Gå til innhold

Januar - Februar 2018


Ulfen

Anbefalte innlegg

På 16.6.2017 den 14.54, Anneline80 skrev:

Er det noen av dere som skal føde i Oslo og som har søkt fødeplass/tenker å gjøre det snart? Jeg skal ha første svangerskapskontroll om en uke, og vil da være 10+2, antar ikke det er for seint når skal ha i januar (kontra sommermånedene)? Har uansett ikke helt bestemt oss helt. Vi synes det er vanskelig å velge, særlig når ikke får snakket med venner om deres erfaringer siden vi ikke har delt nyheten ennå.

Jeg regner med at du får plass, mye mindre pågang på den tiden tror jeg. Legen min fylte kun ut Ullevål som alternativ, da var jeg 8+4 :) du vil sikkert kunne få mange tips her, fra oss. Jeg er fornøyd med Ullevål, har født der før. Uansett ville jeg nok valgt et sykehus med barselhotell, spesielt som førstegangsfødende, slik at barnefar er garantert plass på rommet. A-hus har jo også barselhotell, også har de lystgass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Lillevingle skrev:

Jeg regner med at du får plass, mye mindre pågang på den tiden tror jeg. Legen min fylte kun ut Ullevål som alternativ, da var jeg 8+4 :) du vil sikkert kunne få mange tips her, fra oss. Jeg er fornøyd med Ullevål, har født der før. Uansett ville jeg nok valgt et sykehus med barselhotell, spesielt som førstegangsfødende, slik at barnefar er garantert plass på rommet. A-hus har jo også barselhotell, også har de lystgass. 

Endte med Riksen, litt tilfeldig, satser på at det blir bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tusler inn hit og sier hei, etter å ha vært på OUL og fått flyttet termin fra desember til januar. Så hei! :goodbye: 
Mini-intro: Førstegangsgravid, høyrisiko, tusen prosjekter :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først jeg hørte hjemme i mars-tråden, men det viser seg at forventet termin er ca. 19. februar :P Så da melder jeg meg inn her :P 

Har et barn fra før som fyller 2 år like før termin med nr. 2. Det blir nok hektisk med to så små i hus! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Usikker på hvor jeg skal fortsette. I denne eller fortsette i mars/april. Førstegangs. OUL i dag. Termin 28. Februar. Så er 19+1 nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg er gravid med jente nummer 2, og har termin den 13. februar 😃 Så jeg er 28+5 i dag. Ser det er lite liv inne i denne tråden, har dere samlet dere på en Facebook-gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gray skrev:

Jeg er gravid med jente nummer 2, og har termin den 13. februar 😃 Så jeg er 28+5 i dag. Ser det er lite liv inne i denne tråden, har dere samlet dere på en Facebook-gruppe?

Ååh. Gratulerer 😍 er du i 3. Trimester nå? Eller når regnes det fra?

Jeg også lurer på det om de har samlet seg et annet sted eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gray skrev:

Jeg er gravid med jente nummer 2, og har termin den 13. februar 😃 Så jeg er 28+5 i dag. Ser det er lite liv inne i denne tråden, har dere samlet dere på en Facebook-gruppe?

Jeg er med i to grupper :) En for februar og en for februar og mars. Den for februar-mars kan du søke opp, men den for bare februar tar dessverre ikke inn flere medlemmer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, tweet skrev:

Jeg er med i to grupper :) En for februar og en for februar og mars. Den for februar-mars kan du søke opp, men den for bare februar tar dessverre ikke inn flere medlemmer.. 

Ååh. Så det er på fb dere er? Feb/mars passer bra. Da termin er 28. Februar 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Ååh. Gratulerer 😍 er du i 3. Trimester nå? Eller når regnes det fra?

Jeg også lurer på det om de har samlet seg et annet sted eller noe? 

Jeg er i tredje trimester fra uke 29 tror jeg? Så på lørdag da ☺️ Gleder meg til å bli ferdig. Plages ekstremt med sure oppstøt, og det hemmer meg virkelig ifht bevegelse og mat. 

59 minutter siden, tweet skrev:

Jeg er med i to grupper :) En for februar og en for februar og mars. Den for februar-mars kan du søke opp, men den for bare februar tar dessverre ikke inn flere medlemmer.. 

Prøvde å søke etter den februar og mars gruppen, men uten hell. Kunne du gitt meg navnet? Evt sendt det på pm ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gray skrev:

Jeg er i tredje trimester fra uke 29 tror jeg? Så på lørdag da ☺️ Gleder meg til å bli ferdig. Plages ekstremt med sure oppstøt, og det hemmer meg virkelig ifht bevegelse og mat. 

Prøvde å søke etter den februar og mars gruppen, men uten hell. Kunne du gitt meg navnet? Evt sendt det på pm ☺️

«Termin februar/mars 2018» heter den bare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, tweet skrev:

«Termin februar/mars 2018» heter den bare :) 

Takk. Men finner bare for bestemte fylker på den jeg. Og ingen av de passer roforr formeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hopeful skrev:

Takk. Men finner bare for bestemte fylker på den jeg. Og ingen av de passer roforr formeg 

Samme her! Angående fylkene altså.. Fant en åpen februargruppe, men ganske sikker på at den er dansk 😜 så da kan det være det samme. 

Er det stemning for å få denne tråden opp å gå da? Eller er samtlige medlem av face-grupper, og derav blir denne tråden overflødig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er ikke medlem på noen fb gruppe. Har termin i slutten av februar. Barn nr. 2. Har blitt tung og ute av stand til å gjøre stort, er 100% sykmeldt og føler dagene bare består av å vente pluss kose meg med det barnet jeg alt har :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var hos legen i dag og hun mente babyen har snudd seg fra hodeleie til seteleie. Får forhåpentligvis ultralyd for å sjekke. Er i uke 33 så det er jo fortsatt tid for babyen å snu seg, men jeg skal innrømme jeg ble litt nervøs. Verken forsøk på ytre vending eller setefødsel frister. Vet noen om sykehuset kan tvinge meg til å føde i seteleie dersom babyen ikke snur seg i tide? Har ikke lyst til å måtte krangle meg til KS heller (og har jo egentlig ikke lyst til å måtte ha det heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, appelsinjuice skrev:

Var hos legen i dag og hun mente babyen har snudd seg fra hodeleie til seteleie. Får forhåpentligvis ultralyd for å sjekke. Er i uke 33 så det er jo fortsatt tid for babyen å snu seg, men jeg skal innrømme jeg ble litt nervøs. Verken forsøk på ytre vending eller setefødsel frister. Vet noen om sykehuset kan tvinge meg til å føde i seteleie dersom babyen ikke snur seg i tide? Har ikke lyst til å måtte krangle meg til KS heller (og har jo egentlig ikke lyst til å måtte ha det heller)

På en episode fødeavdelingen jeg såi dag sa jm der at de ikke tvinger noen til å føde i seteleie. Så en kan få ks uten å krangle seg til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hopeful skrev:

På en episode fødeavdelingen jeg såi dag sa jm der at de ikke tvinger noen til å føde i seteleie. Så en kan få ks uten å krangle seg til det

Hvilket sykehus er dette fra? For det er vel kanskje litt forskjellig praksis fra sykehus til sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Er det noen her som har født enda da ? 

Her har snuppa snudd seg med hodet ned. 

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...