Gå til innhold

MÅ stebarn være med på ferier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg bare lurer på hvordan det er med stebarn og ferier... Samboeren min har to barn (en tenåring og en barnehagekid), jeg er nå gravid. Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke stebarna også familie da? :) 

Anonymkode: dd691...f5b

Jo, de er i familien hans... Nå er jeg kanskje litt gammeldags, men jeg anser ikke han som min familie om du skjønner. Dermed er de ikke i familie med meg. Men uansett, all familie er vel ikke med på alle ferier sammen er de det?

 

Anonymkode: 99995...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg bare lurer på hvordan det er med stebarn og ferier... Samboeren min har to barn (en tenåring og en barnehagekid), jeg er nå gravid. Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

Du er ikke tørr bak øra enda, du burde slett ikke få barn eller være i et parforhold med barn. Tror faktisk du burde flytte hjem til jenterommet hos mor og far en liten stund.

Endret av Halldir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stebarna dine er jo endel av familien din nå ts. Og mannen din er like mye pappa til de barna som til det han får med deg. 

Så, hva med barnet ditt da? Må det være med dere på ferie hver gang? Eller ser du for deg at dere reiser på ferie med mannen din sine barn uten at ditt er med? 

Jeg er helt med på at man ikke trenger å reise i samlet flokk hver eneste gang, man kan gjerne dele opp barna og ta de med på forskjellige turer (jeg har to døtre, og jeg har reist på ukesferier med hver enkelt av de), men da skal det ikke være utelukkende stebarna som er de som blir igjen og ikke får være med. 

Hvordan tror du det føles for mannen din at du helst ikke har lyst å ha med barna hans på ferie? Han er jo pappaen til de. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal barna være med sin far på ferie, på lik linje som din kommende baby skal være med. 

Anonymkode: 7f052...b2c

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo faren deres. Altså helt naturlig at de reiser på ferie med ham.

Anonymkode: 69d54...294

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo stebarna like mye din manns barn som fellesbarnet. Det skulle bare mangle at de blir inkludert like mye. Ang tenåringen så bør dere nyte den siste tiden hvor han/hun faktisk gidder å feriere med dere. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undulater
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de er i familien hans... Nå er jeg kanskje litt gammeldags, men jeg anser ikke han som min familie om du skjønner. Dermed er de ikke i familie med meg. Men uansett, all familie er vel ikke med på alle ferier sammen er de det?

 

Anonymkode: 99995...241

"Nå er jeg gammeldags" - Eh nei, det var da vitterlig vanlig å betrakte sin egen mann som familie i gamle dager, og det er det fortsatt om du måtte lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, barn som har to hjem skal da ikke nødvendigvis "ha rett på" dobbelt opp med ferier? 

Det blir jo dobbelt så mye ferie som barn med samboende foreldre. 

Anonymkode: 970f1...8e3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da. Selvfølgelig må det være lov å reise på en ferie i ny og ne med kun fellesbarnet. Stebarna får jo også sannsynligvis ferie med mor, så det er jo ikke som om at de blir forlatt heller.

Reis på ferie og kos deg.

Du er ikke noe stemonster bare fordi du ønsker deg litt kvalitetstid med bare ditt barn og din mann.

Anonymkode: 1d5a2...303

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar ikke med samboers barn på ferie, bare den vi venter i juni :) Vi har ikke råd til å dra på ferie med så mange. Dessuten bor ikke barna hans her vi bor. 

Anonymkode: e0911...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, de er i familien hans... Nå er jeg kanskje litt gammeldags, men jeg anser ikke han som min familie om du skjønner. Dermed er de ikke i familie med meg. Men uansett, all familie er vel ikke med på alle ferier sammen er de det?

 

Anonymkode: 99995...241

Mulig jeg er veldig moderne, men når man gifter seg eller blir samboer med en mann som har barn fra før av så blir man litt "familie" med stebarna også :fnise:

Anonymkode: dd691...f5b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

jeg bare lurer på hvordan det er med stebarn og ferier... Samboeren min har to barn (en tenåring og en barnehagekid), jeg er nå gravid. Er det slik at stebarna mine bestandig må være med på alle ferieturer som samboeren min og min kommende baby skal dra på? Jeg må være ærlig å si at jeg helst hadde reist uten dem

Anonymkode: 99995...241

Barna hans er en like viktig del av hans liv som deres nye barn vil bli. Det må du bare godta. Jeg syns du skal gjøre alt i din makt for å skape gode familie relasjoner mellom dere alle. Når det er sagt så er det både lov og helt greit med "voksenferie" hvor selvfølgelig felles barn må være med, siden barnet da er så lite. Jeg forstår innlegget ditt dithen at det ikke er voksenferie du ønsker, men ferie kun sammen med sambo og deres felles barn. Jeg syns du skal konsentrere deg om å skape en god familiefølelse når "nyfødt tiden" er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger ja - andre ganger nei. Nå må folk skjerpe seg altså!

Jeg antar at barna også har en mor? Hun har også ansvar for å ta med barna på ferie. De må ikke nødvendigvis reise utenlands med begge foreldre samme sommer.

Så lenge dere også finner på noe med dem i løpet av sommeren og har de med på noen ferier, så kan dere også noen ganger være bare dere på tur.

Det er som regel folk som aldri har opplevd å være steforelder med eget barn med forelderen som også har de sterkeste meningene om dette - og det er en vanskelig situasjon da man faktisk trenger å være bare dere noen ganger.

Vi har vært utenlands både med og uten stebarna, det går helt fint og både de og moren deres skjønner at det er Ok.

Anonymkode: adfc7...020

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du en gang blir aleine med den babyen du får nå og finner deg en ny type så aksepterer du at han ikke vil ha med den ungen din eller?

Du skulle ikke hatt liv til å fått egne barn med den innstillingen din. Jeg spyr av deg.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like gammel som tenåringen til mannen din?

Anonymkode: 19c5d...9f7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i magen av alle disse stebarntrådene jeg. 

Og priser meg lykkelig for at eldstejenta her har en stefar og ei stemor som ser på henne, og behandler henne på lik linje som sine biologiske døtre. Og hun vet at de er opprinnelig glade i henne og ville vært der for henne i enhver situasjon. Hun har t.o.m vært på jentetur sammen med stemor, bare de to. 

Hun sier selv hun er heldig som har fire foreldre. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger ja - andre ganger nei. Nå må folk skjerpe seg altså!

Jeg antar at barna også har en mor? Hun har også ansvar for å ta med barna på ferie. De må ikke nødvendigvis reise utenlands med begge foreldre samme sommer.

Så lenge dere også finner på noe med dem i løpet av sommeren og har de med på noen ferier, så kan dere også noen ganger være bare dere på tur.

Det er som regel folk som aldri har opplevd å være steforelder med eget barn med forelderen som også har de sterkeste meningene om dette - og det er en vanskelig situasjon da man faktisk trenger å være bare dere noen ganger.

Vi har vært utenlands både med og uten stebarna, det går helt fint og både de og moren deres skjønner at det er Ok.

Anonymkode: adfc7...020

Dette! :klappe:

 

Anonymkode: 5e961...cfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...