Gå til innhold

Januar - Februar 2018


Ulfen

Anbefalte innlegg

9+3 i dag og skikkelig blodtrykksfall på legekontoret! Shit, det var ekkelt og litt skummelt! Men damene der var rolige og trøstende. Så da får jeg tusle bort dit en tur til nå, siden sykepleieren ikke turte å ta prøver tidligere i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir gjerne med her! :) Har termin 24. januar med nr. 2. Bor like ved Trondheim med mann og en liten baby på 7 mnd, så hvis alt går bra blir det to ganske tette på oss :P 

Er ikke så fryktelig kvalm enda, litt kvalmebølger nå og da. Forrige gang var mye verre på denne tida. Men er blitt ganske så trøtt de siste dagene da! Orker å trene litt enda, så håper ting holder seg som nå mtp kvalmen. Regner med det er å håpe på for mye siden jeg bare er i uke 6 :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) ca 7+1 i dag, hatt moderate til sterke stikk og smerter i livmorsområdet i de siste dagene. Blir litt bekymret, men har slått meg til ro med at det er voksesmerter. Hittil ikke blødd en dråpe i svangerskapet. Vurderer en til tidlig ultralyd mellom uke 9-12 en gang.. ringte jordmortjenesten i kommunen i dag å booka videre oppfølging da det ikke er jordmor til alle i Trheim, så lurt å booke tidlig👍🏻 håper det går bra med alle her inne😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Athilde skrev:

Hei igjen:) ca 7+1 i dag, hatt moderate til sterke stikk og smerter i livmorsområdet i de siste dagene. Blir litt bekymret, men har slått meg til ro med at det er voksesmerter. Hittil ikke blødd en dråpe i svangerskapet. Vurderer en til tidlig ultralyd mellom uke 9-12 en gang.. ringte jordmortjenesten i kommunen i dag å booka videre oppfølging da det ikke er jordmor til alle i Trheim, så lurt å booke tidlig👍🏻 håper det går bra med alle her inne😄 

Jeg hadde også det noen dager nylig, men på tidlig UL denne uka både så og hørte vi et sterkt bankende hjerte og alt så veldig fint ut. Ble flyttet noen dager, så er nå 7+4. Veldig fint å se at alt foreløpig er som det skal - det ble også veldig mye mer virkelig for oss begge. Satser på at alt er som det skal også for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere her inne? Noen andre som har vært til tidlig ultralyd ennå?

Når det gjelder symptomer er jeg fortsatt litt trøtt og har litt ømme bryster, men kvalmen har holdt seg helt unna. Takk for det! Vekta viser i 8+1 fortsatt en drøy kilo mindre enn før postitiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anneline80 skrev:

Hvordan går det med dere her inne? Noen andre som har vært til tidlig ultralyd ennå?

Når det gjelder symptomer er jeg fortsatt litt trøtt og har litt ømme bryster, men kvalmen har holdt seg helt unna. Takk for det! Vekta viser i 8+1 fortsatt en drøy kilo mindre enn før postitiv test.

Her går det fint,  7+4 😊 Ingen kvalme men utrolig trøtt og sliten. Har fått mindre matlyst. Vekta er det ingen forandringer på😊

 Har ikke vært på ultralyd men skal om 3 uker😊 Glede meg. 

Har du vært på ultralyd ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, @nned@ skrev:

Her går det fint,  7+4 😊 Ingen kvalme men utrolig trøtt og sliten. Har fått mindre matlyst. Vekta er det ingen forandringer på😊

 Har ikke vært på ultralyd men skal om 3 uker😊 Glede meg. 

Har du vært på ultralyd ??

Så bra at du også har sluppet kvalmen. UL var veldig fint, både for meg og samboer, vi vurderer en til når vi er 12 uker, før vi deler nyheten. Veldig fint å se liv, selv om det fortsatt selvsagt er mye som kan skje. Har frem til nå klart å skjule graviditeten bra (tror vi), men det har vært nære på at vi begge har forsnakket oss flere ganger. 

Har dere fortalt nyheten til noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anneline80 skrev:

Så bra at du også har sluppet kvalmen. UL var veldig fint, både for meg og samboer, vi vurderer en til når vi er 12 uker, før vi deler nyheten. Veldig fint å se liv, selv om det fortsatt selvsagt er mye som kan skje. Har frem til nå klart å skjule graviditeten bra (tror vi), men det har vært nære på at vi begge har forsnakket oss flere ganger. 

Har dere fortalt nyheten til noen?

Vi har forfalt det til foreldrene våres, min samboer klarte ikke å holde seg. Såå stolt!

Ellers måtte jeg gi beskjed til min sjef grunnet jobb situasjonen min( tilrettelegging) 

 Men glede meg til å fortelle resten av familie og venner. Vi har også nesten forsnakket oss.. 

