Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

La igjen en liten kommentar om at hun bare burde melde det inn til pfu, for hun vil garantert ikke få medhold i klagen sin. Aftenposten skriver jo i beklagelsen sin at det med «200 bilder dagen», var sagt humoristisk og at dette var noe de også hadde presisert i artikkelen. Det eneste det virket som at de faktisk beklaget var den setningen som var om ene makronen måtte spør om pause. Dette var heller ikke skrevet som ett sitat og hun kan derfor ikke si at det er feilsitering. Dette var slik journalisten oppfattet infornasjonen, og om hun kanskje har oppfatta det feil er en annen sak.

Men nei, den beklagelsen var ikke mye seriøs. Den var nok mer nødvendig for AB lagde så mye styr rundt det. Hadde de blitt redde for å bli felt i PFU hadde de bare latt henne klage, for det er nettopp dette de må gjøre om de blir felt i PFU- skrive en beklagelse og si de hadde brutt god presseskikk. Skrev til henne at det var rart å «true» med noe sånn. 

Jeg tror ikke aftenposten beklaget fordi de var enige i at de gjorde noe feil. Jeg tror alvorlig talt bare at de ville bli ferdige med saken. 

Forøvrig skrev jeg også at hun revurdere mengden eksponering av egne barn, siden hun mente journalisten måtte «opptre hensynsfult» mtp kildene sine som kanskje ikke er klar over konsekvensene av egne utsagn. Det ER SÅ dobbelmoralsk, da hun burde tenke på dette sjæl. Hun sier at «barna godkjenner alt jeg skriver og tar bilder av», men de vet jo ikke konsekvensene av dette. 

Nei Anne Brith. Du burde gå tilbake til det som gjorde deg til en populær blogger. Nemlig å bake. 

Endret av Nettroll
Skrivefeil
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke engang AB kan tro på det våset hun nå lirer av seg. Sjekk @Asti sin imgur. AB bløffer. Om hun først løy for å gjøre historien mer interessant ved å si at en i familien ikke ville være med, blir det ikke bedre av at hun nå prøver å tilbakevise det hun først har skrevet og sagt. For noe tull! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Dristu skrev:

Jeg ser ikke bloggerne, men forstår jeg deg rett at hun har skrudd på kameraet for å filme en samtale med datteren som omhandler mobbing av henne? Da kjenner jeg at jeg får vondt i mammahjertet mitt. Sånt gjør man bare ikke :/ 

Ja dette stemmer desverre.. Fikk helt vondt av og se det. Slike ting viser man ikke for flere tusen på Tv

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, princesse said:

Er så enig med deg i at den episoden var ikke ok og sende.

Men hvor er tv2 som godtar dette? Eller de er vel ikke noe bedre enn noen andre journalister

Ja det er et godt spørsmål. Hvis mor ikke beskytter barna mot  mot å utleveres offentlig bør i alle fall de gjøre det..

3 hours ago, Dristu said:

Jeg ser ikke bloggerne, men forstår jeg deg rett at hun har skrudd på kameraet for å filme en samtale med datteren som omhandler mobbing av henne? Da kjenner jeg at jeg får vondt i mammahjertet mitt. Sånt gjør man bare ikke :/ 

Ja det ble filmet over jenta og mot mors ansikt. Man ser armene hennes og hører stemmen hennes, hun har lagt seg for kvelden. AB sa mange fine ting om å være sterk osv, men bare det å filme samtalen er å tråkke over grensen. Hva skjer når mobberne ser denne samtalen? Det er helt ubegripelig for meg at hun velger å dele det som er en så privat samtale. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, princesse said:

Er jo helt tydelig vel at ab leser her inne. Plutselig kom det kjempe svaret *fru johansen* på Facebook 

Hvor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Puffin skrev:

Hvor?

