Gå til innhold

Januar - Februar 2018


Ulfen

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn av og på kvalme allerede, er bare 4+4, i tillegg til det er det veldig ømme bryster. Heldigvis ikke så plaget foreløpig mao 😊 Men for all del, så lenge det kommer en baby skal jeg ta imot alt uten å klage 😁 Jeg tenkte jeg skulle dra til legen å bekrefte det med blodprøve om et par uker, så skal jeg ha tidlig ul. 

Noen av dere som har født før og har trent under graviditeten? Jeg er livredd for å miste, selv om jeg ikke har noen grunn til det. Jeg er ganske sikker på at jeg mista forrige mnd fordi jeg blødde så voldsomt og hadde noe større smerter enn jeg har hatt tidligere. testa jeg aldri før mensen kom, men den var en dag forsinka. Å den kan jeg stille klokka etter nesten 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående presentasjon ja!

Jeg er snart 28(juli). Bor i Trondheim sammen med mann, hans datter og vår lille hund :) dette er mitt første barn, og som nevnt har jeg foreløpig termin 17. januar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Uglal skrev:

Jeg har sånn av og på kvalme allerede, er bare 4+4, i tillegg til det er det veldig ømme bryster. Heldigvis ikke så plaget foreløpig mao 😊 Men for all del, så lenge det kommer en baby skal jeg ta imot alt uten å klage 😁 Jeg tenkte jeg skulle dra til legen å bekrefte det med blodprøve om et par uker, så skal jeg ha tidlig ul. 

Noen av dere som har født før og har trent under graviditeten? Jeg er livredd for å miste, selv om jeg ikke har noen grunn til det. Jeg er ganske sikker på at jeg mista forrige mnd fordi jeg blødde så voldsomt og hadde noe større smerter enn jeg har hatt tidligere. testa jeg aldri før mensen kom, men den var en dag forsinka. Å den kan jeg stille klokka etter nesten 🙂

Jeg har født før men var sååå lei av trening da jeg ble gravid, hadde i lange tider trent hver dag for å gå ned i vekt og ble litt perpleks av alt som står med å være forsiktig med løft osv under graviditet. Så, kjipt nok, jeg sluttet å trene vekter og gikk bare på tur. Følte at jeg for første gang i livet kunne fokusere på andre ting enn å gå ned i vekt osv. Men angra veldig etterpå. 

Denne gangen fortsetter jeg å trene vekter som jeg har gjort før graviditeten. Ja, det er tungt med 190 kg i beinpress, men har snakket med legen og de sier at du kan fortsette å trene som før men lytte til kroppens signaler. 

Håper på å slippe å gå opp SÅ mye i vekt denne gangen som jeg gjorde sist.. Jeg gikk opp 21 kg! Når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 15 kg i fødsel, så var en del vann, men likevel :) 

Hvis du er redd for å miste så anbefaler jeg deg å trene moderat, men ikke slutt å tren hvis du er i form til det :) Det er ingen som fraråder trening som jeg har hørt eller sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillemy100 skrev:

 

Da er vi like langt på vei :D Jeg kjenner "voksesmerter" på øversiden av venstre lår. Veldig merkelig, hehe. 

Har hatt en del smerter i bekkenet osv, og er jo usannsynlig trøtt da, men blir sååå usikker 😅 Herlig! Gleder meg så til å møte lillebror/lillesøster. Syns tiden kan gå veldig fort NÅ, takk! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Uglal skrev:

Jeg har sånn av og på kvalme allerede, er bare 4+4, i tillegg til det er det veldig ømme bryster. Heldigvis ikke så plaget foreløpig mao 😊 Men for all del, så lenge det kommer en baby skal jeg ta imot alt uten å klage 😁 Jeg tenkte jeg skulle dra til legen å bekrefte det med blodprøve om et par uker, så skal jeg ha tidlig ul. 

Noen av dere som har født før og har trent under graviditeten? Jeg er livredd for å miste, selv om jeg ikke har noen grunn til det. Jeg er ganske sikker på at jeg mista forrige mnd fordi jeg blødde så voldsomt og hadde noe større smerter enn jeg har hatt tidligere. testa jeg aldri før mensen kom, men den var en dag forsinka. Å den kan jeg stille klokka etter nesten 🙂

Tror ikke det skal være noe i veien for å trene, særlig siden du ikke sliter med SA :) Jeg avstår både fra trening og sex (veldig vanskelig) frem til uke 8, siden jeg har mistet flere ganger. Men det er neppe nødvendig egentlig 😄 Gjør det for min egen psyke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ulfen skrev:

Har hatt en del smerter i bekkenet osv, og er jo usannsynlig trøtt da, men blir sååå usikker 😅 Herlig! Gleder meg så til å møte lillebror/lillesøster. Syns tiden kan gå veldig fort NÅ, takk! :-D

Har også kjent det i bekkenet allerede 😳 Håper tiden kan gå veeeldig fort til uke 12 💕 Denne ventingen er vanvittig slitsom egentlig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemy100 skrev:

Har også kjent det i bekkenet allerede 😳 Håper tiden kan gå veeeldig fort til uke 12 💕 Denne ventingen er vanvittig slitsom egentlig 😅

Hva skjer i uke 12? :)