Glede meg sååå til ul. Men må innrømme at dette skummelt men samtidig spennende. Klare ikke helt ta innover  dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger meg på å skrive litt her jeg også. Håper bare jeg ikke jinxer noe. :) 

Jeg er i dag 5+2 og har termin rundt 9. februar. 

Dette er første gang jeg er gravid, og det gikk på det 19.de forsøket. Så får vi bare håpe at alt går bra framover. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med 😊 Tror termin er 11. februar. Dette blir mitt fjerde barn❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, maria.magdalena83 skrev:

Jeg blir gjerne med 😊 Tror termin er 11. februar. Dette blir mitt fjerde barn❤❤❤❤

Gratulerer! Har du noen vise ord å komme med til noen litt mer uerfaren? :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 17.05, Anneline80 skrev:

Jeg hadde også det noen dager nylig, men på tidlig UL denne uka både så og hørte vi et sterkt bankende hjerte og alt så veldig fint ut. Ble flyttet noen dager, så er nå 7+4. Veldig fint å se at alt foreløpig er som det skal - det ble også veldig mye mer virkelig for oss begge. Satser på at alt er som det skal også for deg!

Hei igjen😄 Har vært fraværende pga mye jobb før ferietid! Jeg har vært på tidlig UL i dag igjen, nå er jeg akkurat 9 uker på veg. Alt sto bra til og nå har han/hun fått både armer og bein og vi kunne også se masse bevegelse! Foreløpig termin er 20. Januar😄 Siden sist har jeg fått mye mindre symptomer, fortsatt ganske trøtt og noe uggen samt litt "fjern" noen ganger, men er lite plaget utover det😄 Har fortalt det til mange venner, familie samt min leder. Skal fortelle det til resten av kollegene i løpet av uka! Og samme her anneline80, nå begynner det å bli virkelig etter UL! :o men sliter fortsatt litt med å forstå det.. og har ikke klart å begynne å glede meg enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Athilde skrev:

Hei igjen😄 Har vært fraværende pga mye jobb før ferietid! Jeg har vært på tidlig UL i dag igjen, nå er jeg akkurat 9 uker på veg. Alt sto bra til og nå har han/hun fått både armer og bein og vi kunne også se masse bevegelse! Foreløpig termin er 20. Januar😄 Siden sist har jeg fått mye mindre symptomer, fortsatt ganske trøtt og noe uggen samt litt "fjern" noen ganger, men er lite plaget utover det😄 Har fortalt det til mange venner, familie samt min leder. Skal fortelle det til resten av kollegene i løpet av uka! Og samme her anneline80, nå begynner det å bli virkelig etter UL! :o men sliter fortsatt litt med å forstå det.. og har ikke klart å begynne å glede meg enda. 

Så gøy, gratulerer med fin opplevelse! Tipper gleden kommer snart, du har jo uansett nesten syv måneder å forberede deg på.

Vi kommer nok til å gå til ny tidlig UL, rundt uke 11/12, både fordi det var stas og vi da kan se mye mer, men også for å få bekreftet fortsatt liv før vi forteller det til foreldre, søsken og venner.

Har dessuten lite symptomer om dagen, trøttheten har også begynt å gi seg, så fint å få sett at alt er bra. Men magen er skikkelig oppblåst på kveldene, så da ser eg faktisk litt gravid ut, selv om bare akkurat er gått inn i uke 10.

Begynt også så smått å tenke løsninger for barnerom og utstyr, og samboeren min snakker allerede om at vi kan vurdere å kjøpe vogn og bilstol i sommer. Det er kanskje litt vel tidlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Snotra skrev:

Gratulerer! Har du noen vise ord å komme med til noen litt mer uerfaren? :smilbla:

Har nok ingen vi se ord , men prøv å nyt graviditeten. Ikke stress😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som skal føde i Oslo og som har søkt fødeplass/tenker å gjøre det snart? Jeg skal ha første svangerskapskontroll om en uke, og vil da være 10+2, antar ikke det er for seint når skal ha i januar (kontra sommermånedene)? Har uansett ikke helt bestemt oss helt. Vi synes det er vanskelig å velge, særlig når ikke får snakket med venner om deres erfaringer siden vi ikke har delt nyheten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er med i en lukket termingruppe på facebook for februar. Hvis noen vil jeg skal legge dem til, er det bare å sende meg pm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg har også vært så heldig å få termin på den tiden av året, 11. Januar (menstermin). Var på UL i uke 12 og da så alt bra ut. Har OUL 16. August og fått førerplass på Ullevål. 

Presentasjon: 28 år gammel fra Oslo, har ett barn fra før - en sønn som fyller 3 år 4. januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...