Ligger på Facebook siden til annebrith.no

Nesten en a4 side med svar😂😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, princesse said:

Ligger på Facebook siden til annebrith.no

Nesten en a4 side med svar😂😂

Ja jeg fant det nå. Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at hun får vist "the true colours" litt. Var jo veldig så AB-elsk på folk en periode. Men her ser vi altså hvordan hun opererer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de vel 10-11 blogginnleggene som pryder fronten hennes nå er det knapt ett som har noe med baking å gjøre, og det er en ren reklamepost for et av hennes bakekurs. To annonser utover dette, hvor hun iscenesetter barna i en av dem. Ellers er det barneoppdragelse, kjærlighetsliv og skjønnhetsrutiner det handler om. Hvem er det hun tror hun lurer? Sånn bortsett fra seg selv? Tydelig at det er en som har problemer med å se seg i speilet her.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Infinity skrev:

Facebook, annebrith.no

finner det ikke.. må man like sidenn hennes for å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
På 19.10.2017 den 23.03, FruJohansen skrev:

Aftenposten har skrevet mange kritiske artikler om eksponering av barn, og hun har blitt spurt om å bidra med sitt syn flere ganger. Hun har alltid takket nei, eller latt være å svare. Jeg er overrasket over at hun ser ut til å ha trodd Aftenposten plutselig ville lage en artikkel om hvor moro det er å være bloggerbarn. Og selvfølgelig er kommentaren "mamma tar 200 bilder av oss" gull verdt for journalisten i en slik artikkel. 

Det er ikke barnas ære hun (brått) forsvarer med sitt ønske om å endre ordlyden artikkelen; det er framstillingen av hennes rolle som mor hun vil ha justert - fordi hun ser at hun kommer dårlig ut av det. Det spiller ingen rolle om hun "tok avgjørelsen på at den ene trengte en pause fra bloggen" eller om "han måtte be om en pause". Når alt kommer til alt, er det signaler fra vedkommende selv som har ledet til avgjørelsen om å skåne ham fra bloggen, alt annet er bare språklige nyanser. Hun har krenket egne barn sin integritet på langt verre måter selv, men det ser hun ikke ut til å ta innover seg. 

Jeg opplever Aftenposten som svært lydhøre ovenfor evt. presiseringer. Forrige gang jeg uttalte meg til dem, ville de gjerne ha med barna, og jeg sa ja på betingelsen av at det ble presisert at barna syns det var gøy å komme i avisen, men ikke å bli utlevert på bloggen min. Det var helt i orden. Jeg har også blitt spurt om å stille opp på et tilsvarende intervju av Junior- redaksjonen, der barna mine skulle uttale seg om hva de tenkte rundt eksponering på nett, og at jeg hadde skrevet om dem da de var små. Jeg takket nei fordi jeg følte jeg ville møtt meg selv i døra ved å la dem bli eksponert såpass nært innpå i en stor avis. Det hadde de også stor forståelse for. Men OM vi skulle stilt opp på en slik artikkel, ville jeg forventet å bli framstilt som en litt teit mamma som belaster barna sine unødig. Det er vanskelig å forestille seg en annen vinkling, syns jeg. 

 

19 timer siden, Ultiva skrev:
Anne Brit raser over at fokuset i artikkelen er på hennes aggressive overeksponering av barna. Men hva trodde hun egentlig, når det var nettopp de mindreårige som ble intervjuet?
 
Anne Brith raser videre og påstår at hun har gjort bloggkarriere på grunn av bakingen. Vel. Dette stemmer sikkert i utgangspunktet. Men firmaet Villa Perlesukker ble slått konkurs i fjor, og det AB har dratt blogglesere på de siste par årene er svært provoserende utsagn, eksponering av mindreårige samt lettkledde bilder av seg selv. 

Klarer ikke å ta Aftenposten seriøst når de skriver kritisk om eksponering av barn, men lager reportasje om barna hvor de selv eksponerer dem? Nei dette blir uansett for dumt. Da burde de latt være å trykke bilder av de selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Hurra for Anne Brith som "setter nettroll på plass" ved å poste milelang kommentar til "nettrollet" og så slette det igjen. Den mest voksne dama jeg har sett. :sarkasme:

 Impulskontroll er en fin bil. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til slike som @FruJohansen som orker å gi saklig, offentlig kritikk til bloggere som fortjener det. Jeg vet ikke om noen som er dårligere på å takle berettiget kritikk enn bloggere. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...