Gå til innhold

Januar - Februar 2018


Ulfen

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke mange enda som har testet positivt, men noen er vi vell kanskje?

Presentasjon!

Jeg er vell ca 5 uker på vei. Termin rundt 07.01.2018, litt usikker. Er 25 år, bor i Trondheim med mann og sønnen min på litt over 1 år. Ingen tegn på graviditet så langt, utenom smerter i bekkenet allerede :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testa positivt i dag! Er rundt 4 uker på vei, foreløpig termin er 19 januar 2018. Har en gutt og ei englejente fra før av.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått to positive tester før forventet menstruasjon, som er på onsdag. Om det stemmer skal termindato bli ca. 21. januar. Førstegangs gravid, så veldig spent på om alt går bra, men kjenner at dette er spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig 😃 gratulerer så mye! 🌻 tenkte å opprette en gruppe, send meg melding med navnet ditt så kan jeg legge dere til 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 
Lurer på om jeg får bli med her, selv om jeg har foreløpig beregnet termin 29 desember..?

Var innpå november/desember men alle der er jo såå langt på vei ifht meg! 

Jeg er 7+1 idag :)

Jeg har et barn fra før, født i uke 42, så regner med at jeg sikkert uansett føder etter noen av dere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, geene skrev:

Hei alle sammen! 
Lurer på om jeg får bli med her, selv om jeg har foreløpig beregnet termin 29 desember..?

Var innpå november/desember men alle der er jo såå langt på vei ifht meg! 

Jeg er 7+1 idag :)

Jeg har et barn fra før, født i uke 42, så regner med at jeg sikkert uansett føder etter noen av dere :fnise:

Klart du kan! Jeg holder meg "anonym" inntil videre, er heller ikke så aktiv på Facebook. Selv bor jeg i Oslo og har passert midten av 30-årene. Ingen av oss har barn fra før, så dette blir spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg gjør det samme som geene :) Etter TUL på onsdga, ble jeg satt to dager tilbake, så i dag er jeg 7+0 og termin etter innsett er 31.desember. Siden dette er første, så er det stor sjans for at det blir januat i stedet gitt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøvedokka skrev:

Hei, jeg gjør det samme som geene :) Etter TUL på onsdga, ble jeg satt to dager tilbake, så i dag er jeg 7+0 og termin etter innsett er 31.desember. Siden dette er første, så er det stor sjans for at det blir januat i stedet gitt ;) 

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, tusen takk for jeg får være med! Og hyggelig at Prøvedokka gjør det samme!

Hvordan er det med dere? Har dere mange symptomer? 

Jeg går rundt og er kjempespendt på når jeg vil få mage denne gangen..! 

Har dere en følelse på hvilket kjønn dere ruger på? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, geene skrev:

Så kjekt, tusen takk for jeg får være med! Og hyggelig at Prøvedokka gjør det samme!

Hvordan er det med dere? Har dere mange symptomer? 

Jeg går rundt og er kjempespendt på når jeg vil få mage denne gangen..! 

Har dere en følelse på hvilket kjønn dere ruger på? :D 

Dagene rundt testingen hadde jeg mye murringer i magen, og en del små lette stikk litt til venstre. Nå merker jeg lite i magen, men krysser fingre for at alt er som det skal. Ikke hatt noen bløfninger eller spottinger. Våkner flere timer tidligere enn vanlig, og blir tilsvarende tidlig trøtt, litt frustrende for samboeren min 😂Har også merket forskjell på brystene, mest med hvordan de kjennes å ta på men også at de er litt ømme, noe de aldri er ellers. 

Jeg har en liten hunch på jente, men har absolutt ikke noe grunnlag å bygge det på. Det er jo uansett så tidlig at mye kan skje.

Hva med deg, Geene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, thora skrev:

Dagene rundt testingen hadde jeg mye murringer i magen, og en del små lette stikk litt til venstre. Nå merker jeg lite i magen, men krysser fingre for at alt er som det skal. Ikke hatt noen bløfninger eller spottinger. Våkner flere timer tidligere enn vanlig, og blir tilsvarende tidlig trøtt, litt frustrende for samboeren min 😂Har også merket forskjell på brystene, mest med hvordan de kjennes å ta på men også at de er litt ømme, noe de aldri er ellers. 

Jeg har en liten hunch på jente, men har absolutt ikke noe grunnlag å bygge det på. Det er jo uansett så tidlig at mye kan skje.

Hva med deg, Geene?

 

Jeg kjenner stikninger ofte, og er litt småkvalm på morningen før jeg spiser og ellers når det er lenge siden mat. Men ikke noe å klage på sånn egentlig, tror ikke jeg kommer til å bli særlig mer kvalm.. Dvs håper ikke det :P Sist var jeg ikke kvalm en eneste gang hele graviditeten :)

Puppene har vært litt ømme men er ingen forandringer å skue der, men det ble det ikke sist heller før jeg fikk melkespreng etter fødselen. 

