av menn i slutten av 20-årene. Det er ikke hjertet til de mannfolka som snakker, for å si det slik. Jeg tipper du ser ut som om du er 43.

Anonymkode: 79fb0...7a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 56. Har ingen rynker ell slapp hud. Er slank og er glad i å holde meg i form og spise sunt. Har mange ganger fått høre at jeg ser ut som i 40-45.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En dråpe i havet

Er 27 og blir spurt om leg hver gang jeg er på polet, men ikke når jeg er på butikk og handler øl eller snus. Så ser nok ut som jeg er over 18 men ikke over 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart! ALLE som er over 35 år SER akkurat ut som alder, INGEN kan ha gener, eller bruke god hudpleie eller ellers spise sunt og eventuelt trene. De ser ut som gamlinger alle som en. 

"Hun ser ung ut", nei her er det så klart Botox eller Restylane fordi INGEN kan se ung ut naturlig etter 35 år! :P 

"Du fikk høre at du så ung ut, var det så? Beklager, kjære deg/lille venn, du ser egentlig ikke så ung ut! Hen ville bare være snill/høflig mot deg må du jo skjønne! Du ser ut som ALDEREN din du! Du må jo ha litt selvinnsikt! Se, der har du linjer og der har du rynker!" 

Man har fire aldre, kronologisk, biologisk, sosiologisk og psykologisk. 

Kronologisk - fra når du er født

Biologisk - hvor gammel kroppen din EGENTLIG er

Sosiologisk - slik folk ser deg

Psykologisk - hvordan du føler deg

Kronologisk alder har strengt tatt NULL betydning. Det som betyr noe er biologisk alder, og der kan mange se langt yngre ut enn det deres kronologiske alder skulle tilsi, eller langt eldre, slik som en så fint kalte ei her oppe i tråden. Selvfølgelig, føler man seg yngre så blir man ofte også tatt for å være yngre. 

Alder og utseende og hvordan man føler seg er ikke svart/hvitt - det har MANGE nyanser. De som deler det opp i svart/hvitt for øvrig må leve ufattelig kjedelige liv ettersom de henger seg opp i og irriterer seg så til de grader over hvordan andre mennesker føler seg. 

Anonymkode: 41969...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en tråd om dette før, men jeg får legge den ut igjen.

https://how-old.net/

Sånn, NÅ kan dere si hvor gamle dere egentlig ser ut, ikke hvor gamle dere selv tror dere ser ut. :fnise: 

Anonymkode: 6c107...e00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en tråd om dette før, men jeg får legge den ut igjen.

https://how-old.net/

Sånn, NÅ kan dere si hvor gamle dere egentlig ser ut, ikke hvor gamle dere selv tror dere ser ut. :fnise: 

Anonymkode: 6c107...e00

FAIL! Tok ikke mitt eget bilde, men testet med et av Sofia Vegara. Hun er 42 år eller der omkring. Hun ble 17 år uten makeup, og 21 på et annet, og 37 på et med masse makeup. 

Anonymkode: 41969...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 29.Eg er lærer på vgs og har blitt tatt for å gå på vg3 av ein vg1-elev. 😂 har også fått spørsmål om eg har barn som er russ😉(nei, fekk ikkje barn då eg var 10-11år😝) sååå usikker på utfallet her😉

Anonymkode: 5bde2...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fame skrev:

Er 24 og ser vel 24 ut går jeg utifra

Du ser yngre ut av de bildene jeg har sett av deg. 

Anonymkode: 41969...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fylte nettopp 40. Blir fortsatt spurt om legg 9 av 10 ganger når jeg handler vin på polet.

Jeg tror på INGEN måte noen av dem tror jeg er 18. De fleste av dem som jobber på polet her er ganske mye eldre enn meg. (I matbutikken hvor mange av de i kassa er yngre enn meg blir jeg aldri spurt - for de ser jo at jeg er mye eldre enn dem.)
Jeg tipper de på polet tror jeg er litt yngre enn jeg er, men ikke klarer å avgjøre om jeg er 28 eller 38, og siden de skal spørre alle som kan være 25 eller yngre.....så spør de for sikkerhetsskyld. (Jeg syns selv det er kjempe vanskelig å gjette alder på folk.....)

