Gå til innhold

Tråden for privatister - Vår/Sommer 2017!!


EivGrims

Anbefalte innlegg

19 timer siden, TinyBean skrev:

Til nå har jeg inntrykk av at 2P er mye tabeller og diagrammer, funksjoner, prosent og potenser. Lykke til alle som skal til 2P på onsdag! Det er siste eksamenen min da før jeg gyver løs på art stand-produksjon til Desucon, så skal feire med å tegne meg halvt ihjel etter onsdag og spise god mat.

Har ikke hatt fri til å bare slappe av siden i vinter, alltid noe som skal gjøres. Så gleder meg til jeg kan nyte sommeren for fullt, for nå er det blitt varmt og fint!

Siden vi skal ta samme eksamen på onsdag, så er jeg så frekk å spør deg om noe :laugh: Når jeg hadde matte p2 så var det ikke krav til excel og geogebra. Vet du om det holder at jeg bruker geogebra eller må jeg kunne excel også?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.5.2017 den 16.57, bobleplast_ skrev:

Eksamen for privatister og elever skal være like. Du finner de på matematikk.net. 

 

Thank you :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bonobo skrev:

Siden vi skal ta samme eksamen på onsdag, så er jeg så frekk å spør deg om noe :laugh: Når jeg hadde matte p2 så var det ikke krav til excel og geogebra. Vet du om det holder at jeg bruker geogebra eller må jeg kunne excel også?
 

Har ikke peiling, har aldri hatt matte 2P eksamen før. :fnise: Jeg brukte ingen av delene på 1P sist fredag hvertfall, men vet ikke om det har noe å si for 2P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bonobo skrev:

Siden vi skal ta samme eksamen på onsdag, så er jeg så frekk å spør deg om noe :laugh: Når jeg hadde matte p2 så var det ikke krav til excel og geogebra. Vet du om det holder at jeg bruker geogebra eller må jeg kunne excel også?
 

Jeg tror vi må kunne begge deler :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2017 den 16.15, TinyBean skrev:

Er en følelse jeg har. Matte har alltid vært mitt svakeste fag og jeg regnet rett og slett ut på måter jeg følte var logiske og funket for meg, og tror det fikk riktige svar. Men jeg er usikker på hvor strenge sensorene er på hvordan forskjellige oppgaver skal regnes, så vet ikke hvor mye som trekkes om man har regnet det ut "annerledes". Det kan selvfølgelig være dårlig selvtillit når det gjelder akkurat dette faget, men har ikke troen på at jeg får så veldig god karakter. :fnise: Men helt ærlig er jeg bare glad for at jeg snart er ferdig, og jeg møtte hvertfall opp og prøvde. x) Riktignok fikk jeg bare til halvparten av alt, men men. 

Ser at jeg misforsto svaret ditt. Trodde i lesetåka at du mente at du hadde så og så mange riktig. Så lurte på om det lå en fasit ute alt kanskje :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Virilja skrev:

Ser at jeg misforsto svaret ditt. Trodde i lesetåka at du mente at du hadde så og så mange riktig. Så lurte på om det lå en fasit ute alt kanskje :P

Da jeg hadde matematikk på videregående surfet jeg alltid matematikk.net etter en eksamen da det ble lagt ut forslag til fasit samme dagen. Jeg vil vel tro at det er noen sjeler der som gjør dette fortsatt? 

Anonymkode: 98007...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg hadde matematikk på videregående surfet jeg alltid matematikk.net etter en eksamen da det ble lagt ut forslag til fasit samme dagen. Jeg vil vel tro at det er noen sjeler der som gjør dette fortsatt? 

Anonymkode: 98007...371

Ja, det var det jeg var litt usikker på. Legger de ut fasit så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Bonobo skrev:

Siden vi skal ta samme eksamen på onsdag, så er jeg så frekk å spør deg om noe :laugh: Når jeg hadde matte p2 så var det ikke krav til excel og geogebra. Vet du om det holder at jeg bruker geogebra eller må jeg kunne excel også?
 

Er det matte 2p? 

Den hadde jeg i høst og da var det både geogebra oppgaver og excel i hvert fall! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så utrolig masse til å være ferdig med eksamen i matte på onsdag. Jeg er så utrolig lei alt som har med eksamen å gjøre, og når jeg endelig sluttet å drømme om norsk litteraturhistorie, eksamen og annet drit, så startet jeg jammen meg på norsken. Skal bli godt å kunne få seg en ordentlig god natts søvn uten å stresse... 

 

Anonymkode: ed749...1be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Er det matte 2p? 