Og så har jeg vært litt svimmel, det er jeg aldri ellers! 

Trooor det er en jente, men det er kanskje bare et håp :fnise: 

Jeg skal på UL om 2 uker, men da er jeg bare i uke 10/11, så får vel ikke vite noe om kjønn da..! Er vanskelig å vente synes jeg! Blir liksom litt mer virkelighetsnært når man kan si "han" eller "henne" og ikke "den" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, geene skrev:

Jeg kjenner stikninger ofte, og er litt småkvalm på morningen før jeg spiser og ellers når det er lenge siden mat. Men ikke noe å klage på sånn egentlig, tror ikke jeg kommer til å bli særlig mer kvalm.. Dvs håper ikke det :P Sist var jeg ikke kvalm en eneste gang hele graviditeten :)

Puppene har vært litt ømme men er ingen forandringer å skue der, men det ble det ikke sist heller før jeg fikk melkespreng etter fødselen. 

Og så har jeg vært litt svimmel, det er jeg aldri ellers! 

Trooor det er en jente, men det er kanskje bare et håp :fnise: 

Jeg skal på UL om 2 uker, men da er jeg bare i uke 10/11, så får vel ikke vite noe om kjønn da..! Er vanskelig å vente synes jeg! Blir liksom litt mer virkelighetsnært når man kan si "han" eller "henne" og ikke "den" :) 

Har ikke tenkt så mye på tidlig UL,  tenkte først at bare kunne vente til ordinær, men så er vi jo litt nysgjerrige på å se at alt er bra, så nå funderes det på om vi skal bestille en sånn i uke 9-10, før vi tar ferie. Er det verdt det, syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, thora skrev:

Har ikke tenkt så mye på tidlig UL,  tenkte først at bare kunne vente til ordinær, men så er vi jo litt nysgjerrige på å se at alt er bra, så nå funderes det på om vi skal bestille en sånn i uke 9-10, før vi tar ferie. Er det verdt det, syns du?

Jeg aner ikke, jeg har fått henvisning av lege fordi jeg har hatt omfattende bukkirurgi av tarmene siden sist og de skal sjekke for sammenvoksninger nær livmoren. 

Hvis du skal bestille privat og ikke er nervøs for om ting er ok så tror jeg jeg hadde ventet til uke 13 for å få vite kjønn :) (er det ikke da man kan se det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, geene skrev:

Jeg aner ikke, jeg har fått henvisning av lege fordi jeg har hatt omfattende bukkirurgi av tarmene siden sist og de skal sjekke for sammenvoksninger nær livmoren. 

Hvis du skal bestille privat og ikke er nervøs for om ting er ok så tror jeg jeg hadde ventet til uke 13 for å få vite kjønn :) (er det ikke da man kan se det?)

Det vet jeg faktisk ikke, er jo første graviditet på meg, og har ikke satt meg så voldsomt inn i ting ennå. Men har bestilt legetime da, skal inn i uke 10. Får tenke litt på det de neste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, thora skrev:

Det vet jeg faktisk ikke, er jo første graviditet på meg, og har ikke satt meg så voldsomt inn i ting ennå. Men har bestilt legetime da, skal inn i uke 10. Får tenke litt på det de neste ukene. 

Ja du får gjøre det! :) Jeg hadde ikke UL før ordinær UL i uke 21 sist, det gikk helt greit det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gjerne bli med her🙂 Har foreløpig termin 17 januar ut fra egne beregninger. Så fortsatt veldig tidlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :D Er vel 6+2 uker på vei, med foreløpig termin 7. januar :D 

Er litt småkvalm i blant, veldig ømme bryster og ekstra trøtt. Skal på UL om 1,5 uke, på grunn av habituell abort-diagnose. Krysser fingrene for at det går bra denne gangen <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at det begynner å komme flere! :-D kjenner lite til graviditeten, er bare trøtt :P Greit å slippe plager, men blir jo bekymra da :P Terminen her er jo foreløpig 7.jan, Så er jo ikke langt på vei. Men hadde symptomer på denne tiden med forrigemann  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ulfen skrev:

Så herlig at det begynner å komme flere! :-D kjenner lite til graviditeten, er bare trøtt :P Greit å slippe plager, men blir jo bekymra da :P Terminen her er jo foreløpig 7.jan, Så er jo ikke langt på vei. Men hadde symptomer på denne tiden med forrigemann  :klo:

 

Da er vi like langt på vei :D Jeg kjenner "voksesmerter" på øversiden av venstre lår. Veldig merkelig, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...