Hvordan kjenner dere det i bekkenet? Jeg har noen dager vannvittig korsryggsmerter, spesielt når jeg bøyer meg og skal løfte. Men vet ikke om det er bekkenrelatert? Hadde det sist svangerskap også, kjente igjen smertene, men tok en uke før jeg tok test, som viste at jeg var gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, geene skrev:

Hva skjer i uke 12? :)

Hvordan kjenner dere det i bekkenet? Jeg har noen dager vannvittig korsryggsmerter, spesielt når jeg bøyer meg og skal løfte. Men vet ikke om det er bekkenrelatert? Hadde det sist svangerskap også, kjente igjen smertene, men tok en uke før jeg tok test, som viste at jeg var gravid :)

Ting blir bare litt mer trygt da mtp. spontanabort 😄 Jeg har også syke korsryggsmerter.. det blir bedre når jeg går faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemy100 skrev:

Ting blir bare litt mer trygt da mtp. spontanabort 😄 Jeg har også syke korsryggsmerter.. det blir bedre når jeg går faktisk.

Åja sånn ja! Holder du og dere andre det helt hemmelig?

Da har vi det akkuratt likt, jeg blir også MYE bedre når jeg går! Kjenner ingenting nesten når jeg er blitt varm. Eller hvis jeg er i badekaret:) Har kjøpt noen sånne heatpacks for ryggen som jeg skal bruke neste gang jeg ikke får sove pga korsryggen. Håper det er noe jeg kan anbefale etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt å si noe før uke 8-9, tror vi, mulig litt før om vi ender med tidlig UL. Det er mange sosiale anledninger framover som vil gjøre folk mistenksomme, og vil jo gjerne dele nyheten med våre nærmeste. Kommer også til å si det til sjefen da om alt er i orden.

Få symptomer om dagen, litt ømme og "tyngre" bryster bare. Og så stikker det voldsomt i magen (livmora?) når jeg nyser! Rart ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg testet positiv i går. Er 27 år og bor i Oslo. Foreløpig termin er 27.jan.

Har svært få symptomer. Er veldig trøtt og ha litt ømme pupper. Ellers ingenting 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å bli mange nå, så koselig! :D 

8+0 i dag, og kun ømme pupper og trøtt. Har kanskje fått en liten antydning til mage, men siden jeg er godt polstret fra før, så er det nok vanskelig å se enda :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 5+3 i dag, første gang gravid!!! Såååå Spennede!😀 Ingen "symptomer" uten om litt trøtt!! Håpe det går fint i ukene som kommer og at alt går riktige veien😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, @nned@ skrev:

Hei, 5+3 i dag, første gang gravid!!! Såååå Spennede!😀 Ingen "symptomer" uten om litt trøtt!! Håpe det går fint i ukene som kommer og at alt går riktige veien😊

Velkommen! Krysser fingrene for at alt går bra med oss alle.

Vi vurderer å bestille tidlig ultralyd i uke 7/8, hadde vært fint å vite at det er liv der inne. Andre som har tenkt å gå til tidlig UL?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal på tidlig UL, men jeg har ekstra oppfølging gjennom hele svangerskapet med ultralyder og kontroller på sykehus og hos jordmor/ lege😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anneline80 skrev:

Velkommen! Krysser fingrene for at alt går bra med oss alle.

Vi vurderer å bestille tidlig ultralyd i uke 7/8, hadde vært fint å vite at det er liv der inne. Andre som har tenkt å gå til tidlig UL?

Vi vurdere tidlig ultralyd, bare pga vi er så nysgjerrige og få en bekreftelse på at det faktisk er liv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg på! Fikk positiv på IKM-dagen 24.mai, så er bare 4+3 nå :) Etter to kjemiske, ble jeg ganske så overraskende gravid i pp8! Herlig overraskelse i "slurvepausen" vi hadde 🙊 

Har allerede en del symptomer, som halsbrann (er ikke det veldig tidlig?), magekramper (spesielt på natta, ganske vondt), trøtt, småkvalm og alt mulig lukter ekkelt :P Ingen spotting så langt *bank i bordet*, har en veldig god følelse. Tror også det blir gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Koselig tråd, artig å kunne ha noen å dele med da det er så få som vet om graviditeten enda! Jeg er i dag ca 6+3. Er førstegangsgravid på første forsøk:o I går var vi på tidlig ultralyd, trodde på forhånd at jeg var nærmere 7 uker så ble satt tilbake 3-4 dager. Jeg har "slitt" med å forstå at dette er virkelig og i tillegg at det er noe levende, så følelsen når vi både kunne se og høre hjertet slå i går var absurd! Da ble det straks mer virkelig<3 har absolutt ingen formening om kjønn Mtp at jeg har slitt med å forstå at det i er hele tatt er noen der inne.. når det gjelder symptomer har jeg hele vegen vært kjempetrøtt, og i tillegg både sees og synes det veldig på brystene. Kjenner ca daglig stikkinger fra livmorsområdet (regner med det er livmor som vokser). Selv er jeg snart 26 år, bor i Trondheim med mannen min. Har fortalt det til noen venner, mine foreldre og i dag skal vi fortelle det til hans foreldre. Det er godt å slippe å holde det skjult lengre enn nødvendig. Gleder meg til å følge dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...