Den hadde jeg i høst og da var det både geogebra oppgaver og excel i hvert fall! 

 

15 timer siden, Virilja skrev:

Jeg tror vi må kunne begge deler :sjokkbla:

Takk, da må jeg lære meg det! To dager før eksamen :link:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bonobo skrev:

 

Takk, da må jeg lære meg det! To dager før eksamen :link:

Husk både å ta med selve besvarelsen og utregningen på excel (formler). Du får trekk for å ikke gjøre det :( Jeg bommet på den, fordi å lage formler er annerledes på MAC enn på Windows, og hadde ikke brukt excel på Mac før. Skikkelig surt!

Finnes mange gode videoer på youtube! Det vanligste er budsjett, lån (med renter) og diagrammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mjauritz skrev:

Husk både å ta med selve besvarelsen og utregningen på excel (formler). Du får trekk for å ikke gjøre det :( Jeg bommet på den, fordi å lage formler er annerledes på MAC enn på Windows, og hadde ikke brukt excel på Mac før. Skikkelig surt!

Finnes mange gode videoer på youtube! Det vanligste er budsjett, lån (med renter) og diagrammer

Takk for tips! Det er P2, ja. Jeg tenkte å bruke numbers jeg da, for jeg har ikke excel. Men leste at numbers var godkjent, så satser på det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bonobo skrev:

Takk for tips! Det er P2, ja. Jeg tenkte å bruke numbers jeg da, for jeg har ikke excel. Men leste at numbers var godkjent, så satser på det:) 

Tviler på at du får bruke egen pc på eksamen. Hvis det var det du mente da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Virilja skrev:

Tviler på at du får bruke egen pc på eksamen. Hvis det var det du mente da :) 

Er det ikke lov der du tar eksamen? Her jeg tar eksamen får man bruke egen PC iallfall. Det er krav om å ha med det om du skal bruke excel/geogebra og evt levere via pgsa. Men skjønner jo at det er litt forskjeller ute og går.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Prague skrev:

Er det ikke lov der du tar eksamen? Her jeg tar eksamen får man bruke egen PC iallfall. Det er krav om å ha med det om du skal bruke excel/geogebra og evt levere via pgsa. Men skjønner jo at det er litt forskjeller ute og går.. :P

Åja, nei, da skal ikke jeg blande meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Virilja skrev:

Åja, nei, da skal ikke jeg blande meg :fnise:

Merkelig at det skal være så forskjellig :vetikke: Jeg er sjeleglad jeg får bruke min, hadde garantert ikke fått til det jeg skulle med en ukjent maskin- sliter nok som det er :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser det står at del 1 skal leveres inn etter 2 timer. Betyr det at vi ikke får begynne på del 2 før det? Altså ta fram hjelpemidler... Kan fort bli lenge å vente :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne med del 2 når du vil, men hjelpemidlene får du ikke før elleve nei.. :phaedra:

Jeg tenkte det samme når jeg tok matte i fjor, og da hadde jeg lest minimalt. Men tida fyker fort altså, man blir lissom sittende å prøve så godt man kan :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Virilja skrev:

Ser det står at del 1 skal leveres inn etter 2 timer. Betyr det at vi ikke får begynne på del 2 før det? Altså ta fram hjelpemidler... Kan fort bli lenge å vente :laugh:

Lurt å bruke tiden godt på del 1. Dersom du har tid til overs før du får hjelpemidlene er det jo bare å gå gjennom oppgavene på del 2 og merke av hver oppgave du vet hvordan du skal løse. Dersom det er noen du ikke forstår med en gang kan du bruke litt tid på å prøve å knekke de. Dersom du vet hvordan du skal løse alle oppgavene er det gjerne mye man kan gjøre av prep.arbeid før hjelpemidlene trenger å brukes. Med mindre man har stålkontroll på pensum vil man ikke komme gjennom alt dette i løpet av to timer. Hvis du har stålkontroll kan det bli litt tid å vente, ja. :)

Anonymkode: 98007...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere i dag? Her gikk det fint men ved innlevering fikk jeg problemer med å levere besvarelsen (med de 30 forskjellige passorda som skal brukes), og eksamensvakten som kom for å hjelpe meg visste ikke hvordan man gjorde det så jeg bli skikkelig stressa og føler jeg oppførte meg litt dårlig mot henne, så nå har jeg verdens verste samvittighet :( Håper så veldig hun er tilstede på onsdag på siste eksamen så jeg kan si at alt gikk bra og at jeg bare var veldig stressa.

Anonymkode: 6fc96...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...