Jeg har knapt synlige rynker og siden håret er lyst, vises ikke de hårene som er grå ;)  (De fleste av vennene mine, også de som er yngre, har mer rynker enn meg.) De fleste jeg møter gjetter rundt 5-6 år feil.  Altså at jeg er +/- 35.
(Men det er jo ikke SÅ feil.....hvor stor forskjell er det egentlig på en på 35 og en på 40?! utseendemessig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, *Emma* skrev:

(Men det er jo ikke SÅ feil.....hvor stor forskjell er det egentlig på en på 35 og en på 40?! utseendemessig?)

Det kommer jo an på mye, men i hovedsak er det ikke forskjellen nei (selv om noen her mener man forvandles til et troll når man trer inn i 40-årene... :P )

Anonymkode: 41969...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år, og ser ut som en liten drittunge på en dårlig dag og som 25 på en god dag (iført "voksne" klær og sminke).

Jobber som stipendiat og ser overraskelsen til enkelte på konferanser etc når jeg presenterer meg eller skal holde presentasjon. Ofte vanskelig å bli tatt seriøst, så jeg liker best å skrive artikler hvor jeg ikke kan bli bedømt på utseende. Øver meg dog på å heve stemmen og tørre å ta plass, men det er ikke alltid enkelt når folk avfeier deg som ufaglært ansatt eller bachelorstudent når du faktisk er voksen og jævlig god innenfor et snevert fagfelt.

Heldigvis brenner jeg virkelig for forskningen min, og merker at folk endrer innstilling etterhvert som kontakter knyttes og de begynner å vite hvem jeg er. Men har opplevd at perifære kolleger ikke kjenner meg igjen om jeg møter dem usminket på matbutikken, og flere ganger prøvd å komme igjennom med faglig innsikt i MITT fagfelt blant folk som ikke har peiling - men som likevel blir tatt mer seriøst, ofte fordi de er menn.

Er jo glad for at jeg ser ung ut, men er desto vanskeligere å se ung ut når man er forbanna hyggelig og ganske sjenert i tillegg - er jo som å invitere andre til å kjøre dampveivals over deg :P 

 

Anonymkode: f2041...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.6.2017 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Ei jeg kjenner er 40, men ser ut som et drog på 55 og blir likevel sjekket opp av menn i slutten av 20-årene. Det er ikke hjertet til de mannfolka som snakker, for å si det slik. Jeg tipper du ser ut som om du er 43.

Anonymkode: 79fb0...7a8

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om hvilken alder du hadde tippet jeg var. :fnise:   Du kommer jo aldri til å se meg likevel. Hvorfor skulle jeg ha interesse om å lyge om at jeg ser yngre ut?   Ingen her vet jo hvem jeg er. :rolleyes:  Hva anonyme brukere måtte mene om det tar ikke akkurat fra meg nattesøvnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2017 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en tråd om dette før, men jeg får legge den ut igjen.

https://how-old.net/

Sånn, NÅ kan dere si hvor gamle dere egentlig ser ut, ikke hvor gamle dere selv tror dere ser ut. :fnise: 

Anonymkode: 6c107...e00

Ble vurdert til 34, stemmer ganske bra med hva folk vanligvis tipper meg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-6-22 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Så klart! ALLE som er over 35 år SER akkurat ut som alder, INGEN kan ha gener, eller bruke god hudpleie eller ellers spise sunt og eventuelt trene. De ser ut som gamlinger alle som en. 

Anonymkode: 41969...30c

Finnes selvsagt de som ser yngre ut enn de er, men det er mange som tror de ser yngre ut enn de faktisk gjør.  Er samme med folk som sier de ligner på kjendiser, den likheten kan være rimelig tynn. At en svaksynt  person synes man ligner på kjendis X betyr jo ikke at man faktisk ligner. 

Endret av Gardermobanen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 4.6.2017 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Sist jeg måtte vise leg var jeg 40. Men det skjer i det minste ikke så ofte nå som før. Da jeg var 30 skjedde det stadig vekk. 

Anonymkode: ae16d...f97

Jeg er 50, og ser også ut som jeg er rundt 18 år.

 

Anonymkode: 8a212...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45,mange tror jeg er 35-37.dame.

Anonymkode: b964d...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 26, ser ut som alt mellom 15 og 50. Kommer ann på dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 50, og ser også ut som jeg er rundt 18 år.

 

Anonymkode: 8a212...e46

lol.

Anonymkode: e014